Nieuw: Pioneer CDJ-1000MK3 (1/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 22-02-2006 02:58
En het kon natuurlijk niet uitblijven, na de CDJ-800 is ook de CDJ-1000 geupgrade.

Beide displays zijn behoorlijk aangepakt. De Jog Displays is veel helderder, en is dezelfde als nu ook op de CDJ-800MK2 zit. De hoofddisplay is groter geworden, de waveform 2x zo nauwkeurig/lang en alles is veel feller.

De CDJ-1000MK3 is volledige MP3 compatible (CBR en VBR) en heeft ook van die makkelijker Folder Search knoppen. Ik heb mijn MP3 CD's zo gemaakt dat ik alleen mappen in de root aan maak en dan is er nog redelijk overzicht in te houden.

Onder de Hot Cue's kun je nu ook Loops opnemen, op dezelfde manier als je een normale hot cue opneemt.

Karakteristiek trekje van de MK3 (en ook de CDJ-800MK2) : een zilveren Pitch Fader knop. (ok, is een detail, maar toch Winking my eye )

DJResource Topics > CD Players > Pioneer CDJ-1000MK3

Hier is het volledige persbericht :

Pioneer Benelux BV

Pioneer CDJ-800MK2 en CDJ-1000MK3
De volgende generatie MP3-compatibele cd-spelers

Met de beste geluidskwaliteit en intuïtieve vinyl-emulatie doet de CDJ-1000MK2 zijn reputatie als dé standaard cd-speler alle eer aan en op die lijn gaat de CDJ-1000MK3 nog een stuk verder. De nieuwe speler is volledig MP3-compatibel (CBR en VBR) en beschikt over een HOT LOOP-functie, ‘JOG feeling adjust’ en een verbeterde weergave van tracks en WAVE data. Dit toestel, verfijnd ten opzicht van de CDJ-1000MK2 met MP3-compatbiliteit, maakt het digitale en MP3-compatibel gamma van cd/dvd-spelers van Pioneer DJ Pro compleet.

“De CDJ-1000MK2 is de industriestandaard geworden voor cd-spelers dankzij de input van toonaangevende dj’s wereldwijd. Zij adviseerden ons over de nieuwe wijzigingen die digitaal dj’en naar een niveau hoger tillen”, vertelt Jason Pook, Product Planning Manager voor Pioneer Europe. “We hebben de standaard verder uitgebreid met de ‘MK3’ door een verbeterde dataweergave op de displays en extra functies zoals “JOG feeling adjust” en MP3-compatibiliteit. Dj’s die op zoek zijn naar de ultieme klanken zullen Audio-cd’s gebruiken. De muziek is overal eenvoudig mee naar toe nemen en moeiteloos te downloaden van talrijke downloadsites zoals Djdownload.com en Beatport.com”

CDJ-1000MK3
De CDJ-1000MK3 draagt duidelijk het keurmerk van Pioneer. De speler heeft het robuuste karakter waarop clubeigenaren en dj’s zo gesteld zijn, hij is afgewerkt met de vertrouwde hoogwaardige gepolijste look en heeft een eenvoudig en overzichtelijk bedieningspaneel dat is uitgegroeid tot de standaard voor tabletop cd-spelers. De subtiele aanpassingen versterken het intuïtieve karakter van de speler, maken het makkelijker om de muziek overal mee naar toe te nemen en verbeteren de dataweergave. Al deze subtiele aanpassingen maken cueing, looping, scratching en stretching makkelijker dan ooit.

Met ondersteuning voor MP3-, CBR- en VBR-bestanden en intelligente functies zoals 2 knoppen om direct mappen te doorzoeken krijgen dj’s snel toegang tot bestanden in de mappen op een cd, ideaal voor intuïtief en snel werken. Een groot tempobereik biedt ook meer controle dan de meeste toestellen van de concurrentie. Voor audio +/- 100% en voor MP3 -100% tot +70%.

De SD-kaarten zijn voortaan ook compatibel met de CDJ-1000MK3 zodat HOT CUES, HOT LOOP points en de WAVE form informatie makkelijk opgeslagen en afgespeeld kunnen worden.

De CDJ-1000MK3 bevat een unieke JOG feeling adjust (in de rechterbovenhoek van het JOG-wiel). Artiesten kunnen de speler naar hun hand zetten door de weerstand aan te passen van het JOG-wiel met de nieuwe metallic antislipfinish. Ook de leesbaarheid en uitgebreidheid van de informatie op de 360° JOG-display zijn verbeterd. Het fluorescerende weergavescherm is verhoogd, met een grotere helderheid als resultaat. De cue marker is groter, en met de nieuwe 45°-aanduidingen kunnen scratch dj’s makkelijker hun effecten timen. Ook de trackweergave is verder uitgewerkt. De resolutie is verdubbeld, de verlichting is in meerdere kleuren en fluorescent verlicht. Op de trackweergave wordt de positie van de tracks en de WAVE form informatie aangegeven. De details van het “playing adress” zijn verder uitgebreid zodat de dj in één oogopslag de volledige lengte kan uitlezen.

