Marktplaats bedrog Topic (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Timo_V    posted on 26-02-2013 17:02
Hallo,

Op Marktplaats staat een advertentie voor een DJM 850 voor ?750,-
Zeer goedkoop, en raar.. aangezien de mixer pas een jaar oud is volgens de verkoper.
Ik heb om meer informatie gevraagd.

Als dit vertrouwd is heb ik een volgend probleem, de verkoper woont namelijk in Domburg, Zeeland, en ik naast Amsterdam. Niet bepaald een makkelijke route. Is er toevalig iemand in Zeeland of iemand in de buurt van die deze mixer eventueel zou kunnen testen voor mij?

Rare vraag misschien, ik weet het.

Timo
Music is life

What do you think about Marktplaats bedrog Topic ??

Vote :   

MrQreeny    posted on 26-02-2013 17:06
Dat doen oplichters vaker... Waarom? Nou omdat je niet zo snel helemaal naar Zeeland gaat en sommige mensen laten hem dan maar opsturen. (lees: worden dan genaaid). Ga gewoon langs man. Regel een afspraak. Als dit moeizaam gaat weet je genoeg, lijkt mij.
'Music is the universal language of mankind...'
djcanta    posted on 26-02-2013 17:06
als je interesse hebt stap je toch gewoon in de auto en ga je met volle vertrouwen dat ie goed is die kant op? Sowieso nooit zoiets op laten sturen.

Vorige week ben ik ook nog naar een aanbieder op marktplaats gereden om vervolgens zonder spullen en met 't geld in mijn zak weer huiswaarts te keren. Helaas... Paar dagen later was 't elders wel raak en heb ik kunnen aanschaffen wat ik wilde. Maar een ander laten 'kijken' is alleen maar meer kapers-op-de-kust Winking my eye
Dus grote kans dat een ander? die DJM850 voor dat geld mee neemt als ie echt goed is voor z'n geld.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
chef    posted on 27-02-2013 11:17
Ik kwam m ook tegen, heb gevraagt om een telefonisch contact en een foto van de aanschaf papieren .... Kijken of we m twee keer kunnen kopen xd ben benieuwd Naar zn verhaal... Ik denk een oplichter zoals half marktplaats tegenwoordig..!
Dynamix86    posted on 27-02-2013 11:42
MrQreeny heeft genoeg gezegd. De verkopers van zulke werelddeals wonen altijd in het uiterste zuiden van maastricht of diep in Zeeland. En niemand wilt graag 300 km in totaal rijden om iets te testen.?

Btw. als je ooit een rekeningnummer krijgt van iemand van marktplaats, controleer dit dan altijd bij de politie. Er is een site waarop je in ??n stap kunt checken of er eerder oplichting is gepleegd met een bepaald rekeningnnummer.
Beatmatching is overrated
MrQreeny    posted on 27-02-2013 11:54
Poster: Dynamix86
Er is een site waarop je in ??n stap kunt checken of er eerder oplichting is gepleegd met een bepaald rekeningnnummer.

https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html

Komen weer veel vragen voorbij met 'is dit betrouwbaar' en shit... Een tijd geleden heb ik hier een stukje over getypt:

////www.djresource.eu/Forum/topic/24823/highlight/HOE%20VOORKOMEN/

'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 27-02-2013 @ 11:56:00 (99%)
djcanta    posted on 27-02-2013 13:23
ik haal altijd alles op wat ik wil aanschaffen... liever dat dan reiskosten besparen en misschien m'n geld kwijt zijn.
kuituhh    posted on 27-02-2013 13:25
@ mrQreeny

Er wonen ook dj's in Zeeland dus het is geen waterdichte theorie. Ik ben zelf ooit voor een technics sl1200 naar Limburg gereden.?

Adverteerde had een belachelijk lage prijs, slechte foto, verhaal ging ermee door. Ben gaan kijken en er stond een haast nieuwe sl1200 te stralen. Voor 175,- euro meegenomen, met extra slipmatten (origineel rubber en vilt) extra stanton naald.

Dus tjah..... kijken of je in contact kan komen, per telefoon en kijken of je een afspraak kan maken.

Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 27-02-2013 @ 13:27:48 (1%)
djcanta    posted on 27-02-2013 13:28
mijn deal afgelopen zaterdag was in Dronten, tussen Zwolle en Lelystad midden in de polder. Kon 't goed combineren met een boeking in Heerenveen; vanaf Almere binnendoor tot aan Dronten, spullen getest en afgerekend, in de auto en door naar de snelweg en naar m'n boeking. Daarna terug naar huis... pokke eind maar de moeite waard. En als 't niet was wat ik had verwacht had ik 't laten staan en had ik een stukje om gereden.
MTHIJSMusic    posted on 27-02-2013 13:56
er staan ook alleen maar foto's van internet van de mixer... denk dat het fake is
Matthijs Kuiters
Sebasz    posted on 27-02-2013 14:06
verkoper is wel al een jaar actief

