CDJ 800MK2 verbinden met computer(Virtual DJ)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Alexxis    posted on 30-12-2012 00:30
Beste mensen,

Ik heb net een nieuw setje aangeschaft. Twee CDJ 800MK2's en een simpele JB Systems mix2 mixer. Ik wil deze via een MAYA 44 USB verbinden naar mijn computer. Dit is ook gelukt, maar ik zit flink te klooien met timecode cd's en het wil maar niet perfect worden. Als ik geluid hoor, is het soms hele slechte kwaliteit of het loopt niet synchroom. En als ik eenmaal de geluidskwaliteit op peil krijg dan kan ik niet cue'en of loopen e.d. vanaf mijn CDJ's.

Mijn vraag is dus of ik ook via bijv. Virtual DJ kan draaien maar dan zonder timecode cd's gewoon rechtstreeks mijn setje aansluiten op Virtual DJ en gaan met alle knoppen die het doen op mijn setje... Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

What do you think about CDJ 800MK2 verbinden met computer(Virtual DJ) ??

Vote :   

Pur-D    posted on 30-12-2012 00:35
nee, je kunt je setje niet rechtstreeks aan virtual dj koppelen. daar moet echt een geluidskaart tussen.?
probeer eens wat te klooien met je instellingen van virtual dj.

even oftopic, waarom koop je zo'n set als je met vdj gaat draaien? had je misschien beter een controller kunnen kopen.
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
Alexxis    posted on 30-12-2012 00:43
En bestaat er geen optie om zonder timecode cd's te kunnen draaien? Ik wil ook niet per se met virtual dj draaien maar het is meer dat ik een scherm wil hebben waarop ik nummers kan zien etc... en ik vind het branden van cd's irritant dus het is meer dat het gemakkelijker is om via je pc nummers te kunnen draaien.

Ik merk alleen dat veel knoppen op mijn cdj's het niet doen als ik via virtual dj wil draaien. En als ik alleen met cd's wil draaien dan verspringt de bpm steeds en kan ik niet goed beatmatchen dus dat is best irritant...

Verder heb ik dit setje van een vriend overgekocht tegen een redelijke prijs dus ik dacht waarom niet. Maar ik wil uiteindelijk niet met virtual dj draaien maar het gaat meer om het feit dat ik geen zin heb om 100 cd's te branden en de bpm dus steeds verspringt waardoor het draaien bijna onmogelijk wordt...
D-Jesse    posted on 30-12-2012 00:48
Dat klopt dat veel knoppen het niet doen. Je kunt alleen de functies van de software gebruiken.
Wat je kan doen is een timecode pakket van Native Instruments aanschaffen. Krijg je traktor software + geluidskaart ne dan werkt timecode gegarandeerd smooth.
Alexxis    posted on 30-12-2012 00:55
ok thx! maar ik kan dus niet draaien zonder die timecode cd's? En ik kan dan dus sowieso opties op mijn cdj set als cue ne loops niet gebruiken?

en weet iemand misschien nog de reden waarom mijn bpm heletijd overslaat en veranderd als ik cd's aan het draaien ben? ligt dit aan het nummer of aan de cdj?
D-Jesse    posted on 30-12-2012 00:56
aan de cdj. Bijna alle cdj's en cd spelers hebben daar last van, bpm verandering. Je kan idd NIET onder timecode cd's timecode draaien. En ik ben bang dat loops & cues niet gaan werken met timecode!
Tekhead    posted on 30-12-2012 00:58
Poster: D-Jesse
Dat klopt dat veel knoppen het niet doen. Je kunt alleen de functies van de software gebruiken.
Wat je kan doen is een timecode pakket van Native Instruments aanschaffen. Krijg je traktor software + geluidskaart ne dan werkt timecode gegarandeerd smooth.

Hij vraagt net of er geen andere optie is, en jij geeft die optie aan Winking my eye

OT: ik begrijp ook niet goed als je niet met CD's wil draaier waarom je dan geen controller gekocht hebt, was je (naargelang merk en type) wsl goedkoper geweest, want had je software pakket en geluidskaart ineens en kon je zo beginnen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 30-12-2012 01:00
aan de cdj. Bijna alle cdj's en cd spelers hebben daar last van, bpm verandering. Je kan idd NIET onder timecode cd's timecode draaien. En ik ben bang dat loops & cues niet gaan werken met timecode!
 , nope, dan zal hij nog zo een kleine controller zoals de X1 nodig hebben.
D-Jesse    posted on 30-12-2012 01:03
Poster: Tekhead
Hij vraagt net of er geen andere optie is, en jij geeft die optie aan Winking my eye

Whahaha scherp gezien!
Tekhead    posted on 30-12-2012 01:04
Whahaha scherp gezien!

Daar verschiet je van he ??
Alexxis    posted on 30-12-2012 01:05
Mja achteraf idd misschien toch niet zo heel verstandig geweest om gelijk zo in het diepe te springen met zo'n hele set maarja ik kan ze nu niet meer terug geven... Dus dan wil ik wel gaan leren draaien met cd's. Alleen is dit bijna onmogelijk om goed te doen door het verspringen van het bpm de heletijd... hoe doen jullie dit als de bpm opeens verspringt?

