Muziek Ordenen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RamuroDiaz    posted on 09-12-2012 21:37
Hey allemaal,

Ik zit eigenlijk met een vraagje, hoe ordenen jullie je muziek op USB? (even ter duidelijkheid: ik gebruik (nog) geen Rekordbox.)

Ik heb het nu per artiest gedaan, en merk al gauw dat ik nogal veel mappen heb. Hebben jullie misschien een betere aanpak, zodat het toch goed overzichtelijk blijft?

Groetjes!

What do you think about Muziek Ordenen ??

Vote :   

FSR    posted on 09-12-2012 23:18
Jep,

Per genre doe ik het.

USB stick heb ik als volgt.

A (pop)
B (House)
C (Trance)
D (Hardstyle)
E (Dubstel/DnB)
F (Eigen Muziek)
?
Je kan afgaan op het BPM ongeveer welk nummer bij welke stijl past.

Succes!
Dynamix86    posted on 10-12-2012 01:31
In het hoofdmenu heb ik mijn usb-stick (via de Rekordbox-voorkeuren) als volgt gesorteerd:

Track
Artist
Color
Search
Genre
Playlist
History
Folder

Ik zoek zelf vrijwel altijd op track, vandaar dat deze bovenaan staat. Als ik ??n van bovenstaande categorieen geselecteerd heb, dan kan ik (dmv de menu-button 2 sec ingedrukt te houden op de cdj-2000) nog sorteren op:

Key
Color
Genre
Date Added
Alphabet
BPM

Ik zou Rekordbox wel gebruiken als je cd-spelers dit ondersteunen. Het maakt je leven een stuk gemakkelijker. Rekordbox heb ik btw gesorteerd op 'Datum toegevoegd', zodat de meest recente tracks bovenaan staan.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Beatmatching is overrated
D-Jesse    posted on 10-12-2012 09:28
JA ik vraag me af hoe dat werkt; Rekordbox. Ik hoor mensen zeggen dat ze het op hun usb stick hebben maar hoe doe je dat dan? eis toch dat programma op de pc/laptop die je dmv een ethernetkabel ofzo aan je mixer moet sluiten? Hoe werkt dat dan met usb's?
Gerdo    posted on 10-12-2012 11:10
Rekordbox werkt als volgt: Je laad al je muziek in het programma, die geeft de bpm en het gengre. Je kunt in rekordbox playlist maken van de nummers die je geladen hebt. Deze playlists kun je exporteren naar USB, op de CDJ kun je deze playlist openen en de nummers op de CDJ afspelen. Je kunt ook van tevoren in rekordbox cue punten en hot cue's opslaan en die gebruiken op de CDJ.
D-Jesse    posted on 10-12-2012 14:05
Poster: Gerdo
Rekordbox werkt als volgt: Je laad al je muziek in het programma, die geeft de bpm en het gengre. Je kunt in rekordbox playlist maken van de nummers die je geladen hebt. Deze playlists kun je exporteren naar USB, op de CDJ kun je deze playlist openen en de nummers op de CDJ afspelen. Je kunt ook van tevoren in rekordbox cue punten en hot cue's opslaan en die gebruiken op de CDJ.

Ooohw das wel vet. Maar wat heb je aan zo'n playlist dan??

En als je die cue punten & hotcues opslaat van die track, en je exporteerd ze naar die usb, dan vind die cdj altijd die opgeslagen cues?

En wat zijn dan eigenlijk de voordelen van draaien met rekordbox op een laptop, als je die dingen al allemaal met een usb kan? :p
MrQreeny    posted on 10-12-2012 14:30
Poster: D-Jesse
En wat zijn dan eigenlijk de voordelen van draaien met rekordbox op een laptop, als je die dingen al allemaal met een usb kan? :p

Dat je geen limiet hebt qua opslag.. EN dat je het exporteren naar een usb stick niet kan verkloten grrr. Ik haat dat programma zo erg... Was er eerst 2 uur mee bezig om ze op de goede manier geexporteerd te krijgen. Nooit voor elkaar gekregen, dus toen maar gewoon niet geindexeerd via recordbox, maar gewoon muziek in mappen verdeeld. Ging toen wel best :P
'Music is the universal language of mankind...'
Gerdo    posted on 10-12-2012 14:53

En als je die cue punten & hotcues opslaat van die track, en je exporteerd ze naar die usb, dan vind die cdj altijd die opgeslagen cues?

Het programma slaat de cue punten op, er staat dan in de library in een kolom cue. Als je het nummer in een playlist zet dan wordt alles wat je opgeslagen hebt mee.
mikedhanpat    posted on 10-12-2012 16:35

Je playlists zijn eigenlijk de mapjes op je usb, maar als je een USB met rekordbox voorbereid kun je ook zoeken op track/artiest/genre/key enzovoorts. En inderdaad, alle cue points / hot cue's / loops worden ook op je USB gezet en je players herkennen deze. Voordeel van een laptop is dat je meer capaciteit hebt en je hebt een groter scherm waarop je eventueel een nummer of genre kunt zoeken. Je kunt ze vanaf je laptopscherm dan naar je cdj slepen.?

