wat vragen jullie voor een gig? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzje    posted on 11-12-2012 23:19
Hallo DJ's wat vragen jullie voor een optreden? Van een 60 minuten,90 minuten,2 uur, 2en half uur, 3uur? Ik ben beniewd naar jullie reacties en alsvast heel veel dank voor jullie reactie!

What do you think about wat vragen jullie voor een gig? ??

Vote :   

MichaelMiller    posted on 12-12-2012 17:50
Poster: DJADMIN
Bekijk t door de ogen van de organisator...waarom zou hij juist jou boeken? ?waarschijnlijk omdat hij t wel aardig vond wat je deed of omdat je m kent. Lever je m direct geld op? ?nee...want als jij op de poster staat zal dat waarschijnlijk geen volle zalen trekken...ook ik niet...maar zon jongens als job en vato doen dat wel....en nu is dat net t verschil...in een regionale kroeg probeer je mensen binnen te houden en te brengen en lever je dus direct of indirect geld op...daar word je dan ook naar betaald...

Ik denk dat je me wel begrijpt. Liefst zou ik ook 200 voor een festival krijgen maar de werkel8jkheid is vaak anders. Hopelijk begrijp je dat. Ik probeer je niet de les te lezen maar je te informeren

Dat ik in de regio van het festival woon en ontzettend veel vrienden daar heb die ik naar dat festival meekrijg speelt ook mee bijvoorbeeld. Maar waarom mij vergelijken met Bj?rn of Job? Dat festival waar ik het over heb;?
2 dagen - ongv. 15 DJ's - 3 grote DJ's - 5 vrij grote DJ's (waaronder Vato) - 7 DJ's onder dat niveau (wonend in Zuid-Oost Brabant voornamelijk).
In eerste instantie stond ik kick-off, maar nu ben ik verplaatst naar de tijd waar eigenlijk Noisia zou staan, want die is gecancelled.?Mag voor het festival ook het anthem maken etc.. Anyhow, ik zit dus in die categorie 'onder' Vato. Als je doet alsof ?100,- voor zo'n festival veel is, nee, dat is het niet. Stel de entree-prijs is 25/30 euro, dan hoef je nog geen 5 mensen daarheen te krijgen en dan is alles al gedekt voor hun. Zoals ik al zei, in die regio kan ik veeeel meer mensen naar dat festival heen halen, alleen al 10-15 vrienden die meegaan. Alleen dat al zou een rede zijn om mij te boeken, en dan hebben ze daar ook nog een uur een leuke DJ voor een relatief erg goedkope prijs. Ik ben hun en 2 andere festivals waar ik zo goed als zeker mag draaien erg dankbaar natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat ik geld 'mag' vragen voor mijn diensten voor hun.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
User edit by MichaelMiller on 12-12-2012 @ 17:52:37 (4%)
DJADMIN    posted on 12-12-2012 18:50
Poster: MichaelMiller
Dat ik in de regio van het festival woon en ontzettend veel vrienden daar heb die ik naar dat festival meekrijg speelt ook mee bijvoorbeeld. Maar waarom mij vergelijken met Bj?rn of Job? Dat festival waar ik het over heb;?
2 dagen - ongv. 15 DJ's - 3 grote DJ's - 5 vrij grote DJ's (waaronder Vato) - 7 DJ's onder dat niveau (wonend in Zuid-Oost Brabant voornamelijk).
In eerste instantie stond ik kick-off, maar nu ben ik verplaatst naar de tijd waar eigenlijk Noisia zou staan, want die is gecancelled.?Mag voor het festival ook het anthem maken etc.. Anyhow, ik zit dus in die categorie 'onder' Vato. Als je doet alsof ?100,- voor zo'n festival veel is, nee, dat is het niet. Stel de entree-prijs is 25/30 euro, dan hoef je nog geen 5 mensen daarheen te krijgen en dan is alles al gedekt voor hun. Zoals ik al zei, in die regio kan ik veeeel meer mensen naar dat festival heen halen, alleen al 10-15 vrienden die meegaan. Alleen dat al zou een rede zijn om mij te boeken, en dan hebben ze daar ook nog een uur een leuke DJ voor een relatief erg goedkope prijs. Ik ben hun en 2 andere festivals waar ik zo goed als zeker mag draaien erg dankbaar natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat ik geld 'mag' vragen voor mijn diensten voor hun.

ik krijg bij jou wel steeds meer het idee dat het je w?l om de roem en het geld gaat, en steeds minder om de muziek en de passie daarvoor. Je hoeft je hiervoor niet te verantwoorden hiervoor, en ik hoef ook geen lange verhalen daarover te lezen. Het is het gevoel dat ik er bij krijg, zou het jammer vinden als het zo was.

