Resident dj gezocht voor club in Peking (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

basestring    posted on 28-01-2013 12:24
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goed uitziende nederlandse DJ man?of vrouw om voor een langere tijd naar Beijing te gaan.
er is een nieuwe club geopend en ik zoek een dj die 7 dagen per week daar gaat draaien (ongeveer 2 uur per dag)
de persoon moet in staat zijn om minimaal een half jaar to een?jaar in China te berblijven of misschien langer.
ook moet de dj all round kunnen draaien, electro, House en evt comerciele top40 house remixes.

Als je dit lees, en je denkt dat lijk mij wel wat, mail mij dan zo snel mogelijk een aantal goede foto's, Bio in het engels?en een link van een dj mix.

Als jij word gekozen om voor ons te gaan werken, dan kun je het volgende van ons verwachten
1. een enkele reis Amsterdam -> Peking en weer terug
2. indien langer dan een jaar een extra retour ticket naar nederland en weer terug.
3. woonruimte in het centrum van Peking
4. +/- 1500 Euro schoon in Chinese valuta per maand (12500RMB)

nog vragen? bel mij dan +31-634943164
of e-mail. berry@1945mf-china.com
User edit by basestring on 28-01-2013 @ 12:25:54 (1%)

What do you think about Resident dj gezocht voor club in Peking ??

Vote :   

Pur-D    posted on 29-01-2013 17:13
@ Fsr: Top! Zo zullen er wel wat dingen duidelijk worden Happy, laughing
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
FSR    posted on 30-01-2013 04:35
Het feit dat er al een dag voorbij is gegaan zonder antwoord van Basestring is wat mij betreft al 'merkwaardig' te noemen.
?
Op zijn minst zou er op een paar vragen al antwoord gegeven kunnen worden om alvast een 'duidelijker' beeld te geven voor diegene die interesse heeft. Zeker als een paar vragen toch echt vragen zijn waar je als 'werkgever' op zijn minst een visie/mening over kan geven.

Daarnaast is het zo dat elke dag dat Basestring geen antwoord geeft komt de datum van 21 februari nog steeds dichterbij. En de ambassades gaan echt niet 'rushen' voor deze situatie.?

De bedenktijd was eigenlijk al minimaal te noemen voor een redelijk aangrijpende change in the way of life voor minimaal een half jaar voor een Nederlander. En elke dag dat er geen antwoorden worden gegeven maakt de situatie in 'verantwoorde' banen te leiden met een factor 2 moeilijker/onmogelijker.?

Indien Basestring iemand heeft gevonden (hier of ergens anders) is het wat mij betreft nog niet afgelopen. Op zijn minst kan Basestring dan nog op het 'merendeel' van de vragen reageren hoe dat in China aan toe zou gaan. Dit verwacht ik omdat China een steeds grotere afzetmarkt wordt en er veel potentieel talent daar een toekomst kan opbouwen. Helaas is er bijna 0,0% informatie te vinden wat betreft 'wetten/regels' & DJ/Festival/Clubs (In het Engels) e.d. En Basestring zit in de positie om al die informatie te weten/verkrijgen. Dus als Basestring zo vriendelijk zou zijn om de volgende generatie te helpen door zijn kennis/feiten/algemene verwachtingen daarover te delen wordt dit zeer gewaardeerd?Embarassed! Op de eerste plek door mijzelf?Cool!

Bij deze!
MrQreeny    posted on 30-01-2013 11:17
Ben jij advocaat FSR? hehe Of rechercheur ?? :P
'Music is the universal language of mankind...'
Maracas    posted on 30-01-2013 11:24
Ja, even terzijde, maar respect voor de manier waarop FSR die posts zet. Super gedetailleerd en inhoudelijk! Topper?Embarassed
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
MrQreeny    posted on 30-01-2013 11:29
Maar basestring heeft de post nog niet gelezen...:

Member Status
Last online on?28-01-2013 at 20:31:14

Dus misschien horen we er nog wat van, maar ik heb er een hard hoofd in..
'Music is the universal language of mankind...'
FSR    posted on 30-01-2013 16:00
Poster: MrQreeny
Ben jij advocaat FSR? hehe Of rechercheur ?? :P

Geen van beiden MRQueeny. Een opvoeding waarin 'wereldkennis' en 'acceptatie voor/van andere culturen' een zeer grote rol in hebben gespeeld zijn de redenen voor de posts hier. Uiteraard heb ik een zware focus op China, dus ik weet daar ook (voor Nederlanderse begrippen) aardig wat vanaf. In principe vergelijk ik het met: 'Ik kan mij prima navigeren door China en alles voor elkaar krijgen mits ik de taal beheers'.?

