Organiseren USB-stick
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Keyrig    posted on 21-01-2013 14:24
Op dit moment heb ik al mijn muziek staan op een USB-stick van 128GB, ook de Allround shizzle.. Daar wordt ik soms helemaal gek van als ik met 2000's draai aangezien ik dan flink moet scrollen om de juiste track te zoeken, nu helemaal met de NEXUS aangezien de Rekordbox intergratie daar nog beter in is.

Nu wil ik dus ook overstappen op Rekordbox. Wat ik wil is dat mijn Rekordbox library gelijk is aan mijn library in de Finder. Hoe kan ik dit het beste gaan indelen.. Op genre? Op BPM? Op artiest? Ik had zelf zoiets in gedachte:

USB1: Clubtracks:
- Progressive House
- Electro House
- Minimal/Tech House
- Trance
- Acapellas
- Eigen producties
? - Originals
? - Edits/Bootlegs/MashUps

USB2: Allround (geen rekordbox):
- Urban
- Apres Ski
etc etc..

Ik werk met MP3 bestanden met een bitrate van 320Kpbs en aangeschaaft bij Beatport, daartussen staan natuurlijk ook 25% aan Bootlegs, MashUps en Edits.

Kunnen jullie mij wat advies geven op dit gebied en op dit moment bestaat de map Clubtracks uit ruim 850 bestanden dus ben dan nog wel even druk met het uitzoeken van alles.

Alvast bedankt!

EDIT: Als ik mijn muziek analyseer in Rekordbox, schrijft hij de tags dan ook automatisch weg naar de MP3-bestanden? BPM, Artiets, Titel etc.. En de bestandsnaam?
User edit by Keyrig on 21-01-2013 @ 14:34:47 (16%)

What do you think about Organiseren USB-stick ??

Vote :   
mikedhanpat    posted on 21-01-2013 14:35
Zoekfunctie....
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
RAS    posted on 21-01-2013 14:37
Ik zou het zo indelen zoals je het nu hier hebt opgeschreven. Zeker als je wil gaan sorteren op bijvoorbeeld BPM of Key, dan is het handig als je alles van een grenre in ??n playlist hebt staan. Eventueel apart per jaar / half jaar / maand, afhankelijk van hoeveel nummers je telkens toevoegd.

Het mooie van Rekordbox is ook wel dat je meerdere manieren van indelen op ??n USB-stick kunt gebruiken. Naast deze genre-indeling zou je eventueel andere playlists kunnen maken die meerdere genres overlappen. Zo kun je ook vasthouden aan je oorspronkelijke indeling en ondertussen experimenteren met alternatieve indelingen.
User edit by RAS on 21-01-2013 @ 14:37:27 (1%)
Keyrig    posted on 21-01-2013 14:47
RAS, bedankt voor jouw reactie! Dan ga ik straks even in de finder alles indelen op Genre etc.. En eventueel wat tracks verwijderen die je toch niet gebruikt/draait.

Ik hoop dat er nog andere gebruikers zijn met advies/tips.

Alvast bedankt!
Dynamix86    posted on 21-01-2013 17:12
In het hoofdmenu heb ik mijn usb-stick (via de Rekordbox-voorkeuren) als volgt gesorteerd:

Track
Artist
Color
Search
Genre
Playlist
History
Folder

Ik zoek zelf vrijwel altijd op track, vandaar dat deze bovenaan staat. Als ik ??n van bovenstaande categorieen geselecteerd heb, dan kan ik (dmv de menu-button 2 sec ingedrukt te houden op de cdj-2000) nog sorteren op:

Key
Color
Genre
Date Added
Alphabet
BPM

Rekordbox heb ik btw gesorteerd op 'Datum toegevoegd', zodat de meest recente tracks bovenaan staan.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Zie ook topic:?////www.djresource.eu/Forum/topic/25077/p/1/Muziek-Ordenen/#449078?
Beatmatching is overrated
Maracas    posted on 21-01-2013 17:37
ik heb allemaal mapjes met de namen van de maanden, omdat ik onthoud in welke maand ongeveer ik welke tracks erop heb gezet. Ik snap dat dat voor sommige onoverzichtelijk werkt, maar ik heb zooooo veel muziek op mijn USB (32GB) dat wanneer ik alles op genre selecteer (Ik draai eclectic) dat ik heel veel tracks heb per genre, en dat maakt het zoeken voor mij lastiger. Wel heb ik in iedere maandmap de genres gescheiden. Werkt voor mij prima, maar ik heb een kleine database in mijn hoofd.
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
MarcoMartinez    posted on 21-01-2013 19:10
Wat je ook kan doen is in album een kreet toevoegen als starter, hot, cooldown etc.
Zo kan je je tracks weer terug vinden In album voor het gedeelte op de avond.

ik zelf maak ook veel gebruik van playlisten met verschillende titels en tracks erin zoals:
mashup 2012
mashup 2013
commerciele electro 2012
electro 2012
progressive 2012?
etc etc

Belangrijkste is dat je uets maakt wat voor jezelf het beste werkt en niet iets namaakt waarin je het uiteindelijk nog niet kan vinden
www.djmarcomartinez.com
Keyrig    posted on 21-01-2013 19:18
Wederom bedankt voor de reacties!

Nu zit ik even met een collega/vriend te overleggen wat nou het makkelijkste is. Op dit moment heb ik ruim 800 tracks (waarvan er straks een hoop weggaan) op MP3 320Kpbs. Hij zegt dat je beter WAV kunt pakken omdat dit sneller verwerkt wordt door de CDJ's.