heb m gemaild dat ik m wel op wil halen en testen. dus ben benieuwd, want opzich is dat een mooie prijs?Cool
User edit by Sebasz on 27-02-2013 @ 14:09:07 (100%)
djcanta    posted on 27-02-2013 14:37
gewoon goed kijken, alle kanalen testen, effecten 1 voor 1 uitproberen en test ook de USB-geluidskaart icm Traktor als je een laptopje met Traktor ter beschikking hebt. Dan weet je of alles 't doet.
Timo_V    posted on 27-02-2013 16:36
Ja het punt is dat ik geen rijbewijs heb.. haha.
Anders was ik wel in de auto gestapt ja. Daarom vraag ik dus of iemand anders hem wil testen.
Maar het zou goed kunnen dat het een oplichter is. Hij wil ook geen filmpje maken ofzo om te laten zien of alles werkt.
Ik zal hem eens vragen naar foto's.. als het een oplichter is wil ik hem graag (met jullie hulp) pakken.
Music is life
p-wee    posted on 27-02-2013 16:54
best kans dat als je iemand vraagt om te testen en hij is ok, dat die 'iemand' je DJM voor je neus wegkaapt Embarassed?

ik eprsoonlijk zou never nooit geen gear op laten sturen of door iemand anders laten checken, tenzij ik ergens echt geen saus verstand van heb...dit zijn wel bedragen om even persoonlijk voor te kijken

regel een lift, maak er een gezellig roadtripje van Cool
Timo_V    posted on 27-02-2013 17:06
Dat is mogelijk, maar ik zie momenteel even geen andere uitweg P-Wee.
Anders laat ik het voor voor m'n neus weg gaan. Ik kan geen lift krijgen helaas.
Music is life
Timo_V    posted on 28-02-2013 23:33
Overigens kom ik nu weer een raar iets tegen. DJM 800 voor ?400,-.

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/dj-sets-en-draaitafels/m650294965-pioneer-djm-800.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent

Deze gast is pas 1 dag actief en heeft heel veel spul te koop.. ook heeft hij een co.uk e-mail adres.
Heb er gewoon even op geboden en 'm gemaild om info te achterhalen.
Music is life
Drumworks    posted on 28-02-2013 23:34
Niet doen, ik weet 100% zeker zonder te checken dat het fake is
The beats are still banging :)
mikedhanpat    posted on 01-03-2013 08:56
Poster: Timo_V
Overigens kom ik nu weer een raar iets tegen. DJM 800 voor ?400,-.

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/dj-sets-en-draaitafels/m650294965-pioneer-djm-800.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent

Deze gast is pas 1 dag actief en heeft heel veel spul te koop.. ook heeft hij een co.uk e-mail adres.
Heb er gewoon even op geboden en 'm gemaild om info te achterhalen.

100% fake inderdaad!! Ooit van een CDJ2000 MK3 gehoord zoals hij schrijft in zijn beschrijving??
En bestaat uberhaupt de hotmail.co.uk extensie?
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Timo_V    posted on 01-03-2013 16:02
Poster: RiliciousZ
Niet doen, ik weet 100% zeker zonder te checken dat het fake is

Dat snap ik.

Poster:?mikedhanpat
100% fake inderdaad!! Ooit van een CDJ2000 MK3 gehoord zoals hij schrijft in zijn beschrijving??

Lool, nee. Dat is nieuw.
Weet niet of de co.uk extensie bestaat.
Music is life
User edit by Timo_V on 01-03-2013 @ 16:05:23 (100%)
FSR    posted on 01-03-2013 16:16
Zelfs Pioneer zal even staan te kijken als hun productielijn nog op MK 1 zit en 1 of andere terrorist reseller het als MK3 verkoopt!

Wellicht een leuk idee dat als iets als 'oplichting' is aangemeld dat diegene een virus in de pc krijgt en alles sloopt! Bij aanmelding van het account zit dat virus er al, maar wordt alleen geactiveerd bij oplichting. Goed plan lijkt mij?Cool! Opzettelijk kwaad doen gelijk keihard afstraffen!

Sebasz    posted on 01-03-2013 17:02
die kerel uit de advertentie van de TS heeft niks teruggemaild dus zal wel scammer zijn
Estacy    posted on 01-03-2013 17:15
Pff ik snap niet dat hier een apart topic voor nodig is, maargoed, enkele van mijn tips:

2e hands dingen kopen die veel geld kosten? Ophalen. Dat treinkaartje of benzine kosten wegen niet op tegen een baksteen in een doos opgestuurd krijgen.?

Lijkt iets te mooi om waar te zijn? en staat er Pioneer in de titel? afblijven.

In slecht nederlands geschreven? (zinsopbouw niet grammatica) afblijven.

de verkoper wil alleen opsturen? ablijven.

