Draaiplekken Gezocht in o.a Belgie (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maikimo    posted on 27-02-2013 00:54
Beste Mensen op DJ Resource,

Ik had de vraag Ik ben op zoek naar draaiplekken in discotheken o.a in belgie
sinds paar maand draai ik weer Intesief, En zou ik graag weer in een aantal discohteken draaien.
Het liefst in brabant en in belgie. Richting Antwerpen Brussel
Nou weet ik niet zo goed wat ik moet doen om het te berijken. Dus ik dacht ik vraag het hier maar eventjes.
Wie O Wie kan me helpen of eventueel Tips geven.

Voor een live Set kun je hier beluisteren ?KLIK HIER

Exusses voor eventuele typefouten

MVG Maikel
Music is my Drugs
User edit by maikimo on 27-02-2013 @ 00:58:01 (12%)

What do you think about Draaiplekken Gezocht in o.a Belgie ??

Vote :   

Certas    posted on 27-02-2013 00:58
Je link doet 't trouwens niet maar dat terzijde. Ik denk dat het het slimst is om gewoon een aantal mixen van jezelf op een CD te branden of op een USB te plaatsen en gewoon in person bij de discotheken. Daarmee bereik je veel meer dan bijvoorbeeld mailtjes sturen en vaak geen antwoord terugkrijgen..
?
Ook zullen zij gelijk zien met wie zij te maken hebben en zullen je daarom ook sneller onthouden. En natuurlijk gaan ze kijken of je muziek bij de discotheek past :p
?
Overigens kom ik niet uit die buurt dus ik heb geen idee welke discotheken er zijn, er zullen vast wel mensen zijn die wat namen hebben hier! Succes! Happy, laughing
http://www.soundcloud.com/Certas
maikimo    posted on 27-02-2013 01:44
Ja ik krijg mijn link maar niet aan het werk jammer genoeg.
ik heb wel naar verschillende discotheken in belgie een mail gestuurdt
hopelijk krijg ik daar spoedig antwoord op.
En bedankt voor je tips ik probeer ze snel uit
Music is my Drugs
Cyberstorm    posted on 27-02-2013 21:05
Ben benieuwd of je reacties gaat krijgen, want mocht het zo makkelijk zijn dan zie ik haast iedereen in een discotheek draaien die kan mixen.
http://www.allsound.be
dj-zero    posted on 27-02-2013 21:14
Ik hoop dat je in je mails minder spelfouten hebt staan.?
Ik zie dat je een engelse vlag hebt staan, misschien goed om dan de mails ook in het engels te schrijven in jouw gevalWinking my eye
Als je gaat mailen is je eerste mail al van groot belang voor je eerste indruk, met zulke spelfouten zullen ze er niet veel van denken.
Timo_V    posted on 27-02-2013 21:31
Poster: dj-zero
Ik hoop dat je in je mails minder spelfouten hebt staan.?
Ik zie dat je een engelse vlag hebt staan, misschien goed om dan de mails ook in het engels te schrijven in jouw gevalWinking my eye
Als je gaat mailen is je eerste mail al van groot belang voor je eerste indruk, met zulke spelfouten zullen ze er niet veel van denken.

Inderdaad.. beetje ernstig dit.

Music is life
maikimo    posted on 28-02-2013 12:07
Hoi sorry voor me spelfouten maar ik heb me mails inderdaad op spelfouten laten controleren door verschillende mensen voordat het de deur uitging. Helaas nog geen antwoord binnen gekregen spijtig genoeg. Maar ik hoop op een mailtje binnenkort?
en vanavond ben ik in belgie dus dan ga ik even contact opnemen via de telefoon

En nee ik ben geen Engelsman gewoon een nederlander weet ook niet hoe ik aan die vlag komt
Music is my Drugs
DJADMIN    posted on 28-02-2013 14:21
Ik krijg, voor de discotheken, in sommige weken wel 20 mailtjes van dj's die bij ons willen werken. Op het begin beantwoordde ik deze nog, maar nu begin ik er nog niet eens meer aan.

Je kan twee dingen doen, de eerste is het beste, zorg dat je close gaat worden met andere dj's die al meer bereikt hebben, vraag of je een keer ergens mag openen, support deze dj's, bla bla. Zo kom je in een circuit, wellicht is er ooit een dj ziek, en kan je deze vervangen, of worden er feestjes georganiseerd waar je draaitijd mag hebben.