Poster: Maracas
Ja, even terzijde, maar respect voor de manier waarop FSR die posts zet. Super gedetailleerd en inhoudelijk! Topper?Embarassed

Zowel MRQueeny & Maracas bedankt voor dit compliment! Ook de mensen die de post met vragen 8 duimpjes groen hebben gegeven! Wordt zeer gewaardeerd! Het is namelijk ook in mijn eigen belang. Echter als ik weet dat we een gezamelijk belang delen dan ben ik van mening dat alles wat ik weet deel.

Om gelijk maar af te sluiten met een rectificatie:
Ik had vermeld in de vragenlijst naar Basesting dat in China de 'Britse regels qua verkeer worden gevolgd'. Dit is echter (Onder welk standpunt je inneemt wat bij China's landgrenzen behoort) Half-correct. Er wordt in China inderdaad binnen de landgrenzen op de Britse manier het verkeer geregeld. Het gebeurt overigens dan wel alleen in Hong Kong (wat een autonoom gebied is). De rest van het vaste land van China doet wel volgens dezelfde Nederlandse regels aan het verkeer regelen.?

Kleine tip hierbovenop. Mocht je (al een) Nederlands rijbewijs bezitten? Dan is die niet geldig in China.
Er zijn 2 keuze's in principe:
1 - Internationaal rijbewijs halen
2 - Chinees rijbewijs halen

Optie 1 is in verhouding duur. Alleen met een beetje zoekwerk en inzet kan je die (mits je keurig volgens de regels rijdt) het rijbewijs snel halen. Wel is je rijbewijs dan in geheel Europa geldig i.p.v. enkele landen rondom Nederland.
Optie 2 is in verhouding goedkoop. Je loopt wel een paar risico's. Een staats-gecertificeerde rij-school vinden is lastig vinden en kan dus aanzienlijk tijd in beslag nemen. Om nog maar over de taal-barri?re te zwijgen als je wel weet wat&hoe 'gas geven' of 'remmen' is. Maar niet hoe dat in het Mandarijns wordt gezegd!

kollius    posted on 30-01-2013 16:07
Internationaal rijbewijs haal je toch gewoon bij de ANWB voor een tientje of twee?
Ok is maar een jaar geldig, dat wel, maar wordt naar mijn weten overal geaccepteerd...
cross-over    posted on 31-01-2013 08:01
even ter info: ?in china mag je alleen rijden met een chinees rijbewijs.
Ik zou hetzelf nooit doen, zeker niet in de steden. Als je er ooit geweest bent weet je wel waarom.
Een taxi is niet duur en de metro is goed te doen en heel goedkoop (ik dacht iets van ?0,50 voor een enkeltje)

Kijk verder ook op?http://china.nlambassade.org/ voor meer info als je geintresseerd bent.

http://soundcloud.com/lau-daniels
FSR    posted on 31-01-2013 09:29
@Cross-over,

Toch wel weer alleen een Chinees rijbewijs? Die regels gaan op en neer daar haha?Cool.

Wat betreft de taxi en metro is het inderdaag goed te doen. Let wel op dat als je een kaartje voor het OV koopt. (Wat ik zeker weet is de trein, echter kan ik mij voorstellen dat de metro ook ongeveer die kant op gaat) Je op de datum & TIJD van dat kaartje reist. Neem je een trein eerder of later dan dat tijdstip is je kaartje per direct ongeldig en kan je een fikse bekeuring krijgen mocht je gecontroleerd worden...
Sebasz    posted on 31-01-2013 11:44
25 euro per uur is nou niet echt denderend
RAS    posted on 31-01-2013 12:09
Klopt Sebasz, dat rekensommetje had ik ook al gemaakt. En dan moet je ook nog muziek kopen en je toch altijd een beetje voorbereiden.
Estacy    posted on 31-01-2013 12:55
T gaat toch ook niet alleen om het geld? dit is een behoorlijke ervaring.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
cross-over    posted on 31-01-2013 14:20
@fsr,

robert, geen idee als je een los kaartje koopt, ik had altijd een octopus/Yikatong kaart, een soort van oplaadbare ov-chipkaart.
voor een paar rmb per week reis je overal naar toe.