Wil de verkoper geen 06 of huisnummer geven? afblijven.

Weigert de verkoper te communiceren via zijn eigen email ipv marktplaats email? afblijven.

Nou ligt het ook nog eens heel erg aan het product of het een scam is of niet.

Feit is: Pioneer mixers en cd spelers zul je veel vaker zien bij oplichters op marktplaats. Sterker nog, ik heb nog nooit een scam gezien op marktplaats waarbij het niet om CDJs/DJMs ging (af en toe een Xone 92 dan).
Hier is een reden voor: dit zijn dure producten met een hoge restwaarde, voor veel mensen onbereikbaar. Je ziet het product en de prijs en wordt zo opgewonden dat je vergeet te checken of het echt is.?

Want er zijn ook producten waar je weinig kans hebt om opgelicht te worden. Zo kocht ik een Vestax PMC-CX voor 600 euro, en liet die opsturen. Een erg lage prijs. Maar als bijna geen DJ dat apparaat kent, dan kent die Nigeriaan hem ook niet. Ook werden alle mails in prima nederlands beantwoord. Kwam keurig verpakt aan.

Technics SLs zijn ook een leuk voorbeeld. Die zie je soms voor super weinig geld voorbij komen, dat is zelden een scam, maar vaker een TT die of wat ouder is (maar nog prima werkt) of een TT van iemand die niet weet wat hij in huis heeft.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 01-03-2013 @ 17:17:15 (12%)
Timo_V    posted on 01-03-2013 17:26
Estacy, bedankt voor je tips.
Overigens heb ik er geen algemeen topic van gemaakt, maar een admin.
Als je 't onzin vindt dan reageer je niet of vraag je om een slotje als het je stoort.

Hoe dan ook..

Dit is het antwoord. Ik heb ook foto's gekregen.

Op 1 van de foto's is te zien dat er een stukje verf/lak rechts van de crossfader weg is, bij een andere foto niet.
Beetje apart. Ook spreek ik nu met een Nederlander of Brit, terwijl op hij Marktplaats 'Ahmedmobile' heet.

Bedankt voor uw antwoord,

Wij zijn 100
%?veilig en beveiligd?bedrijf gevestigd in?Londen, Verenigd Koninkrijk.

Pioneer?DJM 800?is gloednieuw?origineel?verzegeld in doos?van?pionier?..
Het komt ook met?1 jaar internationale garantie?en 3 maanden?terugkeerbeleid.
En?het kost?400 euro?inclusief?luchtvracht?verzendkosten in rekening gebracht?aan uw deur stap?..
U kunt ook?een geld terug?garantie?en 30 dagen?terugkeerbeleid van de?Pioneer?DJM 800
===================================
Het verschepen Methode:?FedEx?/?DHL
Levertijd: binnen?3 werkdagen

Wij accepteren?betaling via?Western Union Money Transfer?..

Waarom bij ons kopen?
*?Uw privacy is gewaarborgd
*?Onze prijzen zijn?goedkoop en betaalbaar
*?Gegarandeerd?Veilige transacties
*?Wij verzenden?van maandag tot zaterdag.
*?Gratis verzending?op gekwalificeerde?orders
* Wij bieden?een redelijke?korting op?bulk aankopen
*?Wij verzenden?dezelfde dag?na bevestiging van betaling.
*?Wij bieden een 30?dagen terugkeerbeleid?en een 100%?geld terug garantie.

Voorzichtig?te werk gaan?met de volgende?door het invullen van?onderstaand formulier:

VOLLEDIGE NAAM?====
PRODUCTS?====
WAARDE?====
ADRES?====
CITY?::::::
POSTCODE?::::
LAND?====
Mobiele telefoon?/?==

Met vriendelijke groet?
..

JOHN QWINBEY RICKSON
4,Newman street,East gate,London,United Kingdom..
http://www.facebook.com/#!/john.rickson.980
Skpe: John.qwinbey

Music is life
User edit by Timo_V on 01-03-2013 @ 17:31:17 (28%)
Maracas    posted on 01-03-2013 17:50
Lol das gewoon een google translateFoot in Mouth

Poster: mikedhanpat

Ik vond deze mooier eigenlijk:?

Pioneer djm 800 = 400.00 eur
Pioneer djm 600 = 300.00 eur
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Timo_V    posted on 01-03-2013 17:53
Kan.. kan.. Maar dan is 't wel h??l goed vertaald.
Heb inmiddels al een DJM 800 gekocht van iemand vandaag, maar 't is wel leuk om er nog even op in te gaan.
Wat denkt iedereen nu? Nog steeds fake? Denk 't wel h?? CD spelers niet die bestaan en prijzen die gewoon niet kloppen.
Music is life
Estacy    posted on 01-03-2013 18:10
western union: bedrog.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

109 Users online: 21 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 32.907
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.841.366