Poster: mikedhanpatTot de zaak van je ouders failliet gaat dan kun je niks meer omdat je verder niks hebt gedaan. Zeker in deze tijd is een diploma echt belangrijk. Ik wil absoluut niet de moraalridder uithangen ik vind school ook niet chill?
Naast het draaien werk ik bij mijn ouders in de zaak. Mijn afdeling omvat voornamelijk ledverlichting zowel voor particulier als voor volledige distributiecentra. Heb 2x een opleiding geprobeerd, maar na een half jaar mee gestopt.
Ik kon het echt niet opbrengen om er ook maar iets voor te doen en vond het niet leuk. Geluk natuurlijk dat ik thuis terecht kan.
Poster: Sebasz
Tot de zaak van je ouders failliet gaat dan kun je niks meer omdat je verder niks hebt gedaan. Zeker in deze tijd is een diploma echt belangrijk. Ik wil absoluut niet de moraalridder uithangen ik vind school ook niet chill??Maar heb vaak gezien, vooral de laatste jaren, zoon die het bedrijf van papa en mama overneemt, of daar nog werkt, vervolgens komt er niet genoeg geld meer in het laadje en moet de winkel noodgedwongen faillissement aanvragen. Gevolg? Zoon is de sjaak omdat hij na zijn middelbareschool niet verder heeft geleerd en ook geen werkervaring buiten het bedrijf van je ouders hebt gehad. En dan heb je je laatste centen in de zaak gestopt waardoor je ook blut bent
Nu is dat per branche verschillend, maar vooral de detailhandel is flink de sjaak. Ik verwacht ook niet dat je hier iets mee doet hoor. Wilde t meer ff kwijt?
Poster: joostvd
Sebasz,
Oplossing zorg dat je het een aantal jaren kan uitzingen zonder inkomen!
Dus gewoon zorgen zo min mogelijk kosten en proberen zoveel mogelijk achter de hand te houden!
En vooral niet Leasen of huren!
Daar zijn echt extreem veel bedrijven door naar de knoppen gegaan...
Poster: MarcoMartinez
Vertegenwoordiger van een topmerk electrisch gereedsschap.
Poster: Dolivieira
Zall ik ook maar een Duit in het zakje doen. Ben naast het draaien Buschauffeur bij RET. Dus daar draai ik ook maar dan aan het struur van een grote lijnbus. LOL
Poster: FloRise
Het luie studenten leven in Utrecht.
Hier en daar wat mezelf zien te verkopen.
Tot de zaak van je ouders failliet gaat dan kun je niks meer omdat je verder niks hebt gedaan. Zeker in deze tijd is een diploma echt belangrijk. Ik wil absoluut niet de moraalridder uithangen ik vind school ook niet chill??Maar heb vaak gezien, vooral de laatste jaren, zoon die het bedrijf van papa en mama overneemt, of daar nog werkt, vervolgens komt er niet genoeg geld meer in het laadje en moet de winkel noodgedwongen faillissement aanvragen. Gevolg? Zoon is de sjaak omdat hij na zijn middelbareschool niet verder heeft geleerd en ook geen werkervaring buiten het bedrijf van je ouders hebt gehad. En dan heb je je laatste centen in de zaak gestopt waardoor je ook blut bent
Nu is dat per branche verschillend, maar vooral de detailhandel is flink de sjaak. Ik verwacht ook niet dat je hier iets mee doet hoor. Wilde t meer ff kwijt?
Poster: joostvd
Sebasz,
Oplossing zorg dat je het een aantal jaren kan uitzingen zonder inkomen!
Dus gewoon zorgen zo min mogelijk kosten en proberen zoveel mogelijk achter de hand te houden!
En vooral niet Leasen of huren!
Daar zijn echt extreem veel bedrijven door naar de knoppen gegaan...
Poster: Sandr
huis/tuin/keuken gebruik topmerk of professioneel topmerk?
ga binnenkort nog een en ander aanschaffen dus tips zijn altijd welkom
accu boormachine, decoupeerzaag, vlakschuurmachine etc.
Poster: DanielvbNiet helemaal waar. Ik weet niet hoe het anno 2012 is, waarschijnlijk zijn ze helemaal de sjaak, maar een aantal jaar terug was het nog zo dat de spullen die een (grote) winkel koopt, betaald zijn van geleend geld. Dus dat kost je veel meer dan dat je het uit eigen vermogen zou betalen, want dat kunnen die winkels niet meer.?Daarnaast kun je als winkel niet zomaar de huur opzeggen als jij getekend hebt voor een x termijn. De problemen zijn voor veel winkels echt heel erg, vooral winkels die nog niet zo lang bestaan, winkels die al tientallen jaren bestaan hebben inderdaad een groter eigen vermogen dan winkels die pas 8 ofzo jaar bestaan. Maar ook dit zegt helemaal niks heb ik kort geleden nog gezien
Hier vergeet je iets, als je iets aanschaft schrijf je daarop af dat zijn kosten. Daarnaast moet er voor de aanschaf van een pand vaak geleend worden, waarover rente betaald moet worden. Daarnaast kun je altijd de huur van een pand opzeggen en naar een kleiner pand verkassen. Als je iets koopt, en je moet het in een slechte tijd verkopen kun je er ook nog flink verlies opmaken. Ik wil niet zeggen dat huren beter/goedkoper is, maar het heeft allebei voor en nadelen die per bedrijf/persoon verschillen. Ik heb het hier trouwens over aankopen die nodig zijn als machines en panden. Niet een bmw voor de deur of een nieuwe tv aan de muur.
Poster:?TekheadEen van de weinige keren dat we t helemaal eens zijn?
Heel juist gezegd, en diploma is heel belangrijk als je de school verlaat, en dat is al enkele generatie's zo, en wordt elke generatie belangrijker. Het is trouwens niet zo dat je als je een diploma hebt behaald dat je pers? in de richting van je studie's een bijpasende job moet zoeken als je r eigenlijk geen zin in hebt, maar met die diploma opent vele deuren voor bvb baan bij de overheid, of openbare diensten, waar je voor te mogen solliciteren bvb een diploma hoger onderwijs moet hebben, dus volledig leerplan en geslaagd na 6 leerjaren, maar welke richting, totaal onbelangrijk is, dus Humaniora, technische beroepen, etc.. maakt niet uit. Heb je dat niet kan je het vergeten
Poster: DJADMIN
naast het draaien (tussen de 100 en 140 gigs per jaar) ben ik leraar 5 dagen in de week op een middelbare school, Economie bovenbouw Havo en VWO, ook heb ik mijn eigen bedrijf CLUB!EVENTS, wat erg goed loopt, en ik studeer tussentijds ook nog om ooit mijn mastertitel in de Economie te halen. Oftewel, ik werk/studeer ongeveer 80 ? 90 uur per week, en daar heb ik heulemaaaal geen probleem mee. Mensen die zeggen ; dat hou je maar een jaar vol...helaas, dit is al 3 jaar zo
Een van de weinige keren dat we t helemaal eens zijn?
Poster: DJADMIN
naast het draaien (tussen de 100 en 140 gigs per jaar) ben ik leraar 5 dagen in de week op een middelbare school, Economie bovenbouw Havo en VWO.
Poster: Sandr
Metabo?