Nieuweling Arrow
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Arrow    posted on 27-02-2013 23:30
Hallo iedereen!

Ik ben Sander en afkomstig uit Bonheiden, Belgi? en ben sinds een paar dagen 20 jaar oud Winking my eye.

Ik ken DJResource al een hele tijd. 4 jaar geleden ben ik begonnen met mijzelf wat cd-spelers & mixer aan te schaffen en door het rondsurfen ben ik op deze website terechtgekomen. Na een tijdje heb ik een dipje gehad en verwaterde het dj zijn in mij een beetje. Sinds kort ( een half jaartje tot een jaar) heb ik het terug opgepakt en was ik terug intensief aan het oefenen.?

Was, je leest het goed. Ik ben student Event- & Projectmanagement aan de Karel de Grote Hogeschool te Antwerpen en ik zit dus op kot. Ze hebben tijdens de Kerstvakantie ingebroken in mijn kot en mijn dj-gear meegenomen terwijl ik mooi tussen mijn boeken zat.?

Nu ben ik dus aan het sparen voor nieuw gear. Ook ben ik sinds kort bezig met producen. Ik heb dit altijd fascinerend gevonden maar heb pas de laatste maand het geduld en de motivatie gevonden om wat youtube-tutorials te bekijken. Nu meld ik me bij DJR aan om mijn amateur-resultaten aan jullie te laten horen en natuurlijk om feedback te krijgen. Want tenslotte leer je het meeste uit de commentaren.?

Wat moet je nog weten? Mijn muzieksmaak? Ik heb een heel ruime muzieksmaak, ik hou van Klassieke muziek tot Hardstyle, een uitzondering is rock & dubstep, daar ken ik helemaal niets van. Het genre dat ik draai(de)/wil draaien is Progressive House.

Ik heb me dus snel een soundcloud accountje aangemaakt, een mp3-bestandje van mijn projectje geprepareerd en het geupload om jullie te laten horen wat ik voorlopig in mijn mars heb. Ik wou graag iets doen met Otto Knows - Million Voices: https://soundcloud.com/sandervandenbroeck/million-voices-test

Groeten en laat jullie maar horen ! Winking my eye
User edit by Arrow on 27-02-2013 @ 23:30:36 (1%)

What do you think about Nieuweling Arrow ??

Vote :   

Pur-D    posted on 28-02-2013 00:27
Welkom Sander!

Wat zonde van je gear joh... Wat voor set had je staan?
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
FSR    posted on 28-02-2013 01:34
Welkom Sander!

F*cking B*stards die personen die je DJ-gear hebben meegenomen terwijl je tussen de boeken zat. Zij denken: 'GELD!' maar eigenlijk gaat het voor ons (muzikanten) nog veel verder. Op sommige apparatuur kun je gewoon echt 'verliefd' worden! En je partner stelen waarmee je getrouwd bent bijvoorbeeld kaart je ook bij de politie niet aan als: 'diefstal' maar als 'ontvoering'!

Wel een zeer bijzondere introductie in het algemeen. Zo'n introductie gaat nog in je voordeel werken in de toekomst waarvoor je bent opgeleid, ben ik van overtuigdCool!

Betreffende muziek maken ben ik wel even benieuwd waarmee je dat doet qua DAW? (Cubase, Reason, FL Studio, Pro tools, euhh Logic van Mac? of Ableton of compleet iets anders?)

En eventueel ook welke plugins (VST &VSTi) als je dat wilt zeggen.

Mocht je nog wat info willen, stuur maar een PM!

Arrow    posted on 28-02-2013 09:40
@Pur-D: ik had van het merk Akiyama deze cd-spelers: ////www.djresource.eu/Gearbase/gear/221/Akiyama-CDX-MP300/ ?en als mixer?////www.djresource.eu/Gearbase/gear/1782/Akiyama-MC-X/.

@FSR: Dankje! En natuurlijk, stom dat ik het programma vergeten ben! Ik probeer te werken met FL Studio 9, en met als VST Nexus, omdat ik dit in vele tutorials zag terugverschijnen en toch een redelijke standaard is lijkt me? Verder lijkt Sytrus en Toxic Biohazard me niet slecht.

PS @FSR: al enige commentaar op mijn linkje?
User edit by Arrow on 28-02-2013 @ 09:40:38 (10%)
Bloedworst    posted on 28-02-2013 09:41
Hey Sander, ja het is net alsof je en stuk van jezelf word weggenomen als ze je gear jatten, its a piece of your soul.
veel plezier op het forum en welkom.
Gerdo    posted on 28-02-2013 09:41
Welkom! Wat voor gear ben je van plan te kopen?
Bloedworst    posted on 28-02-2013 09:50
Sytrus en Toxic zijn wel interesant, nexus vind IK weer en cliche sample player die zooo vierkant is uitgemolkem maar als je snel een loopje wilt of dergelijke is hij wel leuk, en tegenwoordig heb je ontzettend veel free vst's van top kwalitijd kijk maar ff op youtube free vst of google.
FSR    posted on 28-02-2013 15:10
@Sander,

1 - In de intro heb je de sample van million voices correct geknipt zo te horen, netjes!
2 - De pitch van een percussie of kick elke 4/4 gaat omhoog. Is niet bepaald fijn luisteren.
3 - ik vind voor de build up & daarna de qlimax de glimax behoorlijk zwak. Daarnaast past de piano er niet bij qua (wat ik nu direct hoor, volume en volgens mij ook de detune?)
4 - Wel een compliment verder dat de arrangement klopt van intro naar breakdown (die overigens wat mij betreft iets krachtiger mag) & daarna van build up naar qlimax.