maarja, zolang Berry geen antwoord geeft heeft de hele discussie geen meerwaarde....
wel wat leuke weetje voor als je ooit eens naar china moet.

http://soundcloud.com/lau-daniels
FSR    posted on 31-01-2013 16:24
Poster: Sebasz
25 euro per uur is nou niet echt denderend

&
Poster: RAS
Klopt Sebasz, dat rekensommetje had ik ook al gemaakt. En dan moet je ook nog muziek kopen en je toch altijd een beetje voorbereiden.

Voor Nederlandse begrippen? Inderdaad niet echt. Voor Chinese begrippen? 100% wel. Ik kwam er namelijk achter dat 1945mf is gevestigd aan de rand van Peking. Daar zijn de prijzen echt een heel heel heel stuk lager dan het centrum.

Waar wij voor een (studenten)appartement (Ongeveer 12 m2 ofzo) in de hoofdstad van NL dikke 600 euro of nog wel meer vragen en dan nog blij mag zijn dat je in de buitenwijken vlakbij het centrum zit. Is zo'n zelfde grootte qua appartement voor ongeveer 600 a 700 yuan te vinden in de hoofdstad van China. 10 yaun = 1 euro. Dus reken maar uit!

Daarnaast zijn de vaste lasten in China een stuk lager. Ook het uitgaansleven. Wij betalen hier (Arnhem) voor een biertje (nog niet eens een specifiek merk) 2,50 euro. In China gaat zo'n zelfde vergelijking op qua merk/kwaliteit zoals hier, echter betaal je dan 0,80 euro ongeveer. Het zal in Amsterdam misschien nog wel duurder zijn dan in Arnhem. En dat kan ook opgaan voor de hoofdsteden in plaats van het platteland in China.

25 euro per uur is voor Chinese begrippen best flink boven modaal. Ik schat (afhankelijk waar je woont) tussen de 1.5 tot wel 3.5x zoveel.

Poster: Estacy
T gaat toch ook niet alleen om het geld? dit is een behoorlijke ervaring.

Akkoord, echter neemt het wel wat risico's met je mee. Mocht die gast je uiteindelijk zomaar euit gooien. Dan heb je niet per direct iemand waar je op terug kan vallen. En dan lopen de kosten (zelfs voor NL begrippen) best hoog op. De staat gaat er vanuit dat als je buiten China kan reizen/verblijven voor vakantie dat je een best goed inkomen hebt. En dus ook de prijzen kan betalen die de staat vraagt voor reis documenten. Documenten die van levensbelang zijn voor de Chineze staatsburgers zijn wel goedkoop voor NL begrippen. Helaas zal je op dat moment weinig hebben aan een huwelijksakte of een vergunning om een bedrijf te mogen beginnen.

Poster: cross-over
@fsr,

robert, geen idee als je een los kaartje koopt, ik had altijd een octopus/Yikatong kaart, een soort van oplaadbare ov-chipkaart.
voor een paar rmb per week reis je overal naar toe.

maarja, zolang Berry geen antwoord geeft heeft de hele discussie geen meerwaarde....
wel wat leuke weetje voor als je ooit eens naar china moet.

@Cross-over, vandaar! Het Yikatong kaartje kende ik nog niet. Ik kan mij voorstellen dat de bedoeling daarvan: 'Oplaadbare OV-kaart' wel aantrekkelijk is voor de staat. Mijn gegevens dateren dan ook ongeveer 4,5 jaar geleden.

Inderdaad zolang Berry geen antwoord geeft heeft deze hele discussie geen meerwaarde op de leuke weetjes na!?Cool?
Tekhead    posted on 31-01-2013 22:17
Poster: FSR
&

Voor Nederlandse begrippen? Inderdaad niet echt. Voor Chinese begrippen? 100% wel. Ik kwam er namelijk achter dat 1945mf is gevestigd aan de rand van Peking. Daar zijn de prijzen echt een heel heel heel stuk lager dan het centrum.