En ik heb nu een timecode gevonden die wat soepeler draait met virtual dj, alleen tijdens het draaien van een nummer begint die zomaar opnieuw met afspelen van het nummer of stopt die helemaal... weet iemand hoe dit kan?
Pur-D    posted on 30-12-2012 01:20
Poster: Tekhead
, nope, dan zal hij nog zo een kleine controller zoals de X1 nodig hebben.

niet helemaal waar dit, ik draai ook timecode en bij mij werken loops en hotstarts prima, weliswaar wel met denon en traktor scratch

D-Jesse    posted on 30-12-2012 01:25
@Alexxis heel simpel: NIET op de bpm letten, maar beatmatchen op gehoor. Dat is toch wel erg handig!
Alexxis    posted on 30-12-2012 02:55
mja dat is makkelijker gezegd dan gedaan :p maare ik ga wel veel oefenen met cd's en hopen dat het over een tijdje beter gaat dan...

maar als ik toch met de computer wil gaan mixxen, welk programma raden jullie dan aan? Virtual DJ / Traktor Scratch Pro of Serato?
TORSKY    posted on 30-12-2012 08:33
op gehoor beatmatchen is DE basis van het draaien, dat is het begin en vind persoonlijk dat iedereen die zich dj noemt dit onder de knie moet hebben. en kijk niet meer naar die bpm's, dat klopt toch niet...

Bij een goed timecode systeem werken cue's en loops wel, maar deze gebeuren dan niet in je software maar in je cd'speler, dus je kan vooraf geen cue's instellen in je software om die te gaan gebruiken. Geluidseffecten die op sommige cd-spelers zitten zoals flanger etc. werken niet via timecode, daarvoor heb je zoals Tekhead zegt een Traktor X1 voor nodig of een mixer met effecten.

Ik werk persoonlijk liefst met Traktor, anderen werken liever met serato, maar ik denk toch dat Virtual DJ niet kan tippen aan deze twee reuzen. Tip: ga testen in de winkel en kijk welk softwaresysteem je het meest bevalt.
AdenFarleigh    posted on 30-12-2012 13:51
Wat ook wel helpt is je tracks eerst door Rekordbox halen, welke het BPM leest en dat kun je op de ID3tag of CD schrijven.

Overigens, mijn CDJ800mk2's lezen de BPM behoorlijk secuur af - ik heb echt maar zelden dat ie hele rare dingen aangeeft of verspringt. Ik merk dat dit het vaakst gebeurt wanneer de kwaliteit van het nummer(bitrate) laag is, of er in de intro weinig tot geen kicks zitten.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
FASA    posted on 30-12-2012 16:05
Ander timecode pakket gaan gebruiken!
?
Ik heb een timecodeset reloop spin 2+ liggen (up te graden naar mixvibes al dan niet legaal) dit werkt perfect. Heb er meerdere live gigs mee gedaan en altijd zonder problemen. Deze verkoop ik omdat ik over ben gestapt op Serato (een beetje de topper wat betrefd timecode samen met Traktor) Mocht je interesse hebben neem dan even contact met me op door een PM.
?
Ik heb nooit timecode gedraaid via virtual dj dus weet ook niet of het goed werkt of niet. Maar via reloopspin of serato vind ik het ideaal. In elke club waar je draait is het kwestie van ff geluidskaart tusssen de set mikken die er al staat en je kunt gaan!
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Ywe    posted on 30-12-2012 16:15
Ik heb altijd VDJ met CDJ 800's gedraaid en werkt prima. Heb je legale VDJ? Als je 100% tijdcode signaal hebt kan je loops ook gewoon gebruiken, cue's heeft de 800 zowiezo niet.

Lijkt mij ook dat je beter had kunnen beginnen met een (simpele) controller, ikzelf ben overgestapt op 850's zodat ik ook via midi kan draaien. Geen CD's meer in huis. Maya44 is prima geluidskaart trouwens, heb er ook 2 gehad. NU over op Traktor, net wat professioneler en meer mogelijkheden. Ben wel erg benieuwd naar nieuwe VDJ Happy, laughing
Alexxis    posted on 30-12-2012 23:44
Naja dat is het juist, ik krijg het tijdcode signaal niet in orde, hij blijft steeds ergens rond de 5% hangen en daardoor is de kwaliteit ook heel slecht en kan ik er niks mee... ik heb gewoon de standaard tijdcode .wav bestand gebruikt voor de cdj 800 mk2's die op de virtual dj site stond en die op cd's gebrand maar op 1 of andere manier werkt het niet goed...
Pur-D    posted on 30-12-2012 23:54
Ik zou als ik jou was toch gaan kijken naar een ander timecode systeem, of een legale versie van vdj kopen en originele control cd's. (geen idee of je die hebt van vdj trouwensCry)
FASA    posted on 31-12-2012 12:31
Check eens of je instellingen nergens op phono staan in plaats van line. Daar zou het aan kunnen liggen misschien.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
TORSKY    posted on 31-12-2012 15:48
klopt FASA, heb daar ook lang op zitten zoeken, kijk ook nog eens of je kabels niet per ongeluk half in de digitale output zit, heb dat eens gehad op een gig, heb er heel lang op zitten zoeken :D

This is an old Topic

No new postings for 4.514 days.
 Post CommentThat would be 150.5 months
or a whopping 12.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

150 Users online: 21 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 47.478
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.655.229