Poster: MarcoMartinez
Ik denk dat je mijn mening ook niet begrijpt of niet goed leest?
Ik vind, mijn persoonlijke mening is dat als een muziekant van welke aart dan ook, niet zelf de kost kan verdienen,dan is daar dus ook een reden voor, geen of niet voldoende behoefte.?
De staat moet dan geen geld geven om dit wel in stand te houden, immers als er wel genoeg vraag zou zijn dan zou deze ook betaald worden door de fans.
Je kan het hier mee eens of oneens zijn, nogmaals dit is zoals ik het persoonlijk zie!
?Ik ben het oneens, maar respecteer ten volle jouw persoonlijke mening, het is niet omdat we er elk een andere mening op na houden dat we de andere zijn mening niet moeten respecteren, geen probleem, zolang elke mening op een normale manier gepost wordt, is er niks aan de hand, integendeel zelfs.?
Ik begrijp je mening wel, probeer je alleen mijn standpunt uit te leggen waarom ik vind dat dergelijke gezelschappen ook recht hebben op een deel van de culturele subsidie-pot. Ik weet niet hoe het in Nederland juist in z'n werk gaat, maar hier hebben ze een subsidie budget, en elk jaar of elke 2 jaar wordt die pot verdeeld, en als er dan kenbaar gemaakt wordt welke verenigingen oid hun subsidie verliezen of welke nieuwe er subsidie's krijgen stel ik mij meermaals veel vragen over 'op welke criteria' er toegekend werd, moet dit toch in de subsidie-pot blijven, er zijn al genoeg muziek gerelateerde initiatieven moeten stoppen na intrekken vd subsidie's, en waarom die organisators dan niet zelfbedruipend kunnen voortgaan is een andere verhaal. Men subsidieert wel een een 'kunstenaar' die een paar zuilen van een museum volplakt met ham en met cellofaan vastplakt, vele honderden kilo's rauwe ham, terwijl er kinderen en volwassenen zijn die honger leiden en nog nooit rauwe ham hebben gegeten, 3 mlj euro koste dat grapje ! soit we dwalen af.
Als je een philharmonisch orkest wil laten bestaan, kan je het niet volledig laten zorgen voor z'n eigen inkomen, dat is met de beste wil niet haalbaar, 1 jaar of 2 mss nog wel en dan is't afgelopen. Zo een orkest werkt met ongelofelijk veel muziekanten die allemaal betaald moeten worden, het aanbod van zalen waar dergelijke grote gezelschappen kunnen spelen zijn heel beperkt, het aantal optredens dus navenant, het inkomgeld uiteraard ook, zelf al halveer je je orkest dan nog is dat niet haalbaar en heb je ook geen Philharmonie meer, want sponsors zoals op grote evenementen of festivals zijn er niet in geinteresseerd, die kunnen met de beste wil vd wereld nooit voldoende inkomen vergaren om te overleven zonder steun, snap je ?