Marc's projecten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

marctenhaaken    posted on 18-12-2012 09:24
Hallo, ik heb verschillende projecten in FL-studio en ik wil jullie graag laten horen hoe ver ik tot nu toe gekomen ben.

Bingo players - Rattle (loud edit)
Hier

Nieuwe hardstyle track preview
Hier

Jessie J - Domino (remix)
Hier

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden.
Mvg, Marc
User edit by marctenhaaken on 18-12-2012 @ 10:37:15 (41%)

What do you think about Marc's projecten ??

Vote :   

Esmee    posted on 18-12-2012 10:18
1 member likes this  Allereerst, je links even klikbaar maken is we zo handig. Dan zullen mensen eerder geneigd zijn om te luisteren.?

Rattle Loud Edit:
Ik vind eigenlijk dat je van een hele loude plaat, iets softers hebt gemaakt. Het tempo is inderdaad omhoog maar verder is er niet zo heel veel knallends meer aan. Misschien heeft een andere synth gebruiken een beter effect. Met deze synth vind ik de melodie een beetje in het niets vallen zegmaar.?

Nieuwe hardstyle track:
Vanaf 0:39 hoor ik wel een gaaf hardstyle intro... maar dat is eignelijk je hele nummer.
De synth die er vanaf 1:05 bij komt zou ik ook weer voor een wat dikkere synth vervangen. Je hebt nu een stevige beat met een suffe synth. Daardoor valt je hele nummer in elkaar.?

Je Domino remix bevat wel een aantal leuke elementjes maar ik heb meer t gevoel dat ik naar 1 grote mash-up luister dan 1 nummer.
Ik weet niet meer van welk house nummer 1:00 precies was... maar t klinkt me wel heeeel bekend. Dan komt er op 1:23 een soort van dubstep poging en 2:00 meer progressive. Hoe je t op dit moment hebt gecombineerd vind ik het niet lekker bij elkaar klinken.?

marctenhaaken    posted on 18-12-2012 10:35
Hoi Esmee,
Allereerst bedankt dat je de moeite hebt genomen om mijn tracks te beluisteren.

De rattle remix heb ik 'loud' genoemd omdat ik in plaats van de normale kicks een reverse bass, en een hardstyle kick heb gebruikt. Deze beuken veel harder als de kicks van het originele nummer. (naar mijn mening)

Ik was ook van plan om bij de nieuwe hardstyle track de synth te vervangen. Op dit moment heb ik er gewoon een preset van vanguard voor gebruikt.?

Bij de domino remix raak ik zelf op een gegeven moment ook de draad kwijt wat structuur betreft, hier ga ik zeker nog dingen aan veranderen (bij de andere twee ook overigens) Dat stukje vanaf 1 minuut is het geluid dat Nicky Romero in toulouse ook gebruikt heeft. Deze heb ik in massive nagemaakt, maar hij klinkt naar mijn mening nog steeds te cheap.

Bedankt voor je commentaar!

This is an old Topic

No new postings for 4.528 days.
 Post CommentThat would be 150.9 months
or a whopping 12.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

168 Users online: 37 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 61.971
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.734.923