Waar wij voor een (studenten)appartement (Ongeveer 12 m2 ofzo) in de hoofdstad van NL dikke 600 euro of nog wel meer vragen en dan nog blij mag zijn dat je in de buitenwijken vlakbij het centrum zit. Is zo'n zelfde grootte qua appartement voor ongeveer 600 a 700 yuan te vinden in de hoofdstad van China. 10 yaun = 1 euro. Dus reken maar uit!

Daarnaast zijn de vaste lasten in China een stuk lager. Ook het uitgaansleven. Wij betalen hier (Arnhem) voor een biertje (nog niet eens een specifiek merk) 2,50 euro. In China gaat zo'n zelfde vergelijking op qua merk/kwaliteit zoals hier, echter betaal je dan 0,80 euro ongeveer. Het zal in Amsterdam misschien nog wel duurder zijn dan in Arnhem. En dat kan ook opgaan voor de hoofdsteden in plaats van het platteland in China.

25 euro per uur is voor Chinese begrippen best flink boven modaal. Ik schat (afhankelijk waar je woont) tussen de 1.5 tot wel 3.5x zoveel.

Akkoord, echter neemt het wel wat risico's met je mee. Mocht die gast je uiteindelijk zomaar euit gooien. Dan heb je niet per direct iemand waar je op terug kan vallen. En dan lopen de kosten (zelfs voor NL begrippen) best hoog op. De staat gaat er vanuit dat als je buiten China kan reizen/verblijven voor vakantie dat je een best goed inkomen hebt. En dus ook de prijzen kan betalen die de staat vraagt voor reis documenten. Documenten die van levensbelang zijn voor de Chineze staatsburgers zijn wel goedkoop voor NL begrippen. Helaas zal je op dat moment weinig hebben aan een huwelijksakte of een vergunning om een bedrijf te mogen beginnen.

Inderdaad zolang Berry geen antwoord geeft heeft deze hele discussie geen meerwaarde op de leuke weetjes na!?Cool?

Die huurprijzen die jij opnoemt zijn niet juist hoor. De huurprijs hangt uiteraard van meerdere factoren af zoals de wijk waar je verblijft, appartement of huis etc... De wijk waar de buitenlanders wonen zijn even prijzig en dikwijls prijziger dan in Belgie of Nederland, en in het centrum waar de lokale wonen ga je als buitenlander weinig beschikbaars vinden. In de buitenlanderswijk
liggen de prijzen gemiddeld: slaapkamer : 4500 RMYuan = 532,00?, een 2 kamer App: 6000 yuan= 710,00?, 3 slpk appt.: 9000,00?
huizen +/- 14500 yuan = 1751,00?, deze woonfaciliteiten worden meestal door grote buitenlandse bedrijven gehuurd uiteraard.

Uiteraard betaal je in deze wijk ook een stuk meer als je in een plaatselijke pub een pintje gaat drinken of gaat uit-eten, maar als je naar de lokale wijken gaat liggen de prijzen veel en vele lager natuurlijk.

Ik vraag me af (als z'n praatjes werkelijkheid zouden zijn) waar hun aangeboden woonplaats ergens gelegen is en of je het moet delen met een andere buitenlandse dj, want als ze je een kamertje in de chinese wijk aanbieden, tja dan zal je rap terug in Nederland staan.

Het is ook belangrijk dat je voor je vertrek (liefst bij ondertekening contract) je vliegtuigtickets overhandigd worden, altijd (!) vragen naar een enkeltje voor de heenreis en een open ticket voor de terugreis, met dat open ticket kan je zelf kiezen wanneer je terug vertrekt, altijd handig als je om een of andere reden asap terug wil vertrekken, heb je zo geen ticket dan hang je vast aan de datum vermeld op dat vliegticket, of je moet er zelf 1 boeken en dus ook zelf betalen.?

We zullen wss niks meer horen van Berry, maar idd leuk om te weten voor het geval er toch iemand is die in China wilt gaan werken.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Lead    posted on 31-01-2013 23:25
Als je langer dan 3 maanden in China verblijft moet je een nieuw visum hebben, een toeristen visum is 3 maanden geldig, dan moet je het land uit en weer in (naar Hong Kong ofzo). Als je een jaar gaat werken heb je een werk visum nodig, compleet met medische keuring en al. (Ookal die je die hier in Nederland, de chinezen laten het je gewoon over doen).

