Naast het draaien.. (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeffrey412    posted on 10-12-2012 23:42
Ik vroeg me af wat jullie dj's/producers naast het draaien doen.?

Zelf heb ik een diploma op niveau 4 MBO behaald, maar weet nu absoluut niet wat ik wil gaan doen qua opleiding of werk. Ik draai nu zo'n 2/3 keer per week, maar je staat niet tot je 70ste achter de draaitafel !

Ik ben benieuwd naar jullie!
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol

What do you think about Naast het draaien.. ??

Vote :   

D-Jesse    posted on 11-12-2012 16:19
Ik heb een bijbaantje bij een cafetaria/snackbar bij mij in het dorp! Happy, laughing
Sebasz    posted on 11-12-2012 16:22
Poster: mikedhanpat
Naast het draaien werk ik bij mijn ouders in de zaak. Mijn afdeling omvat voornamelijk ledverlichting zowel voor particulier als voor volledige distributiecentra. Heb 2x een opleiding geprobeerd, maar na een half jaar mee gestopt.
Ik kon het echt niet opbrengen om er ook maar iets voor te doen en vond het niet leuk. Geluk natuurlijk dat ik thuis terecht kan.
 Tot de zaak van je ouders failliet gaat dan kun je niks meer omdat je verder niks hebt gedaan. Zeker in deze tijd is een diploma echt belangrijk. Ik wil absoluut niet de moraalridder uithangen ik vind school ook niet chill?Foot in Mouth?Maar heb vaak gezien, vooral de laatste jaren, zoon die het bedrijf van papa en mama overneemt, of daar nog werkt, vervolgens komt er niet genoeg geld meer in het laadje en moet de winkel noodgedwongen faillissement aanvragen. Gevolg? Zoon is de sjaak omdat hij na zijn middelbareschool niet verder heeft geleerd en ook geen werkervaring buiten het bedrijf van je ouders hebt gehad. En dan heb je je laatste centen in de zaak gestopt waardoor je ook blut bent

Nu is dat per branche verschillend, maar vooral de detailhandel is flink de sjaak. Ik verwacht ook niet dat je hier iets mee doet hoor. Wilde t meer ff kwijt?Foot in Mouth
User edit by Sebasz on 11-12-2012 @ 16:23:16 (7%)
mikedhanpat    posted on 11-12-2012 16:53
Poster: Sebasz
Tot de zaak van je ouders failliet gaat dan kun je niks meer omdat je verder niks hebt gedaan. Zeker in deze tijd is een diploma echt belangrijk. Ik wil absoluut niet de moraalridder uithangen ik vind school ook niet chill?Foot in Mouth?Maar heb vaak gezien, vooral de laatste jaren, zoon die het bedrijf van papa en mama overneemt, of daar nog werkt, vervolgens komt er niet genoeg geld meer in het laadje en moet de winkel noodgedwongen faillissement aanvragen. Gevolg? Zoon is de sjaak omdat hij na zijn middelbareschool niet verder heeft geleerd en ook geen werkervaring buiten het bedrijf van je ouders hebt gehad. En dan heb je je laatste centen in de zaak gestopt waardoor je ook blut bent

Nu is dat per branche verschillend, maar vooral de detailhandel is flink de sjaak. Ik verwacht ook niet dat je hier iets mee doet hoor. Wilde t meer ff kwijt?Foot in Mouth

Ik snap wat je bedoeld. Gelukkig zitten wij niet in detailhandel en is onze hoofdbranche vooralsnog redelijk recessieproof Winking my eye?
Neemt niet weg dat je wel een punt hebt, maar ik kan putten uit een groot netwerk.
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
FASA    posted on 11-12-2012 17:17
Ik ben economie / Handel Verkoop docent op een middelbare VMBO school op maandag tot en met donderdag. Daarnaast verkoop ik wijn in een groothandel op donderdag avond en zaterdag. Daarnaast snowboard ik 1 of 2 avonden in de week in een indoorhal. Alle tijd die over blijft ben ik bezig met muziek, zelf draaien, producen en ook zowat ieder weekend naar grote parties (verschillende stijlen, dubstep, drum&bass, house, techno van alles dus). Ook een redelijk afwisselend leven waarbij ik zelden stilzit.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
joostvd    posted on 11-12-2012 20:45
Sebasz,

