Politiek en de Nederlandse dance industrie (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrQreeny    posted on 16-12-2012 12:37
Ik kom net dit berichtje tegen:
http://www.nu.nl/muziek/2983640/neem-afrojack-en-tiesto-in-nederlandse-topsector-.html

Klinkt interessant. Ik moet toegeven dat ik niet precies weet wat het verder inhoudt, maar er staat dus in ieder geval dit over:

'Nu hebben zulke bedrijven vaak geen researchbureau dat kan helpen om nieuwe concepten te ontwikkelen en zo producten beter op de markt te zetten.'

Dat klinkt dus alsof de grotere projecten / dj's geholpen gaan worden om te blijven vernieuwen ofzo? Ik vind het trouwens raar dat ze het hebben over de dj's zelf en niet over de organisaties als ID&T. Daarnaast denk ik dat de markt zichzelf als zwaar ontwikkeld heeft en dat de evenementenbureaus en dj's dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn. Met andere woorden: naar mijn idee zijn ze hier een beetje laat mee :P. Maar wat vinden jullie?
'Music is the universal language of mankind...'

What do you think about Politiek en de Nederlandse dance industrie ??

Vote :   

D-Jesse    posted on 16-12-2012 12:49
Ik vind dat Afrojack veel te veel genoemd word... Kijk ook eens naar Nicky Romero of Hardwell, die hebben evenveel succes! Nicky Romero doet ook collabs met David Guetta & Calvin Harris, en Rihanna! Niet alleen Afrojack heeft het gemaakt..

Armin & Tiesto vind ik een ander verhaal, Armin van buuren is al 5 jaar nr. 1 & Tiesto staat NL al heeeeeeel lang bekend om, voor de tijd van Afrojack &* Friends.

Maar ook dat ID&T niet genoemd word is wel een beetje gek ja!

Wel grappig, ik wilde dit nieuwsbericht net in de LL gooien!
Mr-    posted on 16-12-2012 13:26
ik denk dat die namen er ook wel bij horen, dit is een bericht op nu.nl dus geschreven voor iedereen. het gaat vooral om het concept van het idee, wat ik overigens een goed idee vind.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
MarcoMartinez    posted on 16-12-2012 19:35
Ik denk dat de overheid weer iets ziet om geld uit te halen ipv geld in wil steken wat natuurlijk helemaal niet nodig is, immers hebben onze'helden' het op eigen kracht weten te maken zonder hulp vd overheid.
Ik denk dat de scene niet zit te wachten op de overheid.

De overheid kan zich beter druk gaan maken over zaken die er echt toe doen in dit landje :de banen in de bouw,de zorg ,het onderwijs etc etc.

www.djmarcomartinez.com
Diion    posted on 16-12-2012 20:57
Poster: MarcoMartinez
Ik denk dat de overheid weer iets ziet om geld uit te halen ipv geld in wil steken wat natuurlijk helemaal niet nodig is, immers hebben onze'helden' het op eigen kracht weten te maken zonder hulp vd overheid.
Ik denk dat de scene niet zit te wachten op de overheid.

De overheid kan zich beter druk gaan maken over zaken die er echt toe doen in dit landje :de banen in de bouw,de zorg ,het onderwijs etc etc.

Zeker weten, ga eerst serieuze problemen aanpakken.
D
D-Jesse    posted on 16-12-2012 21:00
Poster: Diion
Zeker weten, ga eerst serieuze problemen aanpakken.

Idd, hoewel de Dance scene geen problemen heeft dus ze moeten gewoon problemen aanpakken, en deze scene vooral met rust laten Happy, laughing
User edit by D-Jesse on 16-12-2012 @ 21:01:28 (65%)
Diion    posted on 16-12-2012 21:11
precies ja
D
maikimo    posted on 19-12-2012 16:16
ik heb het net gelezen. En ik vind het wel toff dat de overheid zich er mee gaat bemoeien.
Maar ik vind ook dat nederland de laaste tijd bekent staat om hun goeie DJ's?
en dat is wel toff
Music is my Drugs
D-Jesse    posted on 19-12-2012 17:50
Poster: maikimo
ik heb het net gelezen. En ik vind het wel toff dat de overheid zich er mee gaat bemoeien.
Maar ik vind ook dat nederland de laaste tijd bekent staat om hun goeie DJ's?
en dat is wel toff

Mag ik vragen wat jij daar tof aan vind? (niet aanvallend bedoeld) Mij lijkt het dat het meer problemen gaat meebrengen dan voordelen...

