Enkel een DJM800 aanwezig
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Steven_Vds    posted on 19-02-2013 23:15
Hallo iedereen van DJ resource,
?
Ik ben een startende DJ en moet dit weekend voor het eerst een warming-up set draaien op een (priv?) feestje. Normaal zou ik dit doen met mijn Pioneer DDJ-SX, in combinatie met de Serato DJ software, alleen blijft de levering maar aanslepen waardoor ik deze nog steeds niet ontvangen heb... Hij zou al moeten binnengeweest zijn op 8 januari, maar volgens laatste geruchten zou dit pas rond 15 maart zijn :s Nu is het best beu want ik had die 'booking' al tijdje met veronderstelling dat ik tegen nu al mijn materiaal zou hebben :o
?
Ik ben te rade gegaan bij de persoon die het feestje organiseert en er zou een DJM350 + 2 * CDJ350 tot mijner beschikking gesteld worden waar ik ofwel rekordbox voor zou gebruiken ofwel gewoon via input USB zou draaien maar nu blijkt dat de levering niet meer mogelijk was en er enkel een DJM800 aanwezig zal zijn.
?
Qua mixer natuurlijk een opwindende upgrade, alleen zonder CDJ's erbij weet ik niet echt wat ik ermee moet... Ik heb namelijk geen software zoals Traktor, Serato scratch, Virtual DJ... Alleen rekordbox dus.

Ik heb al wat informatie opgezocht en informatie gevonden zoals dat het met een mixer alleen niet mogelijk is om tracks te beluisteren via je headseat aangezien je maar over 1 kanaal beschikt, dat je dus een externe geluidskaart nodig hebt of er een controller moet tussensteken... Verder dan dit ben ik ook nietgeraakt.
?
Heeft dus iemand soms een idee hoe dit op te lossen valt? Want ik weet echt niet hoe ik het alleen met een mixer moet doen :s
?
?
?
?
?
?
User edit by Steven_Vds on 19-02-2013 @ 23:18:17 (3%)

What do you think about Enkel een DJM800 aanwezig ??

Vote :   

RubenMusic    posted on 19-02-2013 23:22
misschien je laptop op 1 kanaal en dan heel stom gezegd iets van traktor of Virtual DJ gebruiken en daar beetje mee spelen of auto mix.. zou het anders ook niet weten.

Misschien nog een optie is om aan DJ vrienden te vragen of je niks kan lenen.
Drop beats, not bombs!
MrQreeny    posted on 19-02-2013 23:23
Huur dr gewoon 2 cdj's bij en je bent gered...
'Music is the universal language of mankind...'
RubenMusic    posted on 19-02-2013 23:31
@MrQreeny wat jij zegt kan ook, alleen ik weet niet of hij een groot budget ervoor heeft?

Drop beats, not bombs!
MrQreeny    posted on 19-02-2013 23:38
Tsja in noodweer kan je soms niet anders.. Misschien valt er wat te regelen met de organisatie om het budget wat op te hogen.. Als het bij mij aan komt op kiezen tussen 'service/ goede naam' en 'weinig tot niks verdienen' dan is het bij mij simpel.. Dan maak ik die avond maar even geen winst. Uiteindelijk is ligt het probleem bij jou in dit geval omdat jij gear zou regelen als ik het goed begrijp Winking my eye
En zo duur hoeft het niet te zijn hoor. Je kan op veel plekken cdj 350's huren (dat scheelt je weer een paar dagen cd's branden) voor niet al te veel geld.
'Music is the universal language of mankind...'
Steven_Vds    posted on 19-02-2013 23:39
@RubenMusic Vroeger heb ik nog wat dingen zitten uitproberen met Virtual Dj (Free) en bij momenten ging dat nog redelijk, maar dat is natuurlijk niet het echte werk van een DJ, zitten 'mixen' via Laptop alleen...
?
Voor een warming-up set kan dit nu nog wel, zeker omdat ik ook niet echt veel volk al verwacht maar is redelijk amateuristisch :p

