Een vraag over een Padcontroller !¿!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MassacreSoundz    posted on 03-01-2013 03:08
Ik zat laatst even te kijken naar wat Youtube filmpjes toen kwam ik weer langs het filmpje van headhunterz, waar ze in laten zien hoe hij ( ongeveer) die track From Within maakt ( klein gedeelte ). Wat mij opviel is dit stuk ...: LINK
?
ik vraag mij af hoe je in FL studio een Padcontroller die kunt laten doen, ik kan dit effect wel maken met Edison ( de audio editor ) maar dit is wat mij betreft te omslachtig en minder acuraat.
?
heeft iemand voor mij een tip hoe ik dit met de AKAI MPD32 in combinatie met FL studio kan doen ?
?
Ik hoop iets te horen.
?
Ciao
It's gonna be ... A Massacre !!!

What do you think about Een vraag over een Padcontroller !¿! ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 03-01-2013 08:22
Enige wat headhunterz hier doet is met de sampler van live een loopje maken. Deze maakt hij korter door deze knop te linken aan een knop op de controller. Vervolgens speelt de beste meneer wat noten op de padcontroller.

Met een beetje automation moet je dit ook zonder controller kunnen maken, net zo accuraat, alleen met knopjes werkt het iets fijner.
MassacreSoundz    posted on 03-01-2013 08:45
ja dat van die sample weet ik , maar als ik die knoppen wil gebruiken in fl studio dan krijg ik die loop niet op die knoppen en kan ik dus ook niet de Loop korter maken.
In Edison wil dit wel maar automation werkt weer niet, het enige hoe me het gelukt is, is via edison met de live record optie en dan met de muis ( en dat is niet acuraat Winking my eye )
?
iig bedankt voor je reactie Winking my eye
Stefjuuh    posted on 04-01-2013 00:23
Zit er niet iets van MIDI learn in FL studio? Hmm, even demootje downloaden en aan mn maschine hangen.
MassacreSoundz    posted on 04-01-2013 10:26
jawel, je kunt in FL Studio machtig mooi met midi learn opties werken, maar ik heb nog geen optie gevonden om dit te linken / automatiseren...
?
misschien toch ff kijken of ik Ableton / cubase? ergens goedkoop kan aanschaffen, daarmeee moet t een peuleschil zijn.

iig bedankt

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

264 Users online: 143 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 63.355
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.860.392