Het grote Recordbox frustratie Topic (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MarcoMartinez    posted on 18-12-2012 18:37
Ik moet dit even met jullie delen.

Vandaag Recordbox naar versie 2.0.2 gegaan, man man wat is recordbox toch een klote programma als je grote hoeveelheden muziek opnieuw wil verwerken. Het duurt echt uren.

Wat heb ik gedaan:

Eerst upgrade naar versie 2.0.2 zodat alle muziek incl. wavevorm het doen op de nieuwe cdj2000 nxs.
toen alles opnieuw geannaliseerd.

Toen nieuwe playlist gemaakt zoals:

Best of 2012
best of commerciele house 2012?
acapella's?
intro's
etc etc

En toen alle bestaande playlist verwijderd van mijn sticks en de nieuwe weer toegevoegd op 2 sticks (gebruik thuis 2x cdj 850)

Ben dr gewoon een hele dag zoet mee, krijg regelmatig de melding dat recordbox het mp3 bestand niet herkend en moet ik het dus weer opnieuw toevoegen en het programma is al 3 keer eruit geklapt.

Fijn Recordbox.......NOT.

www.djmarcomartinez.com

What do you think about Het grote Recordbox frustratie Topic ??

Vote :   

Dynamix86    posted on 18-12-2012 19:46
Ik heb zelden 'problemen' met Rekordbox, dus ik kan niet met je meepraten. Als ik mijn 600 nummers opnieuw analyseer, dan ben ik +- 45 minuten bezig en hij slaat niet vast. Of je hebt heel erg veel muziek of je pc/laptop is niet snel genoeg lijkt mij dan.
Beatmatching is overrated
MarcoMartinez    posted on 18-12-2012 20:04
De collectie telt 3225 nummers en mijn pc is een i-mac van een jaar oud die ik hoofdzakelijk gebruik voor muziek en wat vakantie foto's qua bestanden. Schiet mij maar lek?

Ik had op een 16Gb stick zo'n 20 tal playlisten staan om deze te deleten lijkt het net alsof ie ze eerst weer helemaal annalyseerd om ze vervolgens te verwijderen. Het Duurt en duurt en duurt.

Daarna de nieuwe gemaakte playlist in Record box weer op stick zetten zelfde verhaal en dat keer 2.

Dus tja......zeg t maar.
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 19-12-2012 @ 00:27:35 (2%)
Dynamix86    posted on 19-12-2012 00:35
Je kunt toch gewoon al je nummers analyseren, zonder iets aan je playlisten te doen? De nummers die je hebt opgenomen in die playlisten in Rekordbox zijn dan ook automatisch bijgewerkt aangezien het slechts een koppeling is vanaf het hoofdscherm. Als je daarna je playlist exporteert naar je usb-stick, dan overschrijft Rekordbox je oude playlisten. Naar mijn idee hoef je je sticks dus niet leeg te maken, en ook hoef je geen playlisten aan te maken die je al had.
MarcoMartinez    posted on 19-12-2012 07:51
Ik wilde alleen ook gelijk een nieuwe indeling maken en dus ook nieuwe playlist maken.
Het goede nieuws is dat het is gelukt nu.

Alleen heb ik nu weer wat raars.
Ik heb mijn playlisten gesorteerd in Recorbox op datum toegevoegd met de meest recente nummers boven aan en waar staan ze als browse in de speler? Juist onderaan. Ik weet het is een kwestie van dat ff omdraaien in het programma en dan zou het goed moeten zijn, maar ik snap niet dat ie t anders weg zet ?
www.djmarcomartinez.com
Tekhead    posted on 19-12-2012 08:24
lang leve de technologie he mannen ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
mikedhanpat    posted on 19-12-2012 09:35
Ik heb ook geen problemen met rekordbox.?
Alleen met de upgrade naar 2.0.1 toen ik voor 16.000 nummers de nieuwe analysegegevens toe moest voegen sloeg hij een paar keer vast, maar dat vergeef ik. ?Verder werkt het als een klok!
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
MarcoMartinez    posted on 19-12-2012 13:34
Probleem is nog niet opgelost Unhappy

Als ik op usb de playlisten verander van?boven naar beneden op laatst toegevoegd,neemt hij alle playlisten mee op 1 na.
Selecteer ik juist deze playlist op de zelfde manier dan staat de rest vd playlisten weer andersom.