10 bezoekers voor zo'n festival is peanuts, net als 100, als het ?cht een groto spektakel is. Ik vergelijk je in zekere zin met een van hun, omdat je dat zelf zo neerzet ; wat stelt voor mij 100 euro voor als zij 3500 krijgen ? Dat dus...het heeft er mee te maken dat die jongens een naam hebben opgebouwd, organisatoren betalen daarvoor, omdat zij succesgarantie hebben. Het merendeel van het publiek betaalt voor die namen, en niet voor wat er om heen staat, dat is leuke vulling. Meestal ingevuld door degenen die de beste connecties hebben.?

Maargoed, verder, laten we het hierbij houden, je hoeft je nergens voor te verantwoorden, jij doet het op de jouwe, en ik op de mijne. Mag ik daar wel aan toevoegen dat ik zelf event organisator ben, niet om mezelf de hemel in te prijzen, maar ik weet dat ik jou dan niet zou boeken, omdat er genoeg jongens zijn die net zo goed zijn, en ook mensen meenemen. Uiteindelijk gaat het toch om de headliners, de rest is leuke vulling. Daarnaast ; die 100 euro is leuk om te krijgen, maar daar gaat 't mij?echt niet om. Als het nu om astronomische bedragen ging, all?, maar voor die 100 euro heb ik net zo lief een top avond als artiest. Leuk meegenomen, maar niet noodzakelijk.?En daar laat ik 't bij. Hopelijk jij ook, en kan het topic weer verder.

CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
MichaelMiller    posted on 12-12-2012 19:07
ik krijg bij jou wel steeds meer het idee dat het je w?l om de roem en het geld gaat, en steeds minder om de muziek en de passie daarvoor. Je hoeft je hiervoor niet te verantwoorden hiervoor, en ik hoef ook geen lange verhalen daarover te lezen. Het is het gevoel dat ik er bij krijg, zou het jammer vinden als het zo was.

10 bezoekers voor zo'n festival is peanuts, net als 100, als het ?cht een groto spektakel is. Ik vergelijk je in zekere zin met een van hun, omdat je dat zelf zo neerzet ; wat stelt voor mij 100 euro voor als zij 3500 krijgen ? Dat dus...het heeft er mee te maken dat die jongens een naam hebben opgebouwd, organisatoren betalen daarvoor, omdat zij succesgarantie hebben. Het merendeel van het publiek betaalt voor die namen, en niet voor wat er om heen staat, dat is leuke vulling. Meestal ingevuld door degenen die de beste connecties hebben.?

Maargoed, verder, laten we het hierbij houden, je hoeft je nergens voor te verantwoorden, jij doet het op de jouwe, en ik op de mijne. Mag ik daar wel aan toevoegen dat ik zelf event organisator ben, niet om mezelf de hemel in te prijzen, maar ik weet dat ik jou dan niet zou boeken, omdat er genoeg jongens zijn die net zo goed zijn, en ook mensen meenemen. Uiteindelijk gaat het toch om de headliners, de rest is leuke vulling. Daarnaast ; die 100 euro is leuk om te krijgen, maar daar gaat 't mij?echt niet om. Als het nu om astronomische bedragen ging, all?, maar voor die 100 euro heb ik net zo lief een top avond als artiest. Leuk meegenomen, maar niet noodzakelijk.?En daar laat ik 't bij. Hopelijk jij ook, en kan het topic weer verder.

In principe geef je mij dus niet de kans om uit te leggen dat dit absoluut niet het geval is. Even 'kort' dan;
Mij?gaat het dus ook niet om die ?100,-. Had al verwacht dat jij aan zou gaan vallen omdat overal waar het om fee's gaat op DJR jij ongeveer dit verkondigt elke keer. Ik geef je in zekere zin ook gelijk, maar laat iedereen het op zijn manier doen. Van mij mag je het zo doen, laat mij het me dan ook zo doen. Wat maakt jou het uit wat ik vraag?

