Wat ik doe om loudness te cree?ren?
?
Ik koop een flinke set studio monitoren erbij?

.
Oke oke, genoeg grapjes.
?
@Main, serieus de FL Maximizer op je Master? Brrr.... dat is het eerste wat je wel kan laten. Dan krijg je echt situaties als wat Sebas in het 2e plaatje van zijn post laat zien. Alles wordt echt keihard naar het plafond van de limiter (ja die ook standaard op je masterkanaal staat) gegooid als je de maximizer standaard opent. Als je de limiter niet aan hebt staan en je speakers op half vermogen aan hebt. Dan ben ik bang dat je tweeters er direct uitknallen. Echt, FL heeft leuke/goede VST's. Maar de Maximizer is er niet 1 van. Simpelweg een: Speakerkiller voor mij dan.
Mijn mastering/mixing tips?
To be honest begin ik een mening te vormen dat mastering voor mijn doeleinden (EDM muziek) hun nut behoorlijk beginnen te verliezen. Echter wel als ik de mixdown goed heb. Dan kan ik wel 'wat' verschil merken in de high-end studio van Wytse. (Ja die heb ik van binnen gezien + rondgelopen en daar wordt je gewoon bang als je weet wat alles kost.) Alleen denk ik dat het verschil niet genoeg is om op te wegen tegen de kosten daarvan (no offence Wytse).?
Reden 1: Ik zal dan ten eerste niet veel keuze hebben om te laten masteren als mijn track alleen in zeer high end mastering studio's een lichte 'verbetering' nog kunnen krijgen. En zoveel high end mastering studio's zoals die van Wytse zijn er echt niet in NL, neem dat van mij aan.
Reden 2: Als ik mijn track voor en na de mastering heb beluisterd. Dan merk ik eigenlijk alleen het verschil 'lichtelijk' als het in die High end mastering studio's is. Waar de akoustiek perfect is, de apparatuur het beste van het beste en 1 van de meest kennisrijke personen op dat gebied in NL daar aan de knoppen zit. Tja, zulke omstandigheden boots je echt niet even willekeurig ergens anders in elkaar. Waardoor voor mij 'mastering' meer een 'prestige' is dan werkelijk noodzakelijk.
Overigens is mijn post niet bedoelt om 'mastering' af te zeiken. Ik meen dat ik deze visie hier wel kon delen in verband met de titel en TS post.?
Voor opnames voor een bandje of zangeres ben ik van mening dat een studio zoals die van Wytse wel 'vereist' is.?
my 2 cents ^^!