Om moedeloos van te worden.....pffff.

Iemand enig idee?
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 19-12-2012 @ 13:35:11 (7%)
Blackaround    posted on 19-12-2012 13:57
Ik heb nooit problemen met rekordbox.
500 tracks + al mijn playlisten duurt 10 minuten max. per usb stick.
?
Je moet gewoon een snelle usb stick hebben...
?
?
Ik selecteer alle playlisten, exporteer ze naar usb en klaar, geen problemen.
mikedhanpat    posted on 19-12-2012 14:32
Op je cdj kun je anders toch ook nog selecteren waarop je playlist gesorteerd moet worden!
MarcoMartinez    posted on 19-12-2012 21:03
Poster: mikedhanpat
Op je cdj kun je anders toch ook nog selecteren waarop je playlist gesorteerd moet worden!

Volgens mij niet??
Je kan dit wel in recordbox instellen zoals : genre, artist, track, playlist etc etc.

Je kan in recordbox ook wel je playlist sorteren op nummer, artist, track of volgorde geupload.
www.djmarcomartinez.com
DanielDale    posted on 19-12-2012 21:06
Is het perse nodig om muziek via rekordbox op een stikkie te zetten of kan t ook gewoon slepen via windows verkenner?
Drop Beats, Not Bombs
MarcoMartinez    posted on 19-12-2012 22:23
Dat ligt eraan wat je dr mee wil doen??
Als alles door record box is geweest heb je de waveform op de spelers en je kan eventuele hot que's gebruiken.

als je dit allemaalniet nodig vind dan speelt de cdj2000 ook gewone mp3 af die op stick staan ( heb ik me laten vertellen).
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 19-12-2012 @ 22:24:40 (1%)
Dynamix86    posted on 20-12-2012 00:30
Poster: MarcoMartinez
Ik wilde alleen ook gelijk een nieuwe indeling maken en dus ook nieuwe playlist maken.
Het goede nieuws is dat het is gelukt nu.

Alleen heb ik nu weer wat raars.
Ik heb mijn playlisten gesorteerd in Recorbox op datum toegevoegd met de meest recente nummers boven aan en waar staan ze als browse in de speler? Juist onderaan. Ik weet het is een kwestie van dat ff omdraaien in het programma en dan zou het goed moeten zijn, maar ik snap niet dat ie t anders weg zet ?

Ga eens in Rekordbox naar: bestand > voorkeuren > sorteren. Daar kun je de sorteerinstellingen van je cd-speler aanpassen.
MarcoMartinez    posted on 20-12-2012 07:03
Weet ik maar hier kan ?je alleen instellen welke hoofdgroepen je op de speler wil zien.
Mijn instellingen daar zijn: playlist, artist, track en album.

Waar het om gaat is dus dat playlist er al bij staat.?

De playlisten selecteer ik vervolgens in Recordbox op datum aflopend dus laatste toegevoegd eerst.
Dit pakt ie op alle playlisten in de cd speler goed over op 1 na. Als deze vervolgens verander in Recordbox in oplopend dan staat deze goed en de rest weer andersomConfused??

Tis een beetje moeilijk uitleggen zo maar hoop dat het nu duidelijk is.
www.djmarcomartinez.com
mikedhanpat    posted on 20-12-2012 08:50
Hoeveel tracks heb je in die playlist staan dan? Anders scroll je toch gewoon naar beneden.?

Of je kiepert die playlist eruit en zet hem er opnieuw in. (maak eerst een kopie, zodat je weet welke nummers erin stonden)
MarcoMartinez    posted on 20-12-2012 09:18
Tuurlijk is het ook mogelijk om naar beneden te scrollen en van onder naar boven ipv van boven naar onder.

