cdj 350 vs 1000 mk3
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LuukZebregs    posted on 29-01-2013 22:44
ik ben hard aan het twijfellen wat ik moet doen, ik heb nu de cdj 350 in combinatie met de djm700, maar raak uitgekeken.

al hoewel de beatlock functie heel fijn is, en de usb met rekordbox.

zie ik dat de cdj 1000 mk3 die ik voor hetzelfde geld kan terug kopen, meer functies heeft kwa effecten enzo.
maar ik wou graag weten hoe je zoekt op een mp3 cd, zie je dan net als de cdj 350 1 nummer bij het zoeken in een lijst, of zie je een deel van de lijst zoals op de 850? wat een stuk makkelijker zoekt.

de 850 heb ik ook over nagedacht, maar die kost me weer 500 euro meer, wat ik teveel vind.
ik draai regelmatig op mijn kamer, maar af en toe op feestjes.

What do you think about cdj 350 vs 1000 mk3 ??

Vote :   

Danielvb    posted on 29-01-2013 23:32
Bij mp3 cd's, althans op de cdj800mk2 (ga er van uit dat het op de cdj1000mk3 het zelfde is), zie je alleen het huidige nummer. Je ziet dus geen lijst van vorige/volgende nummers.

Daarom dat de meeste dj's hun cd's als audio cd branden zodat er circa 10 nummer oppassen. Deze audio cd's laden ook sneller geloof ik.
LuukZebregs    posted on 30-01-2013 07:46
Oke. Het laden maakt me niet zoveel uit. Maar wil toch minimaal 80 nrs op een cd krijgen.
LuukZebregs    posted on 30-01-2013 07:47
Met een fatsoenlijke mappen structuur. Heeft niemand een filmpje?
Baart    posted on 30-01-2013 07:50
De 1000 mk3 heeft niet meer effecten dan de 350, het grotere jog zal je wel fjiner vinden maar je levert wel je usb en midi in. Zie je het zitten om elk nieuw liedje wat je wil draaien te branden? Zoja, doen! De 1000 mk3's zijn de laatste tijd voor relatief lage prijzen weg gegaan, door update naar de cdj 2000. Ik heb geen idee wat met de prijzen in de toekomst gaat gebeuren, maar naar de cd spelers zonder usb zal sowieso steeds minder vraag komen (denk ik).
Bedenk je dus goed of je de kloof wel wil, dat je elk liedje moet branden.

EDIT : je kan trouwens idd mappen in een mp3 cd, maar in mijn geval (cdj 400) laadt dat wel trager
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
User edit by Baart on 30-01-2013 @ 07:52:01 (19%)
FSR    posted on 30-01-2013 07:52
Ik ben bang dat je comprissen moet gaan sluiten voor je (beoogde) budget (max).
?
Of dat of je budget met 500 euro verhogen.

minimaal 80 nrs op een cd op 320 kbps gaat je echt echt echt niet lukken. Hooguit een stuk of 10 tot 20. (Hangt er vanaf of de cd vol radio edits staat of originele (re)mixen/bootlegs)

Edit: Wat Baart zegt is ook een zeer belangrijke overweging. Liever investeer je nu iets meer en hoef je de komende tijd (veel) minder te investeren in upgrades etc etc en loop je dus ook totaal niet achter. (USB functionaliteit is als je op feestjes draait best een zeer groot voordeel. Iedereen komt als je een verzoekje draait met USB sticks aanzetten)
User edit by FSR on 30-01-2013 @ 07:56:14 (100%)
LuukZebregs    posted on 30-01-2013 23:39
ik heb voor een heel mooie prijs, 2 mooie cdj 1000mk3 kunnen overnemen.

heb mijn cdj 350's nog, maar ben al helemaal verkocht door de functies, grote jog, display etc.. en mp3 cd's werken prima, en normale cd's helemaal super!.