Beter had ik het toch maar gewoon gelaten om het hier neer te zetten. Zei het al in mijn 1e post dit topic; bemoei je niet met wat anderen vragen en doe het op je eigen manier.?Ik weet niet waar jij lijkt te zien dat het mij wel om die 100E gaat. Lees RAS zijn reactie nog eens even goed door. Als ik 25 euro vraag, nemen ze me sowieso niet serieus, en voor hun is 100E niks nogmaals. Ze boden zelfs 25E extra.?
?
En jij vergeleek mij met Job of Bj?rn, maar daar hoor je me niet mee te vergelijken. Want die zitten in een andere categorie voor de organisator, namelijk de ?chte namentrekkers. Natuurlijk krijgen die meer en dat hoort zo. Nogmaals, 100E is niet veel, en als ze zeiden; je mag hier komen draaien, maar je krijgt er niks voor. Prima! Graag...?
?
?
MichaelMiller    posted on 12-12-2012 19:10
Mag ik daar wel aan toevoegen dat ik zelf event organisator ben, niet om mezelf de hemel in te prijzen, maar ik weet dat ik jou dan niet zou boeken, omdat er genoeg jongens zijn die net zo goed zijn, en ook mensen meenemen.

Ok, prima. Maar waarom??Puur en alleen omdat we hier nu een discussie over hebben? Of omdat ik volgens jou te duur ben? En hoe weet je of ik goed ben of niet aangezien je me nooit hebt horen draaien? Btw, PM!?

User edit by MichaelMiller on 12-12-2012 @ 19:23:04 (30%)
D-Jesse    posted on 12-12-2012 19:11
Ik vind het sowieso altijd moeilijk om over de prijs te beginnen haha, vind het zo arrogant overkomen.. haha Unhappy
MichaelMiller    posted on 12-12-2012 19:14
Poster: D-Jesse
Ik vind het sowieso altijd moeilijk om over de prijs te beginnen haha, vind het zo arrogant overkomen.. haha Unhappy

Ja, precies. Zelf zeg ik dat ook nooit snel, maar nu vraagt iemand ervoor. Maar hier hebben mensen er wel iets aan, haha. Die discussie met DJAdmin is niet voor niets. Zo kunnen mensen ook zelf nu makkelijker een keuze maken hoe ze omgaan hiermee bijvoorbeeld.
FSR    posted on 12-12-2012 19:26
Heren die in de discussie zijn verwikkeld.

Mag ik beide een compliment geven over het feit dat ik hier veel van leer? (Dit is geen sarcasme overigens..)?

Wel ben ik van mening dat jullie beide gelijk hebben op je 'eigen' grond. Naar mijn mening ligt de waarheid hier in het midden.

Aan de ene kant ga je als je ouders 25 jaar getrouwd zijn geen geld vragen terwijl ze een ton uitgeven om je op te voeden/onderhouden. (Ja, dat is een ton in totaal in NL per kind) Dat staat naar mijn mening best raar.

Aan de andere kant, niks vragen op een groot festival terrein staat ook wat 'minder serieus'. (Lijkt het dan op... eerste indruk eh?)
?
Maar wat gaan jullie doen als je goede vrienden (of zelfs familie-leden) van je in de organisatie zitten van een (groot) evenement/festival. Wat weegt dan zwaarder voor jullie??

Denk erover na. Ik hoef geen verantwoording naar mijzelf toe. Liever naar elkaar toe Happy, laughing!
?
?
MichaelMiller    posted on 12-12-2012 19:35
Poster: FSR
Maar wat gaan jullie doen als je goede vrienden (of zelfs familie-leden) van je in de organisatie zitten van een (groot) evenement/festival. Wat weegt dan zwaarder voor jullie??

Ten eerste; zou heel erg fijn zijn als vrienden/kennissen/familie zoiets organiseren, haha. Dan is het ook wat makkelijker om ertussen te komen.?Als ze vragen of ik wil draaien op dat grote evenement/festival, maar dan wel gratis, dan doe ik dat gewoon. Als je zo'n kans krijgt moet je die altijd aanpakken.
User edit by MichaelMiller on 12-12-2012 @ 19:40:33 (34%)
MichaelMiller    posted on 12-12-2012 19:39
Mag ik beide een compliment geven over het feit dat ik hier veel van leer? (Dit is geen sarcasme overigens..)?
Wel ben ik van mening dat jullie beide gelijk hebben op je 'eigen' grond. Naar mijn mening ligt de waarheid hier in het midden.