HOT CUE werd aangevuld met een HOT LOOP-functie waarin tot drie loops per disc kunnen worden bewaard. De knoppen hebben een oranje achtergrondlicht voor de loop en een groen achtergrondlicht voor de cues. De re-loop-knop is nu ook verlicht. Een andere vernieuwing is de ‘resume play’-functie: als een cd per ongeluk in en uit de speler wordt gehaald, start de speler weer vanaf het punt van break.

Onder de kwalitatief hoogwaardige onderdelen van de CDJ-1000MK3 vinden we de gouden RCA-connectoren die uitgerust werden met een digitale uitgang voor aansluiting op digitale mixers zoals de DJM-800 / DJM-1000. Op die manier garandeert men een zuivere geluidskwaliteit. Subtiele wijzigingen aan het design, zoals de metallic pitch fader-knop bepalen het karakter van deze derde generatie spelers die uitgroeiden tot een industriestandaard.

Terwijl de nieuwe functies de unieke mogelijkheden van de CDJ-1000MK2 verder aanvullen en het bewijs leveren dat Pioneer een handelsmerk is geworden voor digitaal dj’en, behouden tafeltop cd-systemen hun dominante positie in de markt. Pioneer luisterde dan ook naar dj’s en handelde op basis van hun feedback.

De CDJ-800MK2
De CDJ-800MK2 behield in grote lijnen het design van zijn grote broer, de CDJ-1000MK2, en heeft vooral succes in clubs, bars, en bij liefhebbers. De aanpassingen zijn er vooral gekomen dankzij het advies van de dj-community. De CDJ-800MK2 kreeg ook veel van de nieuwe functies van de CDJ-1000MK3 mee.

De CDJ-800MK2 kreeg een smaakvolle zilvermetallic afwerking met metallic JOG-knoppen en is volledig MP3-compatibel. De tracks kunnen bovendien op dezelfde manier bediend worden als cd’s omdat de speler over functies beschikt als ‘Folder Search’ en de ‘Text Mode’–weergave van de naam van de track, artiest en bestandsnaam in het weergavescherm.

Het JOG-wiel heeft dezelfde metallic antislipafwerking en de subtiele zilveren rand als het wiel van de CDJ-1000MK3. Het bevat ook dezelfde functies als de On JOG Display (beter verlicht, grotere cue point en 45°-aanduidingen).

Het JOG-wiel werkt even intuïtief als de CDJ-1000MK2. De WAVE form informatie worden weergegeven in een hogere resolutie (meerkleurig en fluorescent) en de adresgegevens bevatten ook informatie over de volledige track. De speler werd ook uitgerust met de ‘Resume play’-functie en de Re-loop/Exit-knop kreeg achtergrondverlichting. Dankzij de AUTO BEAT LOOP-besturing kan men voortaan korte beat loops maken met de CDJ-800MK2. Zo kunnen dj’s door de Loop-in-knop in te drukken een 1/8 BEAT LOOP maken.

De CDJ-800MK2 beschikt over een digitale aansluiting en eist zo een centrale plaats op in een volwaardige digitale omgeving. De speler beschikt over professionele functies die Pioneer tot een keurmerk maken en een referentie voor andere tabletop cd-systemen.

Prijs
CDJ-800MK2 € 879,- (incl. BTW)
CDJ-1000MK3 € 1499,- (incl. BTW)

Beschikbaarheid
CDJ-800MK2: Maart 2006
CDJ-1000MK3: April 2006

Meer info :

DJResource Topics > CD Players > Pioneer CDJ-1000MK3
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 22-02-2006 03:10 (100%)

What do you think about Nieuw: Pioneer CDJ-1000MK3 ??

Vote :   

Basrose    posted on 22-02-2006 06:08
Vet hoor :D  display ziet er inderdaad helder uit Happy, laughing
Dav3    posted on 22-02-2006 08:07
Whoohoo, nice, ik wil er 1 !
www.everybeat.nl
djwillem    posted on 22-02-2006 08:32
dit is heel goed nieuws(al is het de mp3 functie) voor hoeveel geld zou de cdj-800 de winkel in gaan...?
Gilles    posted on 22-02-2006 08:58
En ik wou juist vandaag een 1000 mkII gaan halen .... even wachten dus maar?

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Mijn andere mkII ook maar omruilen?

User edit by Gilles on 22-02-2006 @ 08:58:37 (34%)
Lead    posted on 22-02-2006 10:07
Er worden geen CDJ-1000MK2's of CDJ-800's meer toegeleverd aan de winkels. De enigste units die er nog zijn, staan nu op voorraad bij de dealers.

Nieuw kan Pioneer pas weer de MK3's gaan leveren.
Let the BASS be louder
gulixx    posted on 22-02-2006 10:16
hello,

ohhh F*** i'm buying 2 CDJ1000 mk2 last day (21/02) !!

