Poster: DJADMIN
Bekijk t door de ogen van de organisator...waarom zou hij juist jou boeken? ?waarschijnlijk omdat hij t wel aardig vond wat je deed of omdat je m kent. Lever je m direct geld op? ?nee...want als jij op de poster staat zal dat waarschijnlijk geen volle zalen trekken...ook ik niet...maar zon jongens als job en vato doen dat wel....en nu is dat net t verschil...in een regionale kroeg probeer je mensen binnen te houden en te brengen en lever je dus direct of indirect geld op...daar word je dan ook naar betaald...
Ik denk dat je me wel begrijpt. Liefst zou ik ook 200 voor een festival krijgen maar de werkel8jkheid is vaak anders. Hopelijk begrijp je dat. Ik probeer je niet de les te lezen maar je te informeren
Poster: MichaelMiller
Dat ik in de regio van het festival woon en ontzettend veel vrienden daar heb die ik naar dat festival meekrijg speelt ook mee bijvoorbeeld. Maar waarom mij vergelijken met Bj?rn of Job? Dat festival waar ik het over heb;?
2 dagen - ongv. 15 DJ's - 3 grote DJ's - 5 vrij grote DJ's (waaronder Vato) - 7 DJ's onder dat niveau (wonend in Zuid-Oost Brabant voornamelijk).
In eerste instantie stond ik kick-off, maar nu ben ik verplaatst naar de tijd waar eigenlijk Noisia zou staan, want die is gecancelled.?Mag voor het festival ook het anthem maken etc.. Anyhow, ik zit dus in die categorie 'onder' Vato. Als je doet alsof ?100,- voor zo'n festival veel is, nee, dat is het niet. Stel de entree-prijs is 25/30 euro, dan hoef je nog geen 5 mensen daarheen te krijgen en dan is alles al gedekt voor hun. Zoals ik al zei, in die regio kan ik veeeel meer mensen naar dat festival heen halen, alleen al 10-15 vrienden die meegaan. Alleen dat al zou een rede zijn om mij te boeken, en dan hebben ze daar ook nog een uur een leuke DJ voor een relatief erg goedkope prijs. Ik ben hun en 2 andere festivals waar ik zo goed als zeker mag draaien erg dankbaar natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat ik geld 'mag' vragen voor mijn diensten voor hun.
ik krijg bij jou wel steeds meer het idee dat het je w?l om de roem en het geld gaat, en steeds minder om de muziek en de passie daarvoor. Je hoeft je hiervoor niet te verantwoorden hiervoor, en ik hoef ook geen lange verhalen daarover te lezen. Het is het gevoel dat ik er bij krijg, zou het jammer vinden als het zo was.
10 bezoekers voor zo'n festival is peanuts, net als 100, als het ?cht een groto spektakel is. Ik vergelijk je in zekere zin met een van hun, omdat je dat zelf zo neerzet ; wat stelt voor mij 100 euro voor als zij 3500 krijgen ? Dat dus...het heeft er mee te maken dat die jongens een naam hebben opgebouwd, organisatoren betalen daarvoor, omdat zij succesgarantie hebben. Het merendeel van het publiek betaalt voor die namen, en niet voor wat er om heen staat, dat is leuke vulling. Meestal ingevuld door degenen die de beste connecties hebben.?
Maargoed, verder, laten we het hierbij houden, je hoeft je nergens voor te verantwoorden, jij doet het op de jouwe, en ik op de mijne. Mag ik daar wel aan toevoegen dat ik zelf event organisator ben, niet om mezelf de hemel in te prijzen, maar ik weet dat ik jou dan niet zou boeken, omdat er genoeg jongens zijn die net zo goed zijn, en ook mensen meenemen. Uiteindelijk gaat het toch om de headliners, de rest is leuke vulling. Daarnaast ; die 100 euro is leuk om te krijgen, maar daar gaat 't mij?echt niet om. Als het nu om astronomische bedragen ging, all?, maar voor die 100 euro heb ik net zo lief een top avond als artiest. Leuk meegenomen, maar niet noodzakelijk.?En daar laat ik 't bij. Hopelijk jij ook, en kan het topic weer verder.
Mag ik daar wel aan toevoegen dat ik zelf event organisator ben, niet om mezelf de hemel in te prijzen, maar ik weet dat ik jou dan niet zou boeken, omdat er genoeg jongens zijn die net zo goed zijn, en ook mensen meenemen.
Poster: D-Jesse
Ik vind het sowieso altijd moeilijk om over de prijs te beginnen haha, vind het zo arrogant overkomen.. haha
Poster: FSR
Maar wat gaan jullie doen als je goede vrienden (of zelfs familie-leden) van je in de organisatie zitten van een (groot) evenement/festival. Wat weegt dan zwaarder voor jullie??
Heren die in de discussie zijn verwikkeld.
Mag ik beide een compliment geven over het feit dat ik hier veel van leer? (Dit is geen sarcasme overigens..)?
Wel ben ik van mening dat jullie beide gelijk hebben op je 'eigen' grond. Naar mijn mening ligt de waarheid hier in het midden.
Heren die in de discussie zijn verwikkeld.
Mag ik beide een compliment geven over het feit dat ik hier veel van leer? (Dit is geen sarcasme overigens..)?
Wel ben ik van mening dat jullie beide gelijk hebben op je 'eigen' grond. Naar mijn mening ligt de waarheid hier in het midden.
Aan de ene kant ga je als je ouders 25 jaar getrouwd zijn geen geld vragen terwijl ze een ton uitgeven om je op te voeden/onderhouden. (Ja, dat is een ton in totaal in NL per kind) Dat staat naar mijn mening best raar.
Aan de andere kant, niks vragen op een groot festival terrein staat ook wat 'minder serieus'. (Lijkt het dan op... eerste indruk eh?)
?
Maar wat gaan jullie doen als je goede vrienden (of zelfs familie-leden) van je in de organisatie zitten van een (groot) evenement/festival. Wat weegt dan zwaarder voor jullie??
Denk erover na. Ik hoef geen verantwoording naar mijzelf toe. Liever naar elkaar toe!
?
?
Vaak lopen op die festivals mensen rond van grotere organisaties, en wellicht als je geluk hebt....word je een keer opgemerkt. Dan kost het jou misschien ??n keer draaien, maar levert jou misschien 10 nieuwe gigs op, die weer nieuwe opleveren...
Poster: MarcoMartinez
Ooit van een vriendendienst gehoord?
Poster: Diion
@ Yvovemer,Tekhead, Gelijk heb je. Maar hangt er vanaf hoe dicht die vriendin bij je staat denk ik, als het echt een goede vriendin is zou ik idd niets vragen, maar als het een stuk verder weg staat mag je best wat aannemen vind ik als dat word voorgesteld.
Poster: YvoVermer
Die vriendin vroeg zelf hoeveel ik wou hebben, vorig jaar was het namelijk een flop en hadden ze veel geld uitgegeven, en dat wouden ze dit jaar voorkomen. Muziekkeuze trok helemaal op niets, en van een deftige vlotte overgang had hij ook nog nooit gehoord?