Dat is de bedoeling. Ben blij dat je dat zegt/vindt. Die discussie moet er niet voor niets zijn, maar mensen moeten er wijzer van worden. Ik heb echt niks negatiefs tegenover DJAdmin. Het is ook goed dat iedereen niet met dit hetzelfde omgaat.
Bedankt in ieder geval!

Waarheid in het midden ben ik het ook wel met je eens. Zoals ik al zo'n 10x heb gezegd; ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? iedereen moet het gewoon op zijn eigen manier doen!

Vond je vergelijking wel een beetje apart, maar snap waar je heen wilde, haha..Winking my eye
User edit by MichaelMiller on 12-12-2012 @ 19:42:21 (29%)
DJADMIN    posted on 12-12-2012 19:42

Aan de ene kant ga je als je ouders 25 jaar getrouwd zijn geen geld vragen terwijl ze een ton uitgeven om je op te voeden/onderhouden. (Ja, dat is een ton in totaal in NL per kind) Dat staat naar mijn mening best raar.

Aan de andere kant, niks vragen op een groot festival terrein staat ook wat 'minder serieus'. (Lijkt het dan op... eerste indruk eh?)
?

Denk erover na. Ik hoef geen verantwoording naar mijzelf toe. Liever naar elkaar toe Happy, laughing!
?
?

Vind ik een heel goed punt wat je hier aanbrengt...zo is het wel ! Door mijn bedrijf heb ik een heel breed netwerk in zuid Nederland...mensen met wie ik samenwerk dus...aan de hand daarvan bellen organisatoren me vaak?zelf?om te komen draaien...dan doe je dat meestal als wederdienst...zij gunnen jou een vette gig met veel naamsbekendheid (letterlijk waar anderen jaloers van worden) en als wederdienst draai jij voor ze. Dat bedoel ik met dat zaaien en oogsten. Vaak lopen op die festivals mensen rond van grotere organisaties, en wellicht als je geluk hebt....word je een keer opgemerkt. Dan kost het jou misschien ??n keer draaien, maar levert jou misschien 10 nieuwe gigs op, die weer nieuwe opleveren...

is in mijn ogen het zelfde als DJ Contests meedoen. Je doet mee, dus je investeert, je ontvangt niets, maar je hoopt om opgemerkt te worden. Op onze dj contest ''de beste dj van zuid nederland'' deden vele dj's mee, die ook al jaren ervaring hadden. En alleen maar om ''opgemerkt'' te worden.

@ Michael, nee, niet door deze discussie, meer algemeen punt, ik kan het mishebben, maar ik zeg alleen hoe het over komt op mij, en wellicht op anderen.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
MichaelMiller    posted on 12-12-2012 19:44
Vaak lopen op die festivals mensen rond van grotere organisaties, en wellicht als je geluk hebt....word je een keer opgemerkt. Dan kost het jou misschien ??n keer draaien, maar levert jou misschien 10 nieuwe gigs op, die weer nieuwe opleveren...

Precies dat. Daarom over overal draaien waar je kan draaien. Elke kans die je krijgt aanpakken.?
Ik ga bijvoorbeeld niet zeggen; als ik niet ?75,- krijg, dan kom ik gewoon niet.
User edit by MichaelMiller on 12-12-2012 @ 19:45:41 (5%)
Tekhead    posted on 12-12-2012 20:54
Toen ik begon te draaien in een discotheek in Antwerpen, kreeg ik vrijgeleide om elke week nieuwe platen te kopen, gratis drank en taxi naar huis en 5000 bfr, of 125 euro, wat toen zeer veel was, maar hij had eerst de helft meer geboden, en ik draaide wel van 19:00 tot 04:00 - 05:00 uur, dus per uur was dat niet gigantisch, maar ik was ook maar 15 jaar (ja in princiepe mocht dat niet, maar ja who cares ) ik vroeg bewust wat minder omdat ik wist dat hij nog enkele discotheken uitbaatte en hoopte om daar ook aan de slag te kunnen, en dat was een goede beslissing, want dat gebeurde wat later ook.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mr-    posted on 12-12-2012 22:33
zelf vind ik het ook lastig om hier een goed antwoord op te geven:
ik denk dat het belangrijkste is dat je je erzelf goed bij voelt, als je veel ervaring hebt en je een goed idee hebt waar je kwaliteiten liggen kun je daar op bouwen.?
uit jouw vraag haal ik dat je niet nog niet zo veel (voor geld) hebt gedraait, dit is natuurlijk niet erg.
ik zou in ieder geval goed opletten dat je gewoon niet te veel vraagt, ik ben zelf extreem kritisch op mezelf. als je niet levert wat je in je gedachte hebt kan je daar van balen en zeker als degene die jou moet betalen daar diep voor in de portemonee moet tasten. het kan namelijk in mijn ogen altijd beter, en thuis is heel anders dan voor publiek.?

