Poster: MrQreeny
60 min = 400e
Elk uur extra = 200e...
Poster: rorex
En aan dit soort DJ's, die voor een appel en een ei komen draaien, gaat de markt dus kapot... ?
Poster: rorex
En aan dit soort DJ's, die voor een appel en een ei komen draaien, gaat de markt dus kapot... ?
Poster: Tekhead
Euh, leg me eens uit, hoe ik je antwoordt moet interpreteren, bedoel je dat hij teveel of te weinig vraagt ?
Poster: Tekhead
Euh, leg me eens uit, hoe ik je antwoordt moet interpreteren, bedoel je dat hij teveel of te weinig vraagt ?
Poster: Avez
Ik denk dat hij bedoeld dat hij er teweinig voor vraagt. Een appel en een ei is meestal niet zo heel duur.
Afgezien dat we niet weten wat voor gig Mr Qreeny draait, denk ik dat je voor die prijs ook niet moet denken aan een gig van 3000 man.
Poster: Megitto
Ik denk dat het wel een beetje fout is als je voor het ene feestje 50 euro vraagt en in een kroeg 200. Ik denk dat als je een richtprijs stelt, dat je je ook hieraan moet houden. Tenzij je een uur op tomorrowland mag draaien of weet ik veel (spreekt voor zich). Maar verschillende prijzen vragen, gaat meestal tot problemen zorgen... Zegt de uitbater van je caf? dat je op andere plaatsen wel onder de prijs gaat en bij hem niet etc...
Ik dnek dat als je een 25 - 35 euro per uur vraagt, je toch een mooi bedrag bij elkaar hebt..
Poster: MichaelMiller
Ik vraag wel heel verschillende prijzen. Ligt echt heel erg aan de gig.
Voor een feestje met 100-250 man draai je meestal de hele avond (evt. met een band), en voor 4 uur is ?100,- een nette prijs.
Dan draai je meestal ook niet de muziek die je graag wilt, maar pas je je echt puur aan op wat het publiek wil horen. Meestal volwassenen en jeugd, dus je draait echt alles.
Voor iets als een gala bijvoorbeeld vraag ik zelf meestal ?50,- per uur. Ligt tussen een (verjaardags)feestje en een evenement/festival.?
Voor een festivalboeking is ?100,- voor een uurtje een redelijke prijs. Dit ligt ook aan hoe ver je al bent als DJ.?Sta je wel eens vaker op grote festivals kun je meestal een stuk meer vragen. ?100,- per uur voor een DJ is voor een festival erg weinig.?Voor ander soort boekingen zoals draaien op HipHop-kampioenschappen (meestal voor een paar duizend mensen) beslis ik meestal pas op het moment dat ik benaderd word wat ik vraag. Als je alle info hebt kun je meestal wel beslissen wat je vraagt.?
Je moet wel echt rekening houden met meerdere factoren. Hoe groot is de gig? Hoelaat draai je? Hoelang draai je? Moet je eigen apparatuur verzorgen? Voor hoeveel mensen draai je? Hoever moet je reizen? Hoe graag willen ze je? Moet je veel voorbereiden?
?
Ik denk niet dat je voor elke gig dezelfde prijs moet vragen. Iedereen moet zelf weten wat ze vragen voor een gig, mij maakt het niet zoveel uit. Ik vind het zelf altijd wel jammer dat er mensen zijn die zich druk gaan maken om wat ik of een andere DJ vraagt. Wat zou jou dat uitmaken? Daarom hou ik het meestal tussen mezelf en de organisator, en tegen vrienden zeg ik 'genoeg', haha. Hier op een DJ-forum zou het andere DJ's kunnen helpen met een eigen prijs bepalen, dus vandaar dat ik het nu wel post.?
?
Poster: FSR
Overwging wat je wel kan doen. Denk bijvoorbeeld aan Dance4life. Is dat je het geld wel krijgt voor je optreden. Maar het bedrag (gedeeltelijk) aan Dance4life geeft. Win je zeker aan vele kanten support!
Poster: DJADMIN
Ho ho ho...nu even pas op de plaats.
Ik heb mijn vaste tarieven wel, zeker. Maar grote festivals zijn een uitzondering. Zo hebben ze me ooit gevraagd op een indoor festival met La Fuente en Vato, ik mocht onbeperkt vrienden meenemen, onbeperkt drinken, in een machtige locatie, voor 2500 mensen. Moet ik dan geld vragen ? In mijn ogen niet...want het gebaar vanuit hun was zo groot vond ik...en daarnaast...voor mij 1000 anderen die staan te popelen om het wel te doen...nee, dan hoef ik niet eens een onkostenvergoeding, uiteindelijk heb ik die dag voor 2200 mensen gedraaid, er waren 8 fotograven aanwezig, 2 aftermovies, vette foto's, positieve reacties ?n naamsbekendheid in de buurt. Daarnaast zou ik het altijd kunnen gebruiken in mijn aankondinging ; bekend van ....
ik ben opgevoed met de instelling ''eerst zaaien, dan oogsten''.