Ik denk dat Rekordbox inmiddels van de baan is, omdat ik op de USB en Mac alles ga indelen op genre en alleen tracks bewaar die ik draai, de rest gaat naar het archief. Verder zie ik er niet zoveel voordelen van uitgezonderd Hot Cue's. Alleen als ik dan met WAV ga draaien mis ik toch de BPM en de KEY van de track. Alhoewel ik hoorde dat bij WAV de CDJ het Waveform en BPM binnen no-time heeft uigelezen.

Hoe staan jullie hierin en van het omzetten van MP3 naar WAV?
Dynamix86    posted on 21-01-2013 23:45

Wav kan sneller verwerkt worden, maar een nadeel is dat het veel ruimte in beslag neemt. Daarnaast kunnen niet alle programma's ermee overweg, zoals MP3gain en MP3tag die ik zelf gebruik (ik heb nog geen alternatief programma voor WAV-files kunnen vinden die hetzelfde kunnen).

Vind je draaien met MP3's zo traag dan? Ik heb er geen last van. ?

Ik zou Rekordbox niet zomaar van de baan schuiven. Je kunt er meer mee dan je denkt. Zoals je zelf al aangeeft kun je er hot cue's mee opslaan, maar de gewone cue-punten natuurlijk ook, en een stuk gemakkelijker dan als je dat voor al je nummers op een cdj moet doen. Ook kun je in Rekordbox heel simpel sorteren op wat dan ook, waardoor je gemakkelijk kan vinden van je zoekt. ?Daarnaast kan Rekordbox je op de cdj gespeelde nummers opslaan als een afspeellijst, zodat je terug kunt zien wat je gedraaid hebt en met Rekordbox kun je voorkeuren instellen die in de cdj laden als je je usb-stick erin stopt.?

Dan heb ik nog lang niet alles opgenoemd, maar als je Rekordbox links laat liggen ben je naar mijn inziens niet slim bezig.?

Beatmatching is overrated
DanielDale    posted on 22-01-2013 15:00
Als ik rekordbox gebruik zet rekordbox elk nummer in een andere map, kan je dit ook anders doen, mijn dj set thuis kan dat niet omzetten naar alles bij elkaar.
Drop Beats, Not Bombs
RAS    posted on 22-01-2013 15:40
Nee dat kan net Daniel. (en je bent bezig met topic-kaping, wat niet zo netjes is).
User edit by RAS on 22-01-2013 @ 15:40:14 (1%)
Keyrig    posted on 28-01-2013 13:09
Ik denk dat ik lekker op MP3 blijf. Aangezien mijn hele collectie daar nu ookal uit bestaat, en omzetten zal de kwaliteit wel niet verbeteren. Rekordbox is ook van de baan. Ik deel alles gewoon goed in op mijn USB-stick en dan komt het wel goed. Vindt Rekordbox beetje omslachtig.
Ronn-Sastro    posted on 28-01-2013 14:16
In het begin had ik ook zoiets van pfff wat omslachtig allemaal in rekordbox, maar het is een kwestie van dat je voorjezelf moet uitzoeken wat het beste werkt qua playlists en indeling.
Dezelfde goede indeling die je nu op je USB-Stick hebt kan je ook gewoon 1 op 1 doorvoeren in Rekordbox.

Ik ben nu helemaal om, ik heb nu ook de Rekordbox app op mijn Samung 7' Tablet geinstalleerd en kan 'On the GO' mijn tracks bewerken '(Hot) Cue Punten loopjes etc voorbereiden'?

Wat je ook niet moet vergeten is dat Rekordbox ook de tracks Quantised en er zijn eigen BeatGrid overheen legt. Wat de nauwkeurigheid alleen maar bevordert. Strakke BPM's en ook je Loops etc staan dan strak op de Beat.
Life=Music=Life
Keyrig    posted on 28-01-2013 14:21
Ik twijfel nu erg hard om het wel of niet te doen ik zit met de volgende vragen..

- Schrijft RekordBox ook de ID3 Tags weg naar de bestanden als ik deze aanpas?
- Wat als ik een fout in de naam tegenkom (filename) en die aanpas, wijzigd Rekordbox dit dan ook op de HDD?
- Hoe schrijft RekordBox mijn bestanden weg op de USB?

Alvast bedankt!
Ronn-Sastro    posted on 28-01-2013 14:47
RekordBox wijzigt de bestandsnamen niet op je HDD, de bestandsnamen blijven dus hetzelfde. Als je je track in Rekordbox opent en dan het knopje info of met de rechtermuis eigenschappen doet, dan krijg je allemaal velden waar je (extra) Informatie kan invullen.?

Je moet Rekordbox zien als een centrale bibliotheek, je kopieert je tracks gewoon door ze in Rekordbox te slepen, dit kan in de collection folder of meteen in een Playlist die je hebt aangemaakt..

Als je klaar bent met je Playlists dan klik je gewoon op je playlist > rechtermuis >export folder> Naar je USB.?
Als je daarna je Stick in een CDJ plaatst zal je zien dat het precies hetzelfde is qua structuur als wat je in Rekordbox hebt gedaan.

Life=Music=Life

This is an old Topic

No new postings for 4.489 days.
 Post CommentThat would be 149.6 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

154 Users online: 24 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 37.558
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.846.017