Als tweede kun je altijd op zoek gaan naar de manager van de tent, en daar een praatje mee maken. Toon interesse. Ik kan het niet hebben als er dj's zeggen geinteresseerd zijn te draaien in ??n van onze tenten, en er vervolgens nog nooit geweest zijn. Zelfde met concepten. DJ'S die zich aanmelden voor mijn concepten en er nog nooit geweest zijn, kan ik simpelweg niets mee. Stuur dus geen duizenden mailtjes, onbegonnen werk !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
dj-zero    posted on 28-02-2013 16:02
Je bent in ieder geval al van engelsman tot duitser gepromoveerd, proficiatWinking my eye
?
En als aanvulling op Rick, misschien eerst eens beginnen bij kleine vrijwillige gelegenheden, neem een jeugdsoos uit de buurt, probeer via vrienden wat feestjes te regelen etc.?
Denk dat er geen enkele club staat te wachten op een onervaren dj zonder enigerlij referenties. Het is nou eenmaal zou dat je onderaan de ladder begint en je een hogere positie moet weten te bemachtigen d.m.v. hard werken. Iedereen is tegenwoordig dj, Clubs hebben ze dus voor het oprapen en zullen echt niet zomaar voor iemand kiezen die een mailtje stuurt.
Verder wens ik je uiteraard succes met het omhoogwerken, hoop voor je dat je er komtHappy, laughing
User edit by dj-zero on 28-02-2013 @ 16:06:50 (100%)
Tekhead    posted on 03-03-2013 05:18
Poster: DJADMIN
Ik krijg, voor de discotheken, in sommige weken wel 20 mailtjes van dj's die bij ons willen werken. Op het begin beantwoordde ik deze nog, maar nu begin ik er nog niet eens meer aan.

Je kan twee dingen doen, de eerste is het beste, zorg dat je close gaat worden met andere dj's die al meer bereikt hebben, vraag of je een keer ergens mag openen, support deze dj's, bla bla. Zo kom je in een circuit, wellicht is er ooit een dj ziek, en kan je deze vervangen, of worden er feestjes georganiseerd waar je draaitijd mag hebben.

Als tweede kun je altijd op zoek gaan naar de manager van de tent, en daar een praatje mee maken. Toon interesse. Ik kan het niet hebben als er dj's zeggen geinteresseerd zijn te draaien in ??n van onze tenten, en er vervolgens nog nooit geweest zijn. Zelfde met concepten. DJ'S die zich aanmelden voor mijn concepten en er nog nooit geweest zijn, kan ik simpelweg niets mee. Stuur dus geen duizenden mailtjes, onbegonnen werk !

Zo is het Rick
Als DJ die men van haar of pluimen kent gaat men geen plaats geven achter de decks, zeker in Belgie niet. Vergeet niet dat ook in Belgie het aanbod van discotheken fel geslonken is na de rush op Afterclub en Clubs die ook tijdens een weekdag een of meerdere keren open waren. Belgie is altijd een close club geweest waar de vrije of de vrij gekomen plaatsen zoveel mogelijk in de groep werden gehouden, Bonzai is het bekendste en succesvolste van allemaal. ok de uitbaters weten precies wat ze willen, wie er beschikbaar en financi?el haalbaar is, en daar speelt men op in. Nog een probleem is de standvastigheid van zowel dj als clubeigenaar, geen verloop dus, wat het nog moeilijker maakt om iets te bemachtigen. Ik zou je aanraden om wel aan contesten mee te doen van de grote Belgische zenders zoals Studio Brussel, MnM, dat zijn serieuse wedstrijden met een mooie hoofdprijs, draaiset op I Love Techno en zo heb je m.i. het meeste kans om gezien te worden. Netsky is ook een ex-winnaar van StuBru contest.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Yorick    posted on 03-03-2013 05:34
Als je echt iets wil ga je er zelf voor en niet via via...
Gewoon naar zaken toe stappen en vragen of je mag draaien en af en toe mag je ook best bluffen Happy, laughing
Tekhead    posted on 03-03-2013 05:36
Poster: Yorick
Als je echt iets wil ga je er zelf voor en niet via via...
Gewoon naar zaken toe stappen en vragen of je mag draaien en af en toe mag je ook best bluffen Happy, laughing

zo werkt dat in Belgie niet Yorick.
maikimo    posted on 03-03-2013 12:22
Bedankt mensen voor jullie berichten
ben gisteren zelf naar 2 discotheken geweest in belgie en die zagen me wel zitten ( de eigennaren dan )?
dus ik hoop dat ik binnenkort in deze 2 discotheken mag komen draaien

