Welke festivals in 2013 (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 11-01-2013 23:13
Ik vraag me af naar welke festivals je uitkijkt, die je graag wil bezoeken in 2013. Ik bedoel grotere festivals, niet een apr?s-ski happening in Volendam of zo, maar een gerenomeerd festival, in Be - NL - De - ....

Ikzelf, doe het eerstvolgende festival op 26 januari, awakenings in Eindhoven, de openingparty van Space in Ibiza ga ik dit jaar ook doen. Verder nog trachten om een ticket te bemachtigen voor Tomorrowland, en indien de Line-Up goed is ook nog I Love Techno in Gent.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Welke festivals in 2013 ??

Vote :   

FASA    posted on 12-01-2013 19:47
Poehhh ik heb me dit jaar voorgenomen om nog meer te doen dan 2012 en dat was al bizar veel. Dit jaar staan op het programma;

7th sunday festival
Edit festival
Intens
Summerfestival
wish
solar
loveland
Tomorrowland (afgelopen jaar ook geweest :D )
Pukkelpop
Mysteryland
Laundry day
UKF Rampage 2 x
Resist 2 x
I love techno?

En nog een berg die ik vergeet.

Ongeveer 3 kwart hiervan ben ik afgelopen jaar ook geweest. Dus je ziet wel waar een groot deel van mijn salaris en vakantiegeld aan op gaat maar ik vind het al het geld dubbel en dwars waard. Zeker ?Tomorrowland. Als je daar 1 keer geweest ben zou je zo 1000 euro wegleggen voor een kaartje. Maar goed heb hem toch liever voor de normale prijs :P
?
www.soundcloud.com/nick-janssens1
MichaelMiller    posted on 12-01-2013 19:58
FASA, dat is wat ik over een paar jaar wil gaan doen, haha. Nu ?cht onmogelijk qua moneyyy.;(
www.facebook.com/michaelmillerofficial
FASA    posted on 12-01-2013 20:15
Ja voor mij was het ook nooit mogelijk zoveel. Atijd max 2 per seizoen. Maar ben nu 25 en heb een baan dus nu kan het :P
MichaelMiller    posted on 12-01-2013 21:00
Haha, ja, ik leef nu in principe van DJ'ing. Uitgaan + die enkele grote festivals lukt voorlopig nog wel, maar zoveel nou ook weer niet. 2013; Rock Werchter 2014; Sziget 2015; Tomorrowland. Elk jaar dus 1 groot festival meepakken, hoogtepunt van het jaar..Happy, laughing I <3 Techno en zo'n dingen erlangs doen dan.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
FASA    posted on 12-01-2013 23:52
Ow van het draaien kan ik echt nie leven :P Kost me nog altijd veel meer dan dat ik er mee verdien. Ik werk voor 21 uur als economie docent en daarnaast verkoop ik nog zo'n 8 uur in de week wijn bij een groothandel. Op die manier heb ik lekker veel vrije tijd over voor het DJen, producen en me andere hobby's. En door dat ik in het onderwijs werk ook vrij met alle grote festivals.
Pur-D    posted on 13-01-2013 17:36
Poster: Dynamix86
Ik zou het liefst in maart naar Ultra in Miami gaan. Ik heb al kaarten, maar het gaat niet door Unhappy. Daarnaast lijkt Tomorrowland me ook heel vet en tis een stuk dichterbij. Eens zien of ik kaarten kan krijgen dit jaar.

Ultra gaat wel door hoor! Tenminste, dat is het laatste wat ik ervan gehoord heb. Er is een petitie gehouden op internet waar net zoveel mensen op af kwamen als normaal gesproken op de kaartverkoop.

OT:
Dit jaar heel wat leuke dingen op de planning staan.
We beginnen over 3 weken bij Hardbass. Daarna eind april naar Rebirth (sterk opkomend festival, dit jaar voor de 5e keer). Begin juni lekker 2 dagen naar Intents en eind juni naar Defqon.1
Een maandje later hopelijk naar Tomorrowland en daarna nog naar Decibel Outdoor. We eindigen het festival seizoen zoals altijd bij Fusion.
Tussendoor natuurlijk ook nog naar Dancetour Tilburg en Breda.

Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
Dynamix86    posted on 13-01-2013 17:51
Poster: Pur-D
Ultra gaat wel door hoor! Tenminste, dat is het laatste wat ik ervan gehoord heb. Er is een petitie gehouden op internet waar net zoveel mensen op af kwamen als normaal gesproken op de kaartverkoop.

