Producer lessen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 14-02-2013 15:42
yo DJresourcers

zoals velen van jullie misschien wel weten ben ik al jaren lid van deze site. de laatste jaren ben ik niet zo ontzettend actief geweest maar ik ben altijd wel bereikbaar geweest voor hulp en maakte ik tutorials

nu ben ik een jaar geleden een eigen bedrijf gestart en doe ik Ghostproducties en geef ik lessen voor producers.nu heb ik nog nooit reclame voor mezelf hoeven maken omdat ik in principe genoeg leerlingen en ghostproductie opdrachten kreeg. toch wil ik het steeds meer een beetje gaan uitbreiden en dus vroeg ik me af of er leden zijn van DJresource die geinteresseert zouden zijn in een les producen.
ik werk in logic en geef daar ook les in, dus ben je daar nog niet kundig in dan kan ik daar sowieso veel over vertellen, maar ook wat meer gevorderde mensen kan ik helpen door middel van afmixen, EQ'n en compressie. de laatste paar onderwerpen in dat rijtje is ook universeel voor FL studio, Reason, wat je maar gebruikt voor programma.

ben je dus geinteresseert, stuur me even een prive berichtje (mijn studio waar ik les geef is in Nieuwegein, een deelgemeente van Utrecht, dus lekker centraal gelegen.)

edit*

mensen denken al snel; 'waarom zou ik les bij jou nemen? waarom zou jij dat kunnen?'
ik heb jarenlang tutorials gemaakt voor youtube, een opleiding gevolgt als leraar en ik studeer nu aan de herman brood academie als producer. kennis genoeg dus en ook de ervaring om les te geven.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 14-02-2013 @ 15:44:11 (26%)

What do you think about Producer lessen ??

Vote :   

MarcoMartinez    posted on 14-02-2013 21:58
Kun je me vertellen hoeveel lessen ik als leek nodig heb om er in thuis te geraken en wat de kosten zijn, hoe lang een les duurd en op welke tijden , en dagen deze gegeven worden.

misschien ook wel handig om hier te reageren voor andere geintresseerden.
www.djmarcomartinez.com
FSR    posted on 14-02-2013 22:18
Een bepaald business model/mentaliteit stijl zou ook handig zijn?Cool.

User edit by FSR on 14-02-2013 @ 22:18:46 (6%)
Luxx    posted on 14-02-2013 22:48

het ligt geheel aan je eigen talent hoeveel lessen je nodig hebt om het onder de knie te hebben. maar simpelweg goed opweg komen lukt in 1 les van een uur of 3 zeker wel. een les zelf is overigens niet perse 3 uur. ik laat het geheel over aan de leerling hoelang of hoe kort een les duurt maar ik raad wel aan om minimaal 2 uur per keer te doen omdat het anders echt een gehaast word met uitleggen en de stof daadwerkelijk toepassen.

hoe mijn lessen er uit zien ligt voor een groot deel aan de leerling zelf. wil je alleen iets over compressie leren? dan duik ik daar gewoon vol in voor je en leg het zo duidelijk mogelijk uit en probeer je zelf meteen alles uit wat ik je uitleg met vooraf voorbereide tracks of eigen meegebrachte tracks. wil je meer inhoudelijk ingaan op hoe je een arrangement spannend houd in dance of pop? prima, dan gaan we daar op focussen. liever meer weten over hoe je goed equalised? dan gaan we daar tijd in stoppen. het is echt geheel aan de leerling wat die wilt leren.

ben je nog echt een beginner dan begin ik graag met het kijken wat je al wel weet door middel van het kijken of je ritme gevoel hebt en niet compleet toondoof bent ('zing deze noot eens na *speelt een noot op de piano*) ik kan vrij aardig op die manier inschatten wat het niveau is en van daaruit je nuttige dingen leren die van belang zijn op dat punt in jouw muzikale ontwikkeling.

ik kan ook een hele goede voorbereiding geven voor als je een auditie moet doen voor een muziek opleiding zoals de herman brood academie.

kortom er is best ruimte voor verschillende lessen en ik ben ook ontzettend flexibel in verschillende genres omdat ik nu 10 jaar ervaring heb met een enorm scala aan genre's (trance, hardtrance, jump, dutch house, trap, dubstep, disco, progressive, pop, hiphop, latin etc.). ik heb ook in vrijwel iedere stijl tracks klaar staan in logic om ook van daaruit veel uit te leggen waarom de keuze gemaakt is om een vocal zo te bewerken, of om de kick op die andere manier goed knallend te maken.

