Feest afgewezen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

miniman    posted on 01-01-2013 04:05
Hallo,

Ik ben hier wellicht niet zo bekend, maar draai al 3 jaar allround music. Het zit al van kleins af in mijn bloed. Ik moet dit even kwijt en ik vraag me af of ik goed heb gehandeld. Maar ik moest gisteren 31-12-2012 draaien voor oudejaar op mijn WERK.
Ik vond dat geen enkel probleem want het jaar ervoor had ik er ook gedraaid, voor 40 man en ik had alle plaats die ik nodig had. Dat is een eis dat ik stel, plaats....
?
Nu ik kom daar gisteren aan, rond 14 u en ik begin alles klaarzetten en ik zie dat het 'restaurant' klaarstaat voor 100 man. 70 beneden waar de installatie staat en 30 boven. Wat ik wel een domper vind. Ik zei tegen mijn bazin: Waar is mijn plaats? ?Ze zei, hier (een klein hoekje waar twee kleine tafels konden staan). Ik zeg, dat zal niet lukken, kheb meer plaats nodig voor mijn materiaal. De dansvloer was uitgerekend met de plaats die er nog over was ongeveer 7 vierkante meter groot. Ze zei: ik ben hier baas, het is mijn zaak en je doet wat ik zeg.

Ik vertelde haar, een feest valt of staat met de goede muziek, als ik de plaats niet krijg om mijn job goed te doen, dan hang je. Ze zei: als het jou niet bevalt, moet je niet draaien. Ik zei, ik werk hier al een jaar als ober en wil dit voor jou voor 150 euro doen en ik krijg niet wat ik verlang en wat we hadden afgesproken, ik was ook niet met alles in orde, qua inschrijving enzo, maar zij ging daar voor zorgen.?
?
Ik vertelde haar als je een dj moet huren die met alles in orde is, lig je zeker aan 700 euro.?
Plots begint ze te zeveren over de boete die ik zou moeten betalen, ze was zo gestressd voor het feest savonds dat ze dacht dat de controle zich daarmee zou bezighouden...
?
ik heb mijn ouders gebeld, ze zijn mij komen halen, wel met wat ruzie en ik ben vertrokken. Ik moet er wel bijzeggen, tijdens mijn job daar heb ik mooie momenten gehad, maar horeca is stress en tegenover mij was ze altijd roepen en kwaad worden en in het begin ging ik soms met de tranen in mijn ogen naar huis.
?
Wat ik daar gisteren zag, een restaurant klaar voor 100 man... een dansvloer van 7 vierkante meter ... klopt niet volgens mij ... Zo'n feest hoort in een feestzaal niet in een overvol restaurant.

Geef me aub jullie mening... Dit zou me geweldig kunnen steunen

Greetings from MIni Man

What do you think about Feest afgewezen ??

Vote :   

aurelienvdv    posted on 01-01-2013 04:28
Ik werk ook af en toe in de horeca en na 2 slechte bazen heb ik nu een vriendelijke gevonden. Horeca is inderdaad zeer druk met momenten en in het heetst van de strijd gebeuren er dingen die anders niet zouden gebeuren.
Bij de slechte bazen slikte ik alles wat ze zeiden (antwoord hoeven ze echt niet, weet ik uit ervaring) en deed ik zo goed mogelijk door. Als de vakantiejob gedaan was zei ik salut, je bent niet correct en trek u plan.
?
Zij waren soms echt niet correct: ik spreek af met mijn baas om mijn loon te komen halen, 2 maand na de wettelijk verplichte datum, en hij staat er niet! Zijn excuus: ahja maar ge hebt dan van die gasten die niet afkomen.... euh ja dat is hetgene dat gij mij lapt, niet omgekeerd...

mijn punt: Je komt dat wel tegen dat ze zeer onverdraagzaam zijn, maar dat moet je niet blijven slikken en moet je gewoon weggaan!
Nu heb ik het geluk dat ik af en toe in een goede en leuke groep kan werken! Ook al is het niveau van het restaurant echt veel hoger (3e beste brasserie in vlaanderen ofzoiets las ik onlangs), toch kreeg ik vrijwel onmiddelijk de verantwoordelijkheid over een aparte zaal, hetgeen toch aantoont dat ik geen slechte werknemer ben! En dus zie ik nu dat ik mijn vorige slechte ervaringen moet zien als levenslessen en leren dat ik mij van die soort mensen niets moet aantrekken!

Toch vind ik niet dat je dat feest had moeten afzeggen (tenzij je echt niet eens de plaats had om je materiaal te zetten dan is het onmogelijk uiteraard!) Ook al is de dansvloer maar 7 vierkante meter, het is hun feest en zij betalen je om muziek te spelen, niet om hun te zeggen hoe de dansvloer eruit moet zien! Niet iedereen wil een hele avond staan dansen!

