Nieuw: Pioneer CDJ-1000MK3 (4/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 22-02-2006 02:58
En het kon natuurlijk niet uitblijven, na de CDJ-800 is ook de CDJ-1000 geupgrade.

Beide displays zijn behoorlijk aangepakt. De Jog Displays is veel helderder, en is dezelfde als nu ook op de CDJ-800MK2 zit. De hoofddisplay is groter geworden, de waveform 2x zo nauwkeurig/lang en alles is veel feller.

De CDJ-1000MK3 is volledige MP3 compatible (CBR en VBR) en heeft ook van die makkelijker Folder Search knoppen. Ik heb mijn MP3 CD's zo gemaakt dat ik alleen mappen in de root aan maak en dan is er nog redelijk overzicht in te houden.

Onder de Hot Cue's kun je nu ook Loops opnemen, op dezelfde manier als je een normale hot cue opneemt.

Karakteristiek trekje van de MK3 (en ook de CDJ-800MK2) : een zilveren Pitch Fader knop. (ok, is een detail, maar toch Winking my eye )

DJResource Topics > CD Players > Pioneer CDJ-1000MK3

Hier is het volledige persbericht :

Pioneer Benelux BV

Pioneer CDJ-800MK2 en CDJ-1000MK3
De volgende generatie MP3-compatibele cd-spelers

Met de beste geluidskwaliteit en intuïtieve vinyl-emulatie doet de CDJ-1000MK2 zijn reputatie als dé standaard cd-speler alle eer aan en op die lijn gaat de CDJ-1000MK3 nog een stuk verder. De nieuwe speler is volledig MP3-compatibel (CBR en VBR) en beschikt over een HOT LOOP-functie, ‘JOG feeling adjust’ en een verbeterde weergave van tracks en WAVE data. Dit toestel, verfijnd ten opzicht van de CDJ-1000MK2 met MP3-compatbiliteit, maakt het digitale en MP3-compatibel gamma van cd/dvd-spelers van Pioneer DJ Pro compleet.

“De CDJ-1000MK2 is de industriestandaard geworden voor cd-spelers dankzij de input van toonaangevende dj’s wereldwijd. Zij adviseerden ons over de nieuwe wijzigingen die digitaal dj’en naar een niveau hoger tillen”, vertelt Jason Pook, Product Planning Manager voor Pioneer Europe. “We hebben de standaard verder uitgebreid met de ‘MK3’ door een verbeterde dataweergave op de displays en extra functies zoals “JOG feeling adjust” en MP3-compatibiliteit. Dj’s die op zoek zijn naar de ultieme klanken zullen Audio-cd’s gebruiken. De muziek is overal eenvoudig mee naar toe nemen en moeiteloos te downloaden van talrijke downloadsites zoals Djdownload.com en Beatport.com”

CDJ-1000MK3
De CDJ-1000MK3 draagt duidelijk het keurmerk van Pioneer. De speler heeft het robuuste karakter waarop clubeigenaren en dj’s zo gesteld zijn, hij is afgewerkt met de vertrouwde hoogwaardige gepolijste look en heeft een eenvoudig en overzichtelijk bedieningspaneel dat is uitgegroeid tot de standaard voor tabletop cd-spelers. De subtiele aanpassingen versterken het intuïtieve karakter van de speler, maken het makkelijker om de muziek overal mee naar toe te nemen en verbeteren de dataweergave. Al deze subtiele aanpassingen maken cueing, looping, scratching en stretching makkelijker dan ooit.

Met ondersteuning voor MP3-, CBR- en VBR-bestanden en intelligente functies zoals 2 knoppen om direct mappen te doorzoeken krijgen dj’s snel toegang tot bestanden in de mappen op een cd, ideaal voor intuïtief en snel werken. Een groot tempobereik biedt ook meer controle dan de meeste toestellen van de concurrentie. Voor audio +/- 100% en voor MP3 -100% tot +70%.

De SD-kaarten zijn voortaan ook compatibel met de CDJ-1000MK3 zodat HOT CUES, HOT LOOP points en de WAVE form informatie makkelijk opgeslagen en afgespeeld kunnen worden.