dus ik denk dat de cdj 350's weg gaan.
Baart    posted on 31-01-2013 07:47
Ik zou toch nog eve ernstig denken aan de 850, die zal zijn waarde het meest behouden dus wat geef je nou uiteindelijk uit? Juist je afschrijving, en die zal bij een setje 850's een stuk minder zijn. Zoals FSR zegt is ubs op feestjes gewoon heerlijk, en is het een stuk fijner om niet voor elk liedje een cd te moeten branden.. Ik zou echt eve doorsparen voor de 850! Kan je ook gelijk digitaal mee draaien zonder timecode (correct me if I'm wrong)
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
LuukZebregs    posted on 31-01-2013 09:47
Klopt maar ik heb deze 1000 heel goedkoop. Dan zoubik 800 bij moetrn leggrn voor usb... das veel voor 1 funtie
dj-zero    posted on 31-01-2013 13:08
Als je nou de 1000's en de 350's verkoopt, dank kun je makkelijk 850's halen zonder bijleggen?
maargoed indien jij genoegen neemt met alleen cd dan kun je ook lekker bij de 1000's blijvenHappy, laughing verder ook geen probleem lijkt me
LuukZebregs    posted on 31-01-2013 14:50
Haha ik was uiteraard van plan de 350 te verkopen. Heb nu een weekje beide om te proberen.
FSR    posted on 31-01-2013 16:51
1 member likes this  Dit gaat misschien op een flame post lijken. Dit is overigens niet mijn insteek!?

800 euro bijleggen voor 1 functie (eigenlijk zijn het er meer, maar ok?) kan veel zijn. Het is echter in welk perspectief je het bekijkt.

USB behoudt de komende 10 jaar nog zeker wel zijn waarde. En zal misschien nog wel meer worden.?

Daarnaast heb je met de 850 ook Rekordbox. Onderschat dit programma niet. Ik heb er tekort meegewerkt om je specifiek iets te kunnen uitleggen/voor te doen. De introductie die ik heb gehad echter was behoorlijk 'mind - blowing'. Eigenlijk al het beste van Traktor + Serato + Virtual DJ bij elkaar gegooid. Daar de experts van Pioneer naar laten kijken en overna denken. Et voila, je hebt Rekordbox!

Ik lees net ook nog dat je zelfs rekordbox hebt. Je gaat in feite een stap terug. Want je kan dan Rekordbox ook niet meer gebruiken.

En dat voor 800 euro meer? In mijn optiek het meer dan 100% waard.

Het is zo dat het je eigen geld is en wij alleen maar kunnen adviseren. Wel vind ik het 'niet cool' dat als je een topcic aanmaakt. Alleen al je keuze zo hebt gemaakt. Wat heeft het dan voor nut (zowel jouw tijd om het topic aan te maken als onze tijd om te reageren)?

Ik weigerde eerst mijn visie/gevoel hierover te melden. Toen ik las dat meerdere mensen afkeurend tegen je actie stonden heb ik besloten ook maar wat te zeggen. Niet om je af te kraken. Wel kritiek op de manier hoe je het naar ons bracht en uitvoerde.

Bij deze mijn mening/gevoel
LuukZebregs    posted on 31-01-2013 19:00
Klopt. De rede waarom ik ineens de cdj's heb gekocht is omdat ik dit aanbod kreeg.
Ben nu volop mn mappen op mp3 cds aan het branden, en de pioner gaat er goed mee overweg. Krijg sommige mappen met 100 nmers op 1cd
Dyno    posted on 31-01-2013 19:25
Poster: LuukZebregs
..... 100 nmers op 1cd

Dat is toch zeer onoverzichtelijk?!
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
FSR    posted on 31-01-2013 19:48
En dat aanbod was niet langer geldig dan een paar uur??

Best wel creepy dat ik mijzelf (impulsief) nu teruglees op het scherm eigenlijk. Gelukkig heb ik voldoende (technologisch (muziek) apparatuur) kennis (en anders kan ik altijd wel ergens terecht voor het juiste advies) om mijn impulsieve gedrag een beetje in toom te houden en bij te sturen indien nog.

Afijn heren (en dames?) van DJR, LuukZebergs heeft zijn keuze gemaakt. We kunnen er wel op blijven bashen met argumenten (die we al duidelijk hebben genoemd) waarom we het geen goed plan vinden, het zorgt alleen maar bij irritatie aan beide kanten van ons.

Op 1 dat de meesten die hier hun zegje hebben gedaan anders dan LuukZebregs hetzelfde erover denken. En dit topic in feite done is wat mij betreft. TS heeft de vragen beantwoord gekregen en gehandeld.?
En op 2 dat ik mij kan voorstellen dat hij zoiets heeft van: 'Ik ben er nu wel klaar mee, laat me met rust met de CDJ 1000 mk3'.

Hoe dan ook, tijd gaat het leren wie het meeste voordeel heeft bij de keuze van TS.

Wat mij betreft ben ik dus ook hier klaar mee. Wil je nog reageren op mijn woorden en verwacht je een reactie terug te krijgen, stuur een PM!

This is an old Topic

No new postings for 4.481 days.
 Post CommentThat would be 149.4 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

143 Users online: 10 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 13.504
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.401.878