BPM software
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RamuroDiaz    posted on 23-12-2012 22:17
Ik ben sinds vandaag de trotse (ja ik ben super blij haha) bezitter van 2 RMP3's. Happy, laughing

Alleen bij het laden van een track duurt het +/- 20 seconde voordat hij de BPM heeft geladen, en dan verandert die ook soms nog is een keer... Ik weet dat als je met Pioneer draait (icm Rekordbox) dat Rekordbox je BPM al heeft geladen en je CDJ dat niet hoeft te doen.

Nu is mijn vraag, is er ook zoiets wat werkt op mijn Reloop RMP3's?

What do you think about BPM software ??

Vote :   

Tekhead    posted on 23-12-2012 22:24
Poster: RamuroDiaz
Ik ben sinds vandaag de trotse (ja ik ben super blij haha) bezitter van 2 RMP3's. Happy, laughing

Alleen bij het laden van een track duurt het +/- 20 seconde voordat hij de BPM heeft geladen, en dan verandert die ook soms nog is een keer... Ik weet dat als je met Pioneer draait (icm Rekordbox) dat Rekordbox je BPM al heeft geladen en je CDJ dat niet hoeft te doen.

Nu is mijn vraag, is er ook zoiets wat werkt op mijn Reloop RMP3's?

mixed in Key mss ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
D-Jesse    posted on 23-12-2012 22:40
Eigenlijk moet je het op gehoor doen he, dat is het echte beatmatchen Winking my eye Die RMP3's geven trouwens ook niet heel betrouwbaar de bpm weer zoals Pioneer dat heeft bij de cdj2000. Hij verandert heel veel en zit er vaak naast. Ik spreek uit ervaring met die dingen. Overigens wel een heel goeie aankoop van je, ze werken echt heer-lijk !

Ook Mixmeisters kan je de bpm in zien.
RamuroDiaz    posted on 23-12-2012 22:54
Ik weet dat ik het op gehoor moet doen, maar ik wil eerst is flink oefenen Happy, laughing
D-Jesse    posted on 23-12-2012 22:56
Het beste is oefenen op gehoor, dan kan je ten alle tijden beatmatchen & kom je niet voor onverwachte verassingen te sstaan als er opeens 2 goedkope spelertjes staan. Maar goed it's al your choice, iig succes! Ben jaloers op je spelers!
Megitto    posted on 23-12-2012 23:04
Poster: RamuroDiaz
Ik weet dat ik het op gehoor moet doen, maar ik wil eerst is flink oefenen Happy, laughing

Flink oefene doe je op het gehoor... Zo zal je in begin lang sukkelen met het tegoei te krijgen, maar eens je het te pakken hebt zal je deze bpm dingen nooit meer nodig hebben. Als je start met van bpm te leren dan ga je het echt fout aanleren.
Jammer dat het al zover is gekomen in de dj wereld dat het draaien zo geleerd wordt.
Vroeger toen ik startte werd er overal aangeraden de bpm dicht te plakke, zodat je zelfs nog niet kon zien in welke richting je ging. Dit moet worden aangevoeld, anders ga je vroeg of laat eens in de problemen komen Winking my eye
RamuroDiaz    posted on 23-12-2012 23:05
Poster: D-Jesse
Het beste is oefenen op gehoor, dan kan je ten alle tijden beatmatchen & kom je niet voor onverwachte verassingen te sstaan als er opeens 2 goedkope spelertjes staan. Maar goed it's al your choice, iig succes! Ben jaloers op je spelers!

Ik ga nog even op zoek naar die software, altijd handig. DIe jongen waarvan ik ze heb gekocht (2ehands, nieuw staat) had alles op zijn usb's gesorteerd op bpm, misschien lijkt me dit ook handig.?

Ik ben er zelf ook erg blij mee! Heb er hard voor moeten werken Happy, laughing
D-Jesse    posted on 23-12-2012 23:17
Dat is ook handig ja. Maar je moet alsnog weten hoeveel je de pitch moet verschuiven om de juiste bpm te krijgen die matcht met het deck die op dat moment via het masterkanaal signaal geeft. Als je jezelf gaat aanleren met naar de bpm KIJKEN word je alleen maar 'lui' en ga je echt niet meer op gehoor doen, en als je dan opeens een Audiphony CDX4 voor je neus geschoven krijgt, sta je in de problemen. Ik herken stiekem soms de bpm van liedjes die ik een x in Mixmeisters heb gebruikt.?

Maar ik zou doen wat jij het fijnst vind! Mixmeisters geeft alleen soms niet het goeie bpm hoor. Ik heb weleens liedjes die als bpm 27,99 hebben. Dat is natuurlijk 128. en sommige hebben 127 zegt ie, maar ik ken geen enkel nummer in mijn sets die dat daadwerkelijk heeft!
Dynamix86    posted on 23-12-2012 23:49
Je kunt Rekordbox ook gebruiken (gratis) om BPM (en eventueel toonhoogte) te berekenen. Je zult de gegevens dan wel zelf ergens op moeten schrijven.
Beatmatching is overrated
Tekhead    posted on 24-12-2012 00:18
Ik treed de meeste hier bij met de mening dat je het moet leren via het gehoor alvorens je gebruik gaat maken van hulpmiddeltjes. Maar als dat is hetgeen je wil, ik dacht dat het programa ?'Mixed in key' de bpm berekend, en dit een heel nauwkeurig programma is, ik heb het zelf nooit gehad of er gebruik van gemaakt, meer info kan ik je er ook niet over geven.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
will-j    posted on 24-12-2012 11:50
Ik gebruik al een tijdje Mixed in Key en het bevalt me heel goed.

Je sleept de files naar Mixed in Key en hij zet automatisch in de bestandsnaam de toonhoogte + BPM. Dat doet ie ook in iTunes veranderen, mocht je toevallig via iTunes willen branden. Het is heel nauwkeurig (hij heeft er nog nooit naast gezeten) en werkt snel. Ik kan het je absoluut aanraden!
RamuroDiaz    posted on 24-12-2012 14:05
Poster: will-j
Ik gebruik al een tijdje Mixed in Key en het bevalt me heel goed.

Je sleept de files naar Mixed in Key en hij zet automatisch in de bestandsnaam de toonhoogte + BPM. Dat doet ie ook in iTunes veranderen, mocht je toevallig via iTunes willen branden. Het is heel nauwkeurig (hij heeft er nog nooit naast gezeten) en werkt snel. Ik kan het je absoluut aanraden!

Dankje voor de tip, zal er is een van deze dagen naar gaan kijken. Gelukkig hoef ik niet te branden, USB's for the win Thumbs Up
Aziaat    posted on 24-12-2012 19:24
Moet er wel bijzeggen dat Mixed in Keys dan wel heel goed bpm kan berekenen, voor de toonhoogte is ongeveer 40% niet helemaal correct geanalyseerd. Op djtechtools hebben ze dit eens getest en nu ik wat fijner gehoor heb omtrent toonhoogte moet ik toegeven dat ze inderdaad niet allemaal juist zijn.

Dit neemt niet weg dat ht wel een pracht programma is en het analyseren een van de betere is op de markt.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

352 Users online: 220 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 75.960
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.872.997