*Vernieuwd topic, de oude schijnt niet in beeld te komen op de hoofdpagina. Deze week had iemand anders ook al een vergelijkbare situatie*
Goeie middag DJR's,
Door continue (externe) veranderingen her en der heb ik aan de indeling van mijn HDD met componeren redelijk wat tijd geinvesteerd om een geschikte manier te vinden om de indeling redelijk duurzaam te maken. Tot op heden nog niet gelukt.?
Het is helaas wel zo dat ik ongeveer 2 dagen kwijt ben aan alles herinstalleren en op de juiste plaats zetten. ? Dit omvat dus: - VSTi's (Stuk of 10 in totaal?, Totaal pakket is wel een kleine 400 GB te noemen). Hier vallen ook alle expansions onder. - Veangence Packs (Totale omvang, met diverse loopmasters e.d. er tussen door.) - Eigen samples (Met maschine en opnames met condensator microfoon) - MP3's/FLp's die anderen mij sturen voor evaluatie of verbetering. (Het kan ook zipped loop package zijn) - Eigen FLP's en geconverteerd tot MP3's/Wav's.
Ik bezit ook de S4 Traktor Pro, daarin doe ik wel is regelmatig met live sampling. Als het kan wil ik dit in een appart segment dan het bovenstaande hebben.?
*kleine tip, ik weet dat de Maschine overweg kan met Komplete 8 ultimate Crossgrade, die licensie heb ik legaal (240 GB). Ik wil de programma's van de Komplete 8 ultimate op de pc ook kunnen aansturen met de Maschine. Het betreft nog een MK 1 exemplaar.
De vragen zijn:
1 - Welke indeling? Componeren & DJ als Hoofd categorie?n? Zo ja, dan ben ik met DJ vrij snel klaar. Echter nu punt 2. 2 - Voor Componeren wil ik dus verschillende mapjes zoals hierboven. Het vervelende is echter dat bij updates e.d. (die regelmatig gebeuren) ik alles opnieuw kan doen. Ik wil het dus ook zo indelen dat het 'future - proof' is. Enig idee?n hierover? 3 - Ik wil alle elementen die hierboven staan erin toevoegen en mocht er nog een element erbij komen dat ik die gemakkelijk kan integreren qua mappen structuur met de rest.
Aanvullende opmerkingen/tips zijn welkom! ? Paar belangrijke gegevens: - HDD is 2 TB groot. Ik zal niet snel te kort komen. (Advies voor handige freeware wordt gewaardeerd!) - De pc is echt een componeer pc en alles wat er mee te maken heeft. Games & films staan er niet op en komen er ook niet op. Je mag dus uitgaan van een schone pc. - Ik werk Dual screen (2x 20 inch) - Heb naast de HDD ook een externe HDD (USB voeding) van Samsng (640 GB) & USB stick (16 GB) voor 'grote' bestanden. En nog 1 van 4 GB en 1 van 2 GB. (Of je er wat aan hebt voor advies weet ik niet? Ik wil jullie zoveel mogelijk speelruimte geven voor een weloverwogen advies) - Besturingssysteem: Windwos 7 Professional 64 bit. (Legale licensie) - Ik ben de pc nu helemaal aan het opschonen. Dus ik wil vanavond rond 19:30 een start gaan maken met opnieuw alles installeren. Tips zijn altijd welkom!
Mochten er meer vragen zijn voordat je advies geeft. Ik hoor het graag!
What do you think about Indeling van HDD met componeren e.d. ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
No new postings for 4.601 days. Post CommentThat would be 153.4 months or a whopping 12.6 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.