Oplossing zorg dat je het een aantal jaren kan uitzingen zonder inkomen!
Dus gewoon zorgen zo min mogelijk kosten en proberen zoveel mogelijk achter de hand te houden!
En vooral niet Leasen of huren!
Daar zijn echt extreem veel bedrijven door naar de knoppen gegaan...
Maracas    posted on 11-12-2012 20:47
Niet alleen bedrijven..........
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Unidentified    posted on 11-12-2012 20:48
Naast het draaien, zit ik in mijn eerste jaar Industrieel Ingenieur, waar tegenwoordig (naar mijn zin) veel te veel tijd in kruipt, maar ik weet natuurlijk dat het wel belangrijk is. Verder heb ik 3 jaar in een horecabedrijf gewerkt, maar nu ben ik op zoek naar een ander jobje. Verder ga ik regelmatig op stap.
Danielvb    posted on 11-12-2012 21:59
Poster: joostvd
Sebasz,

Dus gewoon zorgen zo min mogelijk kosten en proberen zoveel mogelijk achter de hand te houden!

Hier vergeet je iets, als je iets aanschaft schrijf je daarop af dat zijn kosten. Daarnaast moet er voor de aanschaf van een pand vaak geleend worden, waarover rente betaald moet worden. Daarnaast kun je altijd de huur van een pand opzeggen en naar een kleiner pand verkassen. Als je iets koopt, en je moet het in een slechte tijd verkopen kun je er ook nog flink verlies opmaken. Ik wil niet zeggen dat huren beter/goedkoper is, maar het heeft allebei voor en nadelen die per bedrijf/persoon verschillen. Ik heb het hier trouwens over aankopen die nodig zijn als machines en panden. Niet een bmw voor de deur of een nieuwe tv aan de muur.
MarcoMartinez    posted on 11-12-2012 22:07
Vertegenwoordiger van een topmerk electrisch gereedsschap.
www.djmarcomartinez.com
Dyno    posted on 11-12-2012 23:46
Ik ben koerier voor een groothandel in automaterialen.
Voor nog een maand of 2, want ik heb pas te horen gekregen dat ik wegens bedrijfseconomische reden ontslag heb gekregen. Moet dus op zoek naar ander werk, na 8.5 jaar mijzelf de t**** gewerkt te hebben bij dit bedrijf .... Cool
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Sandr    posted on 12-12-2012 00:16
Poster: MarcoMartinez
Vertegenwoordiger van een topmerk electrisch gereedsschap.

huis/tuin/keuken gebruik topmerk of professioneel topmerk?
ga binnenkort nog een en ander aanschaffen dus tips zijn altijd welkomWinking my eye

accu boormachine, decoupeerzaag, vlakschuurmachine etc.
Play that funky music white boy....
FloRise    posted on 12-12-2012 02:02
Het luie studenten leven in Utrecht.
Zuipen met huis en jaarclub en vooral niet te veel doen.
Bier en vrouwen dat staat op 2, na muziek natuurlijk... ?
Hier en daar wat draaien en mezelf zien te verkopen.
Vooral niet veel meer dat een voldoende halen voor mn tentamens.
Tekhead    posted on 12-12-2012 02:03
Poster: Dolivieira
Zall ik ook maar een Duit in het zakje doen. Ben naast het draaien Buschauffeur bij RET. Dus daar draai ik ook maar dan aan het struur van een grote lijnbus. LOL

?Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Megitto    posted on 12-12-2012 02:07
Poster: FloRise
Het luie studenten leven in Utrecht.
Hier en daar wat mezelf zien te verkopen.

Happy, laughing, sorry vond het grappig klinken uit context.

