BPM sorteren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 19-01-2013 21:16
Hey guys,

Ik moet binnenkort draaien, voor ongeveer 5 uur lang. En, hoe gek het ook klinkt, we gaan met 3 dj's tegelijk en 3 booths, echt gekte. Maar nu wil ik mijn muziek op bpm sorteren, dus dat ik een usb met 128, 1230, 126, etc heb. Nu dacht ik gelijk aan Rekordbox, maar weten jullie hoe ik die nummers uit rekordbox krijg? Want ik wil het niet als een playlist exporteren omdat ik niet met cdj's draai...

Weten jullie een oplossing??

Thanks in advance!

What do you think about BPM sorteren ??

Vote :   
IboVillado    posted on 24-01-2013 14:57
Ik zelf vind cd's fijner, maar USB kan er ook wel bij natuurlijk.
Alleen wat moeilijker om trackt te vinden sorteren etc..
Verder heb ik nog geen ervaring met Rekordbox... Zou jij mij dat in het kort misschien even kunnen vertellen?
Thanks
Gerdo    posted on 24-01-2013 15:47
Rekordbox werd alleen met CDJs, dus als je niet met CDJs draait kun je net zo goed rekordbox niet gebruiken. Maar je kunt rekordbox wel gebruiken om te kijken wat de bpm is. Maar ik vind het wel raar dat je nummers gaat sorteren op bpm, je kunt het toch ook per gengre sorteren. Deep house nummers hebben vaak een bpm vanaf 122 of trager. En als je veel met nummers draait dan weet je de snelheid ook wel ongeveer! Zorg gewoon dat je je nummers kent.?
En waarom zou je verschillende USB's willen met verschillende bpm? Koop dan een USB waar je alles op kwijt kunt, anders moet je wisselen.

@ibovillado In rekordbox kun je je muziek laden, het programma analyseerd dan de plaat je krijgt een waveform te zien en het bpm van de plaat. Je kunt cue punten op een nummer zetten en opslaan, dit kan ook met hot cue's en loopjes. Je kunt je platen in een playlist zetten en deze naar een USB stick exporteren. De playlist kun je openen op de CDJ 350, 850, 900 en 2000. Bij de 900 en de 2000 kun je ook direct je computer aan de CDJ hangen en zo je mp3's laden via rekordbox
IboVillado    posted on 24-01-2013 15:52
Ach so , dus eigenlijk is het best wel handig als je ermee weet om te gaan.
Hmm, zal het binnenkort even proberen.

Bedankt mate!
Gerdo    posted on 24-01-2013 16:32
Poster: IboVillado
Ach so , dus eigenlijk is het best wel handig als je ermee weet om te gaan.
Hmm, zal het binnenkort even proberen.

Bedankt mate!

Ik vind het geen ingewikkeld programma, maar zeker als je met de CDJ 850 draait of hoger is het heel fijn.
Ronn-Sastro    posted on 28-01-2013 14:19
De XDJ-Aero ?werkt ook perfect met Rekordbox.. even een kleine aanvulling.
Life=Music=Life
Keyrig    posted on 28-01-2013 14:47
Volgens mij als je met RekordBox gaat werken kun je op de CDJ al op BPM sorteren.
D-Jesse    posted on 28-01-2013 18:22
Poster: Gerdo
Rekordbox werd alleen met CDJs, dus als je niet met CDJs draait kun je net zo goed rekordbox niet gebruiken. Maar je kunt rekordbox wel gebruiken om te kijken wat de bpm is. Maar ik vind het wel raar dat je nummers gaat sorteren op bpm, je kunt het toch ook per gengre sorteren. Deep house nummers hebben vaak een bpm vanaf 122 of trager. En als je veel met nummers draait dan weet je de snelheid ook wel ongeveer! Zorg gewoon dat je je nummers kent.?
En waarom zou je verschillende USB's willen met verschillende bpm? Koop dan een USB waar je alles op kwijt kunt, anders moet je wisselen.

Ik ken m'n nummers wel hoor, maar omdat het hier lastig was om de beat van de ander te horen omdat dat via de boxen liep, sorteerden we voor het gemak alle tracks gewoon op bpm. Om het makkelijker te maken, omdat matchen erg moeilijk werd. 't KON wel, maar is erg lastig te horen.
Bovendien gebruikte ik gewoon 2 usb's hoor, was even vergeten dat je mappen kon maken haha.
Genre sorteren doe ik niet aan. Geen idee welke track welk genre is, ik kijk gewoon in m'n hoofd en kom dan altijd wel op een ideetje welke track erbij past Winking my eye
Gerdo    posted on 28-01-2013 19:48
Poster: D-Jesse
Ik ken m'n nummers wel hoor, maar omdat het hier lastig was om de beat van de ander te horen omdat dat via de boxen liep, sorteerden we voor het gemak alle tracks gewoon op bpm. Om het makkelijker te maken, omdat matchen erg moeilijk werd. 't KON wel, maar is erg lastig te horen.
Bovendien gebruikte ik gewoon 2 usb's hoor, was even vergeten dat je mappen kon maken haha.
Genre sorteren doe ik niet aan. Geen idee welke track welk genre is, ik kijk gewoon in m'n hoofd en kom dan altijd wel op een ideetje welke track erbij past Winking my eye