TORSKY    posted on 01-01-2013 10:21
Hey Miniman

leuk eens iemands bekends van op de streek te zien hier op djr Happy, laughing

de kwestie van gisterenavond: ik denk dat je zoals je deed echt wel op je strepen mag staan, maar je moet er wel zeker zijn dat dat duidelijk is afgesproken vooraf, wat je vroeg. Als er niet wordt voldaan aan wat er voordien is afgesproken dan gaat de deal niet door en mag je vertrekken, punt.

Ik zorg er altijd voor dat er over het evenement gemaild is, en dat alles wat is afgesproken (eisen over gehuurd materiaal, plaats, ruimte, gratis drank,...) op mail bevestigd is, dan staat het toch enigszins op papier. Neem die mails ook telkens mee.

Heb nooit gewerkt in de horeca, en na dergelijke verhalen heb ik er helemaal geen zin meer in :p

Grtz Torsky
FASA    posted on 01-01-2013 16:27
Juist gehandeld. Als mensen je als dj niet respecteren hoef ik er niet te draaien.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
D-Jesse    posted on 01-01-2013 16:43
Precies. Als mensen hun afspraak niet nakomen moet je er als DJ niet mee akkoord gaan. En ja dan zitten zij zonder muziek, niet jouw probleem. Respekt Di DJ '
qntr0l    posted on 01-01-2013 17:34
Het lastige is dat het ook je 'gewone' baas is. Als ik ergens kom, en men had zo tegen mij gedaan, dan was ik bij '...je doet wat ik zeg' 'm al gesmeerd. En al helemaal voor die 150 euro. Dan had ze mogen stikken in dat feest van d'r.
djcanta    posted on 01-01-2013 20:15
lekkere afsluiter van 't jaar zeg... voor iedereen trouwens.
?
Zoek een andere plek en zorg dat je je niet als shit laat behandelen. Of je nu DJ bent of niet.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Avine    posted on 01-01-2013 20:19
Al is het je baas of een goede vriend van je, laat altijd een overeenkomst tekenen. Klinkt misschien heel lullig maar dat is beter voor beide partijen, door die overeenkomst let de opdrachtgever - als goed is - beter op wat ze zeggen. En zijn voor je je eisen ?vast gelegt.

Dit heeft eigenlijk alleen effect als je alles wit doet, Btw betaald over je gage, rechten betaald voor het gebruiken van de muziek en nog tal andere rechten die je nodig hebt.

Toch zonde dat je baas je zoiets maakt, dit zou juist meer de vriendschappelijke richting op gaan als je dit voor z'n prijs en alle moeite voor haar doet.
www.facebook.com/avineofficial | Be strong
User edit by Avine on 01-01-2013 @ 20:20:07 (35%)
Tekhead    posted on 01-01-2013 21:48
Juist gehandeld makker, afspraken zijn afspraken, en als ze je daar als een stuk vuil behandelen omdat je de dj bent, awel, laat ze maar stikken, kon ze zelf gaan zingen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
AdenFarleigh    posted on 01-01-2013 21:57
Zeer juist gehandeld. De DJ wegproppen in een hoek, mini dansvloer maar wel 100man over de vloer willen hebben... Die heeft geen flauw idee hoe ze een feest moet organiseren..
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Tekhead    posted on 01-01-2013 22:23
Poster: AdenFarleigh
Zeer juist gehandeld. De DJ wegproppen in een hoek, mini dansvloer maar wel 100man over de vloer willen hebben... Die heeft geen flauw idee hoe ze een feest moet organiseren..

Dat is om problemen vragen zoiets.
DJSHAK3S    posted on 01-01-2013 22:55
er hoeft maar iets te gebeuren en de paniek slaat in
Maracas    posted on 02-01-2013 01:14
Goede beslissing, laat gewoon niet over je heenlopen
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
MarcoMartinez    posted on 02-01-2013 09:42
Poster: Avine
Al is het je baas of een goede vriend van je, laat altijd een overeenkomst tekenen. Klinkt misschien heel lullig maar dat is beter voor beide partijen, door die overeenkomst let de opdrachtgever - als goed is - beter op wat ze zeggen. En zijn voor je je eisen ?vast gelegt.

Dit heeft eigenlijk alleen effect als je alles wit doet, Btw betaald over je gage, rechten betaald voor het gebruiken van de muziek en nog tal andere rechten die je nodig hebt.

Toch zonde dat je baas je zoiets maakt, dit zou juist meer de vriendschappelijke richting op gaan als je dit voor z'n prijs en alle moeite voor haar doet.

Wat denk je, dat iemand voor die voor ?150,- komt draaien, daar nog alle rechten voor betaald en btw afdraagd?

Nee goed gehandeld ik ben wel eens weggelopen in een volle tent omdat ik het gezeik vd eigenaar na jaren er gedraaid te hebben niet meer aan kon horen dus t kan altijd erger(een week later draaide ik bij de concurrent :D).
www.djmarcomartinez.com
Tekhead    posted on 02-01-2013 14:52
waarom krijg ik een NL vlag ?