Voor 1500 euro p/mnd kun je makkelijk rond komen in China, als je je maar een beetje aaan china aanpast. Als je iedere dag naar de Wagas gaat voor lunch en een restaurantje voor diner ben je ook in China zo door je centen heen.

De taal is er echt een barriere, zonder tolk kom je er niet ver. En engels spreken slechts enkele moderne jongeren. De oudere chinezen kijken je niet eens aan als je roept. En 'HELP' kennen ze daar niet. In de taxi ook lastig want ik ben in bijna 4 weken tijd maar 1 chauffeur tegen gekomen die meer dan 2 woorden engels kon verstaan.

Voor die 1500 moet je wel buiten het centrum van Shanghai gaan wonen, daarbinnen is het te duur. Zelfs een normale ex-pat woning kost het al ongeveer, dus je zult moeten indammem wat betreft woongenot. En zelf de ruimte/luxe zoals je het hier (wellicht onbewust) hebt, is daar heel anders. Huizen zijn klein, enkel glas en geen/amper CV vaak (niet zo lekker in de winter dus!)

Oh, en traditioneel gezien komt sushi wel uit Japan, maar ik ken 2 plaatsen in Shanghai waar je geweldig en in Chinese sfeer sushi kunt eten, dus wie gaat moet me maar een mailtje sturen. Ken ook nog een super Tai en geweldige Mexicaan daar... een goed typisch chinees restaurant bestaat niet volgens mij, wat chinese eten, dat wil niemand hier op zijn bord zien Winking my eye
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 31-01-2013 23:30
Poster: Lead
Als je langer dan 3 maanden in China verblijft moet je een nieuw visum hebben, een toeristen visum is 3 maanden geldig, dan moet je het land uit en weer in (naar Hong Kong ofzo). Als je een jaar gaat werken heb je een werk visum nodig, compleet met medische keuring en al. (Ookal die je die hier in Nederland, de chinezen laten het je gewoon over doen).

Voor 1500 euro p/mnd kun je makkelijk rond komen in China, als je je maar een beetje aaan china aanpast. Als je iedere dag naar de Wagas gaat voor lunch en een restaurantje voor diner ben je ook in China zo door je centen heen.

De taal is er echt een barriere, zonder tolk kom je er niet ver. En engels spreken slechts enkele moderne jongeren. De oudere chinezen kijken je niet eens aan als je roept. En 'HELP' kennen ze daar niet. In de taxi ook lastig want ik ben in bijna 4 weken tijd maar 1 chauffeur tegen gekomen die meer dan 2 woorden engels kon verstaan.

Voor die 1500 moet je wel buiten het centrum van Shanghai gaan wonen, daarbinnen is het te duur. Zelfs een normale ex-pat woning kost het al ongeveer, dus je zult moeten indammem wat betreft woongenot. En zelf de ruimte/luxe zoals je het hier (wellicht onbewust) hebt, is daar heel anders. Huizen zijn klein, enkel glas en geen/amper CV vaak (niet zo lekker in de winter dus!)

Oh, en traditioneel gezien komt sushi wel uit Japan, maar ik ken 2 plaatsen in Shanghai waar je geweldig en in Chinese sfeer sushi kunt eten, dus wie gaat moet me maar een mailtje sturen. Ken ook nog een super Tai en geweldige Mexicaan daar... een goed typisch chinees restaurant bestaat niet volgens mij, wat chinese eten, dat wil niemand hier op zijn bord zien Winking my eye

En dat ga je hier nooit op je bord zien Winking my eye Ik ben er nooit geweest, maar een kameraad van mij die werk daar al 5 jaar voor Alcatel en die hebben enkele tolken in dienst, anders is dat daar idd een dikke ramp.
Maracas    posted on 01-02-2013 00:46
Wow, ?iedereen hier is al in china geweest zowat en?volgens mij heb ik niks anders van de wereld gezien dan Chersonnisos hahaFoot in Mouth FML
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
FSR    posted on 01-02-2013 01:13
@TekHead,?

Die woonwijken voor buitenlanders is best wel nieuw voor mij om te horen. Zijn er dan genoeg Nederlanders die naar China emigreren om daar een complete woonwijk te bevolken? En zou daarnaast die 'woonruimte' worden verhuurt aan personen die misschien maar een half jaar blijven met uitzicht op een jaar in totaal?

