GigSwitch
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Chavizz1991    posted on 07-01-2013 18:09
Hallo DJR,

Een vriend van mij gaat voor zijn opleiding een project beginnen. Ik ga in het kort even uitleggen wat het zal inhouden.?

Het idee is om een website te lanceren, waar men zich als artiest kan aanmelden. Bands, Dj's etc. De bedoeling is dan om met mede members (Waarin je zoekt op artiesten met bijvoorbeeld dezelfde stijl als jou) een gigswitch af te spreken. Veel beginnende dj's komen nooit aan gigs, een begin maken is erg lastig. Door af te spreken met een mede member om een keer met hem te gaan draaien, en in ruil komt hij een keer bij jou in een club draaien. Zo kun je je ervaring plus connecties opbouwen. Aangezien connecties erg belangrijk zijn in onze hobby, lijkt me dat geen verkeerd iets. Daarnaast zou je kunnen overwegen om wat verder van huis een switch te regelen om zo ook je regio te verbreden..

Mocht het goed gaan en genoeg animo ervoor is, zullen zij hiermee na hun schooldeadline mee doorgaan.

Mijn vraag aan DJR is, denken jullie dat hier animo voor is? Hoe vinden jullie het idee?

What do you think about GigSwitch ??

Vote :   

Lomme_    posted on 07-01-2013 18:14
Slecht plan. Communiceren met Facebook en allerlei andere sociale media is stukken makkelijker Winking my eye
User edit by Lomme_ on 07-01-2013 @ 18:15:03 (5%)
Certas    posted on 07-01-2013 18:18
Poster: Lomme_
Slecht plan. Communiceren met Facebook en allerlei andere sociale media is stukken makkelijker Winking my eye

Dus dan kunnen we dit ook maar beter via Facebook bespreken? Vind ik beetje een onzin reden.
?
Vind het wel een goed initiatief alleen ben ik bang dat er meer dj's zonder ervaring zijn dan met ervaring. Ben bang dat er eerder misbruik van wordt gemaakt dan gebruik :p Maar als je het concept goed uitdenkt kan het wel wat worden denk ik!
http://www.soundcloud.com/Certas
D-Jesse    posted on 07-01-2013 18:56
Ik heb facebook, maar word een beetje gek dat alles via Social Media gaat. Zoals die Spinnin Talent pool. Doe het dan op de site ofzo maar alles via FB is misschien ook weer overbodig. Wat wel een voordeel is dat er veel mensen actief zijn, en je met een klik kan liken/voten. Maar soms vind ik het wel vervelend :P
Gerdo    posted on 07-01-2013 20:06
Dit is al vaker geprobeert, maar volgens mij is dat nooit gelukt. En ik zou niet zo graag een onervaren iemand op mijn vaste plekje laten draaien, ik denk dat mijn baas dat niet zo leuk gaat vinden.
Maracas    posted on 07-01-2013 20:18
Nee inderdaad, heb hetzelfde idee erover. In theorie is het een leuk idee natuurlijk, alleen in de praktijk is het lastig, omdat je meestal blind moet vertrouwen op de kunsten van iemand die je niet kent
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Pur-D    posted on 07-01-2013 21:36
Poster: Chavizz1991
Veel beginnende dj's komen nooit aan gigs, een begin maken is erg lastig. Door af te spreken met een mede member om een keer met hem te gaan draaien, en in ruil komt hij een keer bij jou in een club draaien.

Lijkt me vrij lastig. Een beginnende dj zonder gigs gaat draaien met iemand met ervaring en vervolgens kan hij de ander niks aanbieden omdat hij geen gigs heeft?
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
Chavizz1991    posted on 07-01-2013 23:44
De site bied alleen de mogelijkheid om in contact te komen met mede members. Wat je zelf regelt, is niet de zaak van GigSwitch. Je gaat natuurlijk niet met iemand draaien waar je niet zeker van weet of ie uberhaupt wel kan draaien. Je kunt via de chat of via berichten (iig via de website) in contact komen met elkaar voor een gericht doel, en via die weg naar elkaar bewijzen wat je in huis hebt. Bijv. je soundcloud geven, daar kun je vaak al aardig wat kennis vandaan halen wat betreft draaikunsten.?

@Certas, daar heb je een punt. Maar ook voor ervaren (Laten we zeggen een resident dj van een lokale club waar 600 man inkunnen) dj's kan de deal interessant zijn. Als er 2 ervaren dj's zich aanmelden, kunnen die ook een ruil regelen en via die weg hun connecties vergroten en op andere plaatsen komen. (Dus ook nieuw publiek en kroegbazen te overtuigen)

Ook ervaren dj's kunnen groeien. En als iemand waar je een switch wil maken geen gig kan bieden, maak je natuurlijk geen deal... Het is niet bedoeld als grabbelpot, maar meer als database waar members met hetzelfde doel zelf hun afspraken kunnen inregelen.
Gerdo    posted on 08-01-2013 09:26
?Bijv. je soundcloud geven, daar kun je vaak al aardig wat kennis vandaan halen wat betreft draaikunsten.?

