De Late Leeuw Chatcorner deel 56 (24/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Estacy    posted on 06-12-2012 22:14
De Late Leeuw Chatcorner Deel 56
'De plek?waar de DJR-family al hun (off-topic) gezeik kwijt kan!'

De regels om het leuk te houden:
  • Geen discriminatie.
  • Geen gevloek.
  • Geen bashing.
  • Geen sms/chat taal.
  • Geen spam / links naar webshops.

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 06-12-2012 @ 22:15:00 (1%)

What do you think about De Late Leeuw Chatcorner deel 56 ??

Vote :   1 member likes this  

W.i.M    posted on 06-02-2013 12:03
Zoals de meeste wel kunnen zien zijn er wat problemen met DJR. De site is weer benaderbaar met een kleine layout fout op dit moment. Ook dit wordt zo spoedig mogelijk weer verholpen.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
LilQuint    posted on 06-02-2013 16:47
Interview met Partyflock Happy, laughing!
?
Check it out hereeeeee!
djmstr223    posted on 06-02-2013 22:07
DAMN, k ben nu met papa bezig om zijn nieuwe platenspeler aan te sluiten en te testen, wat een geluiud komt er uit zo'n ding zeg! WOW echt heerlijk.
www.bramvanbergen.nl
Estacy    posted on 06-02-2013 22:17
ha, vinyl. Heerlijk.?

Let er op dat je de naald en arm goed instelt, de speler waterpas zet, en het volume hard.
djmstr223    posted on 06-02-2013 22:19
Poster: Estacy
ha, vinyl. Heerlijk.?

Let er op dat je de naald en arm goed instelt, de speler waterpas zet, en het volume hard.

Haha bedankt voor de tip! daar houden we zeker rekening mee! we zitten nu te switchen tussen verschillende pre-amps, daar hoor je ook veel verschil in zeg.
www.bramvanbergen.nl
Artez    posted on 06-02-2013 22:45
User edit by Artez on 06-02-2013 @ 22:50:38 (5%)
Certas    posted on 07-02-2013 12:49
Zojuist een Mac Mini gekocht, even mijn wereld uitbreiden qua besturingssystemen en natuurlijk kijken hoe Logic voor mij werkt! Embarassed
http://www.soundcloud.com/Certas
D-Jesse    posted on 07-02-2013 15:43
Vanmiddag om 17:00 een guestmix van mij op Eclectic, please check it out! Happy, laughing

En Bas, hoe duur was die mac mini?
Certas    posted on 07-02-2013 16:14
Poster: D-Jesse
Vanmiddag om 17:00 een guestmix van mij op Eclectic, please check it out! Happy, laughing

En Bas, hoe duur was die mac mini?

Ik zal em even aanzetten dan Happy, laughing
?
591,50 euro. Ik was al verbaasd dat hij voor 599 op Conrad stond en toen nog een kortingscode van? 7,50 die ik had gevonden.
D-Jesse    posted on 07-02-2013 16:43
Leuk Bas! En dat is niet zo duur! 1ste hands? En welk jaar? Denk ook dat ik een Mac mini ga kopen, vooral om Logic uit te proberen. Nadeel is dat FL er niet op kan..
D-Jesse    posted on 07-02-2013 17:08
Aaand we're broadcoasting! Luister mee :??Happy, laughing
Certas    posted on 07-02-2013 17:11
Poster: D-Jesse
Leuk Bas! En dat is niet zo duur! 1ste hands? En welk jaar? Denk ook dat ik een Mac mini ga kopen, vooral om Logic uit te proberen. Nadeel is dat FL er niet op kan..

Gewoon de nieuwste! Het gaat om deze: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/879393/Apple-Mac-mini-25-GHz-Dual-Core-IntelCore-i5-4096-MB-Intel-HD4000-MacOS-X-Mountain-Lion

En als je dualboot draait kan je wel gewoon windows draaien hoor met Win 7 en als 't goed is is FL ook bezig met een Mac versie?
HeroS_NL    posted on 07-02-2013 18:20
Even snel een vraag, werkt de link functie op de cdj-2000's ook als er geen djm als mixer is? Ik weet dat de on-air displays alleen werken met sommige pioneer djm's.. (moet vanavond draaien op 2x cdj 2000 nexus en een dateq xtc mixer, fuck logic haha)
http://www.djheros.nl/
Mr-    posted on 07-02-2013 18:31
Poster: HeroS_NL
Even snel een vraag, werkt de link functie op de cdj-2000's ook als er geen djm als mixer is? Ik weet dat de on-air displays alleen werken met sommige pioneer djm's.. (moet vanavond draaien op 2x cdj 2000 nexus en een dateq xtc mixer, fuck logic haha)

ja, dan zitten de spelers waarschijnlijk gewoon met een link cabel met elkaar verbonden. dat on air is alleen bij de djm 900 en 2000 (nxs) maar is ook alleen als deze ook met een router verbonden zijn. met de dateq is er verder niks aan de hand! Happy, laughing
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
HeroS_NL    posted on 07-02-2013 18:41
Poster: Mr-
ja, dan zitten de spelers waarschijnlijk gewoon met een link cabel met elkaar verbonden. dat on air is alleen bij de djm 900 en 2000 (nxs) maar is ook alleen als deze ook met een router verbonden zijn. met de dateq is er verder niks aan de hand! Happy, laughing

Ooh ok bedankt! Ben benieuwd hoe die ouwe dateq mixt..
http://www.djheros.nl/
D-Jesse    posted on 07-02-2013 21:46
Deze moet ik gewoon delen:?http://soundcloud.com/timhoppen_7/gele-klauw-ft-mr-pilska