nu ben ik zelf ook maar een broekie van 19 jaar, ik vind 100 euro een hoop geld. ik pretendeer hier ook niet dat ik het allemaal heb uitgevogeld maar als de avond niet zo ging als ik zelf zelf wou vind ik het altijd vervelend als ik mijn geld krijg. ondanks dat het wellicht voor het publiek wel prima was. ik heb denk ik afgelopen jaar 50x gigs gehad (vooral resident), ik ben blij dat ik deze mogenlijkheid heb. super bijbaantje?Embarassed
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Diion    posted on 12-12-2012 23:17
Vind het ook altijd moeilijk, als mensen dan vragen? wat vraag je of wat krijg je van me?

Dan zeg ik altijd, maak er maar wat moois van.

en dan vind ik alles prima.
D
Tekhead    posted on 13-12-2012 02:32
Het is idd voor degene die weinig of geen ervaring hebben heel moeilijk om een juiste prijs vast te stellen wat je moet vragen.?
Om dat vast te stellen kan je best ook enkele vragen stellen, zodat je weet wat er van jou verwacht wordt, en wat jij van hen kan verwachten. Je moet weten voor welke leeftijdcategorie je speelt, is het een schoolfeestje, eentje vd jeugd of sportvereniging, soort locatie, capaciteit vd locatie, eigen of hun gear, etc... ?dan weet je dikwijls al veel over hun financiele draagkracht. EN wat ik altijd wilde weten of de organisator op regelmatige basis feestjes organiseert, zo ja, buit dat uit in je onderhandelingen. Doe het niet gratis, waarom zou je, de organisator heeft een dj gebudgetteerd, dus heb je recht op je deel. Vermeld steeds dat je minder vraagt nu, maar dat je graag op meer feestjes van hem ?wil draaien.
Draai je om de een of ander reden gratis, doe dat dan alleen als je een geschreven overeenkomst hebt voor de volgende 2 of 3 feestjes, je hebt genoeg organisators die je tot gratis spelen manipuleren en je hoort er nadien niets meer van, en die doen dat keer op keer.
Diion    posted on 13-12-2012 09:34
Goed advies thanks!

D
Gerdo    posted on 13-12-2012 11:45
Het is zeker moeilijk om te bepalen wat te vragen. Ik heb de vaste prijzen als ik zelf de apperatuur mee moet nemen, en als ik alleen moet draaien hangt het af van waar is het? voor wie is het? Wat voor muziek? Wanneer is het??
Als voorbeeld ik werd gevraagd door een vriend om met oud en nieuw te draaien van 22:00 tot 03:00, apres ski muziek. Hij kon niemand vinden die wilde draaien. Ik mocht aangeven wat ik wilde hebben aan geld, ik stelde 220 euro voor. Hij zei toen je krijgt 300. Wel lekker toch? Voor minder dan 220 euro had ik het niet gedaan het is oud en nieuw he.
YvoVermer    posted on 13-12-2012 12:21
Ik vind het ook moeilijk om te beslissen wat je zou vragen. Oefen vooral nog gewoon thuis nu, en elke gelegenheid die ik krijg om eens op een verjaardag te draaien neem ik met beide handen, vorig jaar op een verjaardag van een vriend mogen draaien en die vroeg ook al direct hoeveel ik er voor moest hebben, het was mijn eerste keer dus vraag ik er ook niets voor. Binnen een paar maanden weer op een verjaardag van een vriendin, en ben er ook nog niet volledig over uit, of ik nu iets zou vragen of niet...
Alle suggesties zijn welkom?Cool
Yvo & Vermer
MarcoMartinez    posted on 13-12-2012 17:57
Ooit van een vriendendienst gehoord?Cry
www.djmarcomartinez.com
Tekhead    posted on 13-12-2012 20:12
Poster: MarcoMartinez
Ooit van een vriendendienst gehoord?Cry