@MrQreeny Dat is het nu net, ik weet ook dat ik met 2 cdj's gered ben alleen is er daar geen budget meer voor (heb het al gevraagd aan de organistor van het priv? feestje). Zelf zie ik het ook niet zitten om deze te huren aangezien het toch maar over een warming-up gaat van uurtje.
?
(Ik zou trouwens niet voor het materiaal zorgen, maar de organisator zelf)
User edit by Steven_Vds on 19-02-2013 @ 23:40:58 (13%)
Pur-D    posted on 20-02-2013 00:16
Poster: Steven_Vds
(Ik zou trouwens niet voor het materiaal zorgen, maar de organisator zelf)

Dan is het niet jouw probleem. Je zult dan nog eens met hem rond de tafel moeten, want met alleen een djm schiet je niet veel op.
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
Dolivieira    posted on 20-02-2013 05:12
Voor pak en beet ?45 euro per stuk heb je wel 2 cdjs te huur.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djcanta    posted on 20-02-2013 10:15
je gaat toch geen feest organiseren met alleen een mengpaneel? idd laat de organisator een setje huren en je bent van 't gedoe af. Zo'n controller is leuk voor thuis en niet bedoeld om mee op pad te gaan.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Yorick    posted on 20-02-2013 10:23
Organisatie denkt ook jij wil komen draaien dus regel maar de rest zodat het ons geen geld kost.
Maar voor 75 euro kan je al een compleet setje vinden.?
ArTy    posted on 20-02-2013 11:58
Als jij de warming-up set draait, waar draait diegene na jou dan op? Neem niet aan dat die akkoord gaat met alleen een djm-800 in e dj booth..
Steven_Vds    posted on 20-02-2013 15:32
Ik verschoot er ook van toen bleek dat er enkel een DJM800 zou zijn... Nu heb ik het er met hem nog eens over gehad want ook ik heb tegen hem gezegd dat degene die na mij zouden draaien ook niet lopen te springen om het enkel met een Mixer te doen en nu blijkt dat er 1 iemand anders zijn materiaal ter beschikking zal stelllen.
?
Wat het precies zal zijn, weet ik niet maar daar kom ik hopelijk gauw genoeg achter Happy, laughing Bedankt voor de reacties allemaal!
djcanta    posted on 20-02-2013 15:44
zorg maar voor een wifi verbinding en mixcloud en zorg dat je een jack-cinch(stereo) kabeltje bij je hebt want ik denk dat 't daar op neer gaat komen Winking my eye
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Sebasz    posted on 20-02-2013 15:57
anders kon je toch gewoon naar de winkel gaan en het daar halen, of bij een andere shop? no way dat ik zo lang zou wachten op een levering
Steven_Vds    posted on 23-02-2013 01:05
@Djcanta Het wordt nu helemaal een soep want nu heeft hij enkel 1 Cdj1000 besteld i.p.v 2 terwijl ik duidelijk gezegd had om er 2 te bestellen maar die zouden niet meer vooradig?! zijn :o
?
@Sebasz De Pioneer DDj SX is overal in Europa uitgeput, ik heb in alle shops van de buurlanden gekeken en overal was het 8-9 weken wachten, zonder de ondertussen bijgekomen tijd mee te rekeken. De Pioneer DDJ SX Is gewoon een ramp om te leveren :s
FSR    posted on 23-02-2013 07:08
@TS,

Hoewel dit jouw inkomsten(bron) is voor die avond raad ik je echt aan er vanaf te zien. Het komt (voor mij) erop neer dat je een auto koopt en vervolgens blijkt dat er geen motor in te zitten! En dat de verkoper dan zegt: 'Ja, maar het is een auto.'

Draaien op alleen een DJM 800 gaat niet lukken. Bovendien heeft 1 CDJ 1000 geen zin. Ook vraag ik mij af welke versie het is, aangezien MK I & MK II geen mp3 (op CD) kunnen lezen!

This is an old Topic

No new postings for 4.461 days.
 Post CommentThat would be 148.7 months
or a whopping 12.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

178 Users online: 25 Guests (153 Unknown)
Pages generated today : 49.400
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.722.352