?@DJADMIN?
Harstikke bedankt voor je uitleg het is namelijk wel zo ik ben toen gestopt met draaien vanwegen me gezondheid voor die tijd had ik genoeg draaiplekjes voor me eigen maar ja me lichaam liet me in de steek ( kleine infarct in me hoofd )?
na veel revalideren en heerlijk weer leren te genieten van muziek wil ik graag weer on stage?

en excusses voor de typefouten heb namelijk last van een beetje dyslycties als ik dat al ten goeie spel?
en van me nieuwe laptop normaal heb ik een qwerty toetsenbordt nu is het een azerty dus een beetje wennen
Music is my Drugs
maikimo    posted on 03-03-2013 12:22
@ Tekhead jij ook bedankt voor alle comments?

en natuurlijk aan alle andere ook
Music is my Drugs
Tekhead    posted on 03-03-2013 17:19
Poster: maikimo
ben gisteren zelf naar 2 discotheken geweest in belgie en die zagen me wel zitten ( de eigennaren dan )?

?@DJADMIN?
Harstikke bedankt voor je uitleg het is namelijk wel zo ik ben toen gestopt met draaien vanwegen me gezondheid voor die tijd had ik genoeg draaiplekjes voor me eigen maar ja me lichaam liet me in de steek ( kleine infarct in me hoofd )?
na veel revalideren en heerlijk weer leren te genieten van muziek wil ik graag weer on stage?

en excusses voor de typefouten heb namelijk last van een beetje dyslycties als ik dat al ten goeie spel?
en van me nieuwe laptop normaal heb ik een qwerty toetsenbordt nu is het een azerty dus een beetje wennen

welke 2 discotheken Maikel ?
maikimo    posted on 03-03-2013 19:03
ene is ladife ofso iets en de andere is een soort bar en die weet ik de naam niet zo was gisteren behoorlijk aan het drinkgen geslagen hehehe
Music is my Drugs
Timo_V    posted on 03-03-2013 22:57

?@DJADMIN?

Gebruik dan in ieder geval interpunctie om het makkelijk leesbaar te maken.
Music is life
Tekhead    posted on 05-03-2013 03:35
ene is ladife ofso iets en de andere is een soort bar en die weet ik de naam niet zo was gisteren behoorlijk aan het drinkgen geslagen hehehe

Waar zijn die discotheken ergens, welke stad, gemeente of dorp ? Ladife of zoiets zegt me niets Happy, laughing BTW hoe ga je er dan geraken in die clubs als je niet meer weet hoe die clubs noemen of waar ze ergens zijn, kan je toch niet erg professioneel noemen he ?
DJADMIN    posted on 05-03-2013 12:04
Poster: Tekhead
Waar zijn die discotheken ergens, welke stad, gemeente of dorp ? Ladife of zoiets zegt me niets Happy, laughing BTW hoe ga je er dan geraken in die clubs als je niet meer weet hoe die clubs noemen of waar ze ergens zijn, kan je toch niet erg professioneel noemen he ?

Mee eens tek, het is duidelijk grootspraak...

''jaaa ik was gisteravond ook wel op gesprek, was iets met Las Vegas Music Hall ofzo iets..maar weet niet meer precies en ehh...'

Daaaaaaaaag..zo lust ik er nog wel een paar
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Gerdo    posted on 05-03-2013 12:15
Poster: Tekhead

Ik dacht hetzelfde! Zo komt hij er wel:p
ElReyGrande    posted on 05-03-2013 14:47
mhh ik denk als ik in een discotheek zou komen te draaien, het een grote droom zou zijn die uitkomt en meestal onthoud je dan toch wel welke club dat dat is? Happy, laughing
Tekhead    posted on 08-03-2013 20:52
Mee eens tek, het is duidelijk grootspraak...

