Poster: Maracas
No offence, Jesse.
Maar hoe kan jij, terwijl jij zelf nog niet gevlot bent in het produceren, tracks dusdanig bekritiseren en beluisteren of zoiets releasebaar etc. etc. is? Ik snap jullie drive echt wel, en jullie enthousiasme, en de wil, maar maak gewoon allemaal eerst lekker gewoon muziek, en doe je ding met de kansjes die je krijgt achter de draaitafels. Allright, ik was 20 toen ik begon met wat ik nu doe, dus voor mij werkt het allemaal wat makkelijker met clubs en mensen, maargoed.?
Ik heb nog steeds geen release, niet echt een naam gezet op de radio, of waar dan ook. Maar ik heb wel 2.000 mensen op het Neude in Utrecht helemaal naar de klote gekregen, ik heb gezwoegt in clubs, voor 600 of 20 man, gratis of voor geld, dronken, moe en ziek, gemotiveerd of verveeld, gefaald of geknalt, en al dat alles in ongeveer 1,5 jaar sinds ik mijn eerste speler aanraakte.
I don't care. Die 2 handen in de lucht en 3 juichende mensen om 7 uur sochtends na afloop, op zondagochtend vroeg. Daar droom ik iedere maandag weer van.?
Labels, releases en die dingen komen wel, wanneer mijn tijd rijp is
,
my2ct
Interessant onderdeel om het over te hebben. Maracas heeft wel een punt, echter hoe ver kan dat punt ook gaan? Ik denk dat ik mijzelf even als voorbeeld neem hier in.
Iedereen kent Wytse wel, een groot gerespecteerd lid hier door ieder denk ik zo. Is het zijn kennis niet danwel zijn drive & motivatie haha?

! Either way, ook FSR is een label, en toevallig zag ik dit voorbij komen en dacht ik reageer hier even.
?
Met stipt op 1: Een label is niets meer dan een bedrijf, het heeft alleen een ander naampje en staat algemeen in de wereld bekend als iets 'magisch'. Ik kan men geen ongelijk geven aangezien nog steeds niks in hokjes te plaatsen valt en we toch genoeg van mee-krijgen in Buma & diva gedrag situaties die dit onderstrepen qua 'magie'.
Op 2: Een label heeft bepaalde voordelen en nadelen. Dit begin ik nu wel te ervaren sinds de weg die ik bewandel richting KvK e.d. voordat het eerste half jaar van 2013 afgelopen is. Het geeft je een 'gezicht'. En dat kan zowel littekens als gezag uitstralen.
Op 3: Elk label/bedrijf heeft een verhaal. Een label is niet zomaar 'werk'. Het is 'levens-toewijding' aan datgene waar jij tevreden mee kan zijn.?
Waar komt Wytse hier nou voor in het verhaal? Al vanaf punt 1 om eerlijk te zijn. Ik heb een wens, besproken en aangegeven hoe & wat. Wytse was wat dat betreft het startschot voor punt 1 & 3. Als gozer van 19 toen ben ik nu een jong volwassen man van 21 aan het worden en zie ik steeds meer in 'waarom' ik dit label wil. Ik citeer: 'We gaan zeker nog meer horen van FSR

'.
Ik geef Maracas gelijk betreffende het 'beoordelen' van tracks terwijl je zelf nog veel aan het 'zoeken' bent. Nu wil ik mijzelf niet op de borst kloppen vanwege mijn leeftijd dat ik het 'beter' kan. Wel kan ik bevestigen dat mijn gehoor enorm 'ontwikkeld' is in die tussentijd. Je hebt nog echt veel te weinig 'referentie-materiaal'. Zelfs ik ben nog echt een 'broekie'. Waarom Hardwell & Nicky Romero op zo'n jonge leeftijd al zo hoog aan de top staan? Populairiteit van de 'sound' die ze hebben bij het grote publiek wat mij betreft. Is het slecht? Nee, verre van! Wel durf ik te beweren dat veel van de 'kennis' die zij hebben gekregen niet zozeer aldoor de jaren heen is gekomen maar zeer geconcentreerd uit een bepaald stukje in hun carri?re. Plaats, personen & timing maken het verschil. Ik gun het Hardwell & Nicky van harte, echter in de top komen is makkelijker dan er te blijven. (Dat laatste zinnetje is ook een golden one van Wytse haha!)
Succes met de info heren Maracas & D-Jesse!