@MrQreeny, hoe krijg je dat zo verkloot dan?? Je steekt je stick in je laptop/pc, opent RB, gaat er in RB naartoe en sleept je playlists naar je stick en klaar ben je.
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
D-Jesse    posted on 10-12-2012 16:35
Ahaa dus als ik in rekordbox in een track hotcues neerzet, die stop ik in een playlist met meer tracks, en die exporteer ik naar een usb; heb ik de tracks met cuepoints op die usb!?

Jammer dat het alleen met cdj's werkt ;p
Blackaround    posted on 10-12-2012 16:47
Ik vind rekordbox een top programma!
Enkel 1 minpuntje, wat bij elke software is..

Ik zet al mijn gekochte tracks in een map van COLLECTIE en dan maak ik nog een mapje waar ik ze per genre zet.
In mijn collection map in rekordbox zelf komen de tracks dan dubbel. Maar ben dit al gewoon.

Ik doe alles via playlists! die ziet er als volgt uit.

----Aangekochte tracks
--Collectie
--Genre

----Bootlegs
--Bram Beuckelaers '12 Bootlegs
...

----Mashups
--Bram Beuckelaers '12 Mashups
...

----Promo's
--Bram Beuckelaers '12 Promo's
...

----Transitions
--Bram Beuckelaers '12 Transitions
...

----Genre?
--Progressive House
-11 November '12 Progressive House
-12 December '12 Progressive House
--House

Mijn genre map is illegaal, ik steek elke track die in illegaal download in een mapje/per maand per genre.
Als ik ze goed vind, koop ik ze. Als ik ga draaien op locatie, verwijder ik het illegaal genre mapje.
Deze staat helemaal onderaan mijn playlist, ik kan gemakkelijk deleten, en kan deze er opnieuw opzetten zonder dat alles door elkaar staat en zonder dat ik al mijn andere playlist mapjes er opnieuw moet opzetten.
Zo werk ik met rekordbox en dit verloop zeer vlot!
Al de playlists op usb en klaar Happy, laughing
User edit by Blackaround on 10-12-2012 @ 16:50:09 (53%)
Dolivieira    posted on 10-12-2012 22:07
Ik doe alles per Genre. En per jaar een maand. Voor mij het makkelijkste. Meest gedraaide tracks zet ik in een soort TAG list dat ik ze makkelijk kan vinden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
MarcoMartinez    posted on 11-12-2012 07:12
Wat je ook kan doen is het invullen op:?artist,?titel,?genre?en dan bij album aangeven op bv:?starter,party, cooldown etc etc.?Zelf werk ik met een playlists per maand en maak ik?elke maand een mixje van de beste nieuwe tracks van die maand.

www.djmarcomartinez.com
RamuroDiaz    posted on 11-12-2012 10:50
Poster: Dynamix86

Ik zou Rekordbox wel gebruiken als je cd-spelers dit ondersteunen. Het maakt je leven een stuk gemakkelijker. Rekordbox heb ik btw gesorteerd op 'Datum toegevoegd', zodat de meest recente tracks bovenaan staan.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Mijn cd spelers die ik binnen 1 /2 weken ga aanschaffen (Reloop RMP3) ondersteunen geen Rekordbox. Maar ik draai vrij regelmatig op locaties waar wel CDJ's staan die Rekordbox ondersteunen, meestal CDJ900.

Kan het kwaad voor mijn RMP's als ik gewoon mijn collectie dan in Rekordbox maak? Ik bedoel: leest hij dan nog wel gewoon mijn tracks, ookal heb ik er in Rekordbox Hot Cue's e.d in gezet? (En ja, ik weet dat die RMP's die dan niet leest)
MrQreeny    posted on 11-12-2012 11:05
Poster: RamuroDiaz
Kan het kwaad voor mijn RMP's als ik gewoon mijn collectie dan in Rekordbox maak? Ik bedoel: leest hij dan nog wel gewoon mijn tracks, ookal heb ik er in Rekordbox Hot Cue's e.d in gezet? (En ja, ik weet dat die RMP's die dan niet leest)

Ja.. dat werkt niet goed...
'Music is the universal language of mankind...'
Gerdo    posted on 11-12-2012 12:04
Poster: RamuroDiaz
Mijn cd spelers die ik binnen 1 /2 weken ga aanschaffen (Reloop RMP3) ondersteunen geen Rekordbox. Maar ik draai vrij regelmatig op locaties waar wel CDJ's staan die Rekordbox ondersteunen, meestal CDJ900.

De playlists pakt de Reloop niet. Maar als je regelmatig op locaties draait waar CDJ's staan die wel rekordbox ondersteunen lijkt het me wel makelijk.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

264 Users online: 92 Guests (172 Unknown)
Pages generated today : 3.553
Most visitors online this month : 793
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.489.927