opnemen met geluidskaart (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 10-01-2013 17:52
Hey djr's,

Ik heb de focusrtie 2i2 geluidskaart, maar ik snap iets niet..
Ik wil bijvoorbeeld iets opnemen vanaf m'n ipod, zoals een liedje afspelen en die opnemen. M'n ipod zit aangesloten via een mp3 linkkabeltje en een 6,3 mm verloopplug die in 1 vd 2 inputs van mn kaart gaat. Vervolgens speel ik een liedje af op mn ipod en als ik opneem in audacity geeft ie alleen 'linkergeluid' zegmaar, dus er komt maar 1 waveform ipv 2 en vervolgens als je luistert hoor je ook maar alleen de linkerbox geluid geven. Mijn input staat geswitched op line in en niet op instrument dus dat moet goed zijn. Weet iemand raad?
het ziet er zo uit:
Audacity

Iig bedankt!

What do you think about opnemen met geluidskaart ??

Vote :   

Dyno    posted on 10-01-2013 18:21
Is het wel een stereo kabeltje?
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
D-Jesse    posted on 10-01-2013 18:24
Poster: Dyno
Is het wel een stereo kabeltje?

Beetje dom, maar wat bedoel je daarmee? ;$ Hij heeft t wel altijd gedaan op een hercules muse pocket kaartje..
Dyno    posted on 10-01-2013 18:27
Zo iets dus

http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
D-Jesse    posted on 10-01-2013 18:31
Jup, dat is ie gewoon. 2 ringetjes (wat betekent dat ie gebalanceerd is, toch?) . dus het is zo'n kabeltje van belkin, met een andere look haha
MrQreeny    posted on 10-01-2013 18:40
Die ingangen op je geluidskaart zijn wss mono... M.a.w. je moet een kabel hebben van mini jack (ipod) naar 2x jack (links en rechts voor allebei de input kanalen).
'Music is the universal language of mankind...'
D-Jesse    posted on 10-01-2013 22:10
Poster: MrQreeny
Die ingangen op je geluidskaart zijn wss mono... M.a.w. je moet een kabel hebben van mini jack (ipod) naar 2x jack (links en rechts voor allebei de input kanalen).

Oh shit dat is klotee, gek want voor alle 2 apart volume, en staat bij alle 2 dat er een gitaar of mic op aangesloten kan worden. Vervelend maar goed thanks voor de hulp! Ga maar eens zo;n kabeltje zoeken
Maracas    posted on 10-01-2013 22:24
Poster: MrQreenyewoon

Iets wat mono is geeft toch gewoon geluid door 2 speakers? Denk dat misschien je kabel gaar is. Check ook je instellingen of je bijvoorbeeld op Stereo-mix opneemt, of gewoon, en of je balance niet gaar staat
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Maracas    posted on 10-01-2013 22:27
IK SNAP HET AL! Als jij een verloop naar 6,3mm moet gebruiken, dan heb je inderdaad 1 kanaal ja, aangezien je 2 ingangen hebt. Koop een jack naar tulp kabel, doe 2 verloopjes van tulp naar 6.3mm op de tulpuiteinden en steek die allebei in die geluidskaart
D-Jesse    posted on 10-01-2013 22:42
Poster: Maracas
IK SNAP HET AL! Als jij een verloop naar 6,3mm moet gebruiken, dan heb je inderdaad 1 kanaal ja, aangezien je 2 ingangen hebt. Koop een jack naar tulp kabel, doe 2 verloopjes van tulp naar 6.3mm op de tulpuiteinden en steek die allebei in die geluidskaart

Geen idee waarom dat dan 1 kanaal wordt haha, maar bedankt! Die kabel heb ik, dus dat word gewoon 2 tulp-6,3 mm plugjes kopen. Weten jullie of ik gewoon 1 ingang kan gebruiken als ik bijv. een microfoon wil aansluiten om iets op te nemen?
MrQreeny    posted on 10-01-2013 23:44
Poster: Maracas

Dat bedoel ik dus... Ik heb ook een focusrite en daar moet ik ook 2 jacks inpluggen voor stereo...
'Music is the universal language of mankind...'
D-Jesse    posted on 12-01-2013 00:01
@MrQreeny, dan hebbe ik nog een vraagje voor jou, als jij ook een focusrite hebt. Weet jij hoe ik een mic moet aansluiten? Ik heb net een headset aangesloten, de mic plug in een line ingang en je raad het al; geen geluid. Als ik alles op de pc instel op de lijningang van de focusrite, geen geluid. Dus niet maar een kant (zoals m'n vorige probleem), maar gewoon helemaal geen geluid. Weet jij wat ik hiervoor moet hebben?
Tekhead    posted on 12-01-2013 00:57
Poster: Dyno
Zo iets dus

En die 2 zwarte ringetjes zijn belangrijk, is dus Stereo, 1 ringetje is mono
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 12-01-2013 00:59
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 12-01-2013 @ 01:00:27 (100%)
D-Jesse    posted on 12-01-2013 01:13
Alles is bij mij stereo, niks heeft 1 ringetje! Allemaal 2!
D-Jesse    posted on 12-01-2013 22:54
Poster: D-Jesse
@MrQreeny, dan hebbe ik nog een vraagje voor jou, als jij ook een focusrite hebt. Weet jij hoe ik een mic moet aansluiten? Ik heb net een headset aangesloten, de mic plug in een line ingang en je raad het al; geen geluid. Als ik alles op de pc instel op de lijningang van de focusrite, geen geluid. Dus niet maar een kant (zoals m'n vorige probleem), maar gewoon helemaal geen geluid. Weet jij wat ik hiervoor moet hebben?

