Poster: Luxx
je moet een technische rider maken & een hospitality rider. er zijn nog meer soorten riders maar als DJ heb je genoeg aan die twee. je zet in de technische rider wat je nodig hebt aan DJ gear (voorbeeld: 2x CDJ2000, DJM800Nexus. 1monitor op 1 meter afstand gericht op DJ met 100dB etc etc.)
en de hospitality rider bevat dingen als hoeveel gastenlijst plekken je hebt, wat je aan eten & drinken wilt hebben daar, parkeerplek & kleedkamer eventueel etc. etc.
verdere afspraken die je kunt maken met je label zijn dingen als de fee die je wilt krijgen per boeking en hoe de kosten worden berekend van randzaken zoals fotoshoots & ander promotie materiaal. betaald het agency dit of jij? worden deze kosten gedeeld? krijg je een voorschot of niet? ook moet je goed kijken wat voor deal je wilt met een agency en voor welke periode (vaak teken je voor twee jaar)
Poster: LilQuint
Een portugees label / agency, hebben die wel genoeg contacten hier in NL? En weet je zeker dat je er ook wat mee kan opschieten?
Poster: D-Jesse
Ik ken een aantal nederlandse producers (Van het Vato Forum) die er een release hebben (Het label heet Dutch Star Records). Qua contacten weet ik niet, is dat echt nodig? Want een aantal zeggen dat ze alleen maar boekingen aannemen.. :p
Poster: LilQuint
Ze nemen meestal alleen je boekingen aan, maar als ze genoeg contacten hebben, kunnen hun jou ook ergens neer zetten.
Snappie?
Thx voor je duidelijke uitleg! Hier heb ik veel aan
Ik zag bij Anna-Agency de rider van Afrojack ?idd een hospitality rider en een technical. Mijn agency vroeg alleen ook over mijn hotelrequirements, maar als ik Nederland ben hoef ik nog niet zo gauw een hotel hoor haha. Dus even bedenken wat ik daarop ga zeggen. Buitenland lijkt me misschien een beetje teveel gevraagd voor iemand van 14,5 jaar haha
Over die monitor: Wat bedoelen ze eigenlijk met 100db? Zo hard moet die monitor zijn ofzo?
Ja idd ze vroegen dus alle dingen die jij hier verteld in de 2de alinea. Over de fee die ik wil per boeking ben ik nog niet helemaal uit, meestal maak ik gewoon een deal met de promotor of organisator over hoeveel en voor hoelang. Andere dj's gaven me de tip om rond de 100 euro per uur te doen, is dit redelijk of teveel gevraagd?
En wat bedoel je precies met een voorschot? Een voorschot voor wat?
Heb ook aan het Agency idd gevraagd of zij voor de PR, fotoshoots etc. zorgen of ik. Nadeel is dat het een colombiaans label/agency is haha. Nog geen antwoord hierop gehad.
@Tekhead dat ga ik ook zeker laten doen! Stuur 'm eerst naar wat andere, ervaren producers/dj's die ik ken en die controleren hem, m'n ouders en nog een advocaat die ik ken haha.
over de monitor is hoe hard ze gaan ja. maar je bent 14,5 jaar. dan moet je jezelf echt afvragen of je er wel belang bij heb om bij een Agency te tekenen. je zegt dat je nu een gage vraagt van rond de 100 euro. dat is de moeite ook totaal niet voor een agency om dat te vragen. dan word er namelijk amper winst gemaakt. je moet echt denken aan minimaal 300 euro wil er nog een beetje winst gemaakt worden aan beide kanten. je 100 euro is dus echt heel erg weinig voor een DJ die bij een agency zit.
verder met een voorschot bedoel ik letterlijk een voorschot. sommige agency's geven een bedrag (honderden tot duizenden euro's) zodat je kan investeren aan gear etc. dit voorschot dient overigens wel terugverdient te worden middels boekingen/releases.
waar je ook rekening mee moet houden wat betreft je contract, is dat je naam vastgelegt kan worden door het agency. dit houd in dat als jij daar tekent als artiest en na paar jaar zomaar ineens groot bent geworden en je wilt dan overstappen naar een groter/beter agency, dat je dan niet meer de naam mag gebruiken die jij getekent hebt bij hun. dus stel jij tekent als D-jesse en over 2 jaar wil je overstappen naar iets beters, dan mag je fijn een nieuwe naam gaan verzinnen en hopen dat je fanbase je nieuwe naam snel oppikt.
