HELP muziekkeuze !!!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

miniman    posted on 29-01-2013 21:28
Hoi,

Ik ben Mini Man en ben 18 en draai al 3 jaar allround. Op de meeste feesten was dit echter geen probleem, want ik had vanalles om de mensen te vermaken en de doelgroep was meestal 30-ers/40-ers.

Nu werd ik gevraagd, door familie/vriend om te draaien op een verjaardagsfeest van een vriend. Geen probleem maar het is een verrassinsgsfeest voor die vriend en hij wordt 30 en er zullen daar jonge gasten zijn maar wss ook oudere. Tips wat het meest van toepassing zou kunnen zijn qua muziek? Ook komt zijn favoriete dj twee uur draaien, die tevens een goede vriend en idool voor me is, dus mijn droom komt uit om met mijn idool te mogen draaien...

Mochten jullie mij kunnen helpen met een muziekkeuze want, ik kan onmogelijke de hele avond 90's draaien en als ik de hele avond jaren 80 dance draai of een slow ertussen kom ik er wss ook niet....

Advies is graag welkom want het is goede promo voor mij + een toffe party voor die vriend !

Groetjes
Mini Man
Greetings from MIni Man

What do you think about HELP muziekkeuze !!! ??

Vote :   

D-Jesse    posted on 29-01-2013 22:11
Van alles wat meenemen, en alles proberen. Wat aanslaat ga je verder draaien, wat niet aanslaat niet!
miniman    posted on 29-01-2013 22:16
@D-Jesse: enige tips te zien om zogezegd het publiek 'te lezen' zoals ze dat noemen? Ik weet als ik goed bezig ben als ik de dansvloer vol zie, maar er zijn toch nog trucjes om je publiek wat beter te leren aanvoelen? Of is het ook de ervaring dat ik nog wat mis?

Mvg
Greetings from MIni Man
Drumworks    posted on 29-01-2013 22:21
misschien een beetje afstemmen op de hoofdact van de avond, natuurlijk niet de knallers draaien, maar wel dezelfde stijl. Meestal stelt het publiek dat erg op prijs Winking my eye
The beats are still banging :)
miniman    posted on 29-01-2013 22:36
Het probleem is dat die dj die komt draaien, maar voor 2 uur komt en ik het eerste deel en laatste deel van de avond moet draaien. Hoe moet ik mij dan afstemmen? Ook is de kans er dat hij niet komt als hij een aanbod heeft voor een groter evenement... Mocht je ook tips hebben bij het aanvoelen van het publiek Winking my eye?

Thanks
Greetings from MIni Man
Dynamix86    posted on 29-01-2013 23:39
Ik zou huidige en voormalige top 40-nummers bij zo'n gemengd publiek draaien, met de nadruk op electronische muziek.
Beatmatching is overrated
D-Jesse    posted on 30-01-2013 08:31
80's nummers meenemen en tracks zoals ' Raining man' , ' Walking on sunshine' ?enzo doen eht altijd wel goed. Neem ook idd top 40 muziek me en dance zoals Dance Smash cd's van 538. Zeker als mensen een drankje op hebben gaan ze op alles los! Begin alleen de avond niet meteen met ' Party Rock Anthem', het moet een beetje opgebouwd worden. Je leest het publiek door te zien of ze eeen beetje bewegen op de muziek, of niet :p Gewoon veel afwisselen en kijken hoe ze reageren! Het belangrijkste is; Veel en verschillende muziek!
Gerdo    posted on 30-01-2013 16:24
Als je al 3 jaar allround draait dan moet je ondertussen het publiek wel kunnen 'lezen'/aanvoelen. Kijk hoe ze reageren op bepaalde nummers, en hou in de gaten of ze het nummer leuk blijven vinden. Als ze er klaar mee zijn moet je een nummer er in knallen waarmee je ze weer mee krijgt.?
Het is niet zo makkelijk uit te leggen hoe je het publiek moet aanvoelen. Maar je leert het alleen door veel voor publiek te draaen!
macmiata    posted on 30-01-2013 16:52
ik denk dat het lekker PRO oogt om contact met hem op te nemen zodat je geen dubbele nummers zal draaien door zijn set te kennen, of gaat hij ook maar wat improviseren?
Mijn vorige 'leraar' zei: geen rekening houden met wie er na u komt: knallen en er alles uithalen. Als de DJ na u het verpest (ik heb dat al meegemaakt) hadden de mensen voor zijn set tenminste toch een feestje...
Ik moest ooit voor een live band spelen en ze kwamen zagen dat ik hun openingsnummer speelde voor hun set. 'Zet het snel af'
Jaja, en mijn publiek mij aanzien als een prutser zeker. Zal ze leren, ze moeten maar hun playlist delen voor de avond start.