OT:
Dit jaar heel wat leuke dingen op de planning staan.
We beginnen over 3 weken bij Hardbass. Daarna eind april naar Rebirth (sterk opkomend festival, dit jaar voor de 5e keer). Begin juni lekker 2 dagen naar Intents en eind juni naar Defqon.1
Een maandje later hopelijk naar Tomorrowland en daarna nog naar Decibel Outdoor. We eindigen het festival seizoen zoals altijd bij Fusion.
Tussendoor natuurlijk ook nog naar Dancetour Tilburg en Breda.

Ik bedoelde eigenlijk dat het voor mij niet doorgaat. Tis financieel even niet verstandig. Hopelijk ben ik er een ander jaar dan.?

Ik heb wel vernomen dat ze bezig zijn week 2 te cancellen, maar of dat waar is weet ik niet.
Beatmatching is overrated
Pur-D    posted on 13-01-2013 19:43
Ik bedoelde eigenlijk dat het voor mij niet doorgaat. Tis financieel even niet verstandig. Hopelijk ben ik er een ander jaar dan.?

Ik heb wel vernomen dat ze bezig zijn week 2 te cancellen, maar of dat waar is weet ik niet.

Ah zo, dat is klote! Maar je hebt vast nog een heleboel jaren de kans om het in te halen Happy, laughing
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
mikedhanpat    posted on 13-01-2013 20:19
Ik ben ook bezig om twee vrienden over te halen om naar Ultra te gaan!! MOET ik echt een keer meemaken en liefst dit jaar, omdat ik heel graag de show van SHM nog een keer wil zien..
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
YvoVermer    posted on 14-01-2013 09:21
Summerfestival
Tomorrowland
Casa Blanca

Denk dat dat ze zowat zijn, hopen dat ik kaarten bemachtigd krijg voor TML Happy, laughing

Yvo & Vermer
ElReyGrande    posted on 14-01-2013 14:08
Ik ga proberen om net als vorig jaar weer kaartjes te kopen voor tomorrowland, echt de tijd van mijn leven gehad daar vorig jaar! Verder denk ik dat ik ook een kaartje voor mysteryland ga halen Happy, laughing
Snoey    posted on 15-01-2013 12:56
Jullie vergeten de eerste Europese editie van Ultra Festival in Kroati?.
?
Eerste echte (Grootte + Line-up) concurrentie voor Tomorowland, alhoewel het laatste volgense velen (inclusief media) zich al bewezen heeft. En voor Nederland weer iets om achter op te lopen!?
?
Zo ironisch, zoveel talent (zelfs nog laatst in het nieuws dat +/- een kwart van de internationale inkomsten voor NL van EDM Dj's komt) en zoooo stil blijven staan voor de laatste 10 jaar, dat we inmiddels het land zijn met de kleinste festivals!
?
?
www.soundcloud.com/ten-hooven
MCO    posted on 15-01-2013 13:41
Als het goed is dit jaar weer heerlijk naar Exit Festival in Novi Sad Servie!!?
Normale prijzen (toegang, drank en eten) en een dance area dat dit jaar zelfs 5 dagen lang tot 09:00 a 10:00 's ochtends doorgaat!
neutje    posted on 15-01-2013 14:36
voor mij word het denk ik:

awakenings festival
Defqon 1
Decibel
Mysteryland
Reverb_Music    posted on 15-01-2013 17:55
voor mij denk ik gwn boogiedown meer gaat t nog niet worden met mijn leeftijd Winking my eye
Tekhead    posted on 15-01-2013 21:23
Poster: Snoey
Jullie vergeten de eerste Europese editie van Ultra Festival in Kroati?.
?
Eerste echte (Grootte + Line-up) concurrentie voor Tomorowland, alhoewel het laatste volgense velen (inclusief media) zich al bewezen heeft. En voor Nederland weer iets om achter op te lopen!?
?
Zo ironisch, zoveel talent (zelfs nog laatst in het nieuws dat +/- een kwart van de internationale inkomsten voor NL van EDM Dj's komt) en zoooo stil blijven staan voor de laatste 10 jaar, dat we inmiddels het land zijn met de kleinste festivals!
?
?