ook heb ik zelf PDF'jes gemaakt met stof om na te lezen over de onderwerpen waarover je geleerd hebt als je een les hebt genomen bij mij en ben ik al-tijd beschikbaar om je vragen te beantwoorden via mail na een les.

hopelijk zo genoeg info gegeven, mochten er nog verdere vragen zijn dan beantwoord ik die graag!
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 15-09-2013 @ 20:07:02 (23%)
Maracas    posted on 15-02-2013 00:06
Huh ik ga wel even PMmen denk ik want ik woon in Nieuwegein, waar precies zit dat studiootje dan?
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Luxx    posted on 15-02-2013 00:45
Aan het lek boulevard
www.mothermusic.nl
Maracas    posted on 15-02-2013 01:02
Mooie locatie Happy, laughing
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
will-j    posted on 15-02-2013 09:02
Ben laatst overgestapt van FL Studio naar Logic. Daarvoor heb ik een middagje cursus gevolgd bij Luuk. Ontzettend leerzaam en zeker handig! Ik kan het je absoluut aanraden!
MarcoMartinez    posted on 15-02-2013 18:49
Ik houd t zeker in gedachten.?
Eerst morgen op dancefair mijn licht eens opsteken.
www.djmarcomartinez.com
MarcoMartinez    posted on 17-02-2013 23:14
Veel gehoord en gezien op dancefair in de seminars.
Dit was alleen wel allemaal voor de gevorderde producers.?

Zal binnenkort eerst maar eens logic aanschaffen en daarna contact opnemen.
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 17-02-2013 @ 23:15:25 (1%)
FML    posted on 18-02-2013 19:28
Leuk luxx , ik heb denk ik je fl projects nog op me hdd staan , tijdje geleden, goed te zien dat je er met verder gegaan bent !
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 18-02-2013 @ 19:29:02 (2%)
Yvaroz    posted on 18-02-2013 23:22
Is dat een beetje te bereiken met het OV? Want ik werk ook met Logic dus ik heb wel interesse!
Nothing is Impossible
Chavizz1991    posted on 20-02-2013 20:54
Dit is echt een super idee! Zou het graag doen, maar ik werk met FL studio. Ik ken al wat meer dan de basis, dus ik vind het zonde om over te stappen. Toch iemand die mij zou aanraden om bijv over te stappen op Ableton (Ik bezit geen Apple pc voor Logic)?
FASA    posted on 20-02-2013 21:22
Kwestie van wat je zelf fijn vind. Er zijn zat top producers die met Fruity Loops hele goede nummers maken. Toch denk ik dat programma's als ableton en Logic wat meer kwaliteit bevatten.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Sebasz    posted on 20-02-2013 22:01
Ableton sowieso niet naar mijn smaak, da's nog meer een kinderprogramma dan FL naar mijn idee?Foot in Mouth?Ook vind ik de audio engine daarvan nog minder dan die van FL. Als je overstapt, gebruik dan Cubase. Studio One schijnt ook populair te worden maar heb ik zelf nog niet mee gewerkt
User edit by Sebasz on 20-02-2013 @ 22:01:53 (76%)
Luxx    posted on 20-02-2013 22:54
Poster: Yvaroz
Is dat een beetje te bereiken met het OV? Want ik werk ook met Logic dus ik heb wel interesse!

de Tram vanaf Utrecht Centraal stopt vrijwel naast mijn huis.?

ik heb vrij veel prive berichten gekregen. ik ben een week lang in New York dus ik heb niet kunnen antwoorden. ik heb net iedereen een bericht terug gestuurd.
super dat er zo veel interesse is, had ik niet verwacht!
www.mothermusic.nl
MichaelMiller    posted on 22-02-2013 03:50
Poster: Sebasz
Ableton sowieso niet naar mijn smaak, da's nog meer een kinderprogramma dan FL naar mijn idee?Foot in Mouth?Ook vind ik de audio engine daarvan nog minder dan die van FL.

?!?
www.facebook.com/michaelmillerofficial
MichaelMiller    posted on 22-02-2013 03:51
Ziet er trouwens goed uit dit! Cool dat Luxx dit doet en ik heb er erg veel vertrouwen in dat je zeker waar voor je geld krijgt..Winking my eye Voor de Logic-users sowieso een aanrader lijkt me.
www.facebook.com/michaelmillerofficial

This is an old Topic

No new postings for 4.571 days.
 Post CommentThat would be 152.4 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

252 Users online: 128 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 35.014
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.832.051