Tekhead    posted on 12-12-2012 02:14

Heel juist gezegd, en diploma is heel belangrijk als je de school verlaat, en dat is al enkele generatie's zo, en wordt elke generatie belangrijker. Het is trouwens niet zo dat je als je een diploma hebt behaald dat je pers? in de richting van je studie's een bijpasende job moet zoeken als je r eigenlijk geen zin in hebt, maar met die diploma opent vele deuren voor bvb baan bij de overheid, of openbare diensten, waar je voor te mogen solliciteren bvb een diploma hoger onderwijs moet hebben, dus volledig leerplan en geslaagd na 6 leerjaren, maar welke richting, totaal onbelangrijk is, dus Humaniora, technische beroepen, etc.. maakt niet uit. Heb je dat niet kan je het vergeten
Tekhead    posted on 12-12-2012 02:25
Poster: joostvd
Sebasz,

Jaja, en hoe ga je dat doen dan ? Je zal al verschrikkelijk veel winst, geen omzet moeten hebben om een verlieslatende zaak een paar jaar in leven te houden, dat is niet mogelijk en zeker niet verstandig. Ik denk dat je weinig besef hebt wat er bij komt kijken om de boel draaiende te houden, welke vaste kosten, die altijd terugkomen, die je dus zal moeten financieren met hetgeen je opzij gezet hebt, en van die reserve moet je jezelf nog een loon uitkeren, dan vrees ik, als je zo een buffer wil aanleggen, dat je drugs gaat moeten kweken en dealen of grootschalige btw fraude oid moet gaan doen, of een mooie erfenis krijgen, anders gaat dat niet lukken vrees ik.
MarcoMartinez    posted on 12-12-2012 07:23
Poster: Sandr
huis/tuin/keuken gebruik topmerk of professioneel topmerk?
ga binnenkort nog een en ander aanschaffen dus tips zijn altijd welkomWinking my eye

accu boormachine, decoupeerzaag, vlakschuurmachine etc.

Professioneel merk waarvan de instaplijn te koop is bij Hornbach,verder alleen via de vakhandel.
www.djmarcomartinez.com
Sandr    posted on 12-12-2012 10:35
Metabo?
Play that funky music white boy....
Sebasz    posted on 12-12-2012 12:20
Poster: Danielvb
Hier vergeet je iets, als je iets aanschaft schrijf je daarop af dat zijn kosten. Daarnaast moet er voor de aanschaf van een pand vaak geleend worden, waarover rente betaald moet worden. Daarnaast kun je altijd de huur van een pand opzeggen en naar een kleiner pand verkassen. Als je iets koopt, en je moet het in een slechte tijd verkopen kun je er ook nog flink verlies opmaken. Ik wil niet zeggen dat huren beter/goedkoper is, maar het heeft allebei voor en nadelen die per bedrijf/persoon verschillen. Ik heb het hier trouwens over aankopen die nodig zijn als machines en panden. Niet een bmw voor de deur of een nieuwe tv aan de muur.
 Niet helemaal waar. Ik weet niet hoe het anno 2012 is, waarschijnlijk zijn ze helemaal de sjaak, maar een aantal jaar terug was het nog zo dat de spullen die een (grote) winkel koopt, betaald zijn van geleend geld. Dus dat kost je veel meer dan dat je het uit eigen vermogen zou betalen, want dat kunnen die winkels niet meer.?Daarnaast kun je als winkel niet zomaar de huur opzeggen als jij getekend hebt voor een x termijn. De problemen zijn voor veel winkels echt heel erg, vooral winkels die nog niet zo lang bestaan, winkels die al tientallen jaren bestaan hebben inderdaad een groter eigen vermogen dan winkels die pas 8 ofzo jaar bestaan. Maar ook dit zegt helemaal niks heb ik kort geleden nog gezien