Tomorrowland is bezig met een TML te organiseren op elk continent, en als je de hype, het gevecht om kaarten die op een wip zijn uitverkocht (180.000 tickets), de erkenning en hun behaalde prijzen, de bezoeker uit ale continenten, en place to be bent voor de topdj's ook, dan kan je inderdaad zeggen dat TML zich al heel veel bewezen heeft.
Nu om maar te zeggen, 'voor Nederland weer iets om achterop te lopen' zonder de achterliggende reden te weten is iets te makkelijk. We kunnen echter niet ontkennen dat Nederland al heel wat jaren stilstaat op Festivalgebied, en de kloof die er toch altijd is geweest met Belgie, steeds groter wordt, maar uiteraard staan de nieuwe industrielanden ook niet stil, en hebben ze Nederland bijna allemaal al bijgebeend wat natuurlijk in toekomst gezien een heel slechte evolutie is voor het voortbestaan van de huidige gekende festivals en dus zeker voor het organiseren van nieuwe concepten waardoor de Nederlandse Topdj's en producers steeds meer en meer jullie festivals laten links liggen voor Buitenlandse projecten, en dat is iets wat ze in Nederland absoluut moeten trachten te vermijden. Vergeet echter niet dat de vele beperkingen die er opgelegd worden in Nederland aan de organisatoren, door allerlei wetten en regels, het er niet makkelijker op maken om een succesvol en aantrekkelijk festival op poten te zetten en de Nederlanders te doen kiezen voor eigen festivals, en al zeker niet als je op een wip in Belgie bent waar veel meer mogelijk is en veel meer toegelaten dan bij jullie. Goed anticiperen is nu de boodschap.
Bjonson    posted on 16-01-2013 06:11
DGTL
Melt
Into the woods
?
en verder gaat ik het nog even bekijken!
ElReyGrande    posted on 16-01-2013 14:54
Mensen! voor de gene die naar tomorrowland willen gaan, je moet je dit jaar van te voren regristreren om aan een kaartje te kunnen komen. Dit kan op de site van het festival! zonder die regristratie geen kaarten Winking my eye
Tekhead    posted on 16-01-2013 14:57
Poster: ElReyGrande
Mensen! voor de gene die naar tomorrowland willen gaan, je moet je dit jaar van te voren regristreren om aan een kaartje te kunnen komen. Dit kan op de site van het festival! zonder die regristratie geen kaarten Winking my eye

Dat was vorig jaar ook al !
ElReyGrande    posted on 16-01-2013 15:03
Poster: Tekhead
Dat was vorig jaar ook al !

ja klopt alleen werd dat toen 2 weken voor tijd afgeschaft omdat dat met de belgische voor verkoop niet werkte hoop dat het nu niet voor niets is Winking my eye
Dynamix86    posted on 16-01-2013 16:29
Poster: Tekhead
Nope, ID&T leerde deels de financiele bijdrage, maar de organisatie is 100% in handen van 2 belgen, en ieder jaar is de inbeng van ID&T kleiner. Zij hebben die 2 gasten de organisatie laten doen omdat de aanpak van ID&T niet goed werkte in Belgie, zie maar naar de Sensation Party's. Zelfs de line-ups worden niet door ID&T geboekt. Sorry makker, maar over festivals en Party's organiseren hebben we echt geen lessen te krijgen van de Nederlanders.

Waar heb je die info vandaan dan? Ik lees namelijk alleen maar dat ID&T de touwtjes in handen heeft van Tomorrowland. Zojuist las ik een nieuw bericht waarin staat dat ID&T 10 extra mensen gaat aannemen om internationaal te gaan met Tomorrowland. Lees:

http://www.dancingastronaut.com/2013/01/tomorrowland-organizers-plan-to-move-festival-to-every-continent-including-north-america/
Beatmatching is overrated
Gerdo    posted on 16-01-2013 17:04
Ik ga naar sunday people festival 16 juni! En misschien naar ultra in kroatie!
FASA    posted on 18-01-2013 13:30
Waar heb je die info vandaan dan? Ik lees namelijk alleen maar dat ID&T de touwtjes in handen heeft van Tomorrowland. Zojuist las ik een nieuw bericht waarin staat dat ID&T 10 extra mensen gaat aannemen om internationaal te gaan met Tomorrowland. Lees:

http://www.dancingastronaut.com/2013/01/tomorrowland-organizers-plan-to-move-festival-to-every-continent-including-north-america/

Volgens mij is dit toch de juiste info hoor, het is van de broers en zijn gaan extra mensen aannemen. Weet niet precies hoe de constructie in elkaar zit maar volgens mij freelancen zij voor ID&T ofzo. TML is in elk geval van de broers en niet van ID&T.
Tekhead    posted on 18-01-2013 18:31
de helft van de kaarten zijn dit jaar voor Belgie en niet maar 1/3
Noxis    posted on 18-01-2013 18:41
Summerfestival
Beachland
Tomorrowland (hopelijk...)
Laundry Day

149 Users online: 28 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 38.898
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.847.357