Idd wel tof dat we bekend staan om de DJ's :p
Pur-D    posted on 19-12-2012 18:13
Poster: D-Jesse

En de kaas, wiet en klompen hahaha
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
maikimo    posted on 19-12-2012 18:27
Poster: D-Jesse
Mag ik vragen wat jij daar tof aan vind? (niet aanvallend bedoeld) Mij lijkt het dat het meer problemen gaat meebrengen dan voordelen...

nou ik vind als de regering en de overheid zich er mee bemoeid dat het misschien wel als schoolvak word gezien?
en dat het meer als een echte baan word gezien Happy, laughing
Music is my Drugs
D-Jesse    posted on 19-12-2012 18:37
Tja dat vak is wel leuk. Tenminste ik krijg nu wel muziek, maar zou leuk zijn als we een les kregen waarin we DAW's gebruiken..

Als baan, tjah dat is natuurlijk leuk. Maar voor een Hardwell opvolger kan je niet studeren, daar draait het om hard werken & talent!
Tekhead    posted on 19-12-2012 19:00
als er ergens geld te halen is zijn de wolven er weer bij
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
MarcoMartinez    posted on 20-12-2012 21:12
En ook het metropol orkest gered door de overheid en dit terwijl ze zelf vinden dat de overheid zelf er elk jaar maar geld in moet pompen. Daaag belastinggeld!
www.djmarcomartinez.com
Tekhead    posted on 23-12-2012 03:57
En ook het metropol orkest gered door de overheid en dit terwijl ze zelf vinden dat de overheid zelf er elk jaar maar geld in moet pompen. Daaag belastinggeld!

Ken het metropool orkest niet, maar als het een culturele meerwaarde heeft of gaat over een bekend orkest mag dat wel.
MarcoMartinez    posted on 23-12-2012 19:06
Ze hebben zeker waarde maar kunnen niet zelfstandig de kost verdienen, er moet dus elk jaar belasting geld bij.
Andere orkesten zoals die van Andre Rieu kunnen dat wel, vandaar dat ik t er niet mee eens ben.
www.djmarcomartinez.com
Tekhead    posted on 23-12-2012 20:22
Ze hebben zeker waarde maar kunnen niet zelfstandig de kost verdienen, er moet dus elk jaar belasting geld bij.
Andere orkesten zoals die van Andre Rieu kunnen dat wel, vandaar dat ik t er niet mee eens ben.
  Dat is wel geen vergelijk, Andr? Rieu is een commercieel gezelschap met een andere muziekale invulling, die werken ook met sponsors, terwijl het ander gezelschap dat niet kan of mag. Trouwens waarom zouden deze 'echte muziekanten, met echte instrumenten geen subsidie mogen krijgen terwijl dj's of producers dat wel krijgen. Een philharmonisch orkest is cultureel erfgoed. Deze muziekanten hebben allemaal jarenlang muziekschool gedaan en zijn experts in hun vak, dit kan en mag je niet verloren laten gaan. Trouwens al eens bekeken welke gezelschappen of kunstenaars allerlei er zware subsidie's krijgen ?
MarcoMartinez    posted on 23-12-2012 20:50
Ik heb respect voor alle muzikanten en dj's maar ik vind dat ze allemaal zelf de kost moeten kunnen verdienen zonder bijdrages van de overheid.Als ze dit niet fulltime kunnen dan maar een partime baantje erbij, van werken is nog nooit iemand dood gegaan. Ik werk er zelf ook gemiddeld 50 a 60 uur per week voor mijn werkgever.Ik heb liever dat de overheid dat geld besteed aan de mensen die het echt nodig hebben.
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 23-12-2012 @ 20:51:32 (2%)
D-Jesse    posted on 23-12-2012 20:56
van werken is nog nooit iemand dood gegaan.

