opnemen met geluidskaart (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 10-01-2013 17:52
Hey djr's,

Ik heb de focusrtie 2i2 geluidskaart, maar ik snap iets niet..
Ik wil bijvoorbeeld iets opnemen vanaf m'n ipod, zoals een liedje afspelen en die opnemen. M'n ipod zit aangesloten via een mp3 linkkabeltje en een 6,3 mm verloopplug die in 1 vd 2 inputs van mn kaart gaat. Vervolgens speel ik een liedje af op mn ipod en als ik opneem in audacity geeft ie alleen 'linkergeluid' zegmaar, dus er komt maar 1 waveform ipv 2 en vervolgens als je luistert hoor je ook maar alleen de linkerbox geluid geven. Mijn input staat geswitched op line in en niet op instrument dus dat moet goed zijn. Weet iemand raad?
het ziet er zo uit:
Audacity

Iig bedankt!

What do you think about opnemen met geluidskaart ??

Vote :   

D-Jesse    posted on 13-01-2013 19:06
Er staat in de handleiding dat er geen speciale microfoon switch is, en je die zowel op line en instr. kan aansluiten omdat er een voorversterker in de focusrite zit. Waar zie jij mic uitgeschakeld staan?

Als ik het via mn pc geluidskaart of hercules geluidskaartje aansluit doet ie t wel gewoon. Maar ik wil graag mijn focusrite ervoor gebruiken haha.

Daarom vond ik het zo gek dat ie bij dat ipod probleem maar 1 kanaal geluid gaf, en bij mn pc en hercules kaartje gewoon stereo. maar dat snap ik nu :P

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

164 Users online: 141 Guests (23 Unknown)
Pages generated today : 63.710
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.860.747