wat raden jullie aan om mee te beginnen ? (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj_loser    posted on 17-02-2006 21:02
ik ben dj_loser ik ben 10 en wil beginnen wat raden jullie aan

What do you think about wat raden jullie aan om mee te beginnen ? ??

Vote :   

the-melody    posted on 17-02-2006 21:04
Jbsystems beat 4 en 2cd200's kun je al voort wel tof dat je vroeg begint op je 10de
_Ivan_    posted on 17-02-2006 21:12
kun je niet wat meer vertellen heb je voorkeur voor vinyl of cd's ??
Feel&.Celebrate.Life!
Camino    posted on 17-02-2006 21:15
en je budget natuurlijk Happy, laughing
_Ivan_    posted on 17-02-2006 21:16
jah inderdaad.... heb je al enige ervaring op het gebied van draaien.... etc etc
Feel&.Celebrate.Life!
Jorrit    posted on 17-02-2006 22:34
Poster: dj_loser

Je wilt beginnen met draaien neem ik aan?
Om te bepalen wat je moet kopen moet je dit soort dingen even bedenken:
- Budget (hoeveel geld wil je eraan uitgeven)
- Platen of CD
- Weet je zeker dat je het leuk vind (anders niet te duur beginnen, kan het ook niet zo'n ramp zijn als het niets is)
Basrose    posted on 17-02-2006 22:45
en een andere dj naam misschien :P
HouseArrest    posted on 17-02-2006 22:47
Dit is altijd lastig he, deze jongen is 10 en wil beginnen met draaien. Dan neem ik aan dat hij geen jb beat 4 en 2x cdj-200's kan betalen:S

Of licht dat aan mij?

Was maar een hint
Lea_Phar    posted on 18-02-2006 11:50
Ik raad je aan om in je vrienden/familiekring iemand te vinden die al draait.

Vraag hem/haar of-ie het je wilt leren zodat je daar kan draaien.

Want om als 10 jarige gelijk apparatuur te kopen

Of:

- je ouders om een flinke zakgeld verhoging vragen

- een voorschot van je zakgeld vragen voor de komende 15 jaar

Illusion    posted on 18-02-2006 13:10
Poster: dj_loser

ok alleereerst raad ik je 1 ding aan..... je naam, hij klinkt wel grappig, maar je wordt er op een gegeven moment echt mee geplaagt. Mijn naam was eerst Dj Scrapheap (hehe jaa dat wist nog niemand he) en de vertaling van scrapheap is dus schroothoop, en ik word nog steeds door sommige dorpsgenoten, dj schroothoop genoemd.

Ik denk dat het zelfde kan gebeuren met jou naam... maar t?s jou keuze.

En voor de rest, je bent 10 jaar en wil beginnen. Op deze leeftijd is het natuurlijk moeilijk om aan apparatuur van honderden tot duizenden euro's te kopen.

Wat je ook gewoon eens kan doen als beginner, is om een stereo te pakken 2 discmans, goedkoop mengpaneeltje te kopen, en boxjes aansluiten en bingo.

K'zal het eventjes wat beter toelichten.

- 2 discmans/mp3 spelers = deze kun je gebruiken als cd-speler.

- Stereo = Deze kun je gebruiken als versterker. Je sluit je boxen hierop aan en bingo.

- mengpaneeltje = Deze kun je aansluiten op de Hoofdtelefoon poort op je Stereo. Dat doe je met een tulp snoertje.

Je Discmans/mpdries sluit je aan op je mengpaneel, en zo leer je een beetje mixen.

Zo ben ik ook begonnen, en het is niet eens zo duur. En voor een 10 jarige kun je toch alles een beetje leren zo.

Ik ga je geen proffessionele apparatuur aanraden. Want als jij 1 dj cdspeler wilt kopen ben je zo 500 euro kwijt voor 1.

In ieder geval succes

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 18-02-2006 @ 13:11:35 (8%)
ccc    posted on 19-02-2006 18:01
Misschien een tip om eerst wat met pç mixen programma's te werken. Dit heb ik ook eerst een tijd gedaan totdat ik dacht nu wil ik het toch echt kunnen voelen.
Illusion    posted on 19-02-2006 23:29
Poster: ccc
Misschien een tip om eerst wat met pç mixen programma's te werken. Dit heb ik ook eerst een tijd gedaan totdat ik dacht nu wil ik het toch echt kunnen voelen.

Idd, dat is het probleem bij pc mixen. Je voelt niet echt aan of het goed zit, en het werkt gewoon niet lekker. Ik zou je bij deze pc mixen afraden.

