Muziekrechten Mixtape's
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Keyrig    posted on 18-01-2013 19:58
Goedeavond,

Ik ben van plan om iedere week/maand een mixtape van ongeveer 60 minuten te gaan uitbrengen, like Drumline door Rene Kuppens, Protocol Radio door Nicky Romero en Hardwell On Air.. Nu vraag ik mij af. Hoe zit dit met de rechten als ik muziek van anderen gebruik. Ik zou het liefst de mix op iTunes, YouTube en SoundCloud/MixCloud willen hebben.

Afgelopen maand heb ik mijn jaarmix geupload op SoundCloud maar deze werd verwijderd i.v.m. copyright rechten. Maar hoe kan het dat andere mixtapes van bijv. Rene Kuppens of andere DJ's wel blijven staan?
?
Youtube, hoe zit het daar met de rechten? Mag je daar puur muziek van jezelf uploaden of moet je daar aan naamsvermelding doen? Hetzelfde geld voor iTunes, kan ik daar via een RSS feed mijn Podcast daar zo in krijgen en hoe werkt dat precies?
?
Ik hoop dat jullie mij wat meer info willen geven zodat ik hier z.s.m. mee kan starten.

Alvast bedankt en een fijn weekend!

What do you think about Muziekrechten Mixtape's ??

Vote :   
LilQuint    posted on 18-01-2013 20:06
Stel je zelf anders is voor haha!
?
Misschien kan je hier wat uit halen??http://www.apple.com/itunes/podcasts/creatorfaq.html

Ik heb zelf een maandelijkse radioshow op Eclectic Radio en deze zet ik hierna op Soundcloud, ik heb pas 1 keer problemen gehad met rechten en dat was omdat ik een plaat van Armanda, nu probeer ik er niet meer van de grote labels platen in te doen, aangezien die veel meer blokkeren. Misschien kan je een lijstje vinden op Google van welke dit doen?
User edit by LilQuint on 18-01-2013 @ 20:08:18 (100%)
Limb-Girdle    posted on 18-01-2013 23:19
@Keyrig, het is een kat en muisspelletje. Alle websites die je aanhaalt hebben een duidelijk protocol: upload?geen muziek die?niet van jezelf is. Doe je dit toch, loop je de kans dat je account door de shredder wordt gehaald.
Where the music meets the deejay!
Joepardy    posted on 19-01-2013 19:47
Ja, maar dat is toch vreemd als jij keurig voor je muziek betaalt?
Martullia    posted on 19-01-2013 21:10
Je koopt geen muziek maar een licentie voor jezelf om die muziek te mogen beluisteren, alleen voor priv? gebruik bedoelt. Om deze muziek in het openbaar af te spelen of te publiceren moet je nog een licentie hebben. En je raad het al Buma Stemra vult hier zijn zakken mee. ( al betalen hun het weer aan de artiest)
User edit by Martullia on 19-01-2013 @ 21:10:56 (3%)
MarcoMartinez    posted on 20-01-2013 12:44
Wat ik doe bij mijn mixen is in de playlist onderin als tekst aangeven dat het for demo use only is en dat alle rechten gaan naar de originele artisten( muv de bootlegs & mashup's koop ik al mijn tracks op beatport).

Ik upload hem eerst zonder hem direct downloadbaar te maken, eenmaal online verander ik dit naar wel downloadbaar.

Voorheen deed ik dit allemaal niet en werden mijn mixen regelmatig geweigerd nu worden ze wel geaccepteerd.
Zie als voorbeeld mijn nieuwste mix: preference vol.1 op soundcloud.

www.djmarcomartinez.com
D-Jesse    posted on 20-01-2013 20:43
Poster: Limb-Girdle
@Keyrig, het is een kat en muisspelletje. Alle websites die je aanhaalt hebben een duidelijk protocol: upload?geen muziek die?niet van jezelf is. Doe je dit toch, loop je de kans dat je account door de shredder wordt gehaald.

