Beginners Studio.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BassJunkie-    posted on 03-12-2012 21:04
Jow,
ik wil een kleine stap maken met producen van house tracks.
Gear wat ik in gedachte heb:
-native instruments maschine (mikro)?
-native instruments kontrol 1?
-Akai LPK25
Hebben jullie nog tips??
En welke software raden jullie me daar voor aan.?
Of goede gear vergelijkbaar met hierboven.?
?
Later?
Music Is My Live!

What do you think about Beginners Studio. ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 03-12-2012 21:14
Watvoor studiomonitoren had je in gedachte? En welke geluidskaart daarbij?
http://www.louiscasper.com
BassJunkie-    posted on 03-12-2012 21:40
Als monitoren heb ik Yamaha HS50M en als geluidskaart de?native instruments kontrol 1.?
Music Is My Live!
LouisCasper    posted on 03-12-2012 22:06
Dat is in ieder geval een goed begin. Heb je daarmee al geprobeerd te producen? Want op zich heb je daaraan al voldoende om een track in elkaar te zetten. Ik zou je aanraden eerst eens wat DAW's te proberen om te kijken welke je het fijnst vindt, daarmee aan de slag gaan en dan pas kijken wat je mist in je routine. Als DAW kan ik je Ableton aanraden.
BassJunkie-    posted on 03-12-2012 22:14
haha hij heeft de laatste paar woorden niet mee gepakt.?
Er moest achter de zin 'in gedachte' staan.?
Maar jij raad mij dus aan een goed paar monitor speakers en geluidskaart.
Zou ik evt. Met fl studio of abelton de akai LPK25 kunnen gebruiken?
en dan later pas wat stuff bij halen.?

Music Is My Live!
FSR    posted on 03-12-2012 23:07
Bassjunkie,

Je hebt voor een home studio een prima paar monitor speakers met geluidskaart staan, daar hoef je voorlopig niks meer aan te doen.

De Akai kan op zowel FL als in Ableton of met andere DAW die dit apparaat ondersteunt werken.

De maschine is inderdaad een optie. En ook wel zeer aantrekkelijk aangezien je er de Massive (VSTi) erbij krijgt. Als je dan toch voor een maschine gaat raad ik NIET de mikro aan. Kan in principe bijna hetzelfde, is alleen veel minder geschikt voor live (en aangezien ik lees dat jij een kleine stap wil maken met produceren van tracks neem ik aan dat jij dus al draait, correct me if wrong)

Kontrol (X1 of F1?) van NI mag je voorlopig links laten liggen, heb je niks aan voor produceren. Hoewel de F1 geschikt zou kunnen zijn voor stijlen als dubstep en complextro Winking my eye!

Mocht je voor software zoals FL Studio of Cubase of Ableton gaan (wat een DAW heet) dan kan ik je eventueel als je FL Studio hebt gekozen je wel helpen met leren. Graag dan even een PM ok?

Succes!
?
?
LouisCasper    posted on 04-12-2012 13:56
Poster: BassJunkie-
haha hij heeft de laatste paar woorden niet mee gepakt.?
Er moest achter de zin 'in gedachte' staan.?
Maar jij raad mij dus aan een goed paar monitor speakers en geluidskaart.
Zou ik evt. Met fl studio of abelton de akai LPK25 kunnen gebruiken?
en dan later pas wat stuff bij halen.?

Ja, koop eerst goede studiomonitoren en een goede geluidskaart. Eventueel zou je er een midi-keyboard bij kunnen kopen, maar met goede speakers en een goede geluidskaart kun je al een hele hoop. Dan zou ik daarna eens gaan kijken naar welke DAW je het best bevalt. Pas als je daarmee een keuze hebt gemaakt en in die DAW een beetje thuis raakt zou ik gaan kijken naar dingen als een Maschine etc, omdat je dan pas echt weet hoe je workflow in elkaar zit en wat jou qua extra gear daarbij zou kunnen helpen. Een midi-keyboard werkt in zo goed als elke DAW, andere midi-apparatuur kan anders reageren per DAW. Daarom is het erg belangrijk om eerst thuis te raken in je DAW voordat je naar niet-noodzakelijke updates gaat kijken.
Tekhead    posted on 05-12-2012 02:31
Poster: FSR
Bassjunkie,

Je hebt voor een home studio een prima paar monitor speakers met geluidskaart staan, daar hoef je voorlopig niks meer aan te doen.

De Akai kan op zowel FL als in Ableton of met andere DAW die dit apparaat ondersteunt werken.

De maschine is inderdaad een optie. En ook wel zeer aantrekkelijk aangezien je er de Massive (VSTi) erbij krijgt. Als je dan toch voor een maschine gaat raad ik NIET de mikro aan. Kan in principe bijna hetzelfde, is alleen veel minder geschikt voor live (en aangezien ik lees dat jij een kleine stap wil maken met produceren van tracks neem ik aan dat jij dus al draait, correct me if wrong)

Kontrol (X1 of F1?) van NI mag je voorlopig links laten liggen, heb je niks aan voor produceren. Hoewel de F1 geschikt zou kunnen zijn voor stijlen als dubstep en complextro Winking my eye!

Mocht je voor software zoals FL Studio of Cubase of Ableton gaan (wat een DAW heet) dan kan ik je eventueel als je FL Studio hebt gekozen je wel helpen met leren. Graag dan even een PM ok?

Succes!
?
?

Complextro ? WTF is dat ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
BassJunkie-    posted on 05-12-2012 16:15
Bedankt voor de reactie's en hulp!
Complextro is een muziekstyle Winking my eye
Ik ga deze of volgende maand updaten met monitor speakers en dan haal ik de hs50m of Krk rp5
Music Is My Live!
cruxxDJ    posted on 10-12-2012 18:05
ik gebruik in me studio vrijwel alleen me keyboard & synthetizer, en me pc/monitoren/geluidskaart ?voor alles. rest is geen noodzaak
Illusion    posted on 14-12-2012 14:09
Wat is je budget? Wat wil je er maximaal aan uitgeven?

Daarnaast is het heel belangrijk dat je goed geluid/monitoren hebt. Probeer eerst te spelen met VSTi's. Daarna komt de dure apparatuur wel.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

This is an old Topic

No new postings for 4.641 days.
 Post CommentThat would be 154.7 months
or a whopping 12.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

236 Users online: 129 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 35.161
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.832.198