''jaaa ik was gisteravond ook wel op gesprek, was iets met Las Vegas Music Hall ofzo iets..maar weet niet meer precies en ehh...'

Daaaaaaaaag..zo lust ik er nog wel een paar

Heel juist Rick, en ik als ouwe van 48 jaar met een grote vriendenkring en grondige kennis (in alle bescheidenheid) van de Belgische muziekscene, party's, festivals en discotheken moet je natuurlijk niet proberen een oor aan te naaien. Ik check altijd als ik over iets weinig of niets weet of niet genoeg ken.?

Poster: ElReyGrande
mhh ik denk als ik in een discotheek zou komen te draaien, het een grote droom zou zijn die uitkomt en meestal onthoud je dan toch wel welke club dat dat is? Happy, laughing

Uiteraard, ik weet zelfs nog de namen van alle clubs (met naam of faam) waar ik de afgelopen 34 jaar gedraaid heb ! En dan zeggen dat hij was beginnen drinken en daarom de namen niet meer weet, tja dan ben je goed bezig.
Tekhead    posted on 08-03-2013 20:52
Oeps, Sorry, dubbel gepost
User edit by Tekhead on 08-03-2013 @ 20:53:15 (98%)
MarcoMartinez    posted on 09-03-2013 22:15
Je kan twee dingen doen, de eerste is het beste, zorg dat je close gaat worden met andere dj's die al meer bereikt hebben, vraag of je een keer ergens mag openen, support deze dj's, bla bla. Als tweede kun je altijd op zoek gaan naar de manager van de tent, en daar een praatje mee maken. Toon interesse. Ik kan het niet hebben als er dj's zeggen geinteresseerd zijn te draaien in ??n van onze tenten, en er vervolgens nog nooit geweest zijn. Zelfde met concepten. DJ'S die zich aanmelden voor mijn concepten en er nog nooit geweest zijn, kan ik simpelweg niets mee. Stuur dus geen duizenden mailtjes, onbegonnen werk !

Hmm ik houd er niet zo van om te moeten slijmen bij de populaire dj.?
Ik heb jaren lang als recidence dj gedraaid in Tilburg in diverse tenten en werd er zelf ook altijd moe van van dat soort gasten.

Mailen is kansloos, ook zijn er tegenwoordig veel dj's die GRATIS komen draaien om maar te kunnen draaien.
Het zijn vaak jonge gasten die alle muziek illigaal gedownload hebben.
Probeer daar maar eens zonder netwerk tegen op te boxen als je wel je muziek koopt en wel geld vraagt.

Ik kom zelf uit Tilburg en ook daar heb je gewoon een netwerk nodig.

Kortom veel netwerken .....en niet mailen.

www.djmarcomartinez.com
MarcoMartinez    posted on 09-03-2013 22:23
Oja en nog wat Tilburg is niet the place to be voor een house dj.?
De plekken waar ze t daar draaien is voorzien van dj's die er ook al heel lang draaien.?
Zoek t eerder bij mensen die besloten feesten organiseren in brabant en omgeving.
www.djmarcomartinez.com
Tekhead    posted on 10-03-2013 22:07
Poster: MarcoMartinez
Hmm ik houd er niet zo van om te moeten slijmen bij de populaire dj.?
Ik heb jaren lang als recidence dj gedraaid in Tilburg in diverse tenten en werd er zelf ook altijd moe van van dat soort gasten.

Mailen is kansloos, ook zijn er tegenwoordig veel dj's die GRATIS komen draaien om maar te kunnen draaien.
Het zijn vaak jonge gasten die alle muziek illigaal gedownload hebben.
Probeer daar maar eens zonder netwerk tegen op te boxen als je wel je muziek koopt en wel geld vraagt.

Ik kom zelf uit Tilburg en ook daar heb je gewoon een netwerk nodig.

Kortom veel netwerken .....en niet mailen.

Ik vind dat ook verschrikkelijk g?nant om te moeten gaan slijmen, maar voor sommige is het de enige manier om een kans te krijgen. Is het niet zo dat voor sommige, 'het doel de middelen heiligt' ?

282 Users online: 141 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 69.298
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.866.335