CD speler kiezen (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brammetjebaas    posted on 06-01-2013 17:33
Hallo allemaal,

Ik wil beginnen met wat mixen, en ben nu op zoek naar 2 mooie cd-spelers. Ik ben al een tijdje op zoek, maar kom er niet echt uit. In het ene topic vind iedereen de ene beter en in het andere topic vind iedereen de andere beter. Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen? Wie heeft er ervaring met deze spelers?

Ik twijfel tussen de volgende spelers:?
American audio radius 3000
Reloop rmp-2.5 alpha

Wie heeft er ervaring met deze spelers? Als iemand nog andere goede opties in deze prijsklasse, dan hoor ik het ook graag.

?

What do you think about CD speler kiezen ??

Vote :   

MarcoMartinez    posted on 07-01-2013 22:43
Of anders misschien 2x 2e handse Pioneer cdj800 mk1 spelers en gewoon alles op cd branden?
www.djmarcomartinez.com
brammetjebaas    posted on 08-01-2013 07:18
Nouja alles op cd branden word hem sws niet, wil sws of met laptop of met hardeschijf. Ik kan ook een pioneer cdj 1000mk3 krijgen voor 250euro, maar weet niet of deze usb heeft...
Baart    posted on 08-01-2013 08:01
1000 mk3 heeft geen usb, maar 250 is wel erg weinig hoor. Je zou altijd nog timecode kunnen draaien, dan draai je toch digitaal op een speler die daar eigenlijk niet voor gemaakt is, zou je toch aanraden wat tweedehands te kopen. Als je ??n van bovenstaande apparaten koopt, is de kans groot dat je veel afschrijft..
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Stefjuuh    posted on 08-01-2013 08:15
Poster: MarcoMartinez
Of anders misschien 2x 2e handse Pioneer cdj800 mk1 spelers en gewoon alles op cd branden?

Heb een 3-tal van deze spelers over, PM me even bij interesse.
brammetjebaas    posted on 08-01-2013 09:31
Ik ga toch nog eens kijken naar die pioneer cdj400, want ik wil wel met usb aansluiting hebben. Verder zal ik nog eens kijken naar die reloop rmp-3, de rmp-2.5 valt af, heb van webwinkel met roze logo te horen gekregen dat doorlinken van rmp 2.5 niet mogelijk is, en dit is al zoveelste wat niet werkt met dat ding dus die 2.5 word hem niet.
Gerdo    posted on 08-01-2013 11:28
Poster: brammetjebaas
Ik ga toch nog eens kijken naar die pioneer cdj400, want ik wil wel met usb aansluiting hebben. Verder zal ik nog eens kijken naar die reloop rmp-3, de rmp-2.5 valt af, heb van webwinkel met roze logo te horen gekregen dat doorlinken van rmp 2.5 niet mogelijk is, en dit is al zoveelste wat niet werkt met dat ding dus die 2.5 word hem niet.

de 400 kun je ook niet doorlinken!
Dolivieira    posted on 08-01-2013 11:50
Werken met 2 USBs is ook geen probleem toch. Ben wel eens ergens wezen draaien waar de link kapot was getrokken dus heb altijd meer dan 2 USB of SDs bij me. Hou der niet van als ik voor verrassing komt te staan die ik dan niet ter plekke kan oplossen. Het verschil tussen de RMP 3 en RMP 2.5 zit in de effecten en nog een aantal functies die niet echt nodig zijn om als dj te kunnen mixen.

Correctie. Heb wat extra research gedaan. En volgens reloop is het wel mogelijk de Spelers te linken. Het werkt alleen anders dan bij pioneer en denon. Je steekt in de 1 speler een USB thumb drive of HD. Dan steekje in de speler aan de achter kant een USB kabel en die doe je weer in de speler waar geen USB device in zit en dan moet het werken, en dat geld voor beide Alpha modelen. Dus zowel de RMP 2.5a en de RMP 3a.

