iTunes vs. Beatport: licentie
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bambilaner    posted on 11-02-2013 15:06
Ik geraak niet helemaal uit aan de Belgische auteursrechtenwetgeving. Sabam heeft vandaag aangekondigd geen geld meer te innen bij dj's. M.a.w. De dj-licentie wordt goedkoper, maar valt niet weg. Er moet nog steeds een deel worden betaald aan Simim (beheersmaatschappij voor de rechten van de muziekproducenten).

Anyhow, ik heb nog nooit een dj-licentie gehad, en ben eigenlijk ook niet direct van plan ervoor te betalen Embarassed.

Maar wie weet of ik in orde ben als ik de volgende zaken doe (zonder dj-licentie)?
- Muziek kopen op beatport, en op usb draaien op een gig
- Muziek kopen op iTunes, en op usb draaien op een gig
- Muziek kopen op beatport en op mijn laptop draaien
- Muziek kopen op iTunes en op mijn laptop draaien.

Ik maak onderscheid tussen beatport en iTunes omdat ik eens hoorde dat muziek aangekocht bij iTunes eigenlijk niet voor publiek mag worden gebruikt. Is er effectief een verschil tussen iTunes en portalen specifiek voor dj's, zoals beatport?
www.facebook.com/vinniebegooddj

What do you think about iTunes vs. Beatport: licentie ??

Vote :   1 member likes this  

Decoz    posted on 11-02-2013 16:42
Volgens mij ben je ok tenzij iemand mij corrigeert?
Voor zover ik las, mag je nu ook de aangekocht muziek afspelen van andere media dan waar je die oorspronkelijk gekocht hebt.
Bvb muziek aankopen op iTunes, branden op cd en afspelen op cdj -> vroeger had je hiervoor dj licentie nodig.
Nu mag je de muziek aankopen op iTunes, branden op cd en afspelen op cdj zonder licentie.
AdenFarleigh    posted on 11-02-2013 17:19
Volgens mij is de licentie 'vereist' wanneer je voor publiek speelt, legaal aangeschafte muziek draaien in de woonkamer mag altijd natuurlijk, maak niet uit vanaf welk medium.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Timo_V    posted on 19-02-2013 00:27
Het is mij ook niet duidelijk..
Hier in dit topic staat ook het een en ander.
Het lijkt erop dat je legaal aangeschafte muziek zonder licentie niet mag draaien..
maar aan de andere kant lees ik in dat topic dat BUMA zelf zegt dat het helemaal niet zo nodig is en dat uiteindelijk de overheid bepaald hoe het zit, niet BUMA of iemand anders.
Van wat ik evan begrijp (en ik heb even een paar vragen aan Leon Bolier via Twitter gesteld) is dat de promoter of eigenaar van het feest/de locatie die shit met BUMA moet regelen, dat is wat Leon denkt.
Maar nu het definitieve antwoord nog, en dat is dus niet duidelijk.

Music is life
User edit by Timo_V on 19-02-2013 @ 01:07:43 (51%)

This is an old Topic

No new postings for 4.460 days.
 Post CommentThat would be 148.7 months
or a whopping 12.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

108 Users online: 15 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 12.902
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.252.526