Zulke woonwijken zullen de afgelopen tijd wel meer opgekomen zijn. En worden zo gemaakt dat het 'foreigner-proof' is. Echter zul je waarschijnlijk de helft tot wel meer van alles hoe China is en kan zijn missen. Dat die woonwijken dus 'foreigner-proof' zijn kan ik mij zeer goed in het verhaal qua kosten wat TekHead noemt vinden. Die zijn zelfs voor NL begrippen nog duur te noemen.?

Vergeet niet dat in China de algemene opvatting op financieel gebied nog is: Mensen uit het westen zijn rijk'. En wat is er aantrekkelijker voor iemand dan een bevolkingsgroep die gemiddeld genomen behoorlijk knap eruit zien (voldoen aan het schoonheidsideaal) en ook nog een gemiddeld ruimer bestedingspatroon hebben? Vergeet ook niet dat in China nog steeds (soms tot bijna krampachtig aan toe door de verwestering) de familie/gezin de hoeksteen van de samenleving is. Hoewel Shanghai & Beijing inderdaad plaatsen zijn qua levensstandaard zoals hier Amsterdam is. Kun je afhankelijk van je connectie's er nog heel wat meer uitslepen dan je op papier ziet staan. Zodoende bootsen ze die 'woonwijken' na zoals wij die hier hebben. Echter als/ben je een beetje avontuurlijk ingesteld dan ga je niet de volle mep betalen voor alleen 'wat het oog wil zien'. De levensstandaard in Beijing is bij lange na zo slecht niet meer te noemen dan die van de Nederlandse. Dus ook in een Chinese wijk kan je best wel jezelf redden. Uitgezonderd de ghetto's/sloppewijken, elke metropool heeft die wel, alleen je wilt daar gewoonweg niet wonen hoe goed die stad ook staat aangeschreven?Cry.

Lead heeft inderdaad gelijk met betrekking tot die 1500 euro & rondkomen. Zelfde gaat op voor de woonwensen. Beetje aanpassen daarin, wij Nederlanders zijn best wel verwend. Hierbij gaat bij ons een van nature goed ontwikkelde gave redelijk verloren/onderbesneeuwd worden. Welke? Onderhandelen! Met wat beleefdheid en steekhoudende argumenten (met een tolk her en der) kom je echt heel heel ver. En kun je het (precies!) zo krijgen zoals je het wenst zonder nog een 1/5e deel van die 'buitenlandse woonwijken prijzen' te betalen.

Ook qua woningen opzich. Shanghai ligt redelijk op hetzelfde niveau zoals het puntje van Zuid-Frankrijk. In en rond de middelandse zee zijn de huizen (traditioneel gezien) anders gebouwd dan in bijvoorbeeld (De Bilt) Nederland (dat in China ongeveer 50 km ten noorden ligt van Peking).

Wat bedoel ik dan? Opvallend ten eerste zullen de ramen zijn. In het noorden zoals in NL. Hoe zuidelijker je gaat, hoe kleiner die worden. Het moet namelijk wel zonlicht doorlaten, maar niet de kracht van de zon! (Hitte) Ook kan de bouw van huizen anders zijn door de verandering van ondergrond/land. Hoewel dit meer een lokaal iets is.

Ook mag ik hopen dat diegene die opperde dat sushi Chinees zou zijn beter weet. Wat Lead al corrigeerde, mijn punt hierbij is dat ook het eten (wat we als aziatisch danwel Chinees bestempelen) ver uit de buurt ligt van wat ze in China kennen/eten. Bami kennen ze bijvoorbeeld totaal niet! Hetgeen wat in de buurt komt is Mihoen. En zo zullen er nog wel enkele tientallen of meer gerechten zijn waarbij je je de knop daarvoor om mag zetten.

Edit: Maracas, don't worry! In NL weet men bij voorbaat al of je naar het 'Oh Oh Cherso' eiland wil of niet. En you either gonna hate or love it! China is precies hetzelfde alleen is het daar iets meer dan 'zuipen & ketsen' wat de klok slaat.