Iemand zou dan wel heel goed kunnen mixen, maar alleen aan een soundcloud pagina kun je niet zien of iemand op het publiek in kan spelen. Ik denk niet dat het gaat werken!

Certas    posted on 08-01-2013 09:35
@Certas, daar heb je een punt. Maar ook voor ervaren (Laten we zeggen een resident dj van een lokale club waar 600 man inkunnen) dj's kan de deal interessant zijn. Als er 2 ervaren dj's zich aanmelden, kunnen die ook een ruil regelen en via die weg hun connecties vergroten en op andere plaatsen komen. (Dus ook nieuw publiek en kroegbazen te overtuigen)

Ook ervaren dj's kunnen groeien. En als iemand waar je een switch wil maken geen gig kan bieden, maak je natuurlijk geen deal... Het is niet bedoeld als grabbelpot, maar meer als database waar members met hetzelfde doel zelf hun afspraken kunnen inregelen.

Daar heb jij ook wel weer een punt. Maar dan zal je je marketing het ook wel heel goed moeten doen aangezien er meer onervaren dj's zijn dan ervaren dj's. Het is wel een heel leuk idee als je het goed uitwerkt en als het uberhaupt gaat werken! Misschien is het ook een idee om 't zelfde idee te doen met producers, mensen die bijvoorbeeld samen een track willen maken en daar in contact met elkaar kunnen komen. Dan heb gelijk een grotere doelgroep dan alleen dj's.
Ik zou daar overigens ook geinteresseerd in zijn!

Poster: Gerdo
Iemand zou dan wel heel goed kunnen mixen, maar alleen aan een soundcloud pagina kun je niet zien of iemand op het publiek in kan spelen. Ik denk niet dat het gaat werken!

Je zou iemand wel de kans kunnen geven, je kan ook gewoon samen draaien en als het dan niet helemaal klikt merk je dat allebei vanzelf wel toch? :P Ik denk dat iedereen zulke dingen moet leren.
ElVrieso    posted on 08-01-2013 14:04
Ik zeg uitwerken. Je kan pas zien of het echt werkt als het online staat. Ik zal me zeker aanmelden. Niet omdat ik heel weinig klussen heb, maar het lijkt me juist leuk om in contact te komen met andere DJ's en daar eventueel wat uit te halen! Misschien kan je ook inderdaad catogori?n aanmaken. Zoals bijvoorbeeld 'Bands' 'Producers' 'DJ's'.. Maar dit had je natuurlijk al bedacht..

Ben benieuwd
Bruno de Vries - @djelvrieso
Certas    posted on 08-01-2013 14:13
Poster: ElVrieso
Ik zeg uitwerken. Je kan pas zien of het echt werkt als het online staat. Ik zal me zeker aanmelden. Niet omdat ik heel weinig klussen heb, maar het lijkt me juist leuk om in contact te komen met andere DJ's en daar eventueel wat uit te halen! Misschien kan je ook inderdaad catogori?n aanmaken. Zoals bijvoorbeeld 'Bands' 'Producers' 'DJ's'.. Maar dit had je natuurlijk al bedacht..

Ben benieuwd

HHW - Alkmaar Embarassed Volgens mij heb ik jou wel eens zien reageren op iets van Second Generation (Roy), grappig dat je hier ook op zit Foot in Mouth
Yorick    posted on 08-01-2013 15:36
Ik vind het prima idee, maar jongens die met mij mee lopen worden meestal gillend gek en trekken het tempo niet..
AdenFarleigh    posted on 08-01-2013 16:36
Lijkt me nogal lastig om van een beginnend DJ te vragen een gig te regelen voor een ervarener DJ, ofwel de switch - de basis van je concept?
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Chavizz1991    posted on 08-01-2013 17:40
Poster: AdenFarleigh
Lijkt me nogal lastig om van een beginnend DJ te vragen een gig te regelen voor een ervarener DJ, ofwel de switch - de basis van je concept?

Nee, de basis van het concept is om een website te bieden waar dj's zelf een deal maken, en binnen de website kunnen zoeken op genre, leeftijd, etc. Als jij er geen vertrouwen in hebt dat die persoon waar je mee praat jou niet verder kan helpen, maak je geen deal. Als jij zelf ambitie hebt en je vind iemand die op gelijke hoogte zit en jullie hebben beide iets in te brengen, kun je zelf afspreken hoe en wat je van elkaar verwacht. Een ervaren dj kan zich aanmelden, een jaar lang niks tegenkomen, maar na een jaar wel de juiste die hem meer kan leren. Onzinnige deals zijn niet interessant, maar als je iets vind waar je vertrouwen in hebt, is iig de website een leuk hulpmiddel.?

En natuurlijk melden alleen artiesten zich aan die in zijn voor een gigswitch.
AdenFarleigh    posted on 09-01-2013 17:07
Ik snap het concept, maar ook op gelijke hoogte qua DJ-ervaring.. Als beginner heb je meestal weinig tastbaars aan te leveren voor zo'n deal. (of je moet bij je 4e keer oefenen al terecht kunnen in het feestcaf? van je Ome Jan). Maar mijn zegen heb je hoor, nee heb je en ja kun je krijgen natuurlijk bij zo'n platform Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

290 Users online: 141 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 72.574
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.869.611