zelf een producer controller maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rilano    posted on 04-12-2012 12:47
Hallo allemaal,

ik ben van plan om zelf een producercontroller te maken, maar nu is mijn vraag wat denken jullie wat belangrijkste is om in een contoller te hebben e.g. fader draaiknoppen of gewone drukknoppen.
ik praat bij een zelf bouw controller dan weer niet in de trend van een midifighter maar meer naar de behringer contollers (BCF en BCR) maar dan wil ik zelf weten wat erin moet komen aan knoppen.
party and get wasted

What do you think about zelf een producer controller maken ??

Vote :   

djmstr223    posted on 04-12-2012 17:20
precies wat je zelf mist op andere controlers!! ik neem aan dat de reden is omdat je de andere controlers op de markt niet chill vindt. dus bouw hem zoals geen andere controler gebouwd is.

on topic Happy, laughing:

Ik zal gebruik veel faders om aftemixen, als je de mogelijk hebt pak dan actiefe faders (met een motor)

iets van drumpads is ook lekker, misschien zo'n klein midi keyboard van akai er in verwerken.

suc6 met de bouw igg, misschien ook leuk om een topic te openen over de bouw enzo... heeft Housecontainer ook gedaan met zijn meubel.
www.bramvanbergen.nl
Maracas    posted on 04-12-2012 17:29
Ik zou 50/50 doen, faders en potmeters, en dan zou ik gewoon een andere normale midicontroller bijkopen voor de drukknoppen, of ik zou die ook bouwen, maar ik zou dat wel gescheiden houden. Wel leuk dat je het zelf gaat maken!
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
djcanta    posted on 04-12-2012 18:29
een needle-strip van een CDJ2000 er in verwerken zodat je makkelijk naar een ander punt in je track kan stripen. Dat heb ik in nog geen een controller gezien. In principe heb je bij 1 gemotoriseerde fader al heel wat, zoals bij de CC121 van Steinberg / Cubase 't geval is. met een track-selection knop spring je van spoor naar spoor en die fader komt op 't punt waar je gebleven bent.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Rilano    posted on 04-12-2012 20:13
ahhh @djmstr223 dat is idd wel goed idee van dat topic zaal ik gaan doen,
en ja ik heb zelfr gwn een leker keyboard gaat mij ook om de inbouw mogelijkhgeid in me bureau zodat ik heb bijv ook met een soort van rolluikje kan maken (ivm de ruimte) en wil wel meerdere faders met motor erin verwerken maar mnoet wel even naar priskaartje kijken (30/40 euro per fader) als jullie evt een site weten waar de faders redelijk goed en goedkoop zijn hoor ik dat graag.
van die needle strip kan, maar heb nog niet echt dit los als componentje gezien..
party and get wasted
durko    posted on 26-12-2012 00:51
Ik weet niet wat je ervaringen zijn met electronica en programmeren etc. Want een controller maken is wel iets ingewikkelder als een paar componenten bij elkaar op een pcbtje solderen. Ik ben ondertussen een half jaar bezig met een 909 kloon: half bouwpakket, half eigen inbreng en kan je vertellen dat het niet meevalt. Ik vind het wel een leuk idee en als je verbonden bent met het electronica gebeuren zou ik voor die pots, stepped attentuators en gemotoriseerde faders kijken bij farnell. Succes!
Tekhead    posted on 26-12-2012 02:47
Poster: djcanta
een needle-strip van een CDJ2000 er in verwerken zodat je makkelijk naar een ander punt in je track kan stripen. Dat heb ik in nog geen een controller gezien. In principe heb je bij 1 gemotoriseerde fader al heel wat, zoals bij de CC121 van Steinberg / Cubase 't geval is. met een track-selection knop spring je van spoor naar spoor en die fader komt op 't punt waar je gebleven bent.

De Novation Twitch en de Stanton scs4 hebben beide touchstrips.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Gery    posted on 26-12-2012 14:28
misschien geen slecht idee om eens naar TouchOSC te kijken.. hier kan je ook je eigen controller bouwen,
maar deze draait dan op een iPad, kan mogelijk veel uren aan prutswerk uitsparen..

Het moeilijkste deel zal niet de faders en knoppen in een doos zetten zijn maar een EPROM programmeren om de juiste midi in en output te configureren...
DJ - Producer
Stefjuuh    posted on 27-12-2012 08:46
Poster: djcanta

Voor 1 motorized fader kun je het beste naar een presonus Faderport kijken, leuk dingetje, niet te duur ook, voor alle DAW's
Rilano    posted on 27-12-2012 11:27
Ik weet wat voor werk het is, maar dat vind ik juist wel erg leuk, ook omdat het aansluit bij mijn volgende studie(electrotechniek)
Maar ipad kan idd ook maar vond noujuist deze mogelijkheid zo mooi omdat je echte knoppen in je handen hebt ipv een ipad of tablet.
Maargoed eerst maar een gaan beginnen met op papier uit te werken en een overzicht te maken en dan kosten overzichtje maken en dan materiaal binnen halen.
als ik ben begonnen maak ik een nieuw topic met vorderingen erin.

Keep you posted
party and get wasted
DJSHAK3S    posted on 27-12-2012 12:21
Ik kan persoonlijk niet goed met touchosc werken:
- De touchscreen is te gevoelig, 1 tikje op de verkeerde plek en je gain staat 200% open...
- je zit vast aan wifi

Zelf vind ik dit niet te vergelijken met een echtecontroller
Rilano    posted on 27-12-2012 12:22
Ja inderdaad ik had hetzelfde
party and get wasted
Gery    posted on 27-12-2012 21:03
Poster: Rilano
Ik weet wat voor werk het is, maar dat vind ik juist wel erg leuk, ook omdat het aansluit bij mijn volgende studie(electrotechniek)
Maar ipad kan idd ook maar vond noujuist deze mogelijkheid zo mooi omdat je echte knoppen in je handen hebt ipv een ipad of tablet.
Maargoed eerst maar een gaan beginnen met op papier uit te werken en een overzicht te maken en dan kosten overzichtje maken en dan materiaal binnen halen.
als ik ben begonnen maak ik een nieuw topic met vorderingen erin.

Keep you posted

lijkt mij zeker een leuk project! Happy, laughing wat je misschien wel kan doen is een ipad variant ontwerpen ipv papier waar je effectief mee aan de slag kunt, om zo faders en knoppen functies te testen enzo tot je iets goed hebt dat je dan erna kan bouwen Happy, laughing
DJ - Producer
Sebasz    posted on 27-12-2012 21:55
misschien is een arduino iets om te gebruiken mocht je nog niet hebben gekeken naar zulke dingen
FML    posted on 27-12-2012 22:51
Jazzmutant lemur Embarassed
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Bikkel2932    posted on 28-12-2012 09:45
misschien is dit wat. Als je naar zijn website gaat heet (Tomash Ghz) daar word uitgelegt hoe je een controller maakt met drumpad en faders.
GRoetjes DJ la mer
Rilano    posted on 28-12-2012 11:48
@bikkel ja klopt ik had ook al op die site gekeken zeker een goeie met duidelijke uitleg enz.

hierbij even een linkje naar het bedoelde hart van de controller http://www.leobodnar.com/products/BU0836X/?twijvel nog wel een beetje welke ik ga nemen maar wel iets in deze buurt
party and get wasted

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

292 Users online: 125 Guests (167 Unknown)
Pages generated today : 63.183
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.860.220