Poster: MarcoMartinez
Ja goed topic dit zou ik ook wel willen weten.
Ff specifiek, wat doen jullie met de bonnen van de gekochte muziek op bv beatport? ?
Wat is de beste manier om dit in het WIT goed te doen, inschrijven bij een evenementenbureau of zelf inschrijven bij de kvk?
als zzp-er en zelf alle boekingen regelen?
Poster: MarcoMartinez
Ja goed topic dit zou ik ook wel willen weten.
Ff specifiek, wat doen jullie met de bonnen van de gekochte muziek op bv beatport? ?
Wat is de beste manier om dit in het WIT goed te doen, inschrijven bij een evenementenbureau of zelf inschrijven bij de kvk?
als zzp-er en zelf alle boekingen regelen?
Poster: Tekhead
Je zet die allemaal in een map op je computer en op stick, dan kan je bij een eventuele controle van Buma hen de legaliteit van je muziek meteen tonen.
Poster: Sebasz
Heb alleen maar spookverhalen gehoord dat buma in een club je komt vragen om je bonnetjes en weet ik veel wat. Volgens mij komt buma alleen maar zeuren bij een clubeigenaar als hij niet de benodigde licenties heeft afgenomen. Heb nog nooit feitelijk gehoord dat iemand een boete moest betalen omdat hij (een paar) 'illegale' tracks had. Daarnaast (ik weet niet of je daar op doelde) komt buma nooit bij je thuis
Poster: Limb-Girdle
Buma.. een corrupte organisatie als je het mij vraagt. IMO, voor de belastingcontrole zou ik je wel adviseren om alles op orde te hebben mocht je ooit eens een controle krijgen (alle kwitanties, afschriften, transacties, e.d.) gewoon bewaren zodat je jezelf ten alle tijden kunt verdedigen
Poster:?jeffrey412Een boekhouder is helemaal nergens voor nodig op zulke kleine schaal, kost waarschijnlijk ook meer geld dan het oplevert voor een kleine eenmanszaak.
Je kunt natuurlijk ook voor een boekhouder gaan, een gesprek kost niks. Je vraagt gewoon informatie aan omdat je een eigen onderneming wilt gaan starten. Na het gesprek zeg je dat je er even over na wilt denken.
Ook houd de kvk een paar keer per jaar een 'startersdag'. Hierbij word er een presentatie gehouden die zeker interessant is! Na de presentatie lopen er mensen rond die je een vragen kunt stellen. Hier zitten volgens mij geen kosten aan verbonden.?
Poster: Bjonson
je kan ook zonder je te registeren ergens legaal draaien, ik geloof dat je onder de ?5000 per jaar moet zitten, en moet dan wel elke gig een formulier in vullen (ben ff de naam kwijt hoe ze dat noemen) en dan mogen ze het op je bankrekening storten of in je hand uit betalen.?
?
?
Poster: joostvd
Vergeet ook niet dat zzpers per jaar ook geld moeten betalen om ingeschreven te kunnen staan bij KVK.
Op zulke kleine schaal is het verstandig om gewoon in Excel te werken,want een boekhoud programma op zulke kleine schaal heeft geen zin. Ik geloof dat de belastingdienst hiermee ook akkoord gaat.
gewoon alles in klappers zetten en geordend houden. Dan komt het wel goed!
Vanaf 2013 hoef je niet meer te betalen aan de KvK als je je wil inschrijven of ingeschreven staat?
Poster: Limb-Girdle?
Een gageverklaring bedoel je?
Een boekhouder is helemaal nergens voor nodig op zulke kleine schaal, kost waarschijnlijk ook meer geld dan het oplevert voor een kleine eenmanszaak.
Poster: Yorick
?
Sorry hoor maar iemand moet de jaar opgaven maken.
En als je controle heb ben je de sjaak....
Ik werk al 4 jaar zo en heb nog nooit problemen gehad dat er iets niet klopte omdat alles ''netjes/perfect'' gemaakt was.
Poster:?Yorick
?
Sorry hoor maar iemand moet de jaar opgaven maken.
En als je controle heb ben je de sjaak....
Ik werk al 4 jaar zo en heb nog nooit problemen gehad dat er iets niet klopte omdat alles ''netjes/perfect'' gemaakt was.
Poster: Yorick
Ik maak er 15 a 20 in de maand
accountantscontrole moet ook toegepast zijn op de jaaropgave.
En ik ben liever de problemen voor dan dat ik ze later op moet lossen.
Resultaat is dat er altijd een net jaar overzicht is.
Wat tijdens een controle van de belastingdienst tijd en gezeur bespaart.
Als eigen bedrijf moet je ook minimaal aantal uren maken.
Ik dacht dat dit rond de 1100 was..
Facturen maken
Uren registratie
Kilometer registratie
Bonnentjes van aankopen bewaren
Kwartaal opgave
Jaar opgave
KVK
BTW
Zakelijke rekening
etc etc etc, komt er allemaal bij kijken.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.