Voor de Carnaval liefhebbers, ik vind hem geniaal bedacht hahahaha
Drumworks    posted on 07-02-2013 21:51
Haha Tmh music! toevallig ken ik hem Happy, laughing erg leuke plaat ja!
The beats are still banging :)
RemcoRelion    posted on 07-02-2013 21:51
Hallo,

Ik zit toch weer rond te kijken om een subwoofer aan te schaffen voor me studio monitoren. Niet voor het mixen maar puur voor muziek luisteren eigenlijk omdat ik me monitoren altijd op pc heb staan en ik toch wel een diepe bass miss. Welke subwoofer is aan te raden tot 350 euro of tot hoeveel hertz moet ie ongeveer gaan? Het lijkt mij lekkerste om minimaal 200 te gaan? of zit ik totaal verkeerd?
Don’t be a prisoner of your own style!
Drumworks    posted on 07-02-2013 21:57
Ik heb zelf een subwoofer gebouwd. en voor erg weinig geld ook! de woofer had ik bij een tuningbeurs gekocht voor een paar tientjes en zwartgespoten, de kast zelfgemaakt en de versterker (home cinema amp) ergens goedkoop op de kop getikt dat ding klinkt echt geweldig! en maar 80 euro aan uitgegeven! een maat van me heeft een krk sub en die is maar iets strakker. Een beetje offtopic maarja Happy, laughing wat ik ermee wil zeggen is dat een goede sub niet perse veel hoeft te kosten. een tip is wel om te kijken naar de aantal hz die de sub haalt. hoe lager hoe beter. die van mij haalt 30 hertz en is gecut op 80 hz wat erg lekker klinkt Winking my eye
The beats are still banging :)
RemcoRelion    posted on 07-02-2013 23:45
Ik heb totaal geen verstand van speakers bouwen en ik weet ook niemand die wel weet dus dat wordt hem niet haha.
Maar ik zat te kijken naar de RCF ayara ten uit me hoofd dat hij heette maar die ging van 35 tot 130 en aangezien ik veel hardstyle en house luister vroeg ik me af of ik niet beter tot 150-200 hertz kan kijken? de krk haalt namelijk 34 tot 150 en de m-audio gaat van 20-200 dus deze lijkt me persoonlijk eigenlijk het beste

Vandaar dat iemand me hier misschien wat meer kon helpen. Het is puur voor luisteren en zaterdag avondjes met 10 man maximaal
Tekhead    posted on 08-02-2013 01:00
Poster: RemcoRelion
Ik heb totaal geen verstand van speakers bouwen en ik weet ook niemand die wel weet dus dat wordt hem niet haha.
Maar ik zat te kijken naar de RCF ayara ten uit me hoofd dat hij heette maar die ging van 35 tot 130 en aangezien ik veel hardstyle en house luister vroeg ik me af of ik niet beter tot 150-200 hertz kan kijken? de krk haalt namelijk 34 tot 150 en de m-audio gaat van 20-200 dus deze lijkt me persoonlijk eigenlijk het beste

Vandaar dat iemand me hier misschien wat meer kon helpen. Het is puur voor luisteren en zaterdag avondjes met 10 man maximaal

Ga gewoon zelf naar de winkel om ze te testen, iedereen heeft een andere smaak en daarom is dat moeilijk aan te bevelen, ik kan wel zeggen dat RCF echt wel goed spul is, en zeer gekend.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 08-02-2013 07:31
Die KRK haalt mischien 'maar' tot 35hz, maar die kan dat mischien veel strakker dan de M-audio.

En of een sub tot 150 of 200 hz gaat maakt niet uit, want daar draait je sub niet op. Het heet niet voor niks een subwoofer. Tot 100hz is bass niet richtingsgevoelig, en met uitzonderingen daar is 100hz vaak het maximale voor veel mensen. De subwoofer zal de echt lage tonen meer kracht geven en de kickdrum komt beter uit. Maar je zet de subwoofer niet op 150 of 200hz, want dan ga je de bass lokaliseren zeg maar. Dan hoor je waar die vandaan komt, en dat is nou net niet de bedoeling.

RemcoRelion    posted on 08-02-2013 10:35
@ Tekhead.

Helaas is Haarlem het dichtsbijzijnde voor mij vrees ik en dat is toch ook nog wel tijdje met de trein nog. Dus waarschijnlijk wordt het toch wat meer op basis van recensies een subwoofer aanschaffen. Maar ik kijk nog wel even of ik misschien keer de tijd heb om naar Haarlem te reizen.

@ Estacy
Bedankt voor je antwoord! dus 130 hertz is ruim voldoende begrijp ik dus? Zo leren we weer is wat op de vroege ochtend haha
Dan zal ik toch is kijken naar reviews van subwoofers die me intressen hebben gewekt
ElVrieso    posted on 08-02-2013 13:34
Ik heb zelf een tijdje de Samson?Resolv 120a te leen gehad. Hij klonk best lekker! En volgensmij kost ie niet veel geld. Ja een subwoofer hoeft niet eens hoger dan 100hz te gaan.. De tonen daarboven regelen je studio monitoren wel! Succes
Bruno de Vries - @djelvrieso
RemcoRelion    posted on 08-02-2013 13:39
De Samson Resolv 120A heb ik inderdaad veel gezien maar volgens mij is deze niet echt goed verkrijgbaar meer. Maar dan weet ik dat ik met 130 hertz wel goed zit al.

Dankjullie wel voor de antwoorden Happy, laughing

155 Users online: 19 Guests (136 Unknown)
Pages generated today : 45.906
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.434.280