Cd inladen CDJ 800 MK2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Timo_V    posted on 19-02-2013 00:05
Een van mijn CDJ 800 MK2's doet er heeel lang over om een cd voor de eerste keer in te laden.
Hij spuugt hem een keer of 2-3 uit en daarna leest 'ie hem eindelijk. Het lijkt erop dat hij dit alleen doet met de cd's die ik van de Dixons heb. De cd zelf is goed gebrand met Windows Media Player en werkt perfect als 'ie eenmaal gelezen is. Daarnaast heb ik nog oudere gebrande cd's van Sony, deze lijkt hij in ??n keer te lezen. Qua uiterlijk verschil is het zo dat op die van Dixons een witte stickervelachtige laag zit zeg maar (hoort erop), en die van Sony zijn gewoon goudkleurig.

Dus.. heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen?
Moet ik al denken aan een nieuwe laser? Of gewoon andere cd's kopen?

EDIT:
?
Geeft soms de foutcode 'E-8303' aan, wat duidt op vieze cd's.
Toch is dit denk niet het probleem, want de cd's zijn schoon en worden nauwelijks aan de onderkant aangeraakt, ook hebben ze altijd in het plastic doosje gezeten waarin ze geleverd worden.

Music is life
User edit by Timo_V on 19-02-2013 @ 15:18:43 (37%)

What do you think about Cd inladen CDJ 800 MK2 ??

Vote :   

RubenMusic    posted on 19-02-2013 21:15
Misschien in het loopwerk wat stof, wat er gemakkelijk uit te halen si door de stofzuiger aan de voorkant te houden van je CD Gleuf, mocht dat niet helpen keer openschroeven en dan nog een keer doen.. Mocht dat weer niet lukken dan wegbrengen naar DJRepair in de Rips.
Drop beats, not bombs!
AdenFarleigh    posted on 19-02-2013 21:28
Simpel, als ie dat met Sony's niet heeft, Dixonsmeuk weggooien en Sony aanschaffen. Overigens, branden raad ik aan om met Nero te doen en op een lagere snelheid. Daarnaast maakt het voor het lezen ook verschil in welk format je brandt. Succes!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Timo_V    posted on 19-02-2013 23:55
Of ik branden nou met WMP doe of met een ander programma maakt volgens mij niet zoveel uit, of wel?
De snelheid staat op gemiddeld en is goed zo, de andere speler leest hem namelijk gelijk.
Kan dus in principe niet aan de cd of het branden liggen, also.. ik heb nog 20 lege cd's ofzo, die gooi ik niet zomaar weg.
De nummers zijn legaal gekocht op Beatport en allemaal Mp3.

Denk dat ik maar contact met Pioneer ga zoeken want zelf openschroeven is geen optie, dat zou ik nou nooit zomaar doen met een cd speler. Zal de stofzuiger ervoor eens proberen, bedankt voor de tip.
Music is life
User edit by Timo_V on 19-02-2013 @ 23:57:10 (54%)
Dolivieira    posted on 20-02-2013 05:08
Heel soms wil de lazerunit slecht worden. Als je het met de enespeler wel heb en de andere niet. Zou ik toch de speler laten na kijken.?

En branden moet programmas maakt degelijk wel uit. Op mijn windows machine gebruik altijd Nero. Windows media player heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee. ITunes daar in tegen niet.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Timo_V    posted on 20-02-2013 14:30
Ja dat met iTunes, hoe simpel het ook is, kwam ik niet uit.
Achterlijke nieuwe versie. Zal Nero eens proberen, maar WMP werkt ook perfect bij mij.?
En aan het branden ligt het dus niet. Denk dat laten nakijken het beste is inderdaad.
Music is life
Stefjuuh    posted on 20-02-2013 19:42
Ik brand altijd op max. 8x snelheid, liefst 4x. Scheelt ook een hoop.
Draai zelf al jaren met Sony, beste ervaringen mee.

Weet dat er vast mensen zijn die met het niet uitspreekbare japanse merk komen, maar die kosten ook maal 2.
Timo_V    posted on 20-02-2013 19:53
Okay, en met welk programma?
Ik heb 'm bij WMP gewoon op 'normaal' gezet geloof ik, die snelheid lijkt goed te zijn.
Zal volgende keer andere cdtjes kopen, ga deze lege cds niet zomaar weggooien.
Kan ze wel bewaren en er niks mee doen, maar dan gaan ze ook niet op.
Music is life

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

249 Users online: 11 Guests (238 Unknown)
Pages generated today : 7.466
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.485.467