Er staan 145 nr in deze playlist.
www.djmarcomartinez.com
Esmee    posted on 20-12-2012 09:59
Niets is zo naar als een nieuwe computer krijgen en al je playlists kwijt zijn...
Verder werkt Rekordbox bijmij sinds de update naar 2.02 ontzettend slecht. Loopt zomaar uit t niets vast als ik een hot cue toevoeg en daarna crasht hij. Niet het einde van de wereld.. wel vervelend.
Ook als ik meer dan 500 nummers naar mn usb wil kopieren wil hij nog wel eens crashen en dan moet je weer opnieuw beginnen... Had ik bij 2.01 nooit last van.?

Maar vooral het feit dat er geen mogelijkheid is om playlists op te slaan en te kopieren naar een andere computer vind ik erg vervelend. Of gewoon van je usb af kopieren naar je nieuwe computer.. beide kan niet.
mikedhanpat    posted on 20-12-2012 10:42
@esmee

Ik heb gewoon een gezamenlijke database van rekordbox op 3 computers! 2 vaste PC's en mijn laptop, werkt als een klok.?
Ik heb ??n PC als master ingesteld, die als het ware als enigste wijzigingen opslaat en die vervolgens distributeerd naar de andere Winking my eye
Esmee    posted on 20-12-2012 11:08
Er is een reden dat ik mn ouwe laptop niet meer gebruik...
MarcoMartinez    posted on 20-12-2012 12:26
Vervelend Esmee dat je dezelfde 'klachten' heb als ik.

Maar gelukkig ben ik dan als topic starter niet de enigeCry
www.djmarcomartinez.com
Snoey    posted on 20-12-2012 17:49
Gewoon zonder Rekordbox werken, en de hotcues op de ouderwetse manier opslaan (op de USBstick terwijl die in de CDJ zit).?
?
Ze werken met dat Itunes systeem, staat je track niet meer op de oorspronkelijke plek = track vermist!
?
Verschrikkelijk is dat!
?
?
Als ze nou een Ableton achtig systeem gebruiken, waarin je kan exporteren inclusief de files, kan je ze ook niet meer kwijt raken.?
?
Maja zit alweer veel geld in, dus proberen ze het door je strot te douwen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
MarcoMartinez    posted on 23-12-2012 05:41
Het voordeel van die hotque's opslaan in recordbox is juist dat je thuis alle voorbereiding al kan treffen Winking my eye
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 23-12-2012 @ 05:42:11 (1%)
Martullia    posted on 23-12-2012 15:52
Poster: ?

Maar vooral het feit dat er geen mogelijkheid is om playlists op te slaan en te kopieren naar een andere computer vind ik erg vervelend. Of gewoon van je usb af kopieren naar je nieuwe computer.. beide kan niet.

Als je een playlist op een usb stick zet kun je hem wel importeren op een andere computer/laptop moet alleen zorgen dat die tracks ook op die computer/laptop komen te staan. Hiervoor moet je in Recordbox naar devices gaan vervolgens staat daar je usb stick klik op het plusje en klik met de rechtermuisknop op de playlist en vervolgens op importeren. Wil je dat het gewoon hetzelfde werkt als op je andere computer/laptop maak dan gewoon een exacte kopie van de mappen waar je daar je muziek in hebt opgeslagen en zet die vervolgens op je andere computer/laptop. Ik heb zelf nooit geen problemen met Recordbox het kan ook aan je computer/laptop liggen.
User edit by Martullia on 23-12-2012 @ 15:53:29 (4%)
Viper    posted on 26-09-2013 22:50
Dit lukt bij mij niet. Hij zegt dat de muziekstukken niet voorkomen of dat de lijst leeg is, terwijl al deze nummers in 'Collection' staan...
Martullia    posted on 28-09-2013 15:32
Ze moeten niet alleen in de collectie staan maar op precies dezelfde manier opgeslagen staan in zelfde mappen als op je andere comp.

134 Users online: 9 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 15.759
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.404.133