Een kleine toevoeging op de tekst van basestring op zijn opmerking over racisme. Witte huid (blank dus/westers) is een schoonheidsideaal in China. In principe in veel landen in Azi?. Toch staan China & Japan er bekend om.
?
Hoewel ik een grote focus op China heb. Met bijbehorend netwerk uiteraard is het mij nog niet serieus opgevallen dat ze racistisch zijn. Ik ben er mee eens dat onder tafel racisme net zo goed racisme is en ook dat keur ik niet goed. Echter zul je er in de praktijk vaak weinig van merken als je blank/westers bent.
Paar vragen voor de Basestring:
?
1 - Tussen de post hier en de datum waarop je aankondigd om te vertrekken is een kleine maand. Een visum regelen duurt (zelfs met spoedprocedure 5 dagen) wat mij brengt op punt 2.
2 - Indien je langer dan 8 maanden buiten Nederland verblijft moet je je uitschrijven bij het basisregister (GBA). Hoewel je dit kan doen als je een paar maanden in het land bent en het aannemelijk is dat je nog wel een paar maanden kan blijven, is het toch verstandiger om het of per direct te doen of je je te houden aan de max 8 maanden. Er hoeft maar 1 foutje in te zitten (in de procedure) en je wordt verplicht opgeroepen om naar de desbetreffende gemeente te gaan in Nederland. Zeer lastig vanuit China denk ik zo.
3 - Voor diegenen die tussen de 18 en 21 jaar zijn die hierop reageren en ouders hebben (tenminste 1) is er nog een bijkomend nadeel. Ouders zijn bij de Nederlandse wet verplicht tot hun kind 21 is geworden dat als hun kind de kosten niet kan betalen door nalatig handelen of andere grotere schadeposten die meer kosten dan hun kind kan ophoesten dat die worden verhaald op de ouders. Uitschrijven bij het GBA bij voorbaat geniet de voorkeur aangezien dan ook je ouders van die verplichting verlost zijn.
4 - Verzkeringen, gezien het feit dat 'burger' ziekenhuizen en tandartsen voor nederlandse begrippen nog relatief 'onzorgvuldig' en soms 'gevaarlijk' te noemen zijn. Is een verzekering bij een 'priv?-kliniek' een oplossing. Het is beduidend duurder, alleen is het leeuwendeel van die artsen wel van westerse afkomst en afgestudeerd. Schrik niet van de prijzen, die kunnen soms het 5 voudige zijn van de 'burger' ziekenhuizen. Zelfde gaat op voor tandartsen. Wat voor 'zekerheid' kunnen jullie hier in bieden voor diegenen die zich aanmelden?
5 - ?Ongeveer 1500 euro schoon? Wat bedoel je hiermee? Non-crimineel geld of dat er geen belasting meer over betaald hoeft te worden? Dan kan je namelijk van de 1500 euro per maand nog 30% belasting vanaf halen indien dat nog moet gebeuren.
6 - Ook woonruimte in Peking is onduidelijk. All inclusive of zijn er dingen die vereist zijn om te melden? Gaat het om een gemeubileerde woonruimte of niet? Is in de woonruimte voorzieningen aanwezig zoals warm water en bekabeling van o.a. TV & internet? Of wifi? Ook om hoeveel m2 woonruimte gaat het?
7 - Ik ga er niet vanuit dat de meeste mensen die hier reageren vloeiend mandarijns spreken. Hoewel Engels een meer dan voldoende 2e keus is om je door Peking te manouvreren vraag ik mij toch af of er wel een vertaler standby staat? Mocht er onduidelijkheden zijn dan zal het in ieder geval niet aan de taal barri?re liggen mocht het niet op te lossen zijn.
8 - Bepaalde (sociale) regels zijn behoorlijk heilig in China. Ook komt dat terug in de zakenwereld van China, hoffelijkheid en dus ook met het eten. Gezien het feit dat de desbtreffende DJ dit wel moet weten ben ik benieuwd of jullie diegene hier ook van op de hoogte stellen?