De CDJ-1000MK3 bevat een unieke JOG feeling adjust (in de rechterbovenhoek van het JOG-wiel). Artiesten kunnen de speler naar hun hand zetten door de weerstand aan te passen van het JOG-wiel met de nieuwe metallic antislipfinish. Ook de leesbaarheid en uitgebreidheid van de informatie op de 360° JOG-display zijn verbeterd. Het fluorescerende weergavescherm is verhoogd, met een grotere helderheid als resultaat. De cue marker is groter, en met de nieuwe 45°-aanduidingen kunnen scratch dj’s makkelijker hun effecten timen. Ook de trackweergave is verder uitgewerkt. De resolutie is verdubbeld, de verlichting is in meerdere kleuren en fluorescent verlicht. Op de trackweergave wordt de positie van de tracks en de WAVE form informatie aangegeven. De details van het “playing adress” zijn verder uitgebreid zodat de dj in één oogopslag de volledige lengte kan uitlezen.

HOT CUE werd aangevuld met een HOT LOOP-functie waarin tot drie loops per disc kunnen worden bewaard. De knoppen hebben een oranje achtergrondlicht voor de loop en een groen achtergrondlicht voor de cues. De re-loop-knop is nu ook verlicht. Een andere vernieuwing is de ‘resume play’-functie: als een cd per ongeluk in en uit de speler wordt gehaald, start de speler weer vanaf het punt van break.

Onder de kwalitatief hoogwaardige onderdelen van de CDJ-1000MK3 vinden we de gouden RCA-connectoren die uitgerust werden met een digitale uitgang voor aansluiting op digitale mixers zoals de DJM-800 / DJM-1000. Op die manier garandeert men een zuivere geluidskwaliteit. Subtiele wijzigingen aan het design, zoals de metallic pitch fader-knop bepalen het karakter van deze derde generatie spelers die uitgroeiden tot een industriestandaard.

Terwijl de nieuwe functies de unieke mogelijkheden van de CDJ-1000MK2 verder aanvullen en het bewijs leveren dat Pioneer een handelsmerk is geworden voor digitaal dj’en, behouden tafeltop cd-systemen hun dominante positie in de markt. Pioneer luisterde dan ook naar dj’s en handelde op basis van hun feedback.

De CDJ-800MK2
De CDJ-800MK2 behield in grote lijnen het design van zijn grote broer, de CDJ-1000MK2, en heeft vooral succes in clubs, bars, en bij liefhebbers. De aanpassingen zijn er vooral gekomen dankzij het advies van de dj-community. De CDJ-800MK2 kreeg ook veel van de nieuwe functies van de CDJ-1000MK3 mee.

De CDJ-800MK2 kreeg een smaakvolle zilvermetallic afwerking met metallic JOG-knoppen en is volledig MP3-compatibel. De tracks kunnen bovendien op dezelfde manier bediend worden als cd’s omdat de speler over functies beschikt als ‘Folder Search’ en de ‘Text Mode’–weergave van de naam van de track, artiest en bestandsnaam in het weergavescherm.

Het JOG-wiel heeft dezelfde metallic antislipafwerking en de subtiele zilveren rand als het wiel van de CDJ-1000MK3. Het bevat ook dezelfde functies als de On JOG Display (beter verlicht, grotere cue point en 45°-aanduidingen).

Het JOG-wiel werkt even intuïtief als de CDJ-1000MK2. De WAVE form informatie worden weergegeven in een hogere resolutie (meerkleurig en fluorescent) en de adresgegevens bevatten ook informatie over de volledige track. De speler werd ook uitgerust met de ‘Resume play’-functie en de Re-loop/Exit-knop kreeg achtergrondverlichting. Dankzij de AUTO BEAT LOOP-besturing kan men voortaan korte beat loops maken met de CDJ-800MK2. Zo kunnen dj’s door de Loop-in-knop in te drukken een 1/8 BEAT LOOP maken.

De CDJ-800MK2 beschikt over een digitale aansluiting en eist zo een centrale plaats op in een volwaardige digitale omgeving. De speler beschikt over professionele functies die Pioneer tot een keurmerk maken en een referentie voor andere tabletop cd-systemen.

Prijs
CDJ-800MK2 € 879,- (incl. BTW)
CDJ-1000MK3 € 1499,- (incl. BTW)

Beschikbaarheid
CDJ-800MK2: Maart 2006
CDJ-1000MK3: April 2006

Meer info :

DJResource Topics > CD Players > Pioneer CDJ-1000MK3
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 22-02-2006 03:10 (100%)

What do you think about Nieuw: Pioneer CDJ-1000MK3 ??