R U Sure? Winking my eye
Tekhead    posted on 23-12-2012 21:12
Ik heb respect voor alle muzikanten en dj's maar ik vind dat ze allemaal zelf de kost moeten kunnen verdienen zonder bijdrages van de overheid.Als ze dit niet fulltime kunnen dan maar een partime baantje erbij, van werken is nog nooit iemand dood gegaan. Ik werk er zelf ook gemiddeld 50 a 60 uur per week voor mijn werkgever.Ik heb liever dat de overheid dat geld besteed aan de mensen die het echt nodig hebben.

Met alle respect, maar je begrijpt niet goed hoe dit allemaal in z'n werk gaat. Stel dat die allemaal nog een bijbaantje moeten nemen hoe gaan die hun oefensessie's e.d. organiseren ? Je kan ze natuurlijk aan de werkloosheidskas zetten, dan krijgen ze geld voor helemaal niets te doen, of gaat geen enkele?jongere nog muziek studeren en sterft dit na enkele generatie's volledig uit, je kan zeggen, het gaat maar over instrumenten en klassieke muziek van Strauss, bach, Beethoven etc... maar dat is wel de basis van alles. Ik ben ook niet direct een grote fan van die muziek, maar die componisten zijn heel wat bewonderenswaardiger dan onze hedendaagse dancemusic componisten, en stel... dat men generaties geleden al had geweigerd om deze muziek en hun instrumentale uitvoerders te ondersteunen, dan hadden wij ook geen electronische muziek gehad waarmee je de klassieke instrumenten nabootst.
MarcoMartinez    posted on 23-12-2012 21:52
Ik weet heel goed hoe dit nu in zijn werk gaat, juist daarom stond het ook ter discussie om hier mee te stoppen.
Eerst zeg je ze niet eens te kennen en nu ben jij opeens de expert?
Het heeft niets met mijn smaak te maken, want ik houd er juist wel van.
Je gaat nu wel heel erg op in de aannames hoe ik ergens over zou denken en daarom mijn mening geef Winking my eye

Het stond juist ter discussie of het nog een functie had en mijn mening is, dat als ze zelf niet de kost kunnen verdienen,dat dit niet zo is. Daarom moet de staat er dan ook geen geld in blijven pompen.
Was dit nu wel het geval dan was ik helemaal voor want het zijn allemaal ras artiesten en ras muzikanten met net als ik zelf veel liefde voor muziek.

Niks persoonlijks he, maar trek niet te snel conclusies vanachter het beeldscherm Winking my eye
www.djmarcomartinez.com
Tekhead    posted on 23-12-2012 22:22
Ik weet heel goed hoe dit nu in zijn werk gaat, juist daarom stond het ook ter discussie om hier mee te stoppen.
Eerst zeg je ze niet eens te kennen en nu ben jij opeens de expert?
Het heeft niets met mijn smaak te maken, want ik houd er juist wel van.
Je gaat nu wel heel erg op in de aannames hoe ik ergens over zou denken en daarom mijn mening geef Winking my eye

Het stond juist ter discussie of het nog een functie had en mijn mening is, dat als ze zelf niet de kost kunnen verdienen,dat dit niet zo is. Daarom moet de staat er dan ook geen geld in blijven pompen.
Was dit nu wel het geval dan was ik helemaal voor want het zijn allemaal ras artiesten en ras muzikanten met net als ik zelf veel liefde voor muziek.

Niks persoonlijks he, maar trek niet te snel conclusies vanachter het beeldscherm Winking my eye

Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt, ?of ik mij mss niet duidelijk genoeg heb uitgedrukt. Ik ken dat orkest idd niet, maar ik maakte een vergelijk met een philharmonisch orkest zoals de meeste Landen of grootsteden wel hebben en die overleven allemaal dankzij steun van hun overheid, ik doelde op niet commercieele philharmonische orkesten, en niet op gezelschappen ala Rieu, snap je ?
Ik denk dat er andere gezelschappen zijn die hun subsidie's of steun minder verdienen maar ook blijven behouden.
MarcoMartinez    posted on 23-12-2012 22:40
Ik denk dat je mijn mening ook niet begrijpt of niet goed leest?