Hoe zit dat dan eigenlijk met muziekblogs? Die uploaden toch ook muziek? Of streamen ze dat alleen maar?
Keyrig    posted on 21-01-2013 13:41
Volgens mij liggen de rechten bij MixCloud anders.. Daar worden zoveel mixtapes geupload met tracklist en staan er jaren op.. Hoe zit dit met iTunes.

Bedankt voor de reacties!
donkey    posted on 21-01-2013 20:03
ik heb hetzelfde probleem. Mijn mixes/podcasts worden ook steevast geweigerd op soundcloud, daarom upload ik ze op mixcloud, die pakt ze wel.
?
Maniax
Lead    posted on 22-01-2013 13:56
1 member likes this  Mixcloud is ook voor mixen, terwijl Soundcloud in het leven is geroepen voor producties. Lijkt er dus op dat ze gewoon het doel van een platform wat concequenter uitvoeren tegenwoordig. Mixen mogen van de platen industrie sowieso niet worden verspreid. Dit mocht al niet in de cassettebandjes tijd, maar toen viel er niet te controlleren. Nu houden de organisaties de bekende protals in de gaten en zijn ze er rap bij als er in hun ogen iets down te halen valt.

Heel erg jammer dat de muziek industrie zich niet concentreerd op hoe er wel winst te halen is in de muziekverkoop. Nu zijn ze krampachtig bezig het max te halen uit het oude distributie systee, zonder dat ze een nieuw concept lanceren.

Maar voor de compleetheid : je koopt eigenlijk geen plaat/cd/track als je geld betaald, je betaald een licentie fee om ernaar te mogen luisteren. Technisch gezien is het zelfs zo dat je gekochte muziek niet eens voor anderen ten gehore mag brengen (lees : draaien op een feest). Lees de kleine lettertjes maar in een cd boekje Winking my eye
Let the BASS be louder
Keyrig    posted on 22-01-2013 19:13
Lead, bedankt voor jouw reactie. Inprincipe wil in de mixes dus uploaden op MixCloud en eventueel in iTunes zien te krijgen. Hoe ziet het daar met de rechten, iTunes? In Hardwell On Air hoor je bijvoorbeeld ook muziek van Toolroom of wat voor label dan ook waar hij totaal geen rechten over heeft.
MarcoMartinez    posted on 25-01-2013 21:49
Gisteren een mashup geupload die ik gemaakt had.
Binnen 1 minuut verwijderd om er Wil I am in de titel stond.

Toen op mixcloud en geen probleemConfused
www.djmarcomartinez.com
Keyrig    posted on 28-01-2013 13:07
Dat had ik bij SoundCloud dus ook.. Een Bootleg van Scream & Shout..
MarcoMartinez    posted on 28-01-2013 21:58
Poster: Keyrig
Dat had ik bij SoundCloud dus ook.. Een Bootleg van Scream & Shout..

de mijne was ook een mashup van clobber& scream& shout
www.djmarcomartinez.com
vatogonzalez    posted on 08-02-2013 20:49
1 member likes this  Ik weet niet of er een verschil gemaakt word tussen al dan niet downloadable op Soundcloud - maar anders kun je de 'download' knop naar een externe server laten verwijzen. Ik heb mijn Dirty House Mixtape altijd op een van mijn eigen servers staan, simpelweg om al het 'gekloot' met de labels te omzeilen. De mixtape is namelijk een half uur nadat we 'm hadden geupload van YouTube afgeknikkert, op Soundcloud is het tot op heden (nog) geen probleem, even afkloppen.

In principe heb je op een mix namelijk 0,0 rechten. De enige manier hoe je het kunt doen is door alle tracks in te licenseren en toestemming van alle betrokken partijen krijgen en zelfs dan worden tracks door bots nog automatisch offline gaan halen en mag je achteraf je recht gaan proberen te halen. Het is hoe dan ook een 'grijs' gebied.
Dirty House / Crowd Control

This is an old Topic

No new postings for 4.478 days.
 Post CommentThat would be 149.3 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

141 Users online: 24 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 37.788
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.846.247