Mooie oplossing met USB Kabel. Kan de boel ook niet kapot getrokken worden. Maar het jammere is. Ik heb hier thuis 2 CDJ900 en vind het toch fijn 2 usb aansluitingen tot me beschikking te hebben. In de een heb ik een harde schijf en de andere een stick en kan ze allebij visa versa gebruiken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 08-01-2013 @ 12:55:12 (100%)
ElVrieso    posted on 08-01-2013 13:48
Klopt, het is altijd handig 2 USB sticks of SD bij je te hebben.?
2 harde schijfen is natuurlijk een beetje overdreven, maar aan 2 keer een stick met 32 gig heb je ook meer dan genoeg. Als je alle juiste tracks enzo hebt, red je het makkelijk!
Een CDJ 400 kan dan ook niet goed overweg met een harde schijf. Het zal erg lang duren voordat deze ingeladen is..

Het is lastig om voor het eerst CD spelers te kopen. Maar toch raad ik aan om spul van Pioneer aan te schaffen.

En effecten op een speler zelf vind ik eerlijk gezegd altijd een beetje onzin. Ik gebruikte alleen heel afentoe het 'roll' effectje op de CDJ400. Is overigens een ander effect dan het roll effect op een DJM..

Bruno de Vries - @djelvrieso
brammetjebaas    posted on 08-01-2013 13:51
Poster: Dolivieira
Correctie. Heb wat extra research gedaan. En volgens reloop is het wel mogelijk de Spelers te linken. Het werkt alleen anders dan bij pioneer en denon. Je steekt in de 1 speler een USB thumb drive of HD. Dan steekje in de speler aan de achter kant een USB kabel en die doe je weer in de speler waar geen USB device in zit en dan moet het werken, en dat geld voor beide Alpha modelen. Dus zowel de RMP 2.5a en de RMP 3a.

Ik had deze vraag naar de webwinkel met het roze logo gestuurd, omdat op hun site niet aangegeven stond dat dit kon, en daar kreeg ik het volgende antwoord op:?Dit is in theorie mogelijk maar omdat dit in de praktijk slecht werkt hebben we dit bewust niet vermeld op de website.

Aangezien dit bij de rmp-3 wel goed schijnt te werken vandaar, plus dat de rmp-3 autoloop heeft, waarbij hij zelf de maten kan selecteren en je dus niet op de seconde nauwkeurig loop in hoeft te doen. Dit is ook iets waar de rmp-2.5 niet over beschikt, waardoor loopen ook een stuk moeilijker is.
brammetjebaas    posted on 08-01-2013 14:02
Ik zal nog eens op zoek gaan naar pioneer, maar moet wel een beetje bij mijn budget blijven.
Certas    posted on 08-01-2013 14:06
Is het dan niet gewoon slim om door te sparen, hoe moeilijk dat ook is? (Ik kan 't zelf ook niet, daar niet van)
Ik denk dat je dan veel betere spelers kan halen en je hebt er nog meer plezier van ook. Pioneer is gewoon het standaard en daar zou ik ook t liefst op oefenen.
http://www.soundcloud.com/Certas
brammetjebaas    posted on 08-01-2013 14:10
Ik zie net 2 cdj400 voor 500euro, miss is dat wel iets. Zit aankoopbon, doos en alles nog bij, en alleen wat gebruikssporen.
Bambilaner    posted on 08-01-2013 14:13
Ik zou niet twijfelen! De 400's zijn erg handige en kwalitatieve spelers. Je kan ze ook niet doorlinken, maar wel handig integreren met software. En voor die prijs...
www.facebook.com/vinniebegooddj
Dolivieira    posted on 08-01-2013 14:14
Is een koopje. En gebruiksporen ontkom je bijna niet aan. Gauw gaan kijken. Wel goed kijken dat alles goed werkt. Knoppen Pitchfader, Jogwheel, Aansluitingen en Display. Zit dat goed moet je ze gauw meenemen.
brammetjebaas    posted on 08-01-2013 14:18
Er is 500euro op geboden nu minimum volgende bod is 510, maar dan nog doe ik het wel denk ik zo... Ze zijn ook nog maar 5x gebruikt staat er. Moet ik maar ff overleggen vanaaf met me vader, moet namelijk uit groningen komen, en moet ik wel me paps zo gek krijgen daar naartoe te rijden. Iemand nog tips waar je goed op moet letten bij de cdj400?
User edit by brammetjebaas on 08-01-2013 @ 14:20:31 (14%)
ElVrieso    posted on 08-01-2013 15:14
Haha ja, dat zal ik niet altijd geloven. Ik denk dat ze heus wel wat meer gebruikt zijn, maar dat weet je nooit natuurlijk.?

