GSM Factuur Inbrengen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Meks    posted on 26-12-2012 21:57
Hey,?

Ik vroeg me af of je zo maar je gsm factuur kan ingrengen in je btw aangifte als eenmans zaak. (Belgisch)
Ik gebruik men gsm 50/50 voor prive en deejay.

Iemand een idee ?

What do you think about GSM Factuur Inbrengen ??

Vote :   

FASA    posted on 26-12-2012 22:14
Ja kan sowieso maar waarschijnlijk dus niet voor het gehele bedrag. Moet je even nagaan hoe de regels in Belgi? zijn.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Tekhead    posted on 26-12-2012 23:43
Poster: Meks
Hey,?

Ik vroeg me af of je zo maar je gsm factuur kan ingrengen in je btw aangifte als eenmans zaak. (Belgisch)
Ik gebruik men gsm 50/50 voor prive en deejay.

Iemand een idee ?

Natuurlijk kan dat, alles wat je nodig hebt voor je zaak kan je inbrengen, je telefoonrekening dus ook, zelfs voor 100%, maar dan heb je wel nog een 2de gsm nodig met abonnement of pre-paid kaart, en de gsmnr vd prepaid kaart gebruik je NOOIT voor je zaak, en vermeld je nergens op officie?le documenten, en geef je aan geen enkele officie?le instantie door, is wel belangrijk. Je Brengt de factuur volledig in als onkosten en de btw breng je ook volledig in maar wel op je btw aangifteformulier, dus het factuurbedrag exclusief btw op de belastingsaangifte, en het btw bedrag op het btw formulier. als je maar 50% vh factuur inbrengt als onkosten, kan je ook maar 50% vd btw inbrengen snap je ? Een kleine opmerking, je kan enkel de btw recupereren met een officie?l factuur, maar niet met een prepaid kaart !?
BTW Heb je geen boekhouder ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
djcanta    posted on 27-12-2012 01:09
gewoon 100% op je boekhouding zetten.. hoeveel procent je precies prive belt is moeilijk bij te houden. Als je van je baas een GSM krijgt bij een fulltime baan zit ie ook 100% in de boekhouding en niet voor de helft. Dat je prive mag bellen met dat ding is een onderlinge afspraak...
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Lomme_    posted on 27-12-2012 01:28
Als je ?cht twijfelt even naar de boekhouder stappen Winking my eye
Danielvb    posted on 27-12-2012 10:31
In Nederland telt een telefoon als zakelijk gebruik als je hem voor 10% of meer zakelijk gebruikt. Dan mag je hem dus ook volledig aftrekken van je belastbarewinst.
Tekhead    posted on 27-12-2012 11:23
Poster: djcanta
gewoon 100% op je boekhouding zetten.. hoeveel procent je precies prive belt is moeilijk bij te houden. Als je van je baas een GSM krijgt bij een fulltime baan zit ie ook 100% in de boekhouding en niet voor de helft. Dat je prive mag bellen met dat ding is een onderlinge afspraak...

Zo simpel is het 'op papier' niet in Belgie. Als je baas je een gsm geeft voor je werk en je mag er ook priv? mee bellen mag de werkgever die 100% inbrengen, maar jij dient de priv?-gesprekken die je voert op je personenbelasting aan te geven als voordelen in natura en daar wordt je dan als werknemer op belast, uiteraard is er in Belgie niemand die dat op z'n PB invult.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

239 Users online: 126 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 80.935
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.877.972