Jorrit    posted on 22-02-2006 10:34
Top werk met je topic's lead!
Lijkt dat nou zo, of zijn de pootjes van spelers echt kleiner geworden?
Cyrille    posted on 22-02-2006 10:37
zijn er ook fotos van de 800MK2 of ben ik scheel ?:D
Jorrit    posted on 22-02-2006 10:38
Cyrille    posted on 22-02-2006 10:42
haha ja ik zie het net..
Deetek    posted on 22-02-2006 11:00
ziet er inderdaad erg mooi uit, zal ook wel goed zijn, maar..... geef mij toch maar een paar draaitafels Happy, laughing
LauW    posted on 22-02-2006 12:10
Ik zie ook nog geen reden om mijn 800's te ruilen voor mk2's maar leuk dat er weer wat nieuwe komt! Die 1000mk3 zijn wel erg mooi. Ik heb net een flightcase laten maken op formaat an cdj1000mk2/djm600, kan ik die nu weggooien of zijn de maten het zelfde gebleven? :]
User edit by LauW on 22-02-2006 @ 12:10:17 (2%)
Jorrit    posted on 22-02-2006 12:16
de maten zijn hetzelfde ja...
greup    posted on 22-02-2006 14:18
Poster: gulixx
hello,

ohhh F*** i'm buying 2 CDJ1000 mk2 last day (21/02) !!

SNEL INRUILE

_Ivan_    posted on 22-02-2006 14:19
Hsw wat heeft de mk3 nou eigenlijk meer.... het lijken mij allebei goede cd-spelers....

Feel&.Celebrate.Life!
JeroenVDV    posted on 22-02-2006 14:34
Poster: ivan1991

Hsw wat heeft de mk3 nou eigenlijk meer.... het lijken mij allebei goede cd-spelers....

Staat exact boven in dit topic 

O.a. de MP3, verbeterde cue-mogelijkheden, loop-verbeteringen, betere displays (wat volgens mij best heavy goede verbetering is).. Enz.

Basrose    posted on 22-02-2006 17:02
Poster: greup

SNEL INRUILE

8 dagen niet leuk terugbreng garantie?
djjw    posted on 22-02-2006 18:01
Poster: ivan1991
het lijken mij allebei goede cd-spelers....

het zijn ook goede cd spelers...

hij was ook goed toen de mk3 er nog niet kwam

beetje rare vraag of niet....??

dion    posted on 22-02-2006 18:49
jo dit ding is ook egt kei en kei vet hoor
Gilles    posted on 22-02-2006 18:59
ondanks dat hij er RETE vet uitziet, en de specs er niet om liegen, heb ik net mijn set compleet gemaakt met een gewone mkII.

De reden is toch wel dat ik 2 dezelfde decks wil hebben, en niet zoals met de 800 verschillende JOG's, de mkIII is tenslotte toch weer ge update op dat vlak.

Ook zet ik voor mijn eigen gebruik wel vraagtekens bij mp3's. Ik kan nu al amper overzicht houden, laat staan dan .... plus als je veel op 1 schijf gaat zetten, zul je zeker een copy moeten hebben anders kun je sommige nummers niet mixen met elkaar.

Maar goed, die mkII's kunnen altijd ooit nog eens ingeruild worden voor mkIII's, maar dan wel beide.

djwillem    posted on 22-02-2006 19:04
al zou ik zon cd speler hebben dan zou ik mijn cds nog neit vol pleuren met mp3s.

gewoon 5 tot 10 nummers per cd(lege cds kosten tegenwoordig niet veel meer):D

en het lijkt erop dat de mk3 ook goed voor mp3 gechikt is maar als je gewoon niet met mp3 draaid dan heb je er ook geen probleem mee.

(vorrige week was iedereen nog zo trots op hun cdj-1000 mk2) :s nu hoor ik steeds meer dat ze neit emer tevreden zijn methun mk2...

Gilles    posted on 22-02-2006 19:07
heh, als je 10 mp3's op 1 cd zet, wat is dan je winst?

Evenwel ben ik rete blij met 2 mkII's nu. Al ziet de display van de mkIII er ook om te smullen uit !

Collin    posted on 22-02-2006 19:30

Sow Sow , kleine verandering maar wel verrast haha

wanneer komt deze mk3 uit . en hoeveel gat deze kosten

Illusion    posted on 22-02-2006 20:57
Nu zijn ze echt netjes... En ik denk dat ze tegen de zelfde prijs liggen.. Alleen iets duurder misschien omdat er vernieuwingenzijn toegepast.

Maar wanneer is dit bekend gemaakt dan? Samen met de bekendmaking van de DJM 400 en DJM 800?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lead    posted on 22-02-2006 21:36
Nope, releasedatum is vandaag 22 februari 2006....

Maar Pioneer wacht met online plaatsen tot de kantoortijd begint, ik zie het zo: om middernacht begint 22 feb al Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 22-02-2006 21:36 (18%)
 Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

379 Users online: 42 Guests (337 Unknown)
Pages generated today : 90.038
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.742.050

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use