jaja, als men je nodig heeft zijn het allemaal vrienden en rekenen ze op een vriendendienst. Ik doe wel eens een gig gratis als wederdienst, niet als vriendendienst, is groot verschil !
Diion    posted on 13-12-2012 21:28
@ Yvovemer,Tekhead, Gelijk heb je. Maar hangt er vanaf hoe dicht die vriendin bij je staat denk ik, als het echt een goede vriendin is zou ik idd niets vragen, maar als het een stuk verder weg staat mag je best wat aannemen vind ik als dat word voorgesteld.
D
YvoVermer    posted on 13-12-2012 21:34
Die vriendin vroeg zelf hoeveel ik wou hebben, vorig jaar was het namelijk een flop en hadden ze veel geld uitgegeven, en dat wouden ze dit jaar voorkomen. Muziekkeuze trok helemaal op niets, en van een deftige vlotte overgang had hij ook nog nooit gehoord?

Yvo & Vermer
Diion    posted on 13-12-2012 21:38
Hmm oke, ja dan nogmaals hoe dicht bij staat ze ? Als ze wat verder af is, is het prima om een prijs te noemen denk ik wat jij r?eel vind. Anders kijk je wat zij zou voor willen stellen en speel je daar op in.
D
Tekhead    posted on 13-12-2012 21:59
Poster: Diion
@ Yvovemer,Tekhead, Gelijk heb je. Maar hangt er vanaf hoe dicht die vriendin bij je staat denk ik, als het echt een goede vriendin is zou ik idd niets vragen, maar als het een stuk verder weg staat mag je best wat aannemen vind ik als dat word voorgesteld.

Uiteraard ligt daar wel verschil in, als het je allerbeste kameraad of vriendin is en het feestje dat ze geven is om een verjaardag, oid te vieren kan je dat wel eens een keertje doen, als het een feestje is waar ze zelf iets aan willen verdienen mag je dat niet doen, ofwel betalen ze dan je gig, ofwel zorg je dat je mee kan organiseren en dus ook iets kan vangen. Anders loop je het risico dat ze het de volgende keer ook weer gratis willen, ofdat ze je in naam van je beste vriendin of door je beste vriendin het komen vragen, en voor je het goed en wel weet sta jij elke keer voor 2 pintjes en ne kauwgum te draaien en zijn zij hun zakken aan't vullen.

Poster: YvoVermer
Die vriendin vroeg zelf hoeveel ik wou hebben, vorig jaar was het namelijk een flop en hadden ze veel geld uitgegeven, en dat wouden ze dit jaar voorkomen. Muziekkeuze trok helemaal op niets, en van een deftige vlotte overgang had hij ook nog nooit gehoord?

Ligt dit alleen aan de dj ? Misschien wel, misschien hadden ze de dj niet verteld wat ze specifiek van hem verwachtte, zeker over de muziekkeuze. Uiteraard had de dj dat dan zelf moeten voorstellen. Over vlotte overgangen is al zoveel gezegd en geschreven, maar als de dj top 40 of Apr?s-ski muziek speelt, zijn vlotte overgangen eigenlijk niet belangrijk, maar wel de muziekkeuze die je maakt.

Ik begrijp dat die vriendin geen 2 keer dezelfde fout wil maken door veel (?) geld te betalen voor een slechte dj, en dan hoopt dat jij wel de juiste kennis hebt en muziekkeuze maakt. Het is voor sommige zo moeilijk om er een prijs op te plakken waar beide zich in kunnen vinden, en kan je mss hetvolgende voorstellen: zeg haar duidelijk dat ze na het feestje maar moet zeggen wat ze van jou en je draaikunsten vond, en stel haar dan gelijk voor om zelf te beslissen wat ze je wil geven wat je dus waard was, dan krijg je wsl meer dan je gehoopt had en kan je inschatten of ze je werk goed vonden.

Diion    posted on 13-12-2012 22:43
@ Tekhead, Zeker waar!, ik bedoelde ook inderdaad echt goede vrienden (als ze er uiteraard niet aan verdienen)

Hmm, ik denk dat ik die: ''?en stel haar dan gelijk voor om zelf te beslissen wat ze je wil geven wat je dus waard was''?morgen avond ook ga uit proberen!
D

369 Users online: 218 Guests (151 Unknown)
Pages generated today : 75.749
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.872.786