Manieren van aansluiten.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

miniman    posted on 02-02-2013 00:43
Hoi,

Ik moet op 2 maart ergens draain, niet alleen maar met een tweede dj.
Nu ja moet ik materiaal bestellen. Maar ik zit nog even in een kleine knoop met de opstelling van ons materiaal.

Ik beschik over een numark ns4, meer heb ik niet nodig. De andere dj, is nog niet zeker dat hij afkomt, want het kan zijn dat hij ergens anders moet draaien of dat hij LATER komt.

Hij vroeg mij om twee technics te huren, want hij draait met vinyl en hij brengt mengpaneel mee.

Maar ik moet eerder draaien dan hem, sluit ik dan best mijn ns 4 aan op de luidsprekers? Ook heeft hij een monitor nodig ...
?
Dus ik dacht: de luidsprekers op mijn balanced outputs op mijn numark ns 4, in mijn lijningang, een rca die loopt naar de master van zijn mengpaneel, waar hij dan zijn technics op aansluit .. is dit het beste? waar sluit ik dan de monitor op aan? op mijn booth output op de ns4 (alleen rca aansluiting) of op zijn mengpaneel? Hij heeft een Behringer Nox606 ...
?
Bedankt voor de hulp
Greetings from MIni Man

What do you think about Manieren van aansluiten. ??

Vote :   

FSR    posted on 02-02-2013 01:09
De behringer Nox606 is je hart. Daar sluit je dus ook alles op aan.

Je hebt 4 kanalen beschikbaar. Je hebt er in principe 3 nodig.
?
2 kanalen voor de vinyl. 1 voor je Numark. Aangezien hij er 2 nodig heeft (naast elkaar vermoed ik). Is kanaal 2 & 3 het beste. Zet jezelf op 4. Hou je kanaal 1 nog over voor mic dingen (mocht dat er nog bij komen)

Je gooit kanaal 4 open En de rest bedien je op je Numark tijdens het draaien. Komt hij erbij, gooi je 2 & 3 erbij en kan je verder.?

Kleine tip: Je numark moet achter in de behringer op: 'Line' worden geprikt. de Vinyls in de 'Phone'. Het is heel belangrijk dat echt zo te doen!

De Nox606 heeft geen monitor aansluiting. Dus je kan dat al vergeten. Tenzij er nog een 2e (groter) mengpaneel (van club ofzo?) dichtbij staat. Dan de Master van de behringer naar dat mengpaneel. En vanuit de master naar de zaal (publiek) en (indien die een monitor uitgang heeft) een kabeltje terug naar de monitor sturen voor jezelf.

Daar bovenop vind ik het knap beroerd geregeld wat ik zo lees op het eerste gezicht. Je plant toch (die andere DJ) geen 2 locatie's in om te draaien op hetzelfde tijdstip & datum??

Afijn, je hebt het antwoord...

miniman    posted on 02-02-2013 11:14
Ik zal mijn ns4 als hart moeten gebruiken, want die kerel komt wss later en neemt het paneel zelf mee ... ik heb ook 4 kanalen en ik heb een booth output op de mijne ... hopelijk lukt dit ook...
Greetings from MIni Man
FSR    posted on 02-02-2013 17:08
Niet goed geregeld!
?
Immers zal als de behringer op je ns4 worden aangesloten het signaal alleen op de behringer binnenkomen van de vinyls. En waar blijft het geluid dan? Juist dat kan je niet doorsturen naar je ns4. Of gaan lussen, maar dat raad ik je af voor in mijn ogen een simpele opstelling.

Ach het is niet mijn probleem verder. Maar dit soort situaties die ik bij voorbaat al 'k*t voorbereid' vindt door te lezen dat je draai collega misschien wel of misschien niet komt al een zeer grote afknapper!

Estacy    posted on 02-02-2013 17:16
als bij de club aankomt sluit je via xlr je Numark aan op hun systeem en doet je ding. Dan als die andere DJ komt, plug de master uit van de Behringer in de line in van de Numark .Zorg ervoor dat de geluidslevels kloppen, want die DJ met de Behringer kan niet zomaar met zn master gaan kutten omdat het alsnog de Numark ingaat.?

De booth out van de Numark kan gewoon gebruikt worden.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Rilano    posted on 02-02-2013 20:53
misschien een stomme vraag maar een Ns4Confused ken een N4 of een Ns7/6 maar geen Ns4 maar ?dat kan aan mij liggen
party and get wasted
miniman    posted on 02-02-2013 21:19
ja sorry :D de s is er teveel aan :d gwoon zodanig jaloers op de ns7 van een maat :D
Greetings from MIni Man
Rilano    posted on 03-02-2013 10:38
ohhh dan is het toch geen probleem je kan je n4 instellen als twee kanalen midi en 2 analoge kanalen als het goed is dat is het mooie noujuist aaan die Numark N4 en die monitor kan je altijd klaarzzetten en aan zijn mixer prikken
party and get wasted
User edit by Rilano on 03-02-2013 @ 10:42:47 (42%)
FSR    posted on 03-02-2013 14:29
@de personen hierboven.?

Ik trok wat fel van leer. Ook ik mag wel is wat beter lezen. Ik heb namelijk alle info van uit de eerste post van TS genomen & een plaatje van de nox606 opgezocht. En daar mijn antwoord op gebaseerd qua aansluitingen.

Mijn fout, ik zwijg voor dit topic dan maar?Cry.

This is an old Topic

No new postings for 4.481 days.
 Post CommentThat would be 149.4 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

146 Users online: 17 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 23.653
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.696.605