Ableton 9 Licenties op meerdere pc's?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 06-03-2013 19:23
Hi,

Ableton 9 is uitgekomen. Nadat ik de 8 getest heb, ben ik van plan nu ableton aan te schaffen.
Ik heb met de winkel gemaild.

Die zeggen dat je 1 licentie op meerdere pc's kan gebruiken.

Kan iemand hier duidelijk zeggen op hoeveel pc's je ableton dan kan gebruiken met 1 licentie?
Ik zou de ableton dan aankopen, en de prijs delen met een vriend die dan ook een aangekochte ableton heeft.

Is tog intressanter om de prijs te delen, scheelt tog meteen minstens 200 euro..

Alvast bedankt,
Groetjes!

What do you think about Ableton 9 Licenties op meerdere pc's? ??

Vote :   1 member likes this  

RyanSilva    posted on 06-03-2013 19:38
You can install Live on two of your own computers (Mac, PC or both) if you have registered your serial number on our registration page and you will not be using both computers at the same time.
If you want to run Live on several machines simultaneously, or if your personal hardware set-up includes more than two computers, you can purchase each additional license for half the price of a standard full version.

https://www.ableton.com/en/articles/number-of-installations/
http://twitter.com/djryansilva
User edit by RyanSilva on 06-03-2013 @ 19:39:09 (2%)
Luxx    posted on 06-03-2013 20:00
je krijgt dus hetzelfde probleem als dat je hebt met Logic. als er meerdere mensen dezelfde licentie gebruiken EN tegelijkertijd gebruiken dan kan het zijn dat die licentie gebanned word.
www.mothermusic.nl
Blackaround    posted on 06-03-2013 20:11
Poster: Luxx
je krijgt dus hetzelfde probleem als dat je hebt met Logic. als er meerdere mensen dezelfde licentie gebruiken EN tegelijkertijd gebruiken dan kan het zijn dat die licentie gebanned word.

Gelukkig vraag ik het hier, ik mailde naar keymusic.
Eerst zeiden ze mij ook dat je dus geen licenties tegelijkertijd kan gebruiken.
Daarna mailde hij terug dat het tog ging!
bambamstudio    posted on 07-03-2013 10:35
Ik gebruik ??n licentie op mijn Windows en Apple, ook tegelijkertijd en draait gewoon zonder problemen. Dat deed ik al met 8, nu met 9 al weer een tijdje en ben niet?gebanned.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
macmiata    posted on 07-03-2013 11:22
Als er via dit soort posts meer misbruik komt kan je verwachten dat Ableton zal ingrijpen.
Last year this dj got bored and tried to produce
bambamstudio    posted on 07-03-2013 11:23
is geen misbruik, zijn hun igen regels..... Traktor mag je ook op meerdere systemen installeren.
cross-over    posted on 07-03-2013 12:00
Poster: bambamstudio
is geen misbruik, zijn hun igen regels..... Traktor mag je ook op meerdere systemen installeren.

Dit klopt zolang ze maar niet gelijktijdig in gebruik zijn en maximaal op 2 systemen die jij in bezit hebt.

Maar TS wil dit samen met zijn vriend delen..... ?en dat mag dus weer niet.
Heerlijk al die licentie voorwaarden....?Embarassed
http://soundcloud.com/lau-daniels
Luxx    posted on 07-03-2013 12:45
Ik gebruik ??n licentie op mijn Windows en Apple, ook tegelijkertijd en draait gewoon zonder problemen. Dat deed ik al met 8, nu met 9 al weer een tijdje en ben niet?gebanned.

..ja dat kan, maar je draait toch niet hetzelfde programma, op verschillende machines tegelijkertijd? zo ja, wat is het nut daarvan precies?
www.mothermusic.nl
bambamstudio    posted on 07-03-2013 13:25
1 member likes this  kan wel 100 redenen opnoemen, bijvoorbeeld live met twee laptops
Luxx    posted on 07-03-2013 14:34
kan wel 100 redenen opnoemen, bijvoorbeeld live met twee laptops

ja dat is de enige reden die ik ook kan bedenken. maar in dat geval werken je Ableton Live programma's in tandem met elkaar en dat lijkt me ook de bedoeling. dat is toch iets heel anders dan wanneer je dezelfde licentie draait op 2 verschillende machines die niet bij elkaar staan en ook niet communiceren naar elkaar.
www.mothermusic.nl
Sebasz    posted on 07-03-2013 14:43
he kijk eens wie terug is onze grote vriend bambam dacht dat je niet meer terug zou komen man
bambamstudio    posted on 07-03-2013 17:23
1 member likes this  omdat ik jou nu weer zie kap ik er meteen weer mee. Sfeer is ongewijzigd met jou erbij
FSR    posted on 07-03-2013 17:28
Ondanks dat het niet gepast is in dit topic om hiervoor uitleg te krijgen, kan iemand mij toch vertellen waarom Sebasz & BamBamstudio zo keihard elkaar afzeiken? Er is ongetwijfeld iets gebeurd, ik weet alleen niet wat. Een PM is ook prima.

D-Jesse    posted on 07-03-2013 17:50

allereerst, ben ik daar ook benieuwd naar FSR.

Ten 2de: Hoe checken ze dat er 1 licentie tegelijk gebruikt wordt? Als dit via internet gaat doe je toch lekker je internet uit? :p
Dolivieira    posted on 07-03-2013 19:32
Standaard 2. Maar als je meer wil kan dat door ze te mailen met je aanvraag dat je er meer wil hebben. Heb ik met live 8 ook gedaan.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Blackaround    posted on 07-03-2013 19:46
Poster: Dolivieira
Standaard 2. Maar als je meer wil kan dat door ze te mailen met je aanvraag dat je er meer wil hebben. Heb ik met live 8 ook gedaan.

Dus met 2 mag je ze ook tegelijkertijd gebruiken? ik thuis producen en vriend thuis op het zelfde moment?

Grtz!
cross-over    posted on 08-03-2013 08:01
Poster: Blackaround
Dus met 2 mag je ze ook tegelijkertijd gebruiken? ik thuis producen en vriend thuis op het zelfde moment?

Grtz!

NEE,?zoals hierboven aangegeven is er maar 1 persoon de eigenaar van de licentie en mag deze maar 1 keer gebruiken.

Je kunt deze wel op meerdere pc's installeren maar je mag op 1 machine de software open hebben staan.
Wil je op de andere pc werken dan zul je het programma op de eerste pc moeten sluiten. ?

Hoe ze dat controleren is geen issue, alleen op deze manier voldoe je aan de licentie voorwaarden. Dat je daar omheen wil werken op welke manier dan ook is iets wat jezelf moet bepalen.
http://soundcloud.com/lau-daniels
FSR    posted on 08-03-2013 21:52
Van zowel Sebasz & BamBamStudio een reactie gekregen op mijn vraag.

Mijn inziens lijkt de situatie nu wel duidelijk. Beide partijen hebben een PM ontvangen. Bij deze!

This is an old Topic

No new postings for 4.448 days.
 Post CommentThat would be 148.3 months
or a whopping 12.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

137 Users online: 7 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 18.623
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.691.575