Carnaval avond
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drace    posted on 24-01-2013 22:35
Hey hallo!

Ik had even een vraagje.
Ik ben gevraagd om met de carnaval een paar avonden te komen draaien in een discotheek waar jeugd van 16 tot ? 23 zit.

Nu draai ik normaal nooit met de carnaval, maar nu is mijn vraag hoe ik deze avond ik elkaar moet laten steken??

er is mij verteld de hitjes te draaien, apres ski muziek, en toch ook de goede dance platen. hoe zijn jullie ervaringen hierin?

Bedankt!

What do you think about Carnaval avond ??

Vote :   

RamuroDiaz    posted on 24-01-2013 22:42
Uit eigen ervaring weet ik, dat het flink los gaat op carnavals muziek ( zoals Ik Laat je Thuis, die nieuwe van alles in 1 doet het ook wel, en zoiets als gebroeders co), en af en toe een hardstyle plaatje er doorheen!
Drace    posted on 24-01-2013 22:43
Oke, maar het zal dus inderdaad op de vlotte carnavals platen neerkomen en richting de apres ski? Dat de wildstylez het dit jaar goed doet zal me niets verbazen, trouwens ook de gangnam style moet het gaan doen!
FSR    posted on 24-01-2013 23:07
'foute' dance platen heeft afhankelijk van wat voor club (en eventueel thema bij carnaval) is ook wel impact.

Vengaboys bijvoorbeeld.?

Kleine tip: Je zal behoorlijk 'all-round' gaan draaien. Ga er dus niet vanuit dat je elke track perfect in de andere mixt. Simpelweg is het qua BPM en diversiteit van genre's niet (goed) mogelijk. Bovendien zal tijdens carnaval alcohol over het algemeen rijkelijk vloeien. Wat als effect heeft: 'redelijk aangeschoten/dronken publiek'. Dan is je publiek (zeker later op de avond) minder vatbaar voor wat 'mindere' overgangen en meer gefocust op de echte 'hits' (mee zing platen indien vocaal) etc etc. Zo hard mogelijk brullen met zen allen en stampen ofzo?Cool.

?
Tekhead    posted on 25-01-2013 00:58
Veel Nederlands en Hoempapa, zeker in Nederland waar Carnaval nog echt leeft.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
mikedhanpat    posted on 25-01-2013 08:56
Ik vlucht over twee weken weer mooi weg uit Brabant... Heel dat carnaval kan me gestolen worden!
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Gerdo    posted on 25-01-2013 09:45
Wat Tekhead al schrijft veel nederlandstalig en hoempapa muziek. Zoek de carnaval hits top 100 even op, daar kun je wel wat nummers van gebruiken. De mensen die komen zijn nog vrij jong 16 tot 23 dus neem in iedergeval ook veel top 40 muziek mee.
djcanta    posted on 25-01-2013 10:18
3 members like this  uhm... dit verbaast mij even, je bent gevraagd om met carnaval te draaien maar je weet niet wat je moet draaien? Kan je beter niet die boeking aan je voorbij laten gaan en zelf op stap gaan en leren van wat andere DJ's doen en 't volgend jaar nog een x overwegen?

Ik heb zo het idee dat er heel veel DJ's zijn die wanhopig alle boekingen aan nemen en daarmee opdrachtgever ?n publiek teleurstellen omdat ze niet ervaren zijn met wat ze doen. Je bent dan geen ervaring maar een teleurstelling rijker geworden. Zonde! Ja ik kan je zo een muziekdatabase aanleveren waarmee je de avond gaat redden maar als je 't gevoel er niet bij hebt bak je er alsnog niks van. Daarnaast is 't met carnaval zo dat 't zelfs in elk dorp / stad totaal anders is qua sfeer en gevoel dat tips je alsnog weinig op weg zullen helpen.

Succes! Carnaval begint namelijk over 2 weken.... De beste DJ's zitten namelijk al lang aardig vol geboekt.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Yorick    posted on 25-01-2013 22:25
amen! +1 voor Canta..!
Drace    posted on 27-01-2013 21:34
Ervaring met draaien heb ik genoeg, ik vroeg me puur af hoe het op een avond in elkaar stak. Nu ben ik nog bij de opdrachtgever langs geweest, en hij gaf aan dat het niet heel de avond carnaval moet zijn, omdat het daar de club gewoon niet voor is. Ofterwijl mijn vraag is beantwoord en ik ga er een topfeest van maken! En alsnog, Jij zegt nu dat je dus niet voor dingen open moet staan waar je niet bekend mee bent. Ik zie het als een uitdaging, waar je van te voren dan ook veel research naar doet. Je moet ergens beginnen, want als dat niet meer kan dan kun je beter stoppen als DJ .
User edit by Drace on 27-01-2013 @ 21:35:31 (84%)
D-Jesse    posted on 27-01-2013 21:49
Ik ben het met Drace eens. Eens moet toch de eerste x zijn he! Succes man!
Estacy    posted on 27-01-2013 22:09
1 member likes this  ik ben het allebei eens. Als DJ moet je niet wanhopig voor gigs gaan die buiten je genre vallen. Maar bij carnaval, met draai ervaring. ach ja.?

En Carnaval is de enige tijd in het jaar waar zelfs de foutste en slechtse platen door iedereen mee worden gezongen. Zanger rinus? beste muziek ter wereld met carnaval. zeker met wat biertjes op
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Yorick    posted on 28-01-2013 00:00
Je kan wel ervaring genoeg hebben met draaien.?
Maar sommige muziek stylen kan jij niet zomaar draaien, een DJ (allround / feest) dj uit Brabant draait makkelijker Carnaval dan een DJ uit Groningen!
FSR    posted on 28-01-2013 00:31
@Yorick, vind ik een beetje een kromme vergelijking eerlijk gezegd.
?
Immers een 'entertainer' (wat wij zijn) zou in principe overal waar diegene zich ook bevind zich kunnen profileren als datgene wat diegene doet.

Een klus weigeren omdat het bijvoorbeeld niet je 'stijl' is of iets anders wat met 'ontwetendheid van die avond' te maken heeft kan ik begrijpen. Immers wil je niemand teleurstellen en bovenal jezelf niet. Eerlijkheid wordt dan gewaardeerd Cool.

Iemand die puur alleen hardstyle draait zal niet snel een switch maken naar House of Electro. (Als diegene zich niet als 'allround' profileert uiteraard.

Vergelijk het met eten maar dan de manier hoe.
Stereotype Nederland = Mes en vork
Stereotype China = Stokjes

Uiteindelijk is het resultaat hetzelfde, alleen de weg naartoe is compleet verschillend.

Nu heeft Drace (naar eigen zeggen) draai ervaring met redelijk wat genre's (allround). Hetgeen op mij overkomt dat Drace kan inspringen en improviseren mocht dat nodig zijn.?

Hoewel Canta, Yorick & Ectasy een punt hebben wat betreft 'niet actief opzoeken als je er niet ervaren genoeg voor bent'. Ben ik wel van mening dat dit voor jou (Drace) een mooie oefening/uitdaging is om te kijken hoe je het doet en wat je (zelf) van vindt. Zeker omdat je gevraagd bent!

User edit by FSR on 28-01-2013 @ 00:32:49 (11%)
Drace    posted on 28-01-2013 10:04
Zoals ik de opdrachtgever begrepen heb word dit geen enkel punt voor mij, ik laat het jullie weten hoe het is geworden!

This is an old Topic

No new postings for 4.483 days.
 Post CommentThat would be 149.4 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

89 Users online: 8 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 24.912
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.315.042