Line signaal naar actieve speaker
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bambilaner    posted on 08-01-2013 15:58
Hi

Ik heb voor de jeugdbeweging 2 actieve speakers op de kop kunnen tikken voor feestjes ed.
Het gaat om ALTO PS4HA speakers.
?
Deze hebben een XLR-input, en een XLR-output om te linken.
?
Nu vraag ik mij af of er een manier is om hier heel eenvoudig een bron met line-output op aan te sluiten (laptop/gsm/ipod/...) Dus zonder mixer oid.

Wie kan me helpen?
www.facebook.com/vinniebegooddj

What do you think about Line signaal naar actieve speaker ??

Vote :   

Certas    posted on 08-01-2013 16:09
Een jack 3,5 to XLR?
http://www.soundcloud.com/Certas
Bambilaner    posted on 08-01-2013 16:12
Poster: Certas
Een jack 3,5 to XLR?

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar dat? lijkt niet te bestaan.
Volgens mij heeft dat te maken met balanced/unbalanced toestanden, maar ik ken er veel te weinig van...
?
Ik kan eventueel wel zelf iets solderen, en xlr-pluggen en jacks heb ik genoeg, maar ik wete gewoon niet hoe ik het juist moet wiren...
Certas    posted on 08-01-2013 16:16
Poster: Bambilaner
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar dat? lijkt niet te bestaan.
Volgens mij heeft dat te maken met balanced/unbalanced toestanden, maar ik ken er veel te weinig van...
?
Ik kan eventueel wel zelf iets solderen, en xlr-pluggen en jacks heb ik genoeg, maar ik wete gewoon niet hoe ik het juist moet wiren...

Als je op google zoekt, jack to XLR kom je gelijk uit op de webshop met het roze logo Happy, laughing Volgens mij niet eens zo duur..
Ik durf het ook niet te zeggen over het balanced/unbalanced gedeelte.
http://www.soundcloud.com/Certas
Bambilaner    posted on 08-01-2013 16:20
Hmm, misschien heb ik dan wel gewoon verkeerd gezocht/ge?nformeerd, want er lijkt echt wel een eenvoudige jack-xlr kabel te bestaan Happy, laughing

Bedankt!
Estacy    posted on 08-01-2013 16:31
zorg er wel voor dat als je de laptop op vol volume hebt, de speakers op een volume staan ingesteld hoe hard je het max wil hebben. Niet de speakers voluit zetten en zeggen dat je voorzichtig moet zijn met de volume regeling op de laptop
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bambilaner    posted on 08-01-2013 16:37
Poster: Estacy
zorg er wel voor dat als je de laptop op vol volume hebt, de speakers op een volume staan ingesteld hoe hard je het max wil hebben. Niet de speakers voluit zetten en zeggen dat je voorzichtig moet zijn met de volume regeling op de laptop

Bedankt voor de tip. Nu nog hopen dat dergelijke raadgevingen door die hufters van 14 in acht worden genomen.
(waarmee ik niet bedoel dat alle 14-jarigen hufters zijn, maar er zijn er wel een aantal bij die niet voorzichtig met materiaal kunnen omspringen)
AdenFarleigh    posted on 08-01-2013 23:53
Simpel zat, niet aan het materiaal laten komen en zeker niet onbeheerd Winking my eye
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Megitto    posted on 09-01-2013 00:00
Poster: Estacy

Zee goede tip, dit voorkomt ook een enorme kraak als je de mini jack perongeluk uit de laptop verwijdert... Uitkijken hiermee dus, kan gemakkelijk je tweeters geen goed doen.
eekaat    posted on 09-01-2013 00:27
Uit ervaring kan ik zeggen dat een verloop van minijack naar XLR niet werkt op actieve speakers.

De meeste actieve speakers (Mackie, QSC,...) werken enkel met gebalanceerd signaal.

Ge kunt uw line signaal omzetten naar gebalanceerd dmv nen DI of een klein mengpaneel met XLR uitgangen...

Bambilaner    posted on 09-01-2013 12:21
'k Heb mij nog eens verder ge?nformeerd bij een bevriende Sound- en Lightleverancier, en een ongebalanceerd signaal zou geen probleem mogen zijn in deze speakers. Ik ben ook te weten gekomen dat er nog een jack-ingang is in het midden van de xlr-ingang... Very cool!

AdenFarleigh    posted on 09-01-2013 17:10
Poster: eekaat
Uit ervaring kan ik zeggen dat een verloop van minijack naar XLR niet werkt op actieve speakers.

De meeste actieve speakers (Mackie, QSC,...) werken enkel met gebalanceerd signaal.

Ge kunt uw line signaal omzetten naar gebalanceerd dmv nen DI of een klein mengpaneel met XLR uitgangen...

?
Bijzonder frappant dat het bij mij wel functioneert dan..
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
OneSixty    posted on 09-01-2013 19:02
ik heb ook al problemen gehad van minijack naar xlr bij mijn dbtechnologies kasten, dan klinkt het voor geen meter.

iemand die hier een woordje uitleg over kan geven want ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem..
Bambilaner    posted on 09-01-2013 19:11
Poster: OneSixty
ik heb ook al problemen gehad van minijack naar xlr bij mijn dbtechnologies kasten, dan klinkt het voor geen meter.

iemand die hier een woordje uitleg over kan geven want ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem..

G??n bass, en een soort echo? Dat heb ik bij andere speakers ook gehad. Vandaar dat ik hier informeerde... Dat heeft volgens mij te maken met het feit dat je een ongebalanceerd signaal naar je speaker stuurt, maar de juiste theorie daarrond ken ik niet
maartenw    posted on 09-01-2013 23:01
Ik zou er gewoon een hele goedkope geluidskaart tussen zetten. dan van box naar geluidskaart. En dan van geluidskaart naar Telefoon, laptop etx.?

Bij mij werkt dit altijd gewoon goed
DJSHAK3S    posted on 09-01-2013 23:03
Kunt ook een goedkope cd speler, gewoon een keukending waar geen amp in zit, er op aansluiten die een aux ingang heeft.
eekaat    posted on 10-01-2013 00:58
Poster: AdenFarleigh
?
Bijzonder frappant dat het bij mij wel functioneert dan..

Ja ge krijgt er geluid uit maar lang niet op het niveau dat de speakers hun volle vermogen gebruiken.
Tenzij je een boost knop hebt van 30dB op de speaker zelf. En dan nog...

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

163 Users online: 20 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 27.523
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.700.475