Ik vind, mijn persoonlijke mening is dat als een muziekant van welke aart dan ook, niet zelf de kost kan verdienen,dan is daar dus ook een reden voor, geen of niet voldoende behoefte.?

De staat moet dan geen geld geven om dit wel in stand te houden, immers als er wel genoeg vraag zou zijn dan zou deze ook betaald worden door de fans.

Je kan het hier mee eens of oneens zijn, nogmaals dit is zoals ik het persoonlijk zie!
www.djmarcomartinez.com
Tekhead    posted on 24-12-2012 00:12
Ik denk dat je mijn mening ook niet begrijpt of niet goed leest?

Ik vind, mijn persoonlijke mening is dat als een muziekant van welke aart dan ook, niet zelf de kost kan verdienen,dan is daar dus ook een reden voor, geen of niet voldoende behoefte.?

De staat moet dan geen geld geven om dit wel in stand te houden, immers als er wel genoeg vraag zou zijn dan zou deze ook betaald worden door de fans.

Je kan het hier mee eens of oneens zijn, nogmaals dit is zoals ik het persoonlijk zie!

?Ik ben het oneens, maar respecteer ten volle jouw persoonlijke mening, het is niet omdat we er elk een andere mening op na houden dat we de andere zijn mening niet moeten respecteren, geen probleem, zolang elke mening op een normale manier gepost wordt, is er niks aan de hand, integendeel zelfs.?

Ik begrijp je mening wel, probeer je alleen mijn standpunt uit te leggen waarom ik vind dat dergelijke gezelschappen ook recht hebben op een deel van de culturele subsidie-pot. Ik weet niet hoe het in Nederland juist in z'n werk gaat, maar hier hebben ze een subsidie budget, en elk jaar of elke 2 jaar wordt die pot verdeeld, en als er dan kenbaar gemaakt wordt welke verenigingen oid hun subsidie verliezen of welke nieuwe er subsidie's krijgen stel ik mij meermaals veel vragen over 'op welke criteria' er toegekend werd, moet dit toch in de subsidie-pot blijven, er zijn al genoeg muziek gerelateerde initiatieven moeten stoppen na intrekken vd subsidie's, en waarom die organisators dan niet zelfbedruipend kunnen voortgaan is een andere verhaal. Men subsidieert wel een een 'kunstenaar' die een paar zuilen van een museum volplakt met ham en met cellofaan vastplakt, vele honderden kilo's rauwe ham, terwijl er kinderen en volwassenen zijn die honger leiden en nog nooit rauwe ham hebben gegeten, 3 mlj euro koste dat grapje ! soit we dwalen af.
Als je een philharmonisch orkest wil laten bestaan, kan je het niet volledig laten zorgen voor z'n eigen inkomen, dat is met de beste wil niet haalbaar, 1 jaar of 2 mss nog wel en dan is't afgelopen. Zo een orkest werkt met ongelofelijk veel muziekanten die allemaal betaald moeten worden, het aanbod van zalen waar dergelijke grote gezelschappen kunnen spelen zijn heel beperkt, het aantal optredens dus navenant, het inkomgeld uiteraard ook, zelf al halveer je je orkest dan nog is dat niet haalbaar en heb je ook geen Philharmonie meer, want sponsors zoals op grote evenementen of festivals zijn er niet in geinteresseerd, die kunnen met de beste wil vd wereld nooit voldoende inkomen vergaren om te overleven zonder steun, snap je ?
Tekhead    posted on 24-12-2012 00:13
oeps dubbelpost, sorry.

User edit by Tekhead on 24-12-2012 @ 00:13:57 (98%)
MarcoMartinez    posted on 24-12-2012 07:31
Ik snap je en respecteer jouw mening ook alleen worden we het niet eensWinking my eye
www.djmarcomartinez.com

115 Users online: 20 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 12.080
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.685.032