Produce manieren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RYOSHINX    posted on 22-01-2013 16:36
Hey hey!

Ik was eigenlijk wel is benieuwd, hoe beginnen jullie als jullie een nieuw project openen?
Eerst met de drop? Of gewoon vanaf het begin?

Ben benieuwd!
Goodlife

What do you think about Produce manieren ??

Vote :   

LilQuint    posted on 22-01-2013 16:47
Veldhoven in the USA ahyeaaaah haha!
RYOSHINX    posted on 22-01-2013 16:54
Haha! Ja echt wazig, ik ga pas in April!Cry
Goodlife
Maracas    posted on 22-01-2013 17:51
Ik maak altijd eerst een drop en een breakmelodie, dan kick erbij beunen die ik nice vind klinken in de drop, een simpele opbouw maken om te kijken of je drop ook echt dropt zoals je wilt dat hij dropt, en vanuit daar ga ik verder
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
FML    posted on 22-01-2013 19:15
Heb ik eigenlijk geen logica , waar de inspiratie vandaan komt . soms heb ik een drumbeat in me hoofd en soms begin ik gewoon aan melodies te schrijven. Werk gewoon wat jij het chilste vind Winking my eye en als je dat nog niet weet kom je daar echt wel achter hoor ^^
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
FSR    posted on 22-01-2013 19:26
FML's manier is ook mijn manier.

Werkt het prettigst aangezien ik genoeg bewegingsvrijheid in het begin al heb en op het eind nog net zoveel. Met een toch top resultaat?Cry.
Keyrig    posted on 22-01-2013 19:58
- Project openen in Logic en 'meteen' opslaan aangezien Logic nog wel eens crashed.
- Kick sample erin gooien en er een bassline bijonder gooien.
- Vervolgens met wat percussie de intro van 30 seconden volbouwen (128BPM he Winking my eye).
- Elementen toevoegen in de intro zoals een melody, pad of wat dan ook.
- Dan door naar de break en deze uitwerken met de juiste sounds en melodies, ook gewoon puur sounds luisteren en proberen wat 'cool' is.
- De drop is meestal gewoon wat proberen, net zoals voor de break dus.
- Break 2 is eigenlijk gewoon hetzelfde als de eerste.
- Drop 2 met wat extra elementen.
- Afbouwen naar de outro.

Zo even snel omschreven hoe ik een track bouw. Eigenlijk van begin tot eind. Ik produceer vooral Progressive/Electro house.

EDIT: (Af)mixen doe ik tijdens het produceren en aan het einde nog wat tweaken met een analyzer op de master. Vervolgens een Limiter (voor loudness) op de master en you're done.

Klinkt simpel, is het ook. Bij produceren moet je niet teveel nadenken maar gewoon dingen proberen. Alhoewel je soms toch wel even je brein moet gebruiken.
User edit by Keyrig on 22-01-2013 @ 20:01:06 (47%)
main    posted on 23-01-2013 00:36
1 member likes this  Wat een regeltjes.. ik heb een regel: zet alles aan en kijk wat er gaat gebeuren
Maracas    posted on 23-01-2013 01:04
Uit zichzelf jammer genoeg niet zoveel?Foot in Mouth
main    posted on 23-01-2013 01:09
Ik vind het eigenlijk wel een must dat het uit zichzelf gaat... Als dat niet het geval is, waar ben je dan mee.bezig? Muziek gaat in mijn ogen om gevoel!
FSR    posted on 23-01-2013 01:16
Ik ben het gedeeltelijk met main eens.

Je krijgt wel (met super veel moeite) tracks uit, echter zijn die bij lange na niet zo mooi en inspiratievol als de momenten dat je een zeer creatief moment hebt.

Ik ben zelf (qua gevoel) het met main eens. Ik heb ook geen deadlines voor mijn tracks. Als het ff duurt dan duurt het maar ff. Ik wil op elke track die ik heb gemaakt een interessante herinnering op na houden.?

Maracas    posted on 23-01-2013 01:38
Ik bedoelde zeg maar dat als ik FL aanzet, en beneden biertje ga drinken, dat er dan vrij weinig gebeurtFoot in Mouth
main    posted on 23-01-2013 03:07
Biertje drinken + fl studio : top combi
FSR    posted on 23-01-2013 03:13
@Main

http://www.youtube.com/watch?v=yRn_j7SbMLY

Volgens Afrojack himself wel?Embarassed.
FML    posted on 23-01-2013 21:55
We are the music makers , and we are the dreamers of dreams Cool
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
DanielDale    posted on 24-01-2013 14:29
Ik ga als ik bijvoorbeeld geen inspiratie heb naar allemaal andere tracks luisteren...
Drop Beats, Not Bombs
Tekhead    posted on 25-01-2013 02:10
2 members like this  
Poster: Maracas
Ik maak altijd eerst een drop en een breakmelodie, dan kick erbij beunen die ik nice vind klinken in de drop, een simpele opbouw maken om te kijken of je drop ook echt dropt zoals je wilt dat hij dropt, en vanuit daar ga ik verder

Dat zijn heel wat drops?Embarassed
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ElVrieso    posted on 25-01-2013 11:49
Poster: FSR
@Main

http://www.youtube.com/watch?v=yRn_j7SbMLY

Volgens Afrojack himself wel?Embarassed.

De akoestiek in die 'studio' .... WOW
Bruno de Vries - @djelvrieso

This is an old Topic

No new postings for 4.490 days.
 Post CommentThat would be 149.7 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

133 Users online: 21 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 57.707
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.730.659