Megitto    posted on 02-01-2013 15:48
Ik denk dat je zeer juist hebt gehandeld. ALs je dan nogmaals vraagt als ze er misschien voor kan zorgen dat dit in orde kan gemaakt worden en je wordt de mond gesnoert dan kan je jezelf niets kwalijk nemen. Dit soort mensen moeten soms gewoon eens degelijk op hun strepen gezet worden.

Vervelend avontuur voor u natuurlijk dat wel...
miniman    posted on 02-01-2013 22:01
Achteraf vond ik het wel spijtig dat ik niet kon draaien, ik was de reclame kwijt en heb mij niet super kunnen amuseren. Ik vond het ook spijtig want ik zag het voor ik naar binnen ging om alles klaar te zetten, zitten. Tot ik dan dat meemaakte en er plots helemaal doorzat, dan had ik er echt geen goesting meer in en ben ik het afgetrapt ... Kben dan in de nacht van oud naar nieuw gaan loeren, hoe dik ze in de miserie zaten.

Ze hadden namelijk een deel van installatie gehuurd (luidsprekers en lichten), maar toen ik rond 1u ging, kon ik geen luide muziek horen tot buiten, dus ik kon me al voorstellen :D ik moest lachen, ik heb wel meer gelachen toen ik om 3u30 terugging en alles was al gesloten, terwijl ik het jaar daarvoor tot 7u heb gedraaid, waarna de mensen zichzelf moesten duidelijk maken dat ze naar huis moesten :D

MIjn pa die jarenlang dj is geweest vertelde me ook: als je wil tonen dat je niet met je laat sollen, kan je het hen op geen betere manier tonen, door daar het gisteren te zijn afgetrapt.

Er is wel nog ??n struikelblok, ik werkte daar in de horeca ... Ik heb al mijn zwarte centen al gehad, alleen moet ik nog het geld van december krijgen ( van sociaal bureau), maar volgens mij kunnen ze niet anders dan uitbetalen.

Bedankt voor alle steun
Greetings from MIni Man
Overtracked    posted on 04-01-2013 19:08
Ja bizar verhaal man. In MIJN opinie heb je juist gehandeld.
https://soundcloud.com/overtracked
Sebasz    posted on 04-01-2013 20:31
ze moeten wel uitbetalen en als ze heel flauw spelletje gaan spelen gaan ze dat laten oprekken enzo, dus dat het even duurt voordat je het hebt. maar als ze niet betalen hebben ze een probleem. dus wees blij dat je je zwarte geld al hebt?Cool?En voor hun 20 andere bedrijven waar je zo aan de slag kunt in de horeca
Tekhead    posted on 06-01-2013 03:21
Poster: miniman
Achteraf vond ik het wel spijtig dat ik niet kon draaien, ik was de reclame kwijt en heb mij niet super kunnen amuseren. Ik vond het ook spijtig want ik zag het voor ik naar binnen ging om alles klaar te zetten, zitten. Tot ik dan dat meemaakte en er plots helemaal doorzat, dan had ik er echt geen goesting meer in en ben ik het afgetrapt ... Kben dan in de nacht van oud naar nieuw gaan loeren, hoe dik ze in de miserie zaten.

Ze hadden namelijk een deel van installatie gehuurd (luidsprekers en lichten), maar toen ik rond 1u ging, kon ik geen luide muziek horen tot buiten, dus ik kon me al voorstellen :D ik moest lachen, ik heb wel meer gelachen toen ik om 3u30 terugging en alles was al gesloten, terwijl ik het jaar daarvoor tot 7u heb gedraaid, waarna de mensen zichzelf moesten duidelijk maken dat ze naar huis moesten :D

MIjn pa die jarenlang dj is geweest vertelde me ook: als je wil tonen dat je niet met je laat sollen, kan je het hen op geen betere manier tonen, door daar het gisteren te zijn afgetrapt.

Er is wel nog ??n struikelblok, ik werkte daar in de horeca ... Ik heb al mijn zwarte centen al gehad, alleen moet ik nog het geld van december krijgen ( van sociaal bureau), maar volgens mij kunnen ze niet anders dan uitbetalen.

Bedankt voor alle steun

Je witte centen die ze nog verplicht zijn te betalen, zullen ze ook wel betalen, maar mss pleeg jij contractbreuk (weet niet wat voor contract je daar had/hebt, kijk dat eerst eens goed na voor je stappen onderneemt, zie vooral dat je jezelf niet in de zak zet. Ik bedoel, stel dat er in de overeenkomst staat dat je opzeg moet doen, doe dat dan ook, anders kunnen ze werkweigering aanwrijven, met alle problemen van doen.

This is an old Topic

No new postings for 4.618 days.
 Post CommentThat would be 153.9 months
or a whopping 12.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

295 Users online: 145 Guests (150 Unknown)
Pages generated today : 69.355
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.866.392