Voor een eerste test een schouderklopje waard!

FL Sudio 9, mits je die legaal hebt kan je die als het goed is upgraden naar 10. En dat zou ik maar doen ook, want FL Studio 11 zal er niet lang over doen gezien de beta al bijna afgelopen is voor 11. (Ga nu niet de beta van 11 proberen, want als de deadline is afgelopen kun je alles deinstalleren en opnieuw installeren. Pokke werk en neemt (in mijn geval) wel 3 dagen in beslag.

Nexus is niet de 'standaard'. Het is wel een heel makkelijk programma om dingen duidelijk te krijgen. Syntrus & Toxic zijn niet iets waar je zomaar mee begint.

Timo_V    posted on 28-02-2013 15:30
Welkom! Leuke introductie. Happy, laughing
Music is life
Arrow    posted on 28-02-2013 16:21
@ Gerdo: Ik dacht eraan om ergens op een 2dehands site 2 CDJ 1000's te kopen. Maar natuurlijk eerst het geld hebben :p

@FSR:?
1 - Het zou niet eerlijk zijn als ik je hiervoor zou bedanken, want die zijn (helaas) niet van mij. Ik heb ze gevonden bij een tutorial op youtube. Voor een beginner leek het me wel tof om met een pro sample wat te kloten. En dus ben ik aan dit project begonnen.
2 - Hier zou ik niet juist weten wat je juist bedoelt? Bij de intro heb ik een effect (gross beat) op een kick?gezet? Bedoel je dit?
3 - Heb je gelijk in. Ik heb me nog niet volledig gefocust op den build up, Want ik zat met het probleem dat het volume van de sample veel te luid was, dus ik heb volume wat naar beneden gehaalt. Ik denk dat je gevoel bij de piano hier een gevolg van is. Wat bedoel je juist met detune?
4 - dankje

Ik denk dat ik eerst en vooral een deftige 'percussie'/'drum'/'bass' moet vinden en de verdere track hierrond uitwerken?

Ik heb me juist een demo aangeschaft van Massive, tips & tricks met wat ik hiermee kan aanvangen?

Dankje voor de tips!
FSR    posted on 28-02-2013 17:05
@Sander

1 - Dat is wel heel eerlijk! Super mentaliteit om mee te beginnen?Cool!
2 - Grossbeat op de kick is vrij nieuw (voor mij?) om te doen. Ik denk dat het daar 1 of andere instelling is.
3 - De piano past qua 'sound' ook niet bij de sample vind ik. Detune is een knop(je) wat je kan ronddraaien waardoor wat je speelt allemaal een halve of 1 toets lager of hoger gaat. Hoe verder je gaat hoe meer toetsen. Het is niet echt mijn favoriete om te gebruiken aangezien het snel vals klinkt door verkeerd gebruik van: 'toonladders'
4 - Als arrangement bitcher profileer ik mijzelf wel is her en der?Embarassed.

Mocht je 'deftige' percussie/drum/bass willen zoeken is een Maschine (Kan zowel MK 1 danwel 2) eeen mooi begin. 2e hands zijn Maschine MK 1 al voor 250 euro te vinden. + Je krijgt er tegenwoordig de VST Massive (volledige versie) erbij waardoor je 2 vliegen in 1 klap slaat.

Maschine MK 1 heb ik zelf ook en is een prima apparaat, redelijk recht toe recht aan voor de basis, super uitgebreid als je er diep op ingaat. Beetje het idee van: 'easy to learn, hard to master'.

Je komt daar al je defitge percussie/drum/bass tegen. En Massive voor de synths maakt het al een zeer sterke keuze als je niet veel geld hebt.
Limb-Girdle    posted on 01-03-2013 00:03
Welkom hier Happy, laughing
Where the music meets the deejay!
Lead    posted on 01-03-2013 10:11
Hi Arrow,

Welkom op DJresource, shit dat het boeven gilde bij je is langs geweest.
Veel plezier hier iig Happy, laughing
Let the BASS be louder
AdenFarleigh    posted on 01-03-2013 22:56
Welkom op DJR, zonde van die bastards die je geliefde gear hebben meegenomen inderdaad.

Je Soundcloudwerk kan wel wat werk gebruiken nog maar klinkt nog niet slecht voor een beginner. Veel tutorials kijken op YouTube over sidechaining en mixen van kanalen/EQ'ing. Als je met Ableton werkt, stuur me een PM dan help ik je graag een eindje op weg.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Arrow    posted on 05-03-2013 13:40
@FSR Bedankt voor de tips !

Hartelijk dank iedereen Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 4.531 days.
 Post CommentThat would be 151 months
or a whopping 12.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

180 Users online: 144 Guests (36 Unknown)
Pages generated today : 28.224
Most visitors online this month : 621
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.975.587