Iemand nog antwoord op deze vraag? ^^ Happy, laughing
Maracas    posted on 13-01-2013 04:29
Jij hebt deze toch?

D-Jesse    posted on 13-01-2013 14:52
@Macas ja dat klopt helemaal! Maar als ik dus die microfoon ingang (van jack naar 6,3 en ook geprobeerd die 6,3 nog naar een xlr, nog steeds niks) in zo'n ingang stop, krijg ik helemaal GEEN signaal, niet rechts en niet links... Terwijl ie dat wel zou moeten doen..
Mr-    posted on 13-01-2013 15:32
Poster: D-Jesse
@Macas ja dat klopt helemaal! Maar als ik dus die microfoon ingang (van jack naar 6,3 en ook geprobeerd die 6,3 nog naar een xlr, nog steeds niks) in zo'n ingang stop, krijg ik helemaal GEEN signaal, niet rechts en niet links... Terwijl ie dat wel zou moeten doen..

ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt, het is wel beter als je wat puntiger bent in wat je hebt en wat niet werkt. gooi aub niet met termen als je niet zeker wat het is. met jack denk ik dat je MINI-jack bedoeld, (degene die in je ipod past) want een Jack-plug is namelijk die van 6.3 mm. je moet denk ik gewoon een mini-Jack naar Jack hebben. op de geluidskaart de schakelaar op line zetten en dan zou hij het moeten doen.

wat Maracas aangeeft kan ook, wellicht beter zelfs. het kan zoals ook aangegeven wordt dat het aan je instellingen ligt. veel succes igg!
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
D-Jesse    posted on 13-01-2013 16:08
Poster: Mr-
ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt, het is wel beter als je wat puntiger bent in wat je hebt en wat niet werkt. gooi aub niet met termen als je niet zeker wat het is. met jack denk ik dat je MINI-jack bedoeld, (degene die in je ipod past) want een Jack-plug is namelijk die van 6.3 mm. je moet denk ik gewoon een mini-Jack naar Jack hebben. op de geluidskaart de schakelaar op line zetten en dan zou hij het moeten doen.

wat Maracas aangeeft kan ook, wellicht beter zelfs. het kan zoals ook aangegeven wordt dat het aan je instellingen ligt. veel succes igg!

Sorry, ik dacht dat die jacks die NOG kleiner zijn dan die mini-jacks (3,5 mm) mini-jacks heten, maar blijkbaar dus niet. Ik heb een mini jack naar Jack plug, en m'n schakelaar op Line. Doet niks, geen linker en geen rechter geluid, zoals ik het probleem had met m'n openingspost... En in audacity heb ik gewoon als microfoontje de line-in ingang van m'n geluidskaart gekozen!

Maar wat MAracas aangaf, moet dat ook gebeuren met een microfoon? Zou ik bijzonder gek vinden, omdat de tekening die hij heeft gepost dat niet laat zien..
Rilano    posted on 13-01-2013 16:43
maar in audacity kan je toch mono of stereo opnemen?
dus als je dan zegt in mono krijg je hem toch wel over twee boxen en dan kan je later ook nog zeggen van ik splits hem naar stereo (beetje moeilijk uit te?leggen in woorden).

@d-jesse wwar woon je ergens? in de buurt van haarlem?? anders kan ik evt laten zien, ik heb zelfde probleem gehad namelijk maar dan met mijn geluidskaart(m-audio)
party and get wasted
User edit by Rilano on 13-01-2013 @ 16:44:59 (63%)
D-Jesse    posted on 13-01-2013 17:17
Ja, beiden werken niet (stereo & mono).?

Mmmm ik woon in de buurt van Amsterdam, weet niet of dat heel dicht bij is... Maar toch bedankt!!
Rilano    posted on 13-01-2013 18:13
screenshot van je audacity Confused maybe kunnen we zien wat er mankeert??
party and get wasted
D-Jesse    posted on 13-01-2013 18:53
dubbel-
User edit by D-Jesse on 13-01-2013 @ 18:55:48 (100%)
D-Jesse    posted on 13-01-2013 18:54
Das een goeie Rilano haha, hier is ie:?audacity probleem
Maracas    posted on 13-01-2013 19:03
Volgens mij zie ik de mic uitgeschakeld staan.?

Een mic moet je geloof ik niet op Line zetten, die moet toch net als met een platenspeler versterkt worden omdat ze geen versterkt signaal geven?

164 Users online: 141 Guests (23 Unknown)
Pages generated today : 63.710
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.860.747