9 - Ik heb even bekeken op de Facebook pagina en de website. Niks wat per direct vreemd was, echter kon ik geen (zoals we in Nedeland het KvK-nummer hebben) vinden. Hebben jullie die? (Een nederlandse danwel in het land waar jullie de activiteiten ontplooien?)
10 - Welke vliegmaatschappij wordt het voor de tickets? Mag de DJ dat zelf bepalen? Zo nee, welke maatschappij is het dan?
11 - Chavizz1991 heeft een punt, welke club gaat het om? Wellicht wat foto's van de omgeving waarin gewerkt gaat worden? Zowel binnen als buiten? (een adres is ook meer dam gewenst!)
12 - Inentingen eventueel, worden die vergoed of moeten we er zelf voor zorgen? Hoewel het maar 1 of 2 aangeraden vaccinaties zullen zijn voor het merendeel van ons als 1 van ons zou gaan zijn die spuiten per stuk wel zo'n beetje de duurste in het assortiment van de rijksvaccinatie van Nederland
13 - Ik las 2 uur per dag draaien, 7 dagen per week. Om welke tijden gaat het? Ook wil ik weten of er een bepaalde 'beschikbaarheidperiode' is of niet. Ik zeg dat je tussen 20:00 tot 02:00 beschikbaar moet zijn, maar in die tijd ergens 2 uurtjes zal optreden)
14 - Worden er nog 'neven-activiteiten' verwacht van diegene die je zoekt anders dan 2 uur draaien 7 dagen per week? Het is in China meer dan standaard dat dat gebeurt, vandaar de vraag.
15 - Bezit de club alle benodigde verzekeringen/vergunningen? Daarnaast ook de vraag hoe groot de 'club' is in totaal qua capaciteit voor de bezoekers.?
16 - Heeft de DJ een intro periode van bijvoorbeeld een week of 2? Bijvoorbeeld voor het 'verkennen' van het netwerk aan mensen daar. Een duidelijk zicht op de woonomgeving zou ook fijn zijn. Zodat diegene zich prima kan navigeren. (Net zoals het verkeer wat de Britse regels hanteet en dus alles compleet tegenovergesteld is wat een Nederlander kent)
17 - Ik neem aan dat het niet bedoeling is om non stop minimaal een half jaar elke dag 2 uur in de avond te draaien? Hoewel het in totaal qua uren niet veel is, hoe zit het verlofdagen? Voor bijvoorbeeld een scholing/training of 'voedselvergiftiging'. Hoewel de kans in Peking ten opzichte van China niet groot is dat dat gebeurd, is het nooit ondenkbaar. Zeker niet door onwetendheid over dat je een best groot risico neemt om iets te eten of te drinken bij een stalletje aan de weg, hoe lekker het er ook uit ziet!
18 - Wat is de doelgroep van de club? All-round draaien is toch iets meer in mijn ogen dan House/Electro en top 40. Om nog maar te zwijgen over het feit dat vele 'westerse' websites (Youtube/Google, Facebook etc etc.) moeilijk tot onmogelijk te bereiken zijn vanuit China vanwege de overheid en de Green Dam Project daar. Ik hoop dus dat de DJ in kwestie die het gaat worden wel een alternatief heeft/krijgt om op de hoogte te blijven van de muziek ontwikkelingen en de tracks die uitkomen? Een half jaar achterlopen op de muzikale ontwikkelingen is vrij 'fors' te noemen als je altijd up to date was?

.
19 - Is bij oprechte interesse een mogelijkheid om jou (TS) te ontmoeten en elkaar van gezicht te zien en te horen hoe en wat? Inschatten van een persoon op basis van plain text is praktisch onmogelijk te noemen.
20 - Waar hangt het precies vanaf of het voor een half jaar of langer is?
Zo dat zijn de eerste 20 belangrijkste vragen die ik zo kon stellen die het meeste aan verduidelijking kunnen verschaffen (hoop ik?

!)