Vote :   

BizarBAR    posted on 15-03-2006 23:35
ja klopt! mp3 kan een leuke toevoeging zijn voor collecties te branden of iets dergelijks. Dan wel alle nummers op alfabet zetten...

en dan in een map bij je hebben of iets dergelijks

victorn    posted on 15-03-2006 23:55
Op alfabet zetten hoeft niet: een mp3 disk is een data-disk (geen cd-audio). De volgorde wordt -net als bij de bestanden op je pc- bepaald door de speler.
DonBasco    posted on 16-03-2006 13:28
quote:
Poster: DJ-Emotion
Buiten het feit dat je nooit de tracks die allemaal op 1 CD staan met elkaar kan
mixen, is voor mij de "hoes" van de CD sneller herkenbaar dan een titel.
Dus met CD ben je gewoon flexibeler/sneller.

Als je 50 Cd's heb staan met ieder 40-50 Mp3's moet jij eens opletten hoe lang jij aan het zoeken bent om die ene track te vinden. (en dat dan binnen 3-5 minuten).
Met een CD met 10 nummers is het al zoeken geblazen.

Misschien moet je beginnen met mijn post goed te lezen

Of reageer je niet op mijn post?

Ik herhaal dan ook dat ik de CD-text functie erg handig vind want die doet het dus ook bij cds (niet mp3). Zelfs als je een cdtje hebt met 10 nrs weet ik als hij eenmaal in de speler zit niet altijd meer welk nr op de cd het was. Dankzij cd-text hoef ik dan niet meer terug naar mijn hoesje (en ja dat scheelt weer enkele seconden)

BizarBAR    posted on 16-03-2006 13:38
Poster: victorn
Op alfabet zetten hoeft niet: een mp3 disk is een data-disk (geen cd-audio). De volgorde wordt -net als bij de bestanden op je pc- bepaald door de speler.

ik heb het over een collectie van een cd of 20.

Van een alcas mp3 systeem bijvoorbeeld.

Dat dan branden op cd. Dan komt de lijst op alfabet.

we bedoelden denk ik hetzelfde maar toch

DonBasco    posted on 16-03-2006 13:47
Poster: BizarBAR
Van een alcas mp3 systeem bijvoorbeeld.

Dat dan branden op cd. Dan komt de lijst op alfabet.

Zijn de bestanden van Alcas gewone mp3s dan??

Het systeem waar we bij mijn vaste stek mee werken werkt volgens mij met een eigen bestandsformaat.

BizarBAR    posted on 16-03-2006 17:15
Normaal als je de alcas mp3 pakt zijn ze gecodeerd ja, normaal...

Maar het ging over een voorbeeld. Anders dwalen we zo af

Stephan_    posted on 28-03-2006 18:29
Wanneer kunnen we het filmpje verwachten of heb ik er weer eens gruwelijk overheen gekeken?
Lead    posted on 28-03-2006 18:43
Nope... ben nog aan het monteren.....

Waarschijnlijk na of in het aankomende weekend is hij klaar....
Let the BASS be louder
Camino    posted on 28-03-2006 18:49
ben benieuwd Happy, laughing gooi er ook een paar close-ups van de nieuwe waveform bij anders (zeg het maar voor de zekerheid Winking my eye)...
Lead    posted on 28-03-2006 18:51
Ik wil erin verwerken dat je ziet dat hij nu op 6x speed inleest....

Nog meer verzoekjes, want ik denk dat ik het video werk ook nog opnieuw moet gaan doen.... Zo was er voor het filmpje van de CDJ-200 ook de vraag of de CD-Text duidelik in beeld kon...
Let the BASS be louder
Camino    posted on 28-03-2006 19:09
mmc uit MK3 naar MK2 (als je nog ergens een MK2 in de buurt hebt)*, verhoogde display duidelijk in beeld brengen als dat kan - maar wat ik zelf het belangrijkste vind is de jog adjust.... erg lastig om op video te tonen denk ik

