Poster: shishiva
hoe kan je nou het beste uitvinden of de track die je wilt inmixen er net voor of net na ligt
2. Wanneer ik nummer inmix met grote verschillen in BPM, bijvoorbeeld een nummer van 148 BPM met een nummer van 152 BPM, dan leg ik ze wel gelijk op gehoor, maar dan lopen ze na een tijdje toch van elkaar af. Bij 2-3 verschil in BPM kan dat na een minuut zijn, bij meer dan 3 verschil kan het vrij snel al gebeuren, hoe kan je dit het beste oplossen? Ligt dit aan de 100s, want met de 1000s series lijk ik hier geen last van te hebben.
Poster: Dynamix86
E?n track in je hoofdtelefoon beluisteren en de andere via je speakers, werkt goed voor mij. Luister goed naar hoe ??n van de nummers klinkt en zodra de bassbeat komt, probeer te onderscheiden of dit nummer net iets sneller is of net iets langzamer dan de ander.
Wat je ook kunt doen is, als je die optie hebt, mono split aanzetten op je mengpaneel en de ge-cue'de track beluisteren met je linkeroor in je hooftelefoon en de live-track beluisteren met je rechteroor in je hoofdtelefoon. Als de geluiden van elkaar gescheiden zijn (links, rechts) dan is het een stuk gemakkelijker om te horen welk nummer sneller speelt.
Poster: Baart
Wat ik wel eens doe, is op mijn mengtafel mijn koptelefoon op master zetten. Daarna mix je het met cue van ??n van de twee kanalen, waardoor ??n kanaal versterkt wordt en je goed kan onderscheiden welk kanaal welke is. Werkt goed voor mij! Voor de rest veel oefenen, en gewoon uitproberen. Succes!
Bij 2-3 verschil in BPM kan dat na een minuut zijn, bij meer dan 3 verschil kan het vrij snel al gebeuren, hoe kan je dit het beste oplossen? Ligt dit aan de 100s, want met de 1000s series lijk ik hier geen last van te hebben.
Poster: Winston
?is inderdaad nauwkeuriger dan de CDJ-100 (pitch tot 0.05 %).).
Poster: Estacy
0,05? dat is nieuw, op mijn CDJs gaan ze in stapjes van 0,1. Of ik mis iets
Poster: Estacy
0.1, 0.2, 0.3, enzovoort. Geen 0.75, wel 0.7 of 0.8