Camino    posted on 19-02-2006 23:47
en als je toch naar echte gear wilt gaan kijken, check dan skytec of tweedehands... kan je misschien voor rond de 300 euro een dubbele cd speler en een mengpaneeltje aan de kop tikken
greup    posted on 19-02-2006 23:59
Poster: DeafDJ
en als je toch naar echte gear wilt gaan kijken, check dan skytec of tweedehands... kan je misschien voor rond de 300 euro een dubbele cd speler en een mengpaneeltje aan de kop tikken

Duidelijk 2e hands gaan. Skytec raadt ik af omdat je vaak geen tru instant start hebt. Alle cd-spelers zijn goed, zolang ze mar over true instant start beschikken, cue, en pitch.

2e hands kun je echt wel voor 200 euro bijv 2 gemini cd 20 vinden. ( en aan gemini cd 20 heb je hele goede om mee te beginnen)

Camino    posted on 20-02-2006 00:08
Het went na een tijdje.... een skytec-achtige cd speler is waar dat ik het op geleerd heb, en heb er geen moment spijt van. Maar, als je goedkoop tweedehands vindt, is dat natuurlijk nog beter. En greup heeft ook dik gelijk gemini is een goedkoop merk dat nog redelijke spullen maakt.
Illusion    posted on 20-02-2006 13:01
wij hebben voor onze drive-in naast de pioneer nog een tec 2500 voor reserver. Hier zijn we ooit mee begonnen, en we zijn hier erg tevreden over. De Skytec Tec 2500 kan ik je aanraden als beginner. Je leert er ook gewoon lekker mee mixen, alleen de instart tijd van een nummer duurt wat langer.
greup    posted on 20-02-2006 13:43
Elke cd-speler met true instant start is goed om mee te beginnen. maar als ze dat niet hebben dan kun je gewoon niet mixer, dat is onmogelijk. Je kunt niet mixen met een cd-spelr die soms 1 sec na het indrukke van de start knop begint te lopen, en som 0,8 sec na het indrukke van de start knop begint te lopen.

greup    posted on 20-02-2006 13:52
Ik heb even snel op internet gekijken, en puur op specs gezien is de numark CDN-35 misschien wel een hele leuke speler voor jou

• Dual Rack Mountable CD Player
  • 2 Seamless Loops with 3 Hot Stutter Starts
  • Built-in Tap Beat (BPM) Counter
  • Fader Start
  • Anti-Shock Buffer Memory Skip Protection
  • Interactive Pitch/Search Wheel with Finger Grip
  • +-8, 16% Pitch Control
  • Auto Cue
  • True instant start
  • Sleep Mode to save Laser life
  • Digital Output
  • CDR Compatible
  • Programmable Track Sequence
  • Illuminated CD Drawers

Gewoon alles erop , plus wat extra voor de serieuse beginner.

En dat alles voor de nieuw prijs van slecht 400 euro. ( en als dat te duur is... 2e hands kijken!!)

Camino    posted on 20-02-2006 14:01
Of anders is er nog de JB-systems HDM-100... 2 cd spelers en een mixer voor 450 euro
Illusion    posted on 20-02-2006 14:06
De numerk CDN 35, zoals greup zegt  is misschien inderdaad de goede oplossing. K'heb er verder geen ervaring mee, maar ziet er zo te zien goed uit.
User edit by Illusion on 20-02-2006 @ 14:07:12 (37%)
Jizzy    posted on 20-02-2006 14:27

Jammer dat
dj_loser nog niet gereageerd heeft. Ben wel benieuwd wat voor muziek hij/zij draait of wilt gaan draaien.
Leuk dat iemand zo jong al begint
User edit by Jizzy on 20-02-2006 @ 14:35:52 (58%)
Illusion    posted on 20-02-2006 14:30
dat vind ik gewoon verwenerij.... te..... Ik wil niet eens dat mijn ouders mijn equipment betalen. k'vind het veel leuker als het egt van mij is. En bovendien heb ik er dan ook echt mijn eigen geld aan besteed wat ik verdiend heb.. en dan kan ik gewoon zeggen: Daar heb IK voor gewerkt
Camino    posted on 20-02-2006 15:22
mijn ouders hebben er nooit een cent voor betaald al was ik al op m'n 12e ofzo begonnen...
Sandr    posted on 27-02-2006 01:41
Idd, goed zoeken naar iets moois 2de hands...
Je komt vanzelf wat leuks tegen...
succes
Play that funky music white boy....
DJMaiK    posted on 28-02-2006 20:45
precies kijk op marktplaats of zo en vind wat goedkoops of duurders (hangt van je buget af) succes op je 10e beste

the-melody    posted on 28-02-2006 21:04
Poster: Djillusion
dat vind ik gewoon verwenerij.... te..... Ik wil niet eens dat mijn ouders mijn equipment betalen. k'vind het veel leuker als het egt van mij is. En bovendien heb ik er dan ook echt mijn eigen geld aan besteed wat ik verdiend heb.. en dan kan ik gewoon zeggen: Daar heb IK voor gewerkt
 heu ksnap je niet?? kbedoel waar staat dat ergens van kinderverwenerij?

353 Users online: 253 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 1.338
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.750.810