Uiteraard ga ik hier reacties oogsten dat een publiek opwarmen een kunst is enz enz. Dat is allemaal waar, alsde 'hoofddj' dan de top PLUKT en niet aanmoddert.
Ganse avond je publiek warm drijven en tijdens zijn set zien dat de zaak leegloopt. Yippie jee, heb het al 2 x meegemaakt

Last year this dj got bored and tried to produce
Gerdo    posted on 30-01-2013 17:14
Poster: macmiata
ik denk dat het lekker PRO oogt om contact met hem op te nemen zodat je geen dubbele nummers zal draaien door zijn set te kennen, of gaat hij ook maar wat improviseren?

Als DJ kun je toch nooit een playlist maken! Dat vind ik tenminste, je kunt voor je set wel het idee hebben dit nummer ga ik draaien. Maar dan reageert het publiek net anders waardoor dat nummer niet echt lekker uit komt. Als je gewoon naar de set luistert van die andere dj dan voorkom je dat je zelf een plaatje wat hij al gedraaid heeft heeft nog een keer draait.

Kijk wat het publiek wil! De klant is koning!

En ik vind het wel zo sociaal om niet de plaatjes weg te draaien voor de dj die na je komt. Zeker als je de avond moet openen!
MrQreeny    posted on 30-01-2013 17:15
Ik snap het probleem niet... Dit doe je toch al 3 jaar :P?
Zelf heb ik ook veel feestjes gehad waar het publiek de leeftijd had tussen de 8 en 88 zo'n beetje.
Begin gewoon lekker rustig, niet te hard en zo (geen nikcy romero shizzle etc hooguit wat top 40 dance hits) en bouw het langzaam op. Na een tijdje zullen degene die niet zo van de dance zijn meestal naar huis gaan en kan je steeds wat harder gaan draaien. Het genre 'disco' is meestal ideaal om een transition te maken tussen 'lekker rustig een drankje doen' naar 'helemaal los'. Waar je mee uit moet kijken is dat je te lang hetzelfde genre vast houdt. Aan de andere kant moet je weer uitkijken dat je niet bij elk nummer het genre omgooit...
Meestal draai ik in 'blokken'.. Zeg 15min feest/nederlandstalig dan weer 15min house vervolgens weer een paar oude rocknummers enz enz. De volgorde hiervan en de duur van een blok is wat iedereen noemt 'het aanvoelen van het publiek'...

Maar goed aangezien je al 3 jaar draait zal je zo wel je eigen trucjes hebben..
'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 30-01-2013 @ 17:16:24 (11%)
Baart    posted on 30-01-2013 17:30
Gewoon de bekendere nummers van nu, maar ook 80's. Het probleem met de doelgroep die je noemt, is dat (uit mijn ervaring) blijkt dat ze hip willen zijn met de muziek van nu maar stiekem de muziek van vroeger ook geweldig vinden. Probeer dus aan te voelen wat je publiek wil, en houdt ze wakker met de 'knallers' .
https://soundcloud.com/bart-duisterhof

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

160 Users online: 134 Guests (26 Unknown)
Pages generated today : 71.821
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.868.858