Als je toch goede monitoren heb dan is het toch goed te horen! Maar ja je moet het zelf weten, als je niet op gehoor kunt beatmatchen.
D-Jesse    posted on 28-01-2013 19:56
Lol wij hadden dus geen monitoren. Alleen de PA Speakers waar we achter stonden. Jammer dat je een vooroordeel geeft over beatmatchen op gehoor, want dat kunnen wij best. Maar dat is lastiger dan je denkt als je achter de speakers staat, zonder monitoren. Dat is best vervelend. Niet dat we het niet hebben gedaan, er verschilt altijd wel wat qua snelheid. Soms zette ik een 130 bpm in op 128, moet je toch even goed luisteren. Maar we deden het puur om het die avond even wat makkelijker te maken!
User edit by D-Jesse on 28-01-2013 @ 19:59:34 (77%)
Mr-    posted on 28-01-2013 20:09
Lol wij hadden dus geen monitoren. Alleen de PA Speakers waar we achter stonden. Jammer dat je een vooroordeel geeft over beatmatchen op gehoor, want dat kunnen wij best. Maar dat is lastiger dan je denkt als je achter de speakers staat, zonder monitoren. Dat is best vervelend. Niet dat we het niet hebben gedaan, er verschilt altijd wel wat qua snelheid. Soms zette ik een 130 bpm in op 128, moet je toch even goed luisteren. Maar we deden het puur om het die avond even wat makkelijker te maken!

ehhh, PA speakers zijn monitoren...
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
D-Jesse    posted on 28-01-2013 20:23
Poster: Mr-
ehhh, PA speakers zijn monitoren...

Ik bedoel dan monitoren die in/bij de booth staan speciaal voor de dj en mc zodat de dj kan horen hoe het publiek het precies hoot, en de mc zichzelf kan horen. Ik bedoelde met PA Speakers de speakers die naar het publiek gericht waren Winking my eye Excus? moi
User edit by D-Jesse on 28-01-2013 @ 20:24:06 (1%)
Gerdo    posted on 28-01-2013 20:40
Ik bedoel dan monitoren die in/bij de booth staan speciaal voor de dj en mc zodat de dj kan horen hoe het publiek het precies hoot, en de mc zichzelf kan horen. Ik bedoelde met PA Speakers de speakers die naar het publiek gericht waren Winking my eye Excus? moi

Ik zou als ik jullie was even wat monitoren regelen!
D-Jesse    posted on 28-01-2013 20:43
Ja het was dus afgelopen zaterdag.. En wat je zegt, voortaan gaan er zeker monitoren komen! Is gelukkig wel allemaal goed gelopen, op wat gegooi met glazen na. Maar monitoren zijn toch wel een must merk ik..

Overigens heb ik nu mijn muziek gesorteerd op Key. Dat maakt mooie overgangen zeg! Dat bpm sorteren gebruik ik normaal nooit want mijn tracks liggen tussen de 127 en 130, zo moeilijk is dat niet haha

Ronn-Sastro    posted on 29-01-2013 13:38
PA speakers zijn geen monitoren.. PA is niet voor niets de afkorting van 'Public Adress' dat betekend 'Naar het Publiek gericht'

Het probleem is bekend dat het lastig mixen is zonder monitoren, maar het komt ook vaak voor dat monitoren die er staan bijvoorbeeld geen actieve monitoren zijn, of dat er een lange bekabeling tussen zit waardoor je een faseverschil krijgt in het geluid. Het geluid uit je koptelefoon loopt dan niet gelijk met het geluid uit de Monitoren.

Hoe ik dit meestal oplos is door te mixen via de Mixer. Ja kan dan bijvoorbeeld alle twee bronnen die je wilt inmixen afluisteren, door ze te selecteren op de mixer. Of je selecteert bijvoorbeeld de Player en de Master, en met de draaiknop selecteer je het nivo tussen Player en Master..?

Klinkt beetje ingewikkeld, maar weet niet precies hoe ik dit het beste kan omschrijven, ik hoop dat je beetje begrijpt wat ik bedoel.
Life=Music=Life

This is an old Topic

No new postings for 4.480 days.
 Post CommentThat would be 149.3 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

88 Users online: 30 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 13.609
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.193.478