User edit by FSR on 01-02-2013 @ 01:16:49 (7%)
Sebasz    posted on 01-02-2013 13:14
Even kort zonder te quoten: het kan daar in china wel wat boven modaal verdienen zijn, maar je wil er toch ook wat aan over houden denk ik zo. als je dan terugkomt in nederland ben je nog niet echt wat opgeschoten financieel gezien
RAS    posted on 01-02-2013 14:23
Je moet ook niet vergeten dat de meesten hier hun woonruimte in Nederland ook gewoon aan willen houden. Voor een enkeling is onderverhuren een optie, maar het kost je sowieso geld om je continu?teit in Nederland te waarborgen. Na een half jaar ben je immers terug en dan wil je niet op straat staan.
FSR    posted on 01-02-2013 15:13
@Sebasz, indien je de situatie hebt zoals RAS omschrijft dan heb je zeker gelijk! Anders hou je best wel wat over.
?
@RAS, iemand op de eerste pagina zei al van: 'Dit is voor jonge, vrije & niet veel verbondenheden aan NL DJ's' een zeer interessant aanbod. Heb je verplichtingen enzo. Hoe klein of groot dan ook, het wordt dan al stukken moeilijker om dan te gaan.

Martullia    posted on 01-02-2013 22:13
Waarom zit iedereen hier over een woonruimte te praten die je zou moeten huren volgens mij staat erbij duidelijk bij dat je een woonruimte krijgt in het centrum. Waaruit ik opmaak dat dit betaald wordt en je je salaris er nog bovenop krijgt, maar dat is maar net hoe je het wil interpreteren. Rijk zul je er niet van worden maar misschien kun je wat connecties opdien en sowieso een leuk avontuur beleven.
User edit by Martullia on 01-02-2013 @ 22:14:43 (39%)
Tekhead    posted on 01-02-2013 23:48
Poster: FSR
@TekHead,?

Die woonwijken voor buitenlanders is best wel nieuw voor mij om te horen. Zijn er dan genoeg Nederlanders die naar China emigreren om daar een complete woonwijk te bevolken? En zou daarnaast die 'woonruimte' worden verhuurt aan personen die misschien maar een half jaar blijven met uitzicht op een jaar in totaal?

Zulke woonwijken zullen de afgelopen tijd wel meer opgekomen zijn. En worden zo gemaakt dat het 'foreigner-proof' is. Echter zul je waarschijnlijk de helft tot wel meer van alles hoe China is en kan zijn missen. Dat die woonwijken dus 'foreigner-proof' zijn kan ik mij zeer goed in het verhaal qua kosten wat TekHead noemt vinden. Die zijn zelfs voor NL begrippen nog duur te noemen.?

Euhhh, van chauvinisme gesproken, amai, denk je dat die wijken gebouwd worden omdat er Nederlanders voor een of andere reden naar China verhuizen ? ?Dit is trouwens een evolutie die gestart, bedongen en gefinancierd is door 2 Belgische firma's ?Bell Telephone voor publieke en kleinere handelaars en bedrijfjes, en Alcatel-Bell voor het grote werk en het volledige telefoonnetwerk, van a tot z, en mits de groei en vraag zo groot was, en deze 2 firma's het monopolie had gekregen voor heel China, werden in Belgie massa's techniekers, ingenieurs, arbeiders, heel de rimram gerecruteerd en aangeworven om naar China te vertrekken, en zowel de Chinese overheid als de 2 telecombedrijven zagen dat er nood was aan een wijk waar die allemaal bijeen leefde, want de verschillen in taal, leef en eetgewoonte's waren zo gigantisch dat voor het goed functioneren van de samerwerking en de werknemers en kaderleden deze ingreep absoluut een must was, en zo is dat gegroeid.
FSR    posted on 02-02-2013 00:01
@Tekhead, dat is inderdaad een referentiekader waar ik nog niet aan gedacht had. Excuus als het chauvinitisch overkwam. Ik ben zeer open-minded wat betreft andere culturen en bevolkingsgroepen. Meen ik!

Mijn referentiekader was namelijk gelieerd aan de denkwijze van Chinezen zelf in het buitenland. (China town's bijv.) Het is toch altijd wel fijn als je een beetje van je 'roots' terug ziet in het land waar je verblijft denk ik zo?Cry. Om zeer uiteenlopende redenen natuurlijk?Cool.

215 Users online: 128 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 73.352
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.870.389