Bouw nieuwe studio (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Relecto    posted on 31-01-2013 00:41
Hallo forumvrienden, mag ik wel zeggen toch? Haha, anyway let's go.

Op dit moment zit mijn studio bij mijn slaapkamer 'ingebouwd' en gaat het niet langer zo qua overlast tegenover mijn ouders etc.. Hieronder een foto van mijn huidige studio. Heb de foto een klein beetje bewerkt omdat het nogal donker was.

Nu heb ik dus per direct 12 vierkante meter aan ruimte beschikbaar (4x3m) en wil hier mijn nieuwe studio gaan bouwen. Inprincipe wil ik hetzelfde meubel gaan gebruiken maar dat moet ik t.z.t. nog even bekijken.

Ik produceer altijd op redelijk niveau, vooral tijdens het afmixen. Maar houdt wel ontzettend goed rekening met mijn oren, maar ook dat gaat in de huidige situatie niet qua overlast.

Het gaat mij meer om het volgende: De plek waar de nieuwe studio gebouwd gaat worden is in de schuur van mijn ouders, nu zit er aan de zijkant van de schuur ook een duur waar dus de ingang van mijn studio zou komen. De hoofddeur van de schuur wordt dus nog gewoon gebruikt door mijn ouders. Nu is mij aangeraden om een ruimte in een ruimte te bouwen om de geluids overlast te beperken of zelfs tot geen overlast. Nu heb ik de volgende vragen:

- Welk materiaal kan ik het beste gebruiken om de 'ruimte' te bouwen? Dan heb ik het over de muren/plafond.
- Ik heb op dit moment eierdopppen (ja zo noem ik ze, haha) tegen de muur hangen en kan merken dat dit wel wat helpt qua weerkaatsing, lastig uit te leggen. Ga dit op mijn nieuwe plek ook doen, denk dan ook alleen de achterwand. De gehele ruimte lijkt mij verreweg onzin en maakt alleen maar onnodige kosten.
- Is het verstandig om de ruimte een paar CM van de vloer af te bouwen? En wat kan ik qua materiaal het beste op de vloer leggen? Of maakt dit niet zoveel uit?
- Hoeveel ruimte moet er ongeveer zitten tussen de huidige muur en de ruimte die erin komt en wat voor materiaal (isolatie?) dempt goed zodat het er eigenlijk niet door heen gaat.

Ik heb dit bericht even snel getypt omdat ik op dit moment niet zoveel tijd heb, dus excusses als er spelfouten instaan of rare/vreemde zinnen.

Alvast bedankt!

What do you think about Bouw nieuwe studio ??

Vote :   

TimGrand    posted on 20-11-2013 09:33
Relecto, echt zeer dik. Komt je huidige apparatuur er ook in, of krijgt dat ook nog een makeover? Wat betreft de vicoustic aankleding van Jan Morel, wauw. Als ik daar de centen voor had, liet ik mijn kamer ook volledig door hem inrichten. Wat maakt hij?ongelooflijk mooie studio's! Keep us posted en succes man Embarassed!
Check: www.facebook.com/officialtimgrand
Relecto    posted on 20-11-2013 23:36
@TimGrand, dank voor je bericht! Ik ga niet mijn Yamaha monitoren in de steek laten, die ga ik als referentie opstellen, Genelec's als main, mijn dualscreen setup gaat me ook niet verlaten en de nieuwe rookmelder krijgt ook wel zijn plaatsje. Qua apparatuur komt er natuurlijk wel het e.e.a. bij maar dat bouwt zich vanzelf wel op in de loop van de tijd. Ik kijk uit na de dag dat ik uit de stofbende ben, haha Winking my eye

EDIT: Vanavond ook de Airco maar eens even stofvrij gemaakt, dat dat ding nog leeft joh! Anyway, een goede vriend van mij, Thijs, die veel helpt bij de bouw vondt de compressor wel boeiend! Slechte grappen over het woord compressor binnen deze omgeving lijken me te makkelijk, dat doe ik op Facebook wel. Embarassed

User edit by Relecto on 20-11-2013 @ 23:45:20 (75%)
LilQuint    posted on 23-11-2013 11:02
1 member likes this  Van Jan ga je geen spijt krijgen!

This is an old Topic

No new postings for 4.187 days.
 Post CommentThat would be 139.6 months
or a whopping 11.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

211 Users online: 28 Guests (183 Unknown)
Pages generated today : 31.694
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.639.445