*Lijkt me wel een belangrijk punt waar nog niet veel info over is; hoe compatibel is een mmc kaart tussen de MK2 en MK3.... doet hij bij een MK2 lastig als er wave-forms op staan? of mp3 cues? laad hij de cues/loops dat op een MK2 gemaakt zijn zonder problem? etc...
User edit by Camino on 28-03-2006 @ 19:17:06 (100%)
DJ-Emotion    posted on 28-03-2006 19:17
Poster: DonBasco
Misschien moet je beginnen met mijn post goed te lezen
Of reageer je niet op mijn post?
Ik herhaal dan ook dat ik de CD-text functie erg handig vind want die doet het dus ook bij cds (niet mp3). Zelfs als je een cdtje hebt met 10 nrs weet ik als hij eenmaal in de speler zit niet altijd meer welk nr op de cd het was. Dankzij cd-text hoef ik dan niet meer terug naar mijn hoesje (en ja dat scheelt weer enkele seconden)

CD text zit ook op de MK2... dus waar hebben we het over

Je moet alleen nog steeds de artiest en de titel uit je hoofd kennen
om te weten welke track het is.
Met platen heb je een "hoes" herkenning wat veel sneller en makkelijker
werkt, vandaar dat ik dit met CD's ook doe.

En CD text is handig, maar dan wel als de track die je zoekt ook op de CD staat
die in je speler zit....... 
User edit by DJ-Emotion on 28-03-2006 @ 19:23:39 (70%)
Rush    posted on 29-03-2006 10:56
Ik had gedroomd dat ik er twee kreeg!!
BizarBAR    posted on 29-03-2006 11:10
Poster: Rudolph
Ik had gedroomd dat ik er twee kreeg!!

Natte droom Winking my eye

User edit by BizarBAR on 29-03-2006 @ 11:10:23 (3%)
remixer    posted on 29-03-2006 17:56
zucht....... het is wel de mooiste cd speler van dit moment
ChiellianvanWhod    posted on 29-03-2006 18:52
Ja ik ook elke n8:O

bed altijd nat:p

barthawk    posted on 29-03-2006 20:11
ik heb vandaag ff met eentje gedraait...is niet zo heel veel anders dan de mk2... verder is de jog adjust wel een leuke functie. als je hem wat zwaarder zet voelt het wat beter...maar das iets persoonlijks uiteraard... Het scherm is wel beter afleesbaar als bij de vorige...verder gewoon de beste cd speler die er te koop is op dit moment....
Ter-Antz    posted on 31-03-2006 16:01
Joepie, toenet mn 2x Mk3´s opgehaald, en mn DJM...

Ik post vanav. nog wel wat foto´s...eerst spelen :P hihi...

Dj_Danny    posted on 31-03-2006 16:50
Ruilah? Wist ik nou maar waar je huis woonde! Haha.. nee hoor! Super vet! Ben benieuwd naar je reactie en je foto's!
youngDD    posted on 07-04-2006 13:49
Poster: Lead
Ik wil erin verwerken dat je ziet dat hij nu op 6x speed inleest....

Nog meer verzoekjes, want ik denk dat ik het video werk ook nog opnieuw moet gaan doen.... Zo was er voor het filmpje van de CDJ-200 ook de vraag of de CD-Text duidelik in beeld kon...

ga je ook laten zien hoe die hot loops werken? ennn oeee die jog wheel adjust, backspin op light en heavy kijken hoe lang tie door blijft draaien of zo. :D
Lead    posted on 07-04-2006 15:24
zit er allemaal in Winking my eye
Let the BASS be louder
Camino    posted on 07-04-2006 15:35
gelukkig maar Happy, laughing mogen we hem binnekort verwachten?
youngDD    posted on 07-04-2006 16:10
die lead denkt tog ook aan alles he :D:D

dion    posted on 07-04-2006 16:31
lead doe wat je zelf wil met je filmpjes het ziet er altijd goed uit
mentheman88    posted on 07-04-2006 17:12
Ben ik de enige of is het ook al meerderen opgevallen dat in de nieuwe clip van j-lo en llcool j, het binnenste gedeelte van de jogweel van de cdj-1000 mk3/2 de hele tijd wordt gebruikt als visueel effect. ik vind het zelf eigenlijk n beetje rare vorm van reclame want ze laten niet zien dat het van pioneer is.

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

228 Users online: 26 Guests (202 Unknown)
Pages generated today : 82.291
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.734.303

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use