Feest
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Brainfuckerzz    posted on 15-01-2013 15:05
Yo Dj?s
over een maand draai ik op mijn eerste grote feest, namelijk een C-Hockeyfeest voor 400 man...
Hebben jullie nog tips want ik ben nogal onzeker over wat het publiek wil
Groet B

What do you think about Feest ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 15-01-2013 15:41
2 members like this  Ik heb wel een tip, stel je, als je daar binnenkomt, wel even voor, dat vinden mensen wel zo prettig.?

Net zoals mensen op een forum dat prettig vinden.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Gerdo    posted on 15-01-2013 15:44
Het is misschien handig als je jezelf ook even voorsteld!

Je kunt voor het feest wel inschatten waar het publiek op los gaat. Kijk dan naar de leeftijd van het publiek! Jongeren gaan vaak wel op top40 hitjes van nu en van de afgelopen jaren. En de oudere mensen kunnen hits uit de jaren 70, 80 en 90 meestal wel warderen. Je kunt het voor het feest wel allemaal bedenken maar vaak wil het publiek weer net wat anders horen en daar moet je dan op inspelen. Dit is lastig als je weinig ervaring heb, maar je leert het alleen door te doen. Zorg ervoor dat van veel gengres wat bij je hebt.?

succes!
HeroS_NL    posted on 15-01-2013 16:50
C-hockeyfeest is toch met hele jonge meisjes/jongens? AB-feesten zijn vanaf 14 jaar al ofzo.. Dus neem aan dat je publiek rond de 12 jaar is en je vooral heel erg commercieel / top 40 gaat draaien.
http://www.djheros.nl/
djcanta    posted on 16-01-2013 12:33
bij zo'n feest moeten ze gaan voor een allround DJ die alles kan draaien en 't snapt. De enige reden waarom ze voor jou zijn gegaan bij deze keuze zal wel 't budget zijn lijkt me. Succes!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
ElVrieso    posted on 16-01-2013 13:44
1 member likes this  
Poster: djcanta
ij zo'n feest moeten ze gaan voor een allround DJ die alles kan draaien en 't snapt. De enige reden waarom ze voor jou zijn gegaan bij deze keuze zal wel 't budget zijn lijkt me. Succes!

Aan zo'n reactie heeft deze jongen niet veel denk ik, maargoed.

Wat er al word gezegt, zorg ervoor dat je van alles wat bij je hebt!?
Ik weet niet met wat van apparatuur je draait, maar heb sowieso de actuele top 40 bij en ook bekendere dance platen van 2011 en 2012.
'Hangover', 'Danza Kuduro', 'Party Rock Anthem', 'Sexy And I Know It'... Dat soort platen doen het goed voor het jongere volk. Heb je oudere mensen moet je het goed proberen te balanceren met misschien wat oudere dance- en disco classics.

Voorstellen en sociaal zijn is inderdaad ook best handig! Verder leer je all-round draaien niet zomaar.. Dat heeft een paar jaar ervaring en een beetje talent nodig.. Je moet je publiek kunnen lezen! Dat geld trouwens voor alle genre's.

Succes
Bruno de Vries - @djelvrieso
Brainfuckerzz    posted on 17-01-2013 17:28
het publiek is ongeveer 13 tot 14 en we draaien met z?n vieren met een Pioneer Cdj 2000 DJm 2000 set.. dus aan de apparatuur zal het niet ligeen. ook kan ik redelijk goed draaien maar ik vind progressive persoonlijk het lekkerst maar ik denk dat sommigen dat minder zullen waarderen. iemand nog tips om hd kwaliteit muziek te downloaden?
Pur-D    posted on 17-01-2013 17:37
1 member likes this  
Poster: Brainfuckerzz
iemand nog tips om hd kwaliteit muziek te downloaden?

Jep, kopen! Dan weet je zeker dat het goed is.
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
ElVrieso    posted on 17-01-2013 17:44
Progressive heeft echt geen nut bij die doelgroep. Je kan hooguit een track als Reload, In My Mind of Levels draaien.?
Ehm, er zijn genoeg manieren om de actuele top 40 binnen te trekken natuurlijk... In de meeste gevallen is het wel goede kwaliteit. Vooral als je het koopt trouwens. Daar laat ik me verder niet over uit.

Reverb_Music    posted on 17-01-2013 18:09
ik ben zelf ook altijd van die leeftijd en ik zeg hou het zo commercieel mogelijk qua house top 40 remixes doen het wel altijd bijv. where have you been (Hardwell remix) of iets in die richting. Trap doet het natturlijk ook heel goed en als je dat doet gooi er dan bijv. na een tijdje een hydroboyz - hindabuilding doorheen, is goed te doen. Moombahton zal t ook wel goed doen denk ik zo Winking my eye
Baart    posted on 17-01-2013 18:17
Behalve je voorstellen.. commercieel! Denk niet te moeilijk, overgang maakt vrij weinig uit als het maar niet ofbeat of vals is. Het gaat om de muziek, draai top40, bouw het feest op en lees je publiek af. Minder bekende progressive zal het waarschijnlijk niet worden.
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Brainfuckerzz    posted on 17-01-2013 19:08
oke bedankt voor jullie tips, zullen ze een beetje hardstyle waarderen? ik vind dat namelijk op ab feesten gekte en vooral met een paar pilsjes op
Snoey    posted on 17-01-2013 20:08
Poster: Brainfuckerzz
maar ik vind progressive persoonlijk het lekkerst

?
Gaat hem 100% niet worden!!!
?
Hockeyfeesten zijn apr?s ski parties!!! Bier en wijn en veel meezingers, oude klassiekers en flinke hits om het tempo erin te houden.?
?
Iets wat een bedroom Dj eigenlijk niet kan.
?
?
Aan de andere kant, het is schoolfeest publiek. Dat betekent dat je muziek kan draaien van je eigen generatie, dus je weet zelf als het goed is waar zij graag naar luisteren en wat ze cool vinden. ?Maar ook daar worden nog steeds smakeloos het 'Grease' medlytje gedraaid etc.
?
?
www.soundcloud.com/ten-hooven
chef    posted on 17-01-2013 21:15
er is ook een verschil tussen een hockeyfeest voor 12 tm 14, en een AB feest voor 16+ waar de jeugd toch al wat meer danst en geniet van de muziek waarop je kunt dansen en natuurlijk op kan drinken. deze kinderen waarvoor jij gaat draaien zullen 1 geen drank op hebben en 2 komen voor de gezelligheid en niet echt voor de muziek. maargoed om je toch nog tips te geven. Draai inderdaad gewoon lekker commercieel top 40 afgelopen maanden zomer hitjes van de afgelopen jaren enzovoorts.

Succes!
ElVrieso    posted on 17-01-2013 23:52
Ja apres ski is ook zeer belangrijk. Ook tracks als 'Viben' 'Schudden' 'Gas Op Die Lollie' en 'Follow the leader' ?mogen niet ontbreken natuurlijk.

Hardstyle zou ik niet te veel doen. Paul Elstak kan wel altijd even natuurlijk....

This is an old Topic

No new postings for 4.498 days.
 Post CommentThat would be 149.9 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

200 Users online: 32 Guests (168 Unknown)
Pages generated today : 51.041
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.723.993