Ja, ik weet niet of je ook met CD's gaat werken, maar zo afentoe willen de 400jes wel eens een error geven. Let daar dus op als je ze koopt. Ik had er altijd last van dat als ik ze net aanzetten ze alleen maar originele CD's pakte.?
Meer informatie over errors van de 400 vind je hier:?////www.djresource.eu/Forum/topic/632/p/1/

V
erder moeten de knoppen natuurlijk nog goed klikken, de pitchfader goed sliden en let erop dat de jogwheel niet aanloopt ofzo..
De CUE point banken zullen wel vol staan, maar die zijn volgensmij gemakkelijk te verwijderen.

Succes! Ik heb ze 2 jaar gehad en het waren erg goede begin spelers.
Bruno de Vries - @djelvrieso
brammetjebaas    posted on 08-01-2013 15:22
Ik heb het er met me vader over gehad, vanavond ga ik een bod doen.
brammetjebaas    posted on 08-01-2013 20:07
Balen bij nader inzien wil ze toch 650hebben. We gaan dus weer verder op zoek.
RyanSilva    posted on 08-01-2013 20:11
http://twitter.com/djryansilva
User edit by RyanSilva on 08-01-2013 @ 20:12:05 (1%)
brammetjebaas    posted on 08-01-2013 20:17
Had ik ook gezien, die leken mij ook wel wat, alleen is 2uur rijden vanaf hier, dus dat wil me pa niet.
Baart    posted on 08-01-2013 20:22
Kan je niet met de trein ofzo? 550 is een mooie prijs hoor, kijk ook of alle knoppen nog goed werken en nog goed aanvoelen. Geef wat extra aandacht aan het jogweel en play + cue knoppen Cool
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
RAS    posted on 08-01-2013 20:25
Denk er wel aan dat de cdj 400 niet met rekordbox werkt.
brammetjebaas    posted on 08-01-2013 20:25
Neh trein is niet te doen. Voor heen en terugreis ben ik dan 6uur kwijt... En moet iets van 6keer overstappen...
D-Jesse    posted on 08-01-2013 21:34
Auto loop lijkt me zo lekker he... Maarja nu doe ik t meestal met hotcues, want als ik loop out klik heb ik nooit een perfecte loop van 8 maten haha
Dolivieira    posted on 09-01-2013 10:35
Ja maar die werkt alleen perfect op de CDJ900, CDJ2000 en CDJ2000nexus die autoloop. vanwege Rekordbox. Op de CDJ850 is die nog steeds niet altijd accuraat en de oudere modelen zoals de CDJ400 en CDJ800 ook niet. Bij andere merken weet ik het niet. Denk wel dat het bij de duurdere denons wel goed geregeld is en vooral bij de laatse 2 modellen. Aangezien die met Denon Engine worden geanalyseerd. Denon Engine is namelijk een soort Rekordbox.
Maar aangezien de BPM meter van de Reloop niet echt accuraat en vaak fluctueren,?het maar een indicatie geeft en er af toe ook flink naast zit, je de autoloop functie kan vergeten dat die perfect werk.

Maar daar zou ik de koop van een CD Media speler niet van af laten hangen. Je moet goed kunnen draaien op een CD speler dus dat de Pitch, Jog, Cue en Play knopen goed werken als je die bediend. en de rest op een CD media speler is bijzaak. Leuk dat het er op zit maar het is geen hoofd?issue.
User edit by Dolivieira on 09-01-2013 @ 10:45:46 (100%)

137 Users online: 24 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 60.612
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.564