Mmm ja, ik zag dit misschien meer als een kans voor promotie en meer boekingen, waar ik dus juist opzoek naar ben.. En toen zij naar mij toe kwamen leek me dit een heeel mooi aanbod....?
Dat voorschot is me duidelijk, ik snap 'm
Over m'n naam, fijn dat je me daarvoor waarschuwt. Dat wist ik niet. Ik wil sowieso een andere naam dan d-jesse maar die is er nu nog niet...
Ik wilde vooral bij dit agency dus omdat ik dacht meer boekingen te krijgen, en mezelf professioneler over te laten komen, aangezien ik helaas met mijn leeftijd niet altijd even serieus genomen wordt. Wordt misschien dus toch zelf een rider en contract opstellen voor de promotor of organisator die mij vraagt. Ben nog niet zeker van dat agency wel of niet dus...
Dacht dat het mogelijkheden voor me had
Thx voor je duidelijke uitleg! Hier heb ik veel aan
Ik zag bij Anna-Agency de rider van Afrojack ?idd een hospitality rider en een technical. Mijn agency vroeg alleen ook over mijn hotelrequirements, maar als ik Nederland ben hoef ik nog niet zo gauw een hotel hoor haha. Dus even bedenken wat ik daarop ga zeggen. Buitenland lijkt me misschien een beetje teveel gevraagd voor iemand van 14,5 jaar haha
Over die monitor: Wat bedoelen ze eigenlijk met 100db? Zo hard moet die monitor zijn ofzo?
Ja idd ze vroegen dus alle dingen die jij hier verteld in de 2de alinea. Over de fee die ik wil per boeking ben ik nog niet helemaal uit, meestal maak ik gewoon een deal met de promotor of organisator over hoeveel en voor hoelang. Andere dj's gaven me de tip om rond de 100 euro per uur te doen, is dit redelijk of teveel gevraagd?
En wat bedoel je precies met een voorschot? Een voorschot voor wat?
Heb ook aan het Agency idd gevraagd of zij voor de PR, fotoshoots etc. zorgen of ik. Nadeel is dat het een colombiaans label/agency is haha. Nog geen antwoord hierop gehad.
@Tekhead dat ga ik ook zeker laten doen! Stuur 'm eerst naar wat andere, ervaren producers/dj's die ik ken en die controleren hem, m'n ouders en nog een advocaat die ik ken haha.
ik denk eerlijk dat je dit beter niet kunt doen. als er nu al een agency geinteresseert is dan zal dat later ook wel zo zijn. ook is het zo dat je nog veel te jong bent om in clubs te mogen draaien. je mag namelijk niet werken na 11 uur geloof ik. kortom; je hebt er op dit moment nog absoluut niet genoeg aan om deze moeite er in te steken. het is wel ontzettend leuk uiteraard dat er zo interesse in je getoont word en je moet er absoluut trots op zijn!
Poster: Snoey
?
Martin Garrix mag ook gewoon draaien.
Poster: Snoey
?
Martin Garrix mag ook gewoon draaien.
in het burgelijk wetboek.
De werkgever organiseert de arbeid zodanig, dat de jeugdige werknemer een onafgebroken rusttijd heeft van ten minste 12 uren in elke aaneengesloten periode van 24 uren, waarin zijn begrepen de uren tussen 23.00 uur en 06.00 uur