Poster:?Tekhead
Heel juist gezegd, en diploma is heel belangrijk als je de school verlaat, en dat is al enkele generatie's zo, en wordt elke generatie belangrijker. Het is trouwens niet zo dat je als je een diploma hebt behaald dat je pers? in de richting van je studie's een bijpasende job moet zoeken als je r eigenlijk geen zin in hebt, maar met die diploma opent vele deuren voor bvb baan bij de overheid, of openbare diensten, waar je voor te mogen solliciteren bvb een diploma hoger onderwijs moet hebben, dus volledig leerplan en geslaagd na 6 leerjaren, maar welke richting, totaal onbelangrijk is, dus Humaniora, technische beroepen, etc.. maakt niet uit. Heb je dat niet kan je het vergeten
 Een van de weinige keren dat we t helemaal eens zijn?Foot in MouthEmbarassed
User edit by Sebasz on 12-12-2012 @ 13:03:16 (18%)
DJADMIN    posted on 12-12-2012 13:01
naast het draaien (tussen de 100 en 140 gigs per jaar) ben ik leraar 5 dagen in de week op een middelbare school, Economie bovenbouw Havo en VWO, ook heb ik mijn eigen bedrijf CLUB!EVENTS, wat erg goed loopt, en ik studeer tussentijds ook nog om ooit mijn mastertitel in de Economie te halen. Oftewel, ik werk/studeer ongeveer 80 ? 90 uur per week, en daar heb ik heulemaaaal geen probleem mee. Mensen die zeggen ; dat hou je maar een jaar vol...helaas, dit is al 3 jaar zo Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
FASA    posted on 12-12-2012 16:02
Poster: DJADMIN
naast het draaien (tussen de 100 en 140 gigs per jaar) ben ik leraar 5 dagen in de week op een middelbare school, Economie bovenbouw Havo en VWO, ook heb ik mijn eigen bedrijf CLUB!EVENTS, wat erg goed loopt, en ik studeer tussentijds ook nog om ooit mijn mastertitel in de Economie te halen. Oftewel, ik werk/studeer ongeveer 80 ? 90 uur per week, en daar heb ik heulemaaaal geen probleem mee. Mensen die zeggen ; dat hou je maar een jaar vol...helaas, dit is al 3 jaar zo Winking my eye

Nog een economie docent. NICE!!
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Tekhead    posted on 12-12-2012 21:04

Een van de weinige keren dat we t helemaal eens zijn?Foot in MouthEmbarassed

Als ik vind dat je gelijk hebt, dan zeg ik dat ook gewoon?Cry

Ach, school lopen is niet altijd een pretje, maar vele vergeten of weten niet dat elke dag gaan werken ook niet altijd een pretjes is. En zeker in de huidige economische malaisse waar je niet ziek durft thuis blijven of waar je zaken gaat doen die je normaal niet doet, alleen maar om je job niet te verliezen. En een diploma halen betekend toch ook dat je wat algemene levenskennis mee hebt, toch belangrijk als je eens een babbel van enig niveau wil doen.
Pur-D    posted on 12-12-2012 23:01
Leuk om te zien wat iedereen zoal doet!

Ik ben zelf nog bezig met mijn havo-diploma. Dit jaar examen doen, dus het is wel spannand. Volgend jaar wil ik in Tilburg aan de fontys gaan studeren. De studie International Event Music Entertainment Studies. En daarna de evenementen organisatie in en hopelijk ook nog lekker blijven draaien.
Naast school en draaien werk ik ook nog bij een drukkerij, om het uitgaan/draaien/rijbewijs etc te bekostigen.
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
MichaelMiller    posted on 12-12-2012 23:09
Poster: DJADMIN
naast het draaien (tussen de 100 en 140 gigs per jaar) ben ik leraar 5 dagen in de week op een middelbare school, Economie bovenbouw Havo en VWO.

Geef mij ook eens zo'n Economie leraar, haha! Bij ons op school (VWO) is de gemiddelde leeftijd van de leraren ongeveer 50. Slechts 3/4 jonge (<35) leraren.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
MarcoMartinez    posted on 12-12-2012 23:14
Poster: Sandr
Metabo?

Nee een Topmerk zei ik toch( nee geintje respect voor alle collega's).

Hitachi-Powertools

www.